Strona główna Aktualności Komunikacja Tramwaj w drugiej połowie września

Tramwaj w drugiej połowie września

7

Zakończył się przetarg na remont sieci trakcyjnej w Pabianicach. Znamy więc przybliżoną datę zakończenia prac.

Ofertę z ceną 697 839 zł złożyła firma PROGREG Budownictwo Sp. z o.o. Sp. komandytowa z Krakowa. Trwa weryfikacja oferty – do 6 czerwca oferent ma czas na uzupełnienie dokumentów. Po podpisaniu umowy wykonawca musi w terminie 45 dni przygotować i zatwierdzić projekt budowlany na realizację, a roboty wykonać w ciągu następnych 65 dni.

– Liczymy, że ponowne uruchomienie tramwaju nastąpi w drugiej połowie września – informuje Aneta Klimek, rzecznik prasowy prezydenta.

Na terenie Pabianic do wymiany jest 6354 mb przewodu jezdnego w dwóch odcinkach, od Widzewskiej do Dużego Skrętu i od zamku do pętli Wiejska, i 28 słupów trakcyjnych.

Pabianice wraz z Ksawerowem złożyły 2 maja wniosek o dofinansowanie ze środków RPO WŁ na lata 2014-2020 na przebudowę linii tramwajowej na odcinku od Małego Skrętu w Ksawerowie do pętli Wiejska w Pabianicach. Zakres robót obejmuje nie tylko przebudowę układu torowego, ale także modernizację całego pasa drogowego w ciągu ulic Warszawska – Stary Rynek – Zamkowa z wybudowaniem wspólnego pasa tramwajowo-autobusowego i wspólnych przystanków tramwajowo-autobusowych.

– Ponadto Pabianice zamierzają aplikować o wsparcie z nowego rządowego programu wsparcia dla średnich miast. Wystąpienie dotyczyć będzie pokrycia przez rząd kosztów wkładu własnego do projektu tramwajowego, o którym mowa wyżej – dodaje rzecznik. – Prezydent Grzegorz Mackiewicz liczy na pomoc parlamentarzystów regionu łódzkiego w tej sprawie

Jak informuje ratusz, w chwili obecnej MSWiA nie planuje podjęcia prac nad przepisami umożliwiającymi tworzenie związków metropolitalnych w innych województwach niż na obszarze Górnego Śląska i wokół miasta stołecznego Warszawy. Taką odpowiedź przysłał resort na pytanie prezydenta Grzegorza Mackiewicza w sprawie utworzenia łódzkiego związku metropolitalnego, który dawał szansę na pozyskanie środków ma kompleksową modernizację sieci tramwajowej.

Pod koniec maja samorządy należące do Stowarzyszenia Łódzki Obszar Metropolitalny zwróciły się o kontynuowanie działań zmierzających do ustanowienia związku metropolitalnego w województwie łódzkim oraz o przedstawienie propozycji wsparcia realizacji rozwoju publicznego transportu zbiorowego, których na dzisiaj są pozbawione. Adresatami pisma są wicepremier Mateusz Morawiecki, minister rozwoju i finansów oraz Andrzej Adamczyk, minister infrastruktury i budownictwa.
REKLAMA
Poprzedni artykułZamknęli parking dla obcych
Następny artykułCzy nasz bloger powtórzy sukces? (GŁOSOWANIE)
Subskrybuj
Powiadom o
7 komentarzy
najstarszy
najnowszy
Inline Feedbacks
View all comments

Szkoda, że Pani Rzecznik nie dodała, że koszt całej inwestycji to 125 mln a całosc pieniędzy do dyspozycji w RPO dla całego województwa to 110 mln. Szansa zatem na otrzymanie tych środków dla Pabianic jest równa ZERO !!! Kolejna ściema naszego pinokia … 🙂 A cierpieć będą wszyscy korzystający z tramwaju … ale pinokio będzie miał to w swojej drewnianej …

Nie ma co bić piany. Tramwaju w Pabianicach już raczej nie zobaczymy. Nieużytkowane torowisko po okresie letnich upałów będzie w takim stanie, że nikt nie zdecyduje się ponownie puścić ruch. Szkoda tylko tej kasy na wymianę trakcji. Do przebudowy jest cały ciąg ul. Warszawskiej, Zamkowej i Łaskiej wraz z budową rond czy ścieżek rowerowych oraz wybudowanie NOWEJ linii tramwajowej od krańcówki IKEA do krańcówki przy Parku Wolności. Tylko kompleksowa przebudowa głównej tętnicy komunikacyjnej Pabianic ma sens. Pytanie kto się na to zdecyduje? Kto zadłuży miasto na 15-20 lat i rozpocznie inwestycję która będzie trwała 4-6 lat? Żadnemu prezydentowi się to… Czytaj więcej »

Poczekajmy najpierw na wynik z RPO i później psy wieszajmy.

Geotermia…….Wina bedzie Ksawerowa!!!!!!Nie wiem czy zrobili przetarg ale jak nie zrobią to mamy winnego.I tak nasz pinokio się obroni. To jest wyjscie dla niego. No chyba że zrobią przetarg to d….a blada

Skoro rozstrzygnięty został przetarg na wymianę trakcji i przewodu jezdnego to po co do naszego miasta na roboty przyjeżdża MPK łódź? Jakie pracę wykonują na naszym torowisku, że raz widziałem jak coś spawali?

Torowisko ma 40 lat i przeżyło nie jedne upały. To tak jakbyś kolego wymieniał swój mózg co roku, bo się przegrzał w upał. Druga kwestia to, że MPK jest właścicielem torowiska, więc może sobie dłubać.

Były prezydent p. Dychto na jednym ze spotkań z mieszkańcami twierdził, że zarówno trakcja jak i tory tramwajowe na terenie pabianic są własnością naszego miasta a zatem MPK Łódź wykonuje jakieś prace na zlecenie urzędu miasta i nie są oni właścicielem torowiska. Gdyby MPK Łódź było właścicielem torowiska to MPK Łódź to torowisko musiałoby wymienić i Pabianice nie musiałyby się starać o pieniądze z Unii europejskiej na ich wymianę. Bo to właściciel odpowiada za stan tego co posiada.