Strona główna Na sygnale Niedzielna kontrola kierowców. Tu doszło w grudniu do dwóch śmiertelnych wypadków

Niedzielna kontrola kierowców. Tu doszło w grudniu do dwóch śmiertelnych wypadków

82
Patrol ruchu drogowego prowadził od rana kontrole prędkości na ul. Świetlickiego i Waltera Jankego. Na tym najszerszym w mieście odcinku drogowym kierowcy bardzo często przekraczają prędkośĆ i zagrażają pieszym. W grudniu 2020 roku zginęły tutaj 2 osoby.

Policjanci ustawili się z radarem m.in. zatoce parkingowej przy ul. Waltera Jankego (na wysokości sklepu Pepco). Na tym odcinku drogi obowiązuje ograniczenie prędkości do 40 km/h. Mandaty otrzymało kilkunastu kierujących.

– Najczęstsze przekroczenia prędkości to te o 20-30 km na godzinę. Zdarzają się tutaj rajdowcy jadący ponad setkę, ale nie dziś – mówi policjant.

Nasi policjanci dysponują nowoczesnym radarem, który potrafi określić prędkość pojazdu nawet z odległości 1000 metrów. Funkcjonariusz widział jak szybko jedzie samochód na wysokości kościoła Trójcy Przenajświętszej oddalonego o blisko 700 metrów od miejsca, z którego wykonany został pomiar. Co ciekawe, ten ręczny radar nagrywa krótki filmik dokumentujący jazdę kierowcy.

Kontrole kierowców na ul. Waltera Jankego prowadzone są tutaj coraz częściej, bowiem w ostatnim czasie ulica stała się jedną z najniebezpieczniejszych w Pabianicach. Pomimo montażu separatorów mających ograniczyć prędkość kierowców, w grudniu doszło tutaj do dwóch śmiertelnych wypadków. 6 grudnia potrącona została 18-letnia dziewczyna. Autem kierował 18-latek, który pomylił tę ulicę z torem wyścigowym (WIĘCEJ O WYPADKU). Dzień wcześniej na przejściu dla pieszych przy Lidlu kierujący Toyotą potrącił 61-latkę. Kobieta zmarła w szpitalu (WIĘCEJ).

REKLAMA
Subskrybuj
Powiadom o
82 komentarzy
najstarszy
najnowszy
Inline Feedbacks
View all comments

Głosujcie by z robić z tej ulicy deptak….

Jeżeli kierowcy mają problemy z pokonaniem szykan (co jest zrozumiałe jadąc 90-120 zamiast dozwolonej prędkości 40 km/h..:), to należy przebudować Jankego – Świetlickiego zmniejszając ilość pasów do jednego w każdą stronę. Pozostawić należy tylko odcinkami drugi pas do lewoskrętów do Lidla i w przecznice (Smugowa, Bugaj). Środkiem szeroki trawnik , z prawej jeden pas +zatoczki dla autobusów i TAXI, oraz ograniczenie do 40 km/h + radary. Podobną decyzję przebudowy ulicy podjęto w Warszawie po spektakularnym śmiertelnym wypadku na ulicy Sokratesa przez BMW.

Dzięki BMW

Tunel dla pieszych do lidla/przystanek żeby mieli co chcą…

Last edited 3 lat temu by Mihał

No i brawo panowie tak trzymać

2 osoby zginęły, by policja dostrzegła problem i wznosiła kontrole, a zarządca drogi wymienił oświetlenie w lampach! Czy w TYM kraju może coś być prewencyjnie robione? Kamieni kupa normalnie! Tylko ludzi szkoda…

Te osoby zginęły z powodu braku oświetlenia ? Czy może z braku pomiaru prędkości przez policję ? Jeśli tak to myślę że kierowcy, którzy potrącili te osoby są niewinni i takie wyroki zapadną w sądzie ? A może powinni jechać 40 km/h tak jak znak wskazuje ? Czy wtedy zabiliby tych pieszych ? Nawet by ich nie dotknęli. Czy w tym kraju może ktoś przestrzegać przepisów ? Tylko ZABITYCH szkoda

Stało się, lud pogada to trzeba zrobić prowizorkę na miesiąc, dwa. Byle naród widział co robią. A gdzie byli wcześniej? Nadal przystanek przed przejściem dla pieszych po ostatnim wypadku, który zasłania pieszych. Tez zaczną działania po tragedii czy posądzą kierowcę autobusu ze zasłonił przejście zatrzymując się? Zawodowi kierowcy w MZK tez mogliby odezwać się w tym temacie!

