Strona główna Aktualności Komunikacja Nie było napięcia. Tramwaj opóźniony

Nie było napięcia. Tramwaj opóźniony

5

To kolejna awaria od ponownego uruchomienia linii tramwajowej 41. 

Tym razem zabrakło napięcia, dlatego uruchomiona została komunikacja zastępcza na trasie od Ksawerowa do pętli Wiejska. O awarii MPK poinformowało około 17.15. Po około 30 minutach udało się przywrócić napięcie i tramwaj wrócił do ruchu. Składy jadą opóźnione.

REKLAMA
Subskrybuj
Powiadom o
5 komentarzy
najstarszy
najnowszy
Inline Feedbacks
View all comments

Oj brawa dla prezydenta … kolejna awaria, kolejny sukces … 🙂

Po remoncie sieci są ciągłe problemy z napięciem… Ekstra.
Sądzę, że Mackiewicz i Wydział Infrastruktury są nie mniej wkurzeni niż pasażerowie…

Szymek, przypominam że wymianie uległ drut trakcyjny i część słupów. Za zasilanie linii odpowiedzialna jest podstacja. W Pabianicach mamy dwie – na Starym Rynku (zasila odcinek od ulicy Gdańskiej do pętli przy ulicy Wiejskiej) oraz przy Dużym Skręcie (Stary Rynek/Gdańska – Warszawska/Miła). Za zanik napięcia, co podawane jest za przyczynę dzisiejszego zatrzymania, odpowiadać musi bezpośrednio lub pośrednio podstacja trakcyjna. Tam od lat jest znany problem – jest za słaba, notorycznie przy jednoczesnym ruszaniu dwóch wagonów brakuje prądu. Całe szczęście, że remont, który zaczyna się za rok, obejmuje wymianę osprzętu podstacji na nowocześniejszy i z pewnością nowszy. Krew mnie zalewa jak… Czytaj więcej »

Powiem tak – mimo mniejszej pojemności wolałam autobusy. Gdyby puścić je z większą częstotliwością, zdałyby egzamin. I mimo późniejszego stania w korkach od Rudzkiej (w stronę Łodzi), dało się przeżyć. Dziś po prostu to było przegięcie. Najpierw nijak, żeby dojechać do Portu, a potem ponad godzina stania i czekania na cud. Co najlepsze, przejechał jeden skład wyglądający jak 41, z napisem „awaria”. Po drugie, po zadzwonieniu na infolinię ktoś po drugiej stronie chamsko rzucił słuchawką. Po tej sytuacji po prostu wybrałam taksówkę. I pomyśleć, że tyle pieniędzy poszło na migawkę…

Do niedawna byłem za powrotem tramwaju 41 na trasę. Doszedłem do wniosku, że dość sentymentów! Tramwaj w dawnych czasach był i przywykliśmy do niego. Ostatnio gdy jeździł autobus okazało się, że jest szybciej, cieplej i wygodniej a przedłużona trasa linii 41Z jest dla wielu z nas potrzebna. Po co wydawać pieniądze na remont torowiska i całej trakcji. Lepiej zakupić w to miejsce ekologiczne autobusy, zwiększyć częstotliwość kursowania. Zlikwidować torowiska a w to miejsce poszerzyć jezdnie co raz bardziej zatłoczonej drogi. Będzie szybszy transport i bezpieczniejsze poruszanie się po drodze dla pieszych i dla kierowców.