Strona główna Aktualności Komunikacja Kolejny elektryk na testach. Tym razem to nie Solaris

Kolejny elektryk na testach. Tym razem to nie Solaris

4
Na pabianickie ulice wyjechał dziś 9-metrowy autobusu KingLong PEV9 SmartCity. Autobus spotkamy na różnych liniach. 

Wcześniej pabianickie MZK testowało 2 elektryczne Solarisy. Tym razem wybór padł na pojazd chińskiego producenta. King Long jest jednym z największych światowych producentów autobusów i należy do grupy Golden Dragon. Roczna produkcja sięga 30 000 sztuk. Jak informuje producent, w Europie już od wielu lat miejskie autobusy elektryczne King Long są wykorzystywane przez operatorów przede wszystkim na Malcie, w Grecji, Hiszpanii, Rumunii i we Włoszech, a także w nieco mniejszych ilościach między innymi w Austrii, Norwegii oraz na Litwie.

Testowany autobus PEV9 SmartCity przy długości 9.2m może zmieścić 62 pasażerów, w tym 25 na miejscach siedzących. Dzięki baterii wykonanej w najnowszej technologii LFP ma zasięg ponad 300 km i jest całkowicie bezpieczny z uwagi na konstrukcję baterii, która jest w 100% niepalna. Dodatkowo autobus wyposażony jest w nowatorski system wczesnej detekcji, ostrzegania i obniżania temperatury magazynu energii za pomocą ciekłego azotu dzięki czemu możemy zapomnieć o stereotypach mówiących o tym, że autobusy elektryczne to pojazdy niebezpieczne i łatwopalne”

Paweł Dzikowski, prezes zarządu EV Motors Sp. z o.o.

Pasażerowie, którzy chcieliby podzielić się swoimi opiniami na temat testowanego pojazdu, mogą je nadsyłać e-mailem na adres komunikacja@um.pabianice.pl.

Uwaga! Kursy autobusu elektrycznego nie będą wyświetlane na tablicach dynamicznej informacji pasażerskiej. Prosimy o korzystanie z papierowych rozkładów jazdy. Autobus nie jest wyposażony w biletomat.

REKLAMA
Subskrybuj
Powiadom o
4 komentarzy
najstarszy
najnowszy
Inline Feedbacks
View all comments

Czyli można na gapę

Nie, nie można. Autobus, bez biletomatu nie daje ci przyzwolenia na gapę

Czy autobus elektryczny powinien jeździć poza miastem czy tylko w samym mieście? Gdzie jest bardziej zasadne testowanie takiego autobusu.? Przypuszczam że dla sprzedającego to będzie za miastem. Dla Ludzi w mieście

Każdy pojazd testowy obsługuje wszystkie linie MZK i te miejskie i podmiejskie, aby właśnie sprawdzić jak się dany wóz sprawuję. Zresztą, jeśli MZK kupi elektryki, to będą jeździć wszędzie, typu do Dłutowa, Ksawerowa, itd.