Last edited 3 lat temu by Olaf

Oczywiście, że posądza kierowcę, który NIE ZWOLNIŁ, wiedząc, że dojeżdża do przejścia dla pieszych. I żaden autobus nie będzie tu miał nic do rzeczy

I bardzo dobrze, niech się wezmą za rajdowców. Jeszcze powinni się zainteresować kierowcami którzy spotykają się na parkingu Carrefoura i kręcą bączki. Głupota ludzka nie zna granic.

Na parkingu to mogą robić co chcą. Dopóki Carrefour będzie na to pozwalał to nikt z tym nic nie zrobi

Mam kilka filmów jak wyjeżdżają z parkingu na ręcznym po czym kontynuują pod skrzyżowaniem…

Obawiam się, że nadal nie jest to nigdzie zabronione

Brawo w końcu jakiś znak że istnieją

to ci z „Posterunek 13” ?

W końcu. Tylko czemu wszystko po fakcie? Oświetlenie ulicy też naprawili dopiero jak zginęła piesza na nieoświetlonym przejściu.

Brawo tak trzymać.

Tylko mandaty nie jeszcze podniosą, bo te max 500 PLN to śmiech.

W niedzielę to tak średnio ma to sens, ale niech stoją.
Zapraszamy w tygodniu częściej 🙂

A kiedy doszło do tych wypadków ?

W niedzielę ruch mały więc rajdowców niema kto ostrzegać mruganiem świateł że łapią więc wpadają częściej może to dobra logika ze strony drogówki.

Do obu wypadków doszło w weekend, więc to, że tam stoją jest jak najbardziej uzasadnione. Co do twojego wpisu. Możesz po polsku ? Bo nie rozumirm tego zdania

Proponuję 10kmh postawić, będzie więcej mandatów!
Czteropas i 40, żenada. Terroryści drogowi jadący 60…

Jeśli ci nie pasuje pojedź inna drogą. Chciałbym przejść przez jezdnię

Czego Ty wymagasz od takiego troglodyty jakim jest zbyszek. Myślenia? On musi zapier****ć bo inaczej wzwodu nie będzie miał i nie zaspokoi swojej karyny,

Uwierz mi, jakby tą drogą była normalne ogarnięta (równy asfalt, ładnie oświetlone przejścia, żadnych szykan) to możnaby jechac 60kmh i byłoby bezpieczniej niż przy 40 obecnie.

Jak Ci nie pasuje to przechodź w innym miejscu…
Odpowiedz na poziomie….

Czlowieku ja tam mieszkam, jeżeli nie odpowiada ci przejazd zgloszenie z przepisami ta drogą to pojedź inaczej. Ja inaczej do domu nie dojdę. Terroryści jadący 60 na godzinę okazuje się, że zabijają pieszych. Jakie innej odpowiedzi byś się spodziewał ?

No popatrz, ja też tam mieszkam. Więc żeby dojechać do domu muszę jechać ta drogą. A przez pułapki na drodze jadąc przepisowo ( zmierzch, po deszczu) urwalbym koło. Jakbym jechał jak ten gość może też bym kogoś zabił. Może wyjdź z polskiej mentalności. Jak droga do dupy to lepiej ustawić znak 30. Zamiast naprawić drogę i oświetlenie. A przeszkody na drodze powinny być widoczne i wcześniej musi być znak o tym informujący.

człowieku, droga była tam pierwsza! trzeba było sie zastanowić kupując mieszkanie na byłych łąkach. teraz trzeba być odpowiedzialnym i brać swoje decyzje na klatę. nie umiesz szybko chodzić po pasach – jedź autobusem!

Niestety, ale projektant tych szykan założył, że ludzie przestrzegają ograniczeń prędkości. Nie pomyślał jak niebezpieczne one są gdy ktoś prędkość przekracza. a Pan policjant to chyba powinien przyjąć postawę strzelecką a nie tak stać jak nastolatek patrzący przez lunete. I jakby by był mniej schowany za zaparkowanym autem to większa prewencja jest bo kierowcy widzą i zwalniają 🙂

dokładnie. w sprawie tego wypadku co to koleś wybity w powietrze wylądował na kobiecie…. powinien być powołany biegły który by publicznie wskazał czy te bariery wpłynęły na to nieszczęście, czy gdyby ich nie było to czy kierowca został by wybity i spadł na chodnik? wina kierowcy za prędkośc oczywista, ale czy czasem za tragedię nie odpowiada infrastruktura.

