Strona główna Aktualności Komunikacja Do Dobronia S8. Tylko po co?

Do Dobronia S8. Tylko po co?

5

W piątek otwarty został blisko 20-kilometrowy odcinek drogi ekspresowej S8. Sprawdziliśmy czy jest sens jechać nową trasą z Pabianic do Dobronia.

Test rozpoczęliśmy sprzed hali MOSiR przy ulicy Grota Roweckiego. Samochód nr 1 pojechał przez miasto ulicą Orlą, Wileńską, Wiejską i dalej ulicą Łaską do DK 14. Samochód nr 2 jechał przez Bychlew do węzła Pabianice Południe (Pawlikowice), dalej S8 do węzła Róża i trasą S14 do DK 14 (węzeł Dobroń). Kierowcy jechali zgodnie z obowiązującymi przepisami ruchu drogowego. Samochód nr 1 do głównego skrzyżowania w Dobroniu dotarł po 12 minutach. Na liczniku było niecałe 10 kilometrów.

Samochód nr 2 w tym samym miejscu zameldował się dopiero po 17 minutach pokonując 18,5 kilometra. Odcinek dróg ekspresowych to 11,5 kilometra, ale w wielu miejscach obowiązują ograniczenia prędkości np. do 60 km/h i 90km/h. Mocno spowalnia też odcinek drogi w Bychlewie, gdzie ustawione są znaki ograniczające prędkość do 40 km/h. Natomiast nieporównywalna jest przyjemność czerpana z jazdy po S8.

Nowa droga ma dwie wygodne jezdnie o nawierzchni betonowej. Skorzystają z niej głównie kierowcy jadący od strony Sieradza w kierunku Tomaszowa Mazowieckiego, ponieważ dzięki nowej trasie istnieje możliwość ominięcia Pabianic i wszystkich miejscowości leżących przy drodze krajowej nr 71 między Pabianicami i Rzgowem. Podobnie rzecz ma się ze wszystkimi podróżującymi od strony Bełchatowa i zmierzającymi do zachodniej części Łodzi, Konstantynowa Łódzkiego, Aleksandrowa lub Zgierza.

Dla pabianiczan trasa będzie przydatna, gdy otwarte zostaną kolejne odcinki. Na przełomie czerwca i lipca powinny zakończyć się prace na fragmencie od węzła Róża do Łasku (9,2 km), a w listopadzie – na kolejnych trzech odcinkach: węzeł Wieluń – Złoczew (19 km), obwodnica Sieradza (6 km), Złoczew – Sieradz Południe (19,6 km).

REKLAMA
5 komentarzy
najstarszy
najnowszy
Inline Feedbacks
View all comments

Oczywiste jest, że obwodnica do ruchu lokalnego nie ma sensu, porównajcie jak otworzą odcinek do Łasku albo do Sieradza. Wtedy zobaczycie różnice…

zgadzam sie z Lupus83, to jest przede wszystkim obwodnica dla tranzytu

A może taki test przeprowadzić od Pawlikowic a nie z Pabianic…. Wiadomo że to nigdy nie będzie porównywalne i bezsensowny taki test… Jadąc od Bełchatowa na pewno wygra ten kto pojedzie S8… bo w zasadzie to w tym celu jest tak oznakowane. dla jadących od Piotrkowa, Bełchatowa to na pewno oszczędność czasu i km…

po ci taki tytuł artykułu, obwodnice zawsze są potrzebne

A ja uważam, że test jest przydatny, bo choć obwodnica jest dla tranzytu, to miejscowi też mogą korzystać i czasami zyskać czasu. Ciekawi mnie jak wypadł by taki test w stronę Tuszyna. Często jeżdżę tam na basen i zastanawiam się która droga korzystniejsza.