Strona główna Aktualności Dostaniemy 23 miliony na przejazd? Poseł Lewicy złożył poprawkę w Sejmie

Dostaniemy 23 miliony na przejazd? Poseł Lewicy złożył poprawkę w Sejmie

15
Władze Pabianic i powiatu deklarują, że wzięły sobie za punkt honoru, aby rozwiązać problem, jakim jest przejazd drogowo – kolejowy na ul. Lutomierskiej. Temat znów powrócił, tym razem za sprawą Tomasza Treli, posła Lewicy, który złożył poprawkę do budżetu państwa o uwzględnienie w nim budowy bezkolizyjnego przejazdu. 

Dziś na konferencji prasowej z udziałem polityka i samorządowców po raz kolejny podkreślano, jak ważna jest ta inwestycja. O jej konieczności mówi się od lat, bardzo długo trwają też starania, aby przedsięwzięcie doszło do skutku. Na razie bezskutecznie.

– To jedna z największych bolączek Pabianic. Tunel jest mieszkańcom niezwykle potrzebny – podkreślał prezydent Grzegorz Mackiewicz.

Kierowcy przejeżdżający przez przejazd na ul. Lutomierskiej, ale również rowerzyści i piesi wiedzą o tym bardzo dobrze. Jeśli jego przebudowa nie dojdzie do skutku, czeka nas paraliż. Przyczyni się do tego tunel średnicowy w Łodzi. W rezultacie zakończenia tej inwestycji pociągi będą kursowały częściej, a to oznacza ciągłe opuszczanie rogatek. Tymczasem natężenie ruchu samochodowego nie zmaleje.

– Nie wyobrażam sobie sytuacji, że po oddaniu tunelu średnicowego ten przejazd będzie zamykany co 7-8 minut. To doprowadzi do totalnego paraliżu Pabianic – mówił Tomasz Trela.

W ubiegłym tygodniu poseł złożył poprawkę do budżetu państwa na 2022 rok, mającą na celu zarezerwowanie wynikającej z kosztorysu kwoty 23 mln 100 tys. zł na bezkolizyjny przejazd przez ul. Lutomierską.

– W budżecie państwa, który ma blisko pół biliona po stronie wydatków to niewiele – zaznaczał polityk Lewicy, apelując do większości parlamentarnej, aby poparli tę poprawkę.

Nie jest on jedynym politykiem, który zadeklarował pomoc w staraniach o pieniądze na pabianicką inwestycję. Jeśli poprawka nie przejdzie w Sejmie, powinna być wprowadzona w Senacie. Taką w każdym razie obietnicę złożył w Pabianicach pod koniec września senator Krzysztof Kwiatkowski (pisaliśmy o tym TUTAJ). Wniosek o uwzględnienie poprawki na szczeblu sejmowym władze miasta i powiatu złożyły też w kole łódzkich parlamentarzystów.

Czy dostaniemy pieniądze na budowę bezkolizyjnego przejazdu? Ze słów Tomasza Treli wynika, że poprawki do budżetu będą głosowane w przyszłym tygodniu i za dwa tygodnie.

– Rozmawiałem z członkami komisji finansów. To nie są tylko posłowie z ziemi łódzkiej, ale jest duża życzliwość jeżeli chodzi o projekty infrastrukturalne. Ze względu na to, że tunel średnicowy nie jest projektem lokalnym, tylko globalnym, jest to argument, aby do tej dużej inwestycji włączyć również inwestycję pabianicką, bo jest ona z tym bezpośrednio związana – zaznaczał poseł.

REKLAMA
Subskrybuj
Powiadom o
15 komentarzy
najstarszy
najnowszy
Inline Feedbacks
View all comments

Jeden tunel tak naprawdę szybko się zatka
Konieczne co najmniej dwa punkty bezkolizyjnego minięcia z torami PKP

To jest zwykłe gadanie.
Zobaczymy co z tego wyjdzie a jeśli by się im udało to powinni od razu myśleć o 2 punktach tak jak piszesz bo inaczej przy tym natężeniu ruchu to będzie słabo.

W którym miejscu proponujesz wybudowanie wiaduktu?

Tak naprawdę patrząc na to co jest teraz to w momencie projektowania i wykonania S14 powinny być wykonane dodatkowe ślimaki wjazdy-zjazdy w Chechle i rejonie Rypułtowic plus drogi dojazdowe do pobliskich ulic.
Ale wracając do Lutomierskiej to mógłby być podwójny tunel – jeden tylko dla wylotowej drogi w kierunku S14 a drugi do Karniszewickiej tak aby nie blokować wjazdu-wyjazdu z Pabianic

Patrzyłeś na mapę zanim to napisałeś?

