Strona główna Aktualności Komunikacja Pociągi mogłyby zatrzymywać się u nas w dwóch miejscach

Pociągi mogłyby zatrzymywać się u nas w dwóch miejscach

5

Urząd marszałkowski ma plany stworzyć w Pabianicach drugi przystanek dla pasażerów kolei. Gdzie miałaby się znajdować nowa stacja?

We wstępnych materiałach koncepcyjnych, stację Pabianice Północ umiejscowiono przy ul. Lutomierskiej. W związku z planowaną przez PLK modernizacją linii nr 14 przez Pabianice przejeżdżać będzie więcej pociągów, co może przełożyć się również na ilość pasażerów i potrzebę budowy drugiej stacji. W planach chodzi o 42 km linii kolejowej łączącej Łódź Kaliską ze Zduńską Wolą. Prace nad jej modyfikacją wyceniono w przetargu na 480 mln zł. Przebudowa linii ma skutkować skróceniem czasu podróży na tym odcinku o prawie 15 minut, jako że pociągi będą mogły się nią poruszać ze stałą prędkością 120 km/h.

To jednak nie koniec zmian. Przebudowie poddane zostaną również perony – Lublinek, Pabianice, Łask, Zduńska Wola, Chechło, Dobroń i Kolumna. Polskie Linie Kolejowe mają zadbać, aby w tych miejscach stacje były dostępne również dla pasażerów niepełnosprawnych.

Prace nad linią nr 14 najprawdopodobniej zakończą się do końca 2020 roku, zaś do 2023 roku PLK daje sobie czas na realizację bardziej skomplikowanego projektu. Chodzi oczywiście o ogłoszony niedawno plan poprowadzenia przez Łódź tunelu.

– Dzięki budowie tunelu średnicowego w Łodzi powstaną dwie stacje w centrum. Wzrośnie również liczba pociągów na trasie Sieradz-Skierniewice – mówił dziś podczas rozmowy z uczniami ZS nr 2 Marcin Chmielewski z Wydziału Infrastruktury Technicznej i Komunikacji UM.

Budowa stacji kolejowej jest inwestycją niezależną, jednakże na dzień dzisiejszy nie ma danych mogących potwierdzić realizację tego projektu.

REKLAMA
Subskrybuj
Powiadom o
5 komentarzy
najstarszy
najnowszy oceniany
Inline Feedbacks
View all comments

Nie za bardzo widzę sens utworzenia 2 stacji kolejowej w Pabianicach.
Dworzec kolejowy jest przecież niewiele dalej, a i przy ul. Lutomierskiej nie ma za bardzo komunikacji publicznej…

Przystanek kolejowy przy ulicy Lutomierskiej – brawo. Od lat lobbowałem za takim rozwiązaniem, niemniej zakładałem jego budowę nieco dalej, pomiędzy Pabianicami i Lublinkiem, w rejonie Szynkielewa, Gorzewa, Łaskowic, terenów rekreacyjnych nad Dobrzynką, które są zaludnione, a pozbawione jakiejkolwiek komunikacji. W przypadku przystanku przy ulicy Lutomierskiej pojawia się istotny problem – do centrum nadal jest kawałek drogi, zaś komunikacja miejska w tym miejscu nigdy nie będzie szczególnie bogata. Pod Dworcem PKP mamy zacny węzeł komunikacyjny – do centrum i na os. „bugaj”. Spod Lutomierskiej dreptały by – jak prognozuję – jedynie osoby mieszkające w okolicach ulicy Partyzanckiej i bliższej części Śródmieścia.… Czytaj więcej »

Bardzo dobry pomysł !

Komunikację miejską można zsynchronizować z kolejową.
Ale najpierw musi powstać ten przystanek.

Można na nowo położyć tory na Bugaj i zrobić stacje na Z. Janek. Zawsze można spróbować, tory niech leżą może PKP poprą lokalna inicjatywe

jaki sens ma budowanie drugiego przystanku 800-900m metrów wcześniej w szczerym polu, gdzie i tak nie zatrzymuje się właściwie żaden autobus?