Strona główna Aktualności Z miasta Przebudowa Kilińskiego z dużym opóźnieniem

Przebudowa Kilińskiego z dużym opóźnieniem

5

27 milionów złotych ma kosztować przebudowa dwóch pabianickich ulic – Kilińskiego i Jutrzkowickiej. Właśnie został wyłoniony wykonawca tej inwestycji. Jednak wbrew wcześniejszym zapowiedziom nie rozpocznie się ona wiosną.

Realizacją przedsięwzięcia zajmie się Przedsiębiorstwo Dróg i Mostów ERBEDIM z Piotrkowa Trybunalskiego, które będzie pełniło rolę jego lidera. W pracach pomoże mu tamtejsze Przedsiębiorstwo Robót Drogowo – Mostowych. Ale trzeba na nie poczekać co najmniej do drugiego kwartału przyszłego roku.

Na przeszkodzie w dotrzymaniu pierwotnego terminu rozpoczęcia robót stanął brak pieniędzy. Firmy, które chciały podjąć się przebudowy ulic, stanowiących część drogi wojewódzkiej nr 485, żądały więcej niż miał zarezerwowane na ten cel Zarząd Dróg Wojewódzkich w Łodzi.

Początkowo było to 17 mln 625 tys. zł. Pierwszy, ogłoszony latem przetarg pokazał, iż ta kwota jest zbyt niska. Zwiększono ją więc o ponad 5,6 mln. Ale po zapoznaniu się z ofertami złożonymi w drugim przetargu okazało się, iż 23 mln 253 tys. również nie wystarczy. Najtańsza – wspomnianej firmy z Piotrkowa Trybunalskiego – opiewała bowiem na 26 mln 997 tys. zł.

Trzeciego przetargu nie będzie. To dzięki radnym sejmiku województwa łódzkiego, którzy postanowili, że dołożą na inwestycję różnicę między posiadaną sumą i tą żądaną przez oferenta. To ponad 3,7 mln zł.

Przebudowa fragmentu drogi wojewódzkiej nr 485 przebiegnie w systemie „zaprojektuj – wybuduj”, co oznacza, że wykonawca musi najpierw przygotować dokumentację przedsięwzięcia (oprócz projektu to m.in. pozwolenie na budowę). Ma na to czas do końca kwietnia 2019 roku. I dopiero wtedy prace będą mogły ruszyć.

W ich zakres wejdzie m.in. wymiana nawierzchni oraz przebudowa skrzyżowań. U zbiegu ulic Kilińskiego i Moniuszki powstanie rondo. Nastąpi rozbiórka mostu i budowa przepustu przez rzekę Pabiankę. Będą nowe chodniki, zjazdy, zatoki autobusowe, ścieżka rowerowa (dopuszczająca ruch pieszych), oświetlenie i oznakowanie. Inwestycja obejmie też rozbudowę systemu odwodnienia (kanalizacja deszczowa, rowy), przebudowę kolidujących z inwestycją sieci infrastruktury (m.in. elektrycznej, teletechnicznej, gazowej) oraz wycinkę drzew.

REKLAMA
Subskrybuj
Powiadom o
5 komentarzy
najstarszy
najnowszy
Inline Feedbacks
View all comments

Pani Patrycjo może tak wzmianaka kto ma wyłonić tego wykonawce

Bajecznie. W jednym czasie rozkopią Kilińskiego, Jutrzkowicką i Zamkową z Warszawską (pod tramwaj), a do tego jeszcze Lutomierską (pod tunel). Bomba. 😉
No ale żeby coś mieć trzeba przecierpieć, a dotacji nie można stracić. Przebolejemy?

Ja mogę porzucić auto i jeździć rowerem…

W „dobre” dni będzie to świetna opcja. Bodaj w tym roku ma ruszyć pabianicki Rower Publiczny, więc tym bardziej będzie to preferowana opcja na przetrwanie w centrum, ha ha. 😉
Ciekawe jakimi cudacznymi objazdami pojedzie MZK, wyobrażacie sobie, że autobusy pominą siłą woli SDH? Bo przecież nikt nie będzie ich chyba trasować z Roweckiego w Kopernika do Skargi i Grobelnej…

to dobra wiadomość. Będzie można spokojnie przeprowadzić remont Zamkowej i jakoś ta komunikacja będzie funkcjonować w naszym Mieście – dobre zrządzenie losu.