Strona główna Aktualności Komunikacja Milion zł za kilometr drogi rowerowej. Są chętni do jej budowy

Milion zł za kilometr drogi rowerowej. Są chętni do jej budowy

14
Pięć firm wystartowało w przetargu na zaprojektowanie i wybudowanie ponad 13 km dróg dla rowerów. Inwestycja powstanie w ramach projektu „Modernizacja i rozwój komunikacji miejskiej w Pabianicach”.

Zadanie zostało podzielone na pięć etapów, a firmy musiały startować do każdego z nich z osobną ofertą. Tym samym, suma najtańszych ofert złożonych na poszczególne części wynosi 15.027.396 zł i mieści się w założonej kwocie (15.184.084 zł).  Oferty są analizowane. Wykonawca będzie miał 14 miesięcy na realizację zadania od momentu podpisania umowy.

Tutaj powstaną drogi rowerowe:

  1. – ul. Łaska (cała),
  2. – ul. Wiejska na odcinku od Miodowej do Skrajnej, ulica Skośna oraz droga dla rowerów wzdłuż projektowanej ulicy Popiełuszki (przedłużenie ulicy Świetlickiego) – od Wiejskiej do Jutrzkowickiej, wraz z odgałęzieniem w ulicę Targową,
  3. – ul. Partyzancka na odcinku od gen. Władysława Sikorskiego do Widzewskiej,
  4. – ulice Bugaj i Mikołaja Kopernika na odcinku od gen. Stefana „Grota” Roweckiego do ks. Piotra Skargi oraz ulica 20 Stycznia na odcinku od gen. Stefana „Grota” Roweckiego do Rydzyńskiej,
  5. – ul. Wiejska na odcinku od Jana Pawła II do Łaskiej, ul. Jana Pawła II na odcinku od Wiejskiej do Świętokrzyskiej, ul. Targowa na odcinku od Jana Pawła II do Orlej, ul. Jędrzeja Śniadeckiego (cała), ul. Szarych Szeregów (cała), ul. Stanisława Moniuszki na odcinku od Wiejskiej do Jędrzeja Śniadeckiego.

– Inwestycja obejmuje budowę dróg dla rowerów oraz doświetlenie 29 kolejnych przejść dla pieszych wraz z przejazdami rowerowymi. Zaplanowana jest także budowa oświetlenia drogi dla rowerów wzdłuż ulicy Wiejskiej na odcinku od Miodowej do Skrajnej oraz na ul. Skośnej. Obecnie te odcinki są nieoświetlone – wylicza Aneta Klimek, rzecznik prasowy urzędu miejskiego.

Ponadto wykonawca będzie zobowiązany również do dostawy i montażu elementów towarzyszących drogom rowerowym (stojaki, podpórki, separatory, oznakowania). Drogi dla rowerów zostaną wykonane z nawierzchni asfaltowej. Tylko w drodze wyjątku, na odcinkach dróg rowerowych, gdzie wymagane jest wykonanie nawierzchni rozbieralnych, dopuszczona będzie nawierzchnia z kostki betonowej, gładkiej, bezfazowej.

REKLAMA
Subskrybuj
Powiadom o
14 komentarzy
najstarszy
najnowszy
Inline Feedbacks
View all comments

To jest inwestycja pierwszej potrzeby w tych czasach

Rozumiem, że wzdłuż ul. Popiełuszki nie będzie oświetlenia? Gratuluję pomysłu.

Rowery do rowu szkoda kasy👿

Co za bzdura najlepiej wsadzić dupę w auto i do przodu.A smog co raz większy i ocieplający sie klimat co za tym idzie różnego typu anomalie pogodowe.Jak najbardziej za ścieżkami rowerowymi.Precz marudom

Po co pseudo rowerzystą budować ścieżki rowerowe skoro i tak jeżdżą ulicą…. A smerfy nie reagują….

Potwierdzam, przykład z Wiejskiej za szpitalem. Jeżeli zatrąbisz na rowerzystę jadącego ulicą to ma jeszcze pretensje i wymachuje łapami. Nic tylko podjechać bliżej i otworzyć drzwi od samochodu.

No i co zrobisz cwaniaczku? Otworzysz i co?

I dostaniesz w mazak i znajdziesz się tam gdzie miejsce rowerzysty czyli w rowie

SAM WALNI SOBIE W MAZAK PRZECIEŻ TAM KAWAŁ ŚCIEŻKI JEST PRZECIEŻ.DROGA JEST WSPÓLNA A NIE TYLKO WAS PSEUDO KIEROWCÓW AUT

Lolek czekam na ciebie żebyś dał mi w mazak, jeżdżę tamtędy codziennie koło godziny 10 sprawdzimy jaki z ciebie mocarz.

jeden już szeryfował i drugi miał głowę w autobusie… jak to się skończyło?? słabo dla jednego i drugiego… stop baranom na drodze

A pieniędzy nazerwanie bruku z zamkowej dalej nie ma choć płacimy podatki a podwozia aut dostają wycisk.

No właśnie jest piękna ścieżka rowerowa od Bychlewa do lasu w Tereninie ale gamonie jadą drogą na całego jak zatrabisz to są oburzeni nic tylko wysiąść i w łeb….

Specjalnie dla Ciebie pokażę Ci zdjęcie kumpla, który zgodził się je udostępniać. Tak wygląda dobrze rozwiązana infrastruktura rowerowa. Rządzący powinni wydrukować sobie to zdjęcie w formacie najlepiej A0, powiesić na ścianie i podpisać: „to jest kurła wzór”
comment image
Pas rowerowy z dwóch stron, a na znaku tym niebieskim oznaczone 2 pasy ruchu. A nie żadne bruki, krawężniki, zakazy, jazdy po raz po lewej raz po prawej itp. No i nie kosztuje kilometr milion złotych, tylko dużo taniej.