Fakt. Co z tego, że będzie jeden tunel, jeżeli mamy jeszcze przejazd na Wspólnej, plus Łaska/Torowa gdzie wydaje mi się, że tam jest dużo większy ruch niż na Lutomierskiej. Tam dopiero bedzie sie działo

jak znam życie to dostaniemy te piniondze, ale reszty, której będziemy w postaci drobniaków dołożyć od siebie nie będziemy mieć. Więc temat spali na panewce.
Poza tym idonc tokiem rozómowania. Przebudowa tego przejazdu odkorkuje miasto tak, że na innych przejazdach co 7-8 minut pociągi nie będą jechać powodując ich zamykanie?

Reszta przejazdów to osobna historia. Osobiście korzystam ze wszystkich 3 a nawet 4 które mamy. Jednocześnie najbardziej denerwujący jest właśnie przejazd na Lutomierskiej, ze względu na obwodnice. Jeżeli jedziesz kierunkiem Karniszewice/Piątkowisko to nie przejeżdżasz przez przejazd, ale musisz stać w korku z resztą kierowców. Dodatkowo jest sporo tirów. Tak więc ten przejazd nie odkorkuje miasta, żaden z przejazdów nie odkorkuje miasta. Chodzi głównie o odkorkowanie tego konkretnego przejazdu. A w momencie gdy częstotliwość przejazdów się zwiększy ten zakorkuje sie na amen jako pierwszy z powodu znaku „ustąp pierwszeństwa” dla jadących z kierunku Zgierz/S14. A to tam zazwyczaj jest najdłuższy korek… Czytaj więcej »

Last edited 2 lat temu by x

Pisze z punktu widzenia mieszczucha. Wyjazd z miasta na obwodnice jest w miarę sprawny. W drugą stronę, do miasta, to wolę wjechać z obwodnicy w ul. Rypułtowicką, lub gnam „do chechła”.
Z przejazdów to często długo zamknięty jest na ul. Wspólnej, wtedy gnam na Lutomierską, gdzie przeważnie w tym samym czasie jest otwarty (na wspólnej często cofają kontenery po 15 minut).
„ustąp pierwszeństwa” na Lutomierskiej dla kierunku Zgierz jest logicznie niekorzystne. „Opuszczający” miasto, a chcący skręcić w lewo w ul. Karniszewicką blokowali by przejazd i auta za sobą, powodując zagrożenie.

Nigdzie nie napisałem, że pierwszeństwo trzeba zmienić. Jest tam tak ustawione z powodówe wymienonych przez Ciebie. Tunel jest tam jak najbardziej potrzebny. Zjeżdżanie z obwodnicy Rypułtowicką jeśli mieszkasz np na Łaskiej kompletnie mija sie z celem jaki ma obwodnica.

idonc wspaniała polszczyzna ….

Jak miałem 6-7 lat chodziliśmy do wujka Góry on wypasał owce nad torami i mówił do mnie ” To koniec wypasania owieczek bo niedługo będą robić podkop pod torami dla samochodów.” Wujek dawno nie żyje ja jestem na emeryturze a podkopu nie ma i długo nie będzie. Kawałek ś-14 budują i budują Pabianice to nie Warszawa żeby pieniądze znalazły się od ręki na jakieś inwestycje.

Dostaniemy 23 miliony na przejazd? Oto jest pytanie. Czy zapłacimy?

Last edited 2 lat temu by Mihał

Za nasze pieniądze jesteście utrzymywani więc przykkadajcie się do swojej roboty a nie obiecujcie gruszek na wierzbie. Takie obiecanki już znamy boi przecież głupi lud to kupi. Prawda?

Moim zdaniem bardziej potrzebny jest bezkolizyjny przejazd na ulicy Wspólnej. Prosto z centrum na Zatorze i dalej. Kolejarze remontowali tory i przepust pod nimi w tym rejonie może dało się dogadać tylko kto miał to zrobić . Jak S 14 zostanie otwarta to DK 71 zamieni się w wojewódzką i ruch się zmniejszy. Zawsze gdy powstaje ekspresówka droga równoległa traci swoją rangę.Dużo można napisać o infrastrukturze drogowo rowerowej w Pabianicach. Od lat osiemdziesiątych nie powstała żadna nowa droga (o przepraszam, dla zainteresowanych na mapie miasta przy dworcu PKP widnieje od 20 lat Aleja Solidarności ale w realu jej nie ma)to… Czytaj więcej »