Dostaniemy 23 miliony na przejazd? Poseł Lewicy złożył poprawkę w Sejmie

    15
    Władze Pabianic i powiatu deklarują, że wzięły sobie za punkt honoru, aby rozwiązać problem, jakim jest przejazd drogowo – kolejowy na ul. Lutomierskiej. Temat znów powrócił, tym razem za sprawą Tomasza Treli, posła Lewicy, który złożył poprawkę do budżetu państwa o uwzględnienie w nim budowy bezkolizyjnego przejazdu. 

    Dziś na konferencji prasowej z udziałem polityka i samorządowców po raz kolejny podkreślano, jak ważna jest ta inwestycja. O jej konieczności mówi się od lat, bardzo długo trwają też starania, aby przedsięwzięcie doszło do skutku. Na razie bezskutecznie.

    – To jedna z największych bolączek Pabianic. Tunel jest mieszkańcom niezwykle potrzebny – podkreślał prezydent Grzegorz Mackiewicz.

    Kierowcy przejeżdżający przez przejazd na ul. Lutomierskiej, ale również rowerzyści i piesi wiedzą o tym bardzo dobrze. Jeśli jego przebudowa nie dojdzie do skutku, czeka nas paraliż. Przyczyni się do tego tunel średnicowy w Łodzi. W rezultacie zakończenia tej inwestycji pociągi będą kursowały częściej, a to oznacza ciągłe opuszczanie rogatek. Tymczasem natężenie ruchu samochodowego nie zmaleje.

    – Nie wyobrażam sobie sytuacji, że po oddaniu tunelu średnicowego ten przejazd będzie zamykany co 7-8 minut. To doprowadzi do totalnego paraliżu Pabianic – mówił Tomasz Trela.

    W ubiegłym tygodniu poseł złożył poprawkę do budżetu państwa na 2022 rok, mającą na celu zarezerwowanie wynikającej z kosztorysu kwoty 23 mln 100 tys. zł na bezkolizyjny przejazd przez ul. Lutomierską.

    – W budżecie państwa, który ma blisko pół biliona po stronie wydatków to niewiele – zaznaczał polityk Lewicy, apelując do większości parlamentarnej, aby poparli tę poprawkę.

    Nie jest on jedynym politykiem, który zadeklarował pomoc w staraniach o pieniądze na pabianicką inwestycję. Jeśli poprawka nie przejdzie w Sejmie, powinna być wprowadzona w Senacie. Taką w każdym razie obietnicę złożył w Pabianicach pod koniec września senator Krzysztof Kwiatkowski (pisaliśmy o tym TUTAJ). Wniosek o uwzględnienie poprawki na szczeblu sejmowym władze miasta i powiatu złożyły też w kole łódzkich parlamentarzystów.

    Czy dostaniemy pieniądze na budowę bezkolizyjnego przejazdu? Ze słów Tomasza Treli wynika, że poprawki do budżetu będą głosowane w przyszłym tygodniu i za dwa tygodnie.

    – Rozmawiałem z członkami komisji finansów. To nie są tylko posłowie z ziemi łódzkiej, ale jest duża życzliwość jeżeli chodzi o projekty infrastrukturalne. Ze względu na to, że tunel średnicowy nie jest projektem lokalnym, tylko globalnym, jest to argument, aby do tej dużej inwestycji włączyć również inwestycję pabianicką, bo jest ona z tym bezpośrednio związana – zaznaczał poseł.

    REKLAMA
    Subskrybuj
    Powiadom o
    15 komentarzy
    najstarszy
    najnowszy
    Inline Feedbacks
    View all comments

    Jeden tunel tak naprawdę szybko się zatka
    Konieczne co najmniej dwa punkty bezkolizyjnego minięcia z torami PKP

    To jest zwykłe gadanie.
    Zobaczymy co z tego wyjdzie a jeśli by się im udało to powinni od razu myśleć o 2 punktach tak jak piszesz bo inaczej przy tym natężeniu ruchu to będzie słabo.

    W którym miejscu proponujesz wybudowanie wiaduktu?

    Tak naprawdę patrząc na to co jest teraz to w momencie projektowania i wykonania S14 powinny być wykonane dodatkowe ślimaki wjazdy-zjazdy w Chechle i rejonie Rypułtowic plus drogi dojazdowe do pobliskich ulic.
    Ale wracając do Lutomierskiej to mógłby być podwójny tunel – jeden tylko dla wylotowej drogi w kierunku S14 a drugi do Karniszewickiej tak aby nie blokować wjazdu-wyjazdu z Pabianic

    Patrzyłeś na mapę zanim to napisałeś?