Oczywiście, że wina infrastruktury. W Aleksandrowie powinien być powołany biegły, który wskaże, że kierowca samochodu, który pofrunął w.powietrze, przez co stał się sławny na cały świat, nie zrobił nic złego, a przeleciał 50 metrów tylko z powodu tego, że ktoś mu postawił rondo na drodze. Gdyby nie było ronda to by przecież nie poleciał.

Czy jeśli ktoś ustawia progi zwalniające pozwalające przejechać przez nie bezpiecznie przy predkosci 20!km/h powinien brać pod uwagę, że jeśli ktoś będzie jechał 80 to wybije go tak, że wyleci w powietrze i może wylądować na chodniku, bądź przeciwnym pasie ruchu i kogoś zabić ? Czy ktoś kto projektuje na nowej drodze zakręt powinien przewidzieć, że kierowca nie będzie przestrzegał ograniczeń prędkości i zamiast skręcić pojedzie prosto ? No jeszcze tego brakowało, żeby projektując drogę trzeba było zakładać, że ktoś nie przestrzega przepisów. Większej bzdury nie słyszałem. Jak zaprojektować skrzyżowanie że światłami z zakładając że ktoś będzie wjeżdżał na czerwonym… Czytaj więcej »

Last edited 3 lat temu by Y

tu nie chodzi o stawianie zapór i przewidywanie. zamiast szykan , gdyby dano wzdłuż bariery energochłonneo, to:

  • kolesia by nie wybiło i nie wylądował by na kobiecie śmiertelnie raniąc…
  • tylko by się odbił od bariery i rozwalił swoie auto

o to mi chodzi o przewidywania co by gdyby w sensie wyniku zdarzenia.
podobnie denerwują mnie rowy wzdłuż drogi z drynami do bram. oczywiste że jak ktoś w wnie wjedzie to się jak ten rowerzysta zabije na drynie. jakby nie można było dać barierek czy przykryć rowów płytami „dziurawcami”…

Po pierwsze: kolesia by wybiło, bo tam gdzie są bariery to i tak są krawężniki. Co najwyżej by uderzył w bariery i równie dobrze mógłby przez nie przelecieć.
Po drugie: Bariery energochłonne na drodze, gdzie dopuszczona prędkość wynosi 40 km/h ? To przecież musiałby być cały świat w barierach 😀.
Co do rowów ? No nie można,potrzeba by było dźwigu, żeby ten rów wyczyścić

Last edited 3 lat temu by Y

ale Ty masz ciężko z myśleniem. widzę, że porównujesz krowę z kanarkiem 😀 oj chłopie… mądry człowiek bierze pod uwagę wiele aspektów, niemądry cóż…. sam wiesz 🙂
trudno pomyśleć, że na 2 pasmowej drodze ludzie pojądą szybciej niż 40km/h? no raczej to jest wiadome. robi się wtedy inne zabezpieczenia niż separatory, które są brudne po 2 dniach i ich wcale nie widać.

A jakie się robi, jak juz sie tak znasz na inżynierii drogowej ?

chociażby takie słupki jak poniżej. a na tej ulicy niestety, ale najlepiej sprawdzą się światła na żądanie i/lub zwężenie do jednopasmowej na całej długości.
comment image

Last edited 3 lat temu by x

Takie słupki jak ja zdjęciu U-12c nie mają żadnych szans zatrzymać samochodu, dachujacego z powodu nadmiernej prędkosci. Takie zabezpieczenia wcześnie stosuje się w celu wyeliminowania parkowania pojazdów na chodnikach
na ktorych ich postój jest są nieporządany. Kolejną rzeczą jest, że ich zastosowanie na środku jezdni jest raczej niedopuszczalne.

