Strona główna Styl życia Młody biznes – dojrzałe plany, czyli jak Przemysław Górny buduje swoją firmę...

Młody biznes – dojrzałe plany, czyli jak Przemysław Górny buduje swoją firmę 4kom

0

Prowadzenie firmy to niełatwy kawałek chleba, z którym na co dzień musi mierzyć się Przemysław Górny, właściciel firmy 4KOM. Marka od lat w Pabianicach prowadzi swój sklep stacjonarny i zajmuje się wysyłką akcesoriów GSM do klientów w całej Polsce. Przeczytaj wywiad i dowiedz się więcej na temat lokalnego biznesu z akcesoriami do telefonów i tabletów.

– Na początku naszego wywiadu nie może zabraknąć pytania o to, skąd wziął się pomysł na 4kom i jak przebiegała droga do odkrycia branży akcesoriów GSM?

– Wszystko zaczęło się w momencie powstania pierwszych tabletów i pojawienia się niszy, która stworzyła się wtedy na akcesoria GSM. Dość szybko dostrzegłem, że brak jest na Polskim rynku akcesoriów do nowo powstałych tabletów. Po jakimś czasie doszły również akcesoria do telefonów, gdyż cały rynek urządzeń mobilnych bardzo szybko się rozwijał. Pomysł na sklep 4kom pojawił się, kiedy prowadziliśmy już sprzedaż akcesoriów do tabletów czy telefonów w serwisie Allegro. Jednak do stworzenia sklepu internetowego czy stacjonarnego była potrzebna krótka i kojarząca się z telefonami nazwa, która zapadnie w pamięć klientom. Dlatego nazwa 4kom idealnie pasowała do sklepu z takim asortymentem.

– O ile wiadomo, w 4kom możemy kupić etui na telefon, szkło, ale nie tylko… Jakie jeszcze ciekawe produkty znajdziemy w Waszym sklepie?

– Oczywiście etui i szkła na telefon to jedne z najpopularniejszych produktów, jakie sprzedajemy, ale mamy ich wiele więcej. W naszej ofercie znaleźć też można uchwyty samochodowe, powerbanki, ładowarki, paski do smartwatchy, etui do biegania, selfie sticki czy lampy dla vlogerów. Klienci znajdą u nas nie tylko akcesoria z branży GSM, ale również różnego rodzaju akcesoria rowerowe, takie jak uchwyty na telefon, torby na ramę, rękawiczki, stopki czy nawet opony do hulajnóg elektrycznych. Cały czas poszerzamy swój asortyment o popularne i ciekawe produkty głównie z naszej branży, ale – jak widać – również nie zamykamy się tylko na nią.

– Asortyment 4kom cały czas się rozrasta, a na rynku pojawia się mnóstwo akcesoriów GSM i nie tylko. Jak działa Wasze zaopatrzenie? Skąd wiecie, w co warto inwestować?

 – Kierujemy się własną intuicją i cały czas obserwujemy zmieniające się trendy. Jest to branża, która bardzo szybko się rozwija, telefony ciągle się zmieniają, a co miesiąc wychodzi po kilka nowych modeli, dlatego też nawet na chwilę nie można się zatrzymać. To właśnie dynamika branży powoduje, że jesteśmy z tym na bieżąco. Cały czas trzeba obserwować – nie tylko rynek polski, ale i rynki zagraniczne.

– Widzieliśmy już pierwsze artykuły blogowe o trendach 2022 oraz filmy o nowościach. Przed jakimi wyzwaniami stoicie w tym roku i jakie plany rozwoju macie na nadchodzący rok?

– Mamy swoje plany i założenia. Tak jak mówiłem wcześniej, w naszej branży ciągle musimy trzymać rękę na pulsie. Śledzić trendy, stawiać na nowości i dopasowywać się do gustów naszych klientów. Ciężko się w tym nie pogubić, więc z pewnością dalej będziemy rozwijać naszą obsługę klienta. Będziemy też dalej wprowadzać zmiany, które pozytywnie wpływają na intuicyjność ścieżki zakupowej na naszej stronie. Oczywiście coraz bardziej rozwijamy się, jeśli chodzi o media społecznościowe i na pewno będziemy to robić dalej. Jesteśmy firmą z potencjałem, dlatego dalej będziemy szukać i poszerzać nasz asortyment o nowe produkty, które spodobają się naszym odbiorcom.

– W jaki sposób rozwija się Twoja firma, czy inwestujecie w innowacyjne rozwiązania, które pomagają usprawnić działanie firmy, a co za tym idzie pracy zespołu?

– Firma rozwija się głównie dzięki ciągłemu poszerzaniu asortymentu i wielu kanałom sprzedaży. Dzisiaj nie można postawić tylko na sprzedaż stacjonarną. Wiemy również, jak ważna jest sprzedaż internetowa i to ona pcha całą firmę do dalszego rozwoju. Staram się korzystać z takich programów czy aplikacji, aby wszystko można było zautomatyzować, co daje nam oszczędności czasu i pieniędzy. Bardzo ważne jest również, aby mieć zgrany zespół, bo to dzięki niemu można realizować założone sobie wcześniej cele.

– Pandemia to bardzo trudny okres dla wielu biznesów. Czy Wy również mierzyliście z problemami związanymi z covidem? Czy musieliście przeorganizować działania 4kom, żeby przetrwać najtrudniejszy czas pandemii?

