Linia autobusowa A41. Czy pomysł wypalił?

    15
    Linia autobusowa A41 dowozi pasażerów z Bugaju na ul. Warszawską, gdzie łatwo przesiąść się na tramwaj. Urzędnicy podsumowali działanie nowej linii. 

    Pierwszy autobus ruszył w trasę 1 września 2023 roku z krańcówki na Bugaju. Po czterech miesiącach jest pierwsze podsumowanie działania nowej linii.
    Pod koniec września przewoziła około dwustu osób dziennie, podczas gdy 24 listopada było to już 327 osób. Największą popularnością cieszą się poranne kursy z ul. Waltera-Jankego w kierunku ul. Warszawskiej. W kursach między 6:27 a 8:04 przewieziono prawie 100 osób.

    – Biorąc pod uwagę bardzo krótką trasę, czyli około 2,5 km w jedną stronę, to efektywność funkcjonowania tej linii jest duża – mówi Aneta Klimek, rzecznik prasowy prezydenta Pabianic. – Testowe uruchomienie linii dowozowej z osiedla Bugaj do tramwaju pokazało, że pomysł sprawdził się i jest zainteresowanie pasażerów. Linia pozostanie więc w siatce połączeń pabianickiej komunikacji miejskiej, chociaż niewykluczone są drobne korekty.

    REKLAMA
    Subskrybuj
    Powiadom o
    15 komentarzy
    najstarszy
    najnowszy
    Inline Feedbacks
    View all comments

    A może by tak tramwaj na Bugaj? Tory już nawet kiedyś leżały… 😉

    Ma być tramwaj do szkutni. Juz nawet budżet miasta na rok 2025 przewiduje inwestycje w tym kierunku. Idealnie będzie przyciągnąć osoby z Łodzi, żeby pokazać jak można „inwestować” w caloroczną inwestycje jaką jest szkutnia.

    Dlaczego autobus w dni robocze jezdzi do 19 godziny. bo tramwaj kursuje do 22 godziny

    Ch.ja wypalił.

    Tu widać taki głęboki PRL jak u Barei. Zamiast zrobić połączenie autobusowe Pabianice-Łódź i nie remontować torowiska tylko je zlikwidować. To teraz autobus dowozi ludzi do tramwaju. No brawo to jest Miś na miarę naszych czasów.

    Przy tej okazji wspomnę jedną z najlepszych linii Z41 jaka kiedykolwiek jeździła przez miasto łącząc wężykiem Bugaj z piaskami i Łodzią, a nawet wypełniając lukę MZK w dni świąteczne. Taka powinna być współczesna linia 1 bo ta historyczna nie do końca zasługuje na swój numer.

    Bardzo trafne spostrzeżenie. A jeśli już miałby być coś bardzo „eko” to można by zainwestować w trolejbusy. Byłoby o wiele taniej. W niektórych znacznie większych miastach trolejbusy jeżdżą od czasów PRL.

    ..,A w większości innych miast zostały dawno temu zlikwidowane. Sieci zachowały się tylko w Gdyni, Tychach i Lublinie.

    A może tak przedłużyć trasę ulicą Świetlickiego, aby zahaczała o Jutrzkowice? To byłby krok w przód dla mieszkańców tamtych stron w połączeniu nie tylko z tramwajem, ale również z tak bliskim a jednak odległym Bugajem 🙂

    No masz połączenie Jutrzkowic z tramwajem linią 265,a jeszcze jest PKS . Na bugaj od cmentarza też dojedziesz. Chyba,że do szaletu miejskiego zróbmy jeszcze linię 👍

    Zamiast dać swoim zarobić zatrudniają Ukraińców , brawo Panie Habura !

    A co ma Habura do tego?

    A dlaczego tylko z Bugaju?. Mieszkańcy innych rejonów też mają kawał drogi do tramwaju.

    Najważniejsze czy będą kanary 🙂

    Akurat w „A41” można legalnie jechać zarówno na bilecie MZK jak i MPK-Łódź, taka to ciekawostka.