O mój Boże. Chcesz zatrzymać skutek a nie przyczyne. Przyczyną dachowania na więcej niż 70% był separator na drodze. Kierowca zauważył go późno, najechał na niego, stracił przyczepność więc rzuciło, go na krawężnik gdize auto zostało podbite jeszcze bardziej. Takie słupki z daleka widać i wiesz, że uszkodzą Ci auto bardziej niż separator. Cała tamta ulica jak również rondo wołają o pomste do nieba. Brudne, uszkodzone, oderwane elementy. Rondo jest bardzo dobrym pomysłem, ale mogliby o nie dbać.
Możesz wymyślić inne słupki niż U12C. Widzę, że fachowa terminologia czyli urząd 😀

Przyczyną dachowania było przekroczenie prędkości. Jedziesz tam 40 km/ h zgodnie z prsepisami – nie dachujesz i nikogo nie zabijasz. W miejscu wypadku nie ma żadnego separatora. Zamiast pitolić to pojedź tam i sprawdź. Co znaków to nie jest żadna tajemna wiedza, Rozporządzenie jest na stronie sejmu i nie trzeba być „z urzędu” żeby takiego „fachowego” nazewnictwa używać.

Niestety, ale projektant mojego samochodu założył, że będę w nim przewoził ładunek nie większy niż 3,5 tony. Nie pomyślał, jak niebezpieczne jest to auto, kiedy załaduje do niego 9 ton. No auto się łamie w pół. Jak ten projektant mógł być taki głupi?

dokładnie, wystarczyło „np. na osi” zamontować czujnik ucisku / wagi. ustalić max i po przekroczeniu auto nie odpala. trudne? nie. trochę pomyślunku i chęci

To dlaczego się tego nie robi ? Odpowiem: Bo nikt nie zakłada i nie musi zakładać i nie ma zamiaru zakładać, że jakiś idiota przeładuje samochód dwukrotnie.
Dlaczego nie montuje się w samochodach z urzędu blokady alkoholowej ? Z tego samego powodu co powyżej.
Tak samo, żaden projektant nie musi zakładać z że jakiś idiota będzie przekraczał prędkość dwukrotnie.

Last edited 3 lat temu by Y

dlatego nikt na autostradzie nie zakłada, że ktoś będzie ciął 280km/h. ale na 2 pasmowej drodze, 80km/h? to jest tak dużo? nie uczą was w tych urzędach logicznego myślenia czy co? nie rozumiecie, że nie wyznacznikiem jest znak drogowy a realna prędkość z jaką na danej drodze poruszają sie pojazdy? to nie rzeczywistość dostosowuje sie do przepisów a przepisy do rzeczywistości. niestety jest to taka droga, że jakbyś tam nawet postawił 10km/h to i tak będzie sie tam jeździło o wiele wyższą prędkością. większośc kierowców przejedzie bezpiecznie, ale zdażą się tacy co niestety kogoś zabiją. dlatego jedynym wyjściem jest sygnalizacja… Czytaj więcej »

Last edited 3 lat temu by x

Przepisy do rzeczywistości ? To już dawno na autostradach powinna obowiązywać prędkość 200-240 km/h bo przecież niektórzy tak jeżdżą a skoro jest taka rzeczywistosc to dlaczrgo tego zabraniać ?.już ostatnio mieliśmy dowód na to jak jadący z nadmierną prędkością samochód przeleciał przez bariery a podróżującą z nim dziesięcioletnią dziewczynkę przecięło na poł. No ale przecież powinno się te przepisy dopasować do rzeczywistości i pozwolić mu jechać ile fabryka dała.

kończę dyskusję. trudno wymagać logiki od urzędnika. nie powinno przecież dziwić jak nie rozumie różnicy między dwukrotnym przekroczeniem prędkości dozwolonej tj. 40km/h i 140kmh…

a to takie ducato ruszy przy 9 tonach? 😀

Smerfy z suszarką zapraszam do Bychlewa na drogę do Terenina

Pomiar z tysiąca metrów 😂dobre sobie. Niech to podzielą przez 2 to będą mieli w miarę wiarygodne wyniki. Ciekawe czy producent wie co nasza policja odpierdziela z jego urządzeniami. Oczywiście piraci, zwłaszcza na tej drodze warci są jak najbardziej potępienia, ale nasza policja nie jest lepsza. Raz że nie potrafią poprawnie używać sprzętu a dwa że stoją niemal codziennie na Świetlickiego zamiast na Waltera i mierzą auta na prostej drodze, bez zabudowań i przejść dla pieszych. Wiadomo dlaczego…

A widziałeś instrukcję ? To może się podziel. Będziemy mądrzejsi i nie będziemy przyjmować mandatów. A sąd je wszystkie będzie „anulował”. Tak jak niby do tej pory anuluje wszystkie mandaty za brak maseczki 😀😀😀

przy kilometrze wiązka „lasera” ma poł metra szerokości. nie jest to wiec dokładne przy ustalaniu pomiaru. można dwa auta złapać

Laser pomylił ci się chyba z latarką….

