Strona główna Aktualności Komunikacja 100 mln dofinansowania dla Pabianic. Właśnie złożono ostatni podpis

100 mln dofinansowania dla Pabianic. Właśnie złożono ostatni podpis

14
Podczas środowej sesji miejscy radni „wprowadzą” do budżetu 11 mln 850 tys. zł, które Pabianice pozyskały dodatkowo na projekt „Łódzki Tramwaj Metropolitalny”.

Powyższa kwota pochodzi z budżetu państwa i stanowi 10% tzw. kosztów kwalifikowanych. Łączne dofinansowanie projektu tramwajowego (na odcinku Pabianice – Ksawerów) wynosi 99 mln 714 tys. 225 zł. Na tę kwotę składają się środki z Unii Europejskiej oraz z budżetu państwa. Wczoraj zatwierdził ją zarząd województwa łódzkiego. O zwiększenie dofinansowania, by móc zrealizować inwestycję, starały się władze miasta, podejmując rozmowy na różnych szczeblach. Ostatecznie…

– Ministerstwo Inwestycji i Rozwoju wyraziło zgodę, na wniosek Zarządu Województwa Łódzkiego, na przeniesienie części środków zapisanych w Kontrakcie Terytorialnym dla Województwa Łódzkiego – ze środków przeznaczonych na projekty rewitalizacyjne na część wkładu w ramach innych projektów – mówi Aneta Klimek, rzecznik prasowy Urzędu Miejskiego w Pabianicach.

Podjęcie uchwały zwiększającej budżet o 11 mln 850 tys. zł jest o tyle ważne, że umożliwi podpisanie umowy z firmą mającą zmodernizować linię tramwajową i przebudować ulicę Zamkową. Nareszcie, bo od czasu otwarcia ofert, które wpłynęły w przetargu minęło już dziewięć miesięcy, a potencjalni wykonawcy wielokrotnie przedłużali ich ważność. Umowa może zostać podpisana już w pierwszej połowie maja. Koszt inwestycji to  173 mln 772 tys. zł (brutto).

Tak zmieni się Zamkowa

Po remoncie tramwaje, autobusy miejskie, taksówki, pogotowie, straż pożarna i policja pojadą środkiem ul. Zamkowej i Warszawskiej. Tak się stanie, bo pośrodku jezdni zaplanowany jest wspólny pas autobusowo–tramwajowy. Powstanie w obu kierunkach na odcinku od ulicy Sikorskiego do Zielonej Górki. Nowoczesne perony przystankowe ułatwią przesiadanie się z tramwaju na autobusy lub odwrotnie. Na każdym przystanku stanie wiata. O przyjeździe autobusu lub tramwaju poinformuje dynamiczny (elektroniczny) rozkład jazdy, uwzględniający oczywiście ewentualne spóźnienia.

W sumie wymienimy 5,79 kilometra torowiska. Powstanie pełnowymiarowa 1,5–kilometrowa droga rowerowa. Wreszcie bezpiecznie pojedziemy rowerem od Zielonej Górki do Starego Rynku.

Tak będzie wyglądało centrum miasta
REKLAMA
Subskrybuj
Powiadom o
14 komentarzy
najstarszy
najnowszy
Inline Feedbacks
View all comments

Jeśli taki plan ruchu został zatwierdzony to tylko płakać nad kompetencjami projektanta!
z ul. kilińskiego w kierunku skrzyżowania JEDEN PAS???? jeden dla skręcających w prawo lewo i jadących na wprost? serio? Poza tym skręcając w lewo teraz można ściąć i zmieścić się na środkowym (lewym) pasie, szybko opuszczając skrzyżowanie. wg planu będzie tam wysepka co utrudni i skutecznie zablokuje ruch. brak skrętu w lewo spowoduje kolejkę jadących na wprost za skręcającym! podobna sytuacja z ul.św Jana…. Zresztą już na tych planach widać że niebieskie auto z kilińskiego stoi dłuższą chwilę! Widzę że znikną kioski?

Dokładnie, tam potrzebne są trzy pasy: Do skrętu w lewo, w prawo i jazdy na wprost

I jeszcze potrzebne są odpowiednio ustawione światła , które to wszystko ogarną

Według wizualizacji nie ma możliwości skrętu w lewo z Kilińskiego w Zamkową.
Czy ktoś sprawdził natężenie ruchu i trasy samochodów na tym skrzyżowaniu?

Swietnie. Czekamy na efekty!

Jak tramwaj się rozkraczy na przystanku to autobus już nie podjedzie. Po co w ogóle ten tramwaj? Szkoda jeszcze, że przedłużyli torowiska do Sieradza. Co do pasów jezdni na ul. Kilińskiego to, rzeczywiście, jeden pas (w tej chwili są praktycznie trzy) w kierunku płn. jest BARDZO kiepskim pomysłem.

To jusz nie bedzie można wypszedzać z prawy strony ???????????

wypszedzać, napewno nie

Jak to nie, zmieścisz się śmiało 🙂

Śpieszmy się kochać szeroką Zamkową, w kierunku zamku, tak szybko odchodzi… 😉

Ktoś, kto projektował to skrzyżowanie chyba nigdy nie przejechał tamtędy w godzinach szczytu… wyjazd z Kilińskiego na jednym pasie??? Teraz,jeśli kierowcy dobrze się ustawią, to ruszają z „trzech pasów ” A i tak nie da się zjechać na jednym zielonym. Powodzenia z jednym pasem. Gwarantowane korki. Zamiast poszerzyć ulicę to ją jeszcze zwężają. Zamiast mądrze i wygodnie, będzie tylko ŁADNIE… śmiechu warte…

W nawiązaniu do remontu Zamkowa-Warszawska czy zapadły jakieś decyzje co do ronda Warszawska -Sikorskiego bo przy tym remoncie to jest jedyna okazja by to zrobić

Nie dość, że „macki „Grzesia zadluzyly miasto przy tej inwestycji to patrząc na wizualizację to projekt przebudowy jest zrobiony nielogicznie. Ulica Zamkowa z dość szerokiej zrobi się wąska co będzie się wiązało z powstawaniem korków na drodze, a cel miał być zupełnie odmienny.

Ja bardzo proszę zróbcie coś z tym obskurnym SDHem