Strona główna Aktualności Z miasta Koniec procedur. Miasto zawiera historyczną umowę

Koniec procedur. Miasto zawiera historyczną umowę

13
Urzędnicy z magistratu wyznaczyli pewny termin podpisania umowy w sprawie modernizacji linii tramwajowej 41. Ta inwestycja diametralnie zmieni centrum miasta.

Zrealizuje ją,w  formule „zaprojektuj i wybuduj”, konsorcjum Progreg InfraCity, którego partnerami są firma Włodan z Porszewic oraz Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacyjne w Łodzi. Koszt to 173 mln 772 tys. zł (brutto).

Umowa między Pabianicami, będącymi liderem projektu, gminą Ksawerów jako jego parterem oraz wykonawcą zostanie zawarta w najbliższy czwartek (5 września) w Urzędzie Stanu Cywilnego. Nastąpi to po roku i trzech miesiącach od otwarcia ofert na wykonawcę.

Przypomnijmy, że pierwszym planowanym terminem podpisania tego ważnego dla mieszkańców dokumentu był 24 lipca. Na przeszkodzie stanęły przeciągające się formalności. Po tym, jak miasto pozyskało całą potrzebną kwotę, aby zadanie doszło do skutku, dokumentacja przetargowa trafiła do Urzędu Zamówień Publicznych, gdzie przeprowadzono trwającą prawie dwa miesiące kontrolę.

– Po jej pozytywnym zakończeniu, gdy mieliśmy już zielone światło na realizację inwestycji, rozpoczęła się weryfikacja dokumentów przedstawianych nam przez wykonawcę, m.in. gwarancji ubezpieczeniowych i polis. A ta procedura, niestety, trwała – tłumaczy Marcin Chmielewski, zastępca naczelnika wydziału infrastruktury technicznej i komunikacji w pabianickim magistracie.

Po podpisaniu umowy konsorcjum będzie zobowiązane przedstawić w ciągu trzech tygodni harmonogram robót. Kolejne trzy potrwa jego sprawdzanie.

Również w tym tygodniu, tyle że w piątek, nastąpi otwarcie ofert na pełnienie funkcji inżyniera kontraktu.

REKLAMA

13
Dodaj komentarz

1600
6 Wątki komentarzy
7 Odpowiedzi do komentarza
0 Obserwujący
 
Wzbudzający najwięcej reakcji
Najciekawszy wątek
10 Autorzy komentarzy
  Subskrybuj  
najnowszy najstarszy oceniany
Powiadom o
Mieszkaniec

Czyli kolejna genialna inwestycja typu „termomodernizacja”? A po jej zakończeniu zapewne nie będzie winnych : ))))

NoemiLeaffire

Super! Bardzo się cieszę i trzymam kciuki żeby się udało!

Pabnin

Oby długo nie mogli się zabrać za remont. Jeżeli mają robić jak drogę do Dłutowa i termomodernizację to lepiej niech nic nie robią. I jeżeli ma wyglądać to jak na grafice, że nie da się skręcić w Zamkową to oby jak najdłużej nic się nie działo. Proooszęęęę.

Adam

Niech robią, ocenimy po wykonaniu.
W każdym bądź razie to i tak będzie lepiej niż jest obecnie.

Kryga

Kolejny wielki błąd pana Mackiewicza i rządzących. Tramwaj należy zlikwidować czym prędzej i po prostu zastąpić komunikacją autobusową! Jak długo jeszcze miasto musi cierpieć pod rządami tego pana i jego świty?!

Kolo

Bredzisz . Miasta rozwijają sieci tramwajowe, bo są ekologiczne, a Ty byś chciał ją zwijać.

Giordano Bruno

Czym wyraża się wyższość ekologiczna tramwaju nad elektrycznym autobusem? Czy tym, że jeśli przed tramwajem coś zalegnie na torach, to pasażerowie wychodzą na łono natury, a autobus napotkawszy podobną przeszkodę ominie ją i pojedzie dalej? A może te żelazne szyny i nieprzyjemny zgrzyt oraz pisk to ta ekologiczność? Tory zajmują powierzchnię szerokości pasa jezdni; przejeżdża po nich jeden pojazd na kilkadziesiąt minut. Na tej samej szerokości pasie jezdni może przejechać kilkadziesiąt samochodów na minutę. Resztę można przeznaczyć na zieleń. Dudnienie tramwaju wstrząsa budynkami. Samochód elektryczny musi mieć instalowane głośniki, by dało się go usłyszeć.

Adam

Dofinansowanie Unia dała na sieć tramwajową, a nie na zakup elektrycznych autobusów, więc nie ma o czym gadać.
Trzeba zaznaczyć, że dzięki pieniądzom na remont torowiska będzie przy okazji wyremontowana jezdnia, gdzie w innym wypadku na to szansy by nie było.

Wacek

Brawo w końcu jakiś zdrowo myślący człowiek.
A koledze który twierdzi że miasta rozwijają tramwaje 😀 chyba u Ruskich. Każde zagraniczne miasto zdaje sobie sprawę z nieuniknionego przyrostu aut osobowych.
Linie tramwajowe są likwidowane lub przenoszone tak by ulice były jak najbardziej drożne.
Niestety tramwaj to zawalidroga i wór bez dna.

Adam

Widać jaką masz niewiedzę w tym temacie, a wystarczy poczytać branżowe portale.
Dla przykładu podam miasto Olsztyn, które to wybudowało całkowicie nową sieć tramwajową, której nie mieli do tej pory, a mogli przecież pójść w autobusy elektryczne, a poszli jednak w tramwaje.
Dlaczego wybrali tramwaje, to ci powiem, bo ten środek transportu jest jednak środkiem najszybszym i jeśli posiada się nową infrastrukturę i nowe pojazdy, to bije na głowę każdy nawet autobus elektryczny.
Tak samo nowe trasy powstają w całej UE, ale co ja tam będę ci tłumaczył.

Wiem że nic nie wiesz

Zobacz sobie niedawno wybudowany tramwaj w Edynburgu. Poprowadzony przez środek miasta, środkiem drogi. No chyba że uważasz że Edynburg jest w Rosji. 😊

P-ce

Oby nie zaorali przestrzeni asfaltem i kostka brukową. Mam nadzieje, ze w projekcie bedzie uwzgledniona zieleń, a sama droga bedzie lepiej przemyslana ta na ul, Jutrzkowickiej. 3mam kciuki i życzę powodzenia. Mam nadzieje, ze zmiana wyjdzie miastu na lepsze.

P-ce

Oby nie zaorali przestrzeni kostka i betonem. Mam nadzieje ze plan modernizacji bedzie przewidywal zielen i drzewa. Tak czy inaczej życzę powodzenia! Mam nadzieje ze bedzie to bardziej trafiona inwestycja niz ta na ulicy Jutrzkowickiej czy drodze od Carefoura.