Zapytam jeszcze raz: Widziałeś instrukcję ? Co do wiązki lasera, rozumiem, że tę informację zdobyles na Facebooku lub Youtubie ? Co do szerokości auta: jak szerokość ma samochód, że bardzo łatwo półmetrową wiązką złapać dwa auta ?

Last edited 3 lat temu by Mariuszek

zakładasz, że policjant celuje w środek auta a nie zawsze tak jest. co więcej, z 1 kilometra jest to zapewne bardzo ciężkie.
kolejna sprawa po googlowaniu – są kraje, które mają lepsze prawodawstwo niż my i przy pomiarze z ponad 700metrów wymagają, aby 100metrów przed i za mierzonym pojazdem nie było żadnego inneog pojazdu.

Które kraje i po czym wznosisz że ich prawodawstwo jest lepsze ?

wygoogluj sobie i trzymaj sie stałego nicka 😀 wnosze po tym, że nasze jest bardzo słabe 😉
druga sprawa jeżeli policjant celuje z kilometra to znaczy, że na dużym zoomie. nie ma pewności czy jakieś auto jadące 600m od policjanta nie przecięło wiązki lasera skierowanej w auto 1000m dalej. czy urządzenie wyświetla wtedy błąd, że długość wiazki była mniejsza niż zadana?

Tak. Wyświetla.

Jeszcze niech wypoerdziela ten badziew nieoznakowany z srodka jezdni i wyrownaja asfalt bo to wiadomo predkosc predkoscia ale przez to g… Wypadek z 6 grudnia skonczyl sie tragicznie… ( Nie usprawiedliwiam kierowcy bo wiadomo jechal tez swoje)ale ten slalom nie oznakowany wyboje….. Zakopac i polozyc od nowa

6 grudnia młody kierowca, który ledwo dostał prawo jazdy tak się rozpędził, że nie zapanował nad samochodem, zahaczył o krawężnik i kilkakrotnie koziołkował, zabijając idącą po chodniku bogu ducha winną dziewczynę. Rozumiem, że chodzi ci o to żeby wzdłuż ulic co nie było krawężników ? Bo nic innego tam nie miało wpływu na szarżę tego młodzika, który już na starcie przechlapał sobie życie.

Last edited 3 lat temu by Matius

w tamtym miejscu jest zapadmięty cały pas i wybija samochód powyżej 50km/h. wiedze że tak jek zaskoczony tym młody kierowca i ty nie znasz tej drogi i pewnie gdybyś szybciej jechał to też byś wycedził. koleć przyciął, zaskoczyły go szykany, wpadł w zapadlisko, gdzie nie da się manewrowac nie mając przyczepności i tak się to skończyło. koniec kropka.

Zapadlisko jest dużo dalej. ,Tak czy inaczej nie miałoby wpływu na jego jazdę, gdyby nie przekroczył prędkości Mam wrażenie, że jesteś kimś z rodziny tego przestępcy i chcesz go bronić ? Może wybronisz go przed sądem, zanim pójdzie siedzieć ?

Chodzi mi o to ze gdyby nie trzeba bylo jechac slalomem ktory jest nieoznakowany… Mlodziak.nie musial by zmianiac pasa z lewego na prawy gdzie przed wysepka sa wyboje to bo nie wpadl w poslizg i nie dszlo by do wypadku …

W tym miejscu nie w ma żadnych wybojów. Chyba ci się miejsca pomyliły. A gdyby nie musiał zmieniać pasa… A gdyby babcia miała wąsy itp.

Chodzi o to, że gdyby na pewnym skrzyżowaniu nie było świateł to pewien młodziak nie musiałoby hamować gdyż świeciło się czerwone i nie spowdowałby wypadku. CO ZA BZDURA.

Zdemontować te idiotyczne separatory które rozpraszają tylko uwagę kierowcy ! Zamiast tego ustawiać częściej patrole policji !