    Fakt. Co z tego, że będzie jeden tunel, jeżeli mamy jeszcze przejazd na Wspólnej, plus Łaska/Torowa gdzie wydaje mi się, że tam jest dużo większy ruch niż na Lutomierskiej. Tam dopiero bedzie sie działo

    jak znam życie to dostaniemy te piniondze, ale reszty, której będziemy w postaci drobniaków dołożyć od siebie nie będziemy mieć. Więc temat spali na panewce.
    Poza tym idonc tokiem rozómowania. Przebudowa tego przejazdu odkorkuje miasto tak, że na innych przejazdach co 7-8 minut pociągi nie będą jechać powodując ich zamykanie?

    Reszta przejazdów to osobna historia. Osobiście korzystam ze wszystkich 3 a nawet 4 które mamy. Jednocześnie najbardziej denerwujący jest właśnie przejazd na Lutomierskiej, ze względu na obwodnice. Jeżeli jedziesz kierunkiem Karniszewice/Piątkowisko to nie przejeżdżasz przez przejazd, ale musisz stać w korku z resztą kierowców. Dodatkowo jest sporo tirów. Tak więc ten przejazd nie odkorkuje miasta, żaden z przejazdów nie odkorkuje miasta. Chodzi głównie o odkorkowanie tego konkretnego przejazdu. A w momencie gdy częstotliwość przejazdów się zwiększy ten zakorkuje sie na amen jako pierwszy z powodu znaku “ustąp pierwszeństwa” dla jadących z kierunku Zgierz/S14. A to tam zazwyczaj jest najdłuższy korek… Czytaj więcej »

    Last edited 13 dni temu by x

    Pisze z punktu widzenia mieszczucha. Wyjazd z miasta na obwodnice jest w miarę sprawny. W drugą stronę, do miasta, to wolę wjechać z obwodnicy w ul. Rypułtowicką, lub gnam “do chechła”.
    Z przejazdów to często długo zamknięty jest na ul. Wspólnej, wtedy gnam na Lutomierską, gdzie przeważnie w tym samym czasie jest otwarty (na wspólnej często cofają kontenery po 15 minut).
    “ustąp pierwszeństwa” na Lutomierskiej dla kierunku Zgierz jest logicznie niekorzystne. “Opuszczający” miasto, a chcący skręcić w lewo w ul. Karniszewicką blokowali by przejazd i auta za sobą, powodując zagrożenie.

    Nigdzie nie napisałem, że pierwszeństwo trzeba zmienić. Jest tam tak ustawione z powodówe wymienonych przez Ciebie. Tunel jest tam jak najbardziej potrzebny. Zjeżdżanie z obwodnicy Rypułtowicką jeśli mieszkasz np na Łaskiej kompletnie mija sie z celem jaki ma obwodnica.

    idonc wspaniała polszczyzna ….

    Jak miałem 6-7 lat chodziliśmy do wujka Góry on wypasał owce nad torami i mówił do mnie ” To koniec wypasania owieczek bo niedługo będą robić podkop pod torami dla samochodów.” Wujek dawno nie żyje ja jestem na emeryturze a podkopu nie ma i długo nie będzie. Kawałek ś-14 budują i budują Pabianice to nie Warszawa żeby pieniądze znalazły się od ręki na jakieś inwestycje.

    Dostaniemy 23 miliony na przejazd? Oto jest pytanie. Czy zapłacimy?

    Last edited 13 dni temu by Mihał

    Za nasze pieniądze jesteście utrzymywani więc przykkadajcie się do swojej roboty a nie obiecujcie gruszek na wierzbie. Takie obiecanki już znamy boi przecież głupi lud to kupi. Prawda?

    Moim zdaniem bardziej potrzebny jest bezkolizyjny przejazd na ulicy Wspólnej. Prosto z centrum na Zatorze i dalej. Kolejarze remontowali tory i przepust pod nimi w tym rejonie może dało się dogadać tylko kto miał to zrobić . Jak S 14 zostanie otwarta to DK 71 zamieni się w wojewódzką i ruch się zmniejszy. Zawsze gdy powstaje ekspresówka droga równoległa traci swoją rangę.Dużo można napisać o infrastrukturze drogowo rowerowej w Pabianicach. Od lat osiemdziesiątych nie powstała żadna nowa droga (o przepraszam, dla zainteresowanych na mapie miasta przy dworcu PKP widnieje od 20 lat Aleja Solidarności ale w realu jej nie ma)to… Czytaj więcej »