– Oczywiście nas również dotknęła pandemia. Jednak dzięki temu, że działamy w branży e-commerce nie miało to dla nas tak negatywnego skutku. Pomimo tego, że sklep stacjonarny pozostawał zamknięty, daliśmy sobie radę. Jakieś zmiany w działaniu firmy musiały nastąpić i dla bezpieczeństwa część załogi przeszła na pracę zdalną, co do tej pory jest praktykowane. Na początku pandemii pojawiła się większa ilość zamówień niż zwykle ze względu na lockdown, jaki panował w całym kraju. Jednak po chwili okazało się, że u nas, jak i w hurtowniach, zaczyna brakować towaru, gdyż wszystkie transporty z Chin zostały wstrzymane. Zresztą do tej pory mierzymy się z tym problemem, gdyż zostały zerwane łańcuchy dostaw, dodatkowo dalej są problemy z półprzewodnikami, a to powoduje, że brakuje urządzeń na rynkach, do których sprzedajemy nasze akcesoria.

 – Każda dobrze prosperująca firma dochodzi do przełomowych punktów swojego istnienia, mogą to być sytuacje kryzysowe, innowacyjne. Dużo takich chwil przeżył 4kom? Jak bardzo te momenty pozwoliły rozwinąć się firmie?

– Do tej pory nie było takich przełomowych punktów. Myślę że pierwszym takim punktem dla mnie, jak i dla wielu firm jest właśnie pandemia. To ona zmieniła zasady i sposób prowadzenia biznesu. Dzięki pandemii więcej klientów przekonało się do zakupów internetowych, przez co coraz trudniej jest sprzedać coś w sklepie stacjonarnym. Dodatkowo bardzo duża ilość firm przeniosła się właśnie do Internetu, co spowodowało zwiększanie się konkurencji i wzrost kosztów pozyskania nowego klienta. Dlatego musimy tak dużą uwagę przywiązywać do czasu wysyłki zamówienia, obsługi klienta i szczegółowego przedstawienia produktu. To, że coraz ciaśniej robi się na rynku Polskim, motywuje nas do poszerzenia naszej sprzedaży o rynki zagraniczne. Tylko dzięki temu będziemy mogli dalej zaoferować duży wybór produktów w przystępnych cenach.

 – Ciężko nie zauważyć, że Wasz sklep jest bardzo nastawiony na klienta. Różne wyszukiwarki, filtry na stronie, infolinia oraz zespół, który doradza najlepsze rozwiązania. Czy w tym tkwi klucz do sukcesu Waszej firmy?

– Projektując sklep staraliśmy się, aby klient mógł bez problemu odnaleźć produkt, jakiego szuka. Dodatkowo zapewniamy profesjonalną obsługę klienta i szybką wysyłkę. To wszystko sprawia, że klient nie musi niczego się obawiać wybierając produkt spośród 5000, jakie posiadamy na swojej stronie. Dodatkowo masa pozytywnych opinii, jaka wyświetla się na stronie zapewnia kupującego, że jesteśmy firmą godną zaufania. To właśnie przejrzysta strona, jakość obsługi i szybki czas realizacji prowadzi do sukcesu sklepu internetowego.

 – Od dawna mówi się, że jak Cię nie ma na Facebooku, to nie istniejesz. Was jest sporo wszędzie: Facebook, Instagram, YouTube, Tik Tok. Powiedz, czy osoby, które biorą udział w nagraniach to wynajęci ludzie, czy członkowie Twojego zespołu? A jeśli to Twój zespół, to jak udało Ci się nakłonić tylu ludzi do tak aktywnego działania na rzecz promocji firmy?

– Wszystkie osoby, które biorą udział w naszych działaniach związanych z mediami społecznościowymi są członkami naszego zespołu. Powiem szczerze, że nie musiałem ich namawiać. Trochę zaufania, ich otwartość i kreatywność zaowocowały tym, co mamy. Także poza tym, że sam czasem biorę udział w tego typu aktywnościach, to zwyczajnie ufam swojemu zespołowi, wiem, że robią fajne rzeczy. Razem potrafimy się z tego cieszyć, szukamy nowych inspiracji i staramy się działać najlepiej jak umiemy.

 – Skoro jesteście tak aktywni w dziedzinie social mediów, to czy planujecie rozwijać swoje działania, np. nowe kanały, relacje live?

– Tu zostawmy odrobinę niedopowiedzenia. Nie możemy wszystkiego zdradzić, bo nie będzie efektu zaskoczenia. Na pewno będziemy się dalej rozwijać w tej dziedzinie. Zależy nam, by dostarczać naszym odbiorcom nowych, świeżych i angażujących treści. Widać, że oni też się z nami w to wkręcają i to jest fajne. Dzięki temu też możemy usłyszeć co robimy dobrze, a co należy poprawić.

– Super, bardzo dziękuję za wszystkie odpowiedzi. Widać, że Pabianice mają do zaoferowania bardzo dużo, również w zakresie akcesoriów GSM i nie tylko. Zapraszamy wszystkich do odwiedzenia strony 4kom.pl oraz sklepu, który znajduje się w Pabianicach, przy ul. Zamkowej.

 

[materiał reklamowy przygotowany przez 4kom.pl]
REKLAMA