Jestem za W NOCY jadąc z prędkością 40km/h przyklejam się do szyby i ich wypatruje. Nie ma żadnego znaku pionowego ani poziomego informującego o wystąpieniu takiej infrastruktury, to jest żenujące. Chyba nie o to w tym wszystkim chodzi. Droga ma być bespieczna dla kierowcy i pieszych. A ustawianie niewidocznej przeszkody jest szczytem kretynizmu. Dziękuję za uwagę (KIEROWCA, LAT 18) pozdrawiam 😉

Należy usunąć wszystkie debilne pachołki

TRZEBA ZAMONTOWAĆ WIĘCEJ DEBILNYCH PACHOŁKÓW, BĘDZIE WIĘKSZA SZANSA NA POTRĄCENIE ALBO ZABICIE KOGOŚ.

Pachołki dają szansę na potrącenie kogoś ? A w jaki sposób ?

Rowerzysta wjeżdżający na pasy. Zobaczyłeś go i chcesz odbić. Aaa zaraz, właśnie trafiłeś w separator i… Resztę sobie dopisz.

Zepsuli ulicę na całej długości przez zwężenia i pachołki a wypadki nadal są to kto jest winien za marnotrawstwo podatników pieniędzy.

O ile dobrze pamiętam: Przy Lidlu nie ma żadnych pacholków, więc czas najwyższy je zamontować. Może wtedy kobieta by żyła. Drugi wypadek dotyczył zmiażdżenia pieszej idącej po chodniku, więc żadne pachołki nie pomogą na głupotę kierowcy, chyba że betonowy mur, na którym idiota zabije siebie zamiast kogoś innego.

Kto jest bez winy (czytaj: nigdy nie przekroczył prędkości – głównie do komentujących kierowców) niech pierwszy rzuci kamieniem. Oczywiście w waszym przypadku nie skończyło się to tak tragicznie … wszystko przed wami. Więcej rozsądku, powściągliwości i kultury w komentarzach. Do autora tekstu również więcej powściągliwości w artykule: cyt. „pomylił tę ulicę z torem wyścigowym”. Pan nigdy nie przekroczył prędkości i nie ruszał z piskiem opon, pędząc do wypadku, żeby zrobić zdjęcie do gazety. Czy może pisarskie dziennikarstwo rządzi się swoimi prawami.

Jakże szlachetne i obrazowe zestawienie tłumaczenia. Tak pod czytelnika – klienta. Musimy również rozgraniczać pewne literackie porównania. Nagroda dziennikarska, tylko, hmm, w jakiej kategorii? Czy równie szlachetne jest, np. uśmiercanie znanego, pabianickiego lekarza, całkiem w końcu nie tak dawno, a potem za to przepraszanie? A może ktoś, czytając to, zszedł na zawał, bo zabrakło jego jakże profesjonalnego i sympatycznego pana doktora, a tylko on mu pomagał? A może w końcu ten spoliczkowany delikwent miał, do tej pory niezdiagnozowanego, tętniaka? Padł na beton i poniósł śmierć na miejscu? A przecież to był tylko „niewinny policzek, uderzenie z liścia”, i co z… Czytaj więcej »

Ponowna odpowiedź godna „MISTSZA”, dokładnie w Pana stylu. Generalnie, prawie kopiuj-wklej, bo już gdzieś była przeze mnie czytana w Pana odpowiedziach, na mądre acz niewygodne, komentarze czytelników. Chyba zaczynamy się regularnie prowokować. Jeszcze tylko licznik i followerss.

Dlatego proszę sobie bić brawo, …, tylko głośno.

Mariola ? Ktoś kto na odcinku na którym obowiązuje ograniczenie do 40 km/h jedzie 90 km/h nie zasługuje na żadne tłumaczenie. Wszystko przed nami ? Nie, bo nie każdy tak robi ! Tak, pomylił ulicę w mieście z torem wyścigowym jadąc z prędkością dozwoloną poza miastem w najbardziej zaludnionej dzielnicy Pabianic. Nie ruszył z piskiem opon, tylko jechał tak szybko, że kilkukrotnie dachował. Gdzie się tak spieszył ? Z myjni do domu ? A gdzie szła ta dziewczyna ? Całe życie było przed nią, a on TYLKO I WYŁĄCZNIE PRZEZ SPOSÓB SWOJEJ JAZDY I PRĘDKOŚĆ, a nie przez wysepki chroniące… Czytaj więcej »

Last edited 3 lat temu by Matius

Nasi nasi, nasi dbajo żeby lud do marketu miał blisko.