Strona główna Styl życia Jak urządzić wygodne biuro dla swoich pracowników?

Jak urządzić wygodne biuro dla swoich pracowników?

0

Potrzeba posiadania biura istnieje w wielu branżach. Reprezentacyjne miejsce dla siedziby firmy to ważny element tworzenia marki biznesowej. Dlatego znalezienie powierzchni biurowej w reprezentacyjnej części miasta ma duże znaczenie dla wielu przedsiębiorców. Niezależnie od tego czy działają oni na terenie Krakowa, Warszawy, Łodzi czy innego miasta, dobra lokalizacja jest dla nich podstawą. Jak zatem znaleźć dobrą lokalizację u jak urządzić biuro w Łodzi lub innym mieście?

Przeczytaj nasz artykuł, a dowiesz się:

  • jak znaleźć odpowiednią powierzchnią biurową
  • na co zwrócić uwagę przy urządzaniu biura, w tym domowego biura
  • jak urządzić biuro dla naszych pracowników, które będzie wygodne i sprzyjające pracy

Organizując powierzchnię biurową dla naszego przedsiębiorstwa powinniśmy zwrócić uwagę przede wszystkim na lokalizację siedziby firmy. Prestiżowa lokalizacja ma niebagatelne znaczenie, jeśli chcemy budować markę biznesową. Wtedy nasi potencjalni klienci oraz kontrahenci będą nas postrzegali zupełnie inaczej. W zależności od miasta może to być różna lokalizacja. Centrum Warszawy, centrum Krakowa jest tak samo ważne jak łódzkie Bałuty czy Manufaktura w Łodzi, gdzie aktualnie powstają nowe miejsce biurowe.  Lokalizacja to jednak nie wszystko. Liczy się także powierzchnia oraz sposób organizacji biura w środku. Dobra atmosfera oraz organizacja sprzętów biurowych mają duże znaczenie dla komfortu naszych pracowników.

Na co zwracać uwagę urządzając biuro?

Organizacja biura zależy od wielu czynników. Wspominaliśmy już o tak ważnej lokalizacji. Aby znaleźć powierzchnię do wynajęcia w interesującej nas lokalizacji, warto wpisać w wyszukiwarkę frazę np. „biura do wynajęcia Łódź” i przejrzeć oferty, które nam się pojawiły.

Rozmiar naszej działalności również ma znaczenie. Inaczej będziemy urządzać biuro małej firmy, inaczej biuro w domu dla jednoosobowej działalności, jeszcze inaczej biuro dla dużej firmy. Jednak niezależnie czy chcemy urządzić małe biuro, czy wielką powierzchnię dla korporacji, najważniejsze jest zdrowie pracowników i ich komfort. Duży wpływ na organizację biura będzie miał również charakter branży w której działamy. Innego wyposażenia i rozmieszczenia pomieszczeń będzie potrzebować biuro rachunkowe, a zupełnie inne biuro architektoniczne czy firma z branży IT.

Równie ważną kwestią będzie rozplanowanie pomieszczeń biurowych i urządzenie miejsca dla każdego działu. Najlepiej to zrobić osobno, jeśli istnieje taka możliwość. Osobna sala dla na przykład działu informatycznego czy obsługi klienta, inne miejsce dla kadr i księgowości oraz pokój socjalny czy miejsce do odpoczynku. Dziś powiem odchodzimy od typowego pokoju socjalnego, w którym jest czajnik, mikrofalówka, kubki, talerzyki, miejsce, gdzie pracownicy mogą zjeść posiłek w trakcie przerwy w pracy. Coraz częściej pracownicy cenią sobie także miejsca w których mogą odpocząć. Przykładowo może to być pokój z kanapami, gdzie mogą na chwilę rozprostować nogi, zdrzemnąć się bądź wykonać krótkie ćwiczenia gimnastyczne na małym rowerku.  Takie miejsca mają duże znaczenie nie tylko dla samopoczucia pracowników, ale także ich stanu zdrowia, jeśli pomyślimy o tym w perspektywie wieloletniej. Inną kwestią będzie sposób wyposażenia biura w ergonomiczne sprzęty, to znaczy w biurka z blatami, których wysokość da się regulować oraz krzesła i fotele biurowe, których położenie również będziemy mogli regulować. Dzięki temu pracownicy, jeśli sprzęt do pracy na to pozwoli, będą mogli obniżać wysokość biurka i raz siedzieć przy biurku, a raz stać przy nim w trakcie pracy. Pozwoli im to zachować lepszą kondycję oraz lepsze samopoczucie. Według badań naukowców pracownik siedzący non stop 8 godzin pracy dziennie po jakimś czasie czuje się o wiele bardziej zniechęcony, zmęczony i jest mniej efektywny w pracy. Dlatego nowoczesne sprzęty mogą być tutaj strzałem w dziesiątkę.ie bez znaczenia także będą miejsca do segregacji i przechowywania dokumentów, segregatorów oraz innych ważnych papierów „firmowych”. Ich rozplanowanie także jest ważne. Warto zwrócić uwagę na profesjonalne szafy biurowe z odpowiednio otwieranymi drzwiami.

W oknach zapewne powinny znajdować się rolety chroniące pracowników przed słońcem. Coraz częściej w biurach instaluje się także klimatyzację, by w naszej szerokości geograficznej, kiedy pogoda zmienia się w wyniku ocieplenia klimatu, pracownicy czuli się komfortowo.

Jak urządzić biuro?

Pamiętaj, że w biurze ważna też jest cisza. Jeśli chodzi o ciszę, to w zależności od tego czy planujemy biuro w stylu open space (od którego coraz częściej się odchodzi) czy małe pokoje biurowe. Oczywiście to zależy od rodzaju powierzchni biurowej, którą wynajmiemy. Jeśli wynajmiemy dużą przestrzeń biurową bez ścian działowych, to możemy oddzielić poszczególne pomieszczenia specjalnymi ściankami z pleksi, które będą jednocześnie tłumiły poszczególne dźwięki, a pracownicy będą mieli poczucie, że siedzą we własnym, małym pokoju biurowym i nikt im nie przeszkadza. Warto też w zależności od rodzaju działalności firmy zainstalować w profesjonalne słuchawki i zestawy słuchawkowe, które pozwolą pracownikom np. działu obsługi klienta pracować w jak największym komforcie pracy.

Warto zwrócić także uwagę na wystrój ścian oraz podłóg. Odchodzi się już od wykładzin, które często zbierały kurz, skupiając się na powierzchniach gładkich, łatwych do czyszczenia. Dodatkowo jasne barwy na ścianach także będą dobrze nastrajały pracowników. Można zwrócić się zapytaniem o pomoc do architektów wnętrz, którzy specjalizują się w aranżacji przestrzeni biurowych. W przypadku organizacji odpowiedniego biura dobrze pamiętać także o osobach z niepełnosprawnościami, zarówno o klientach jak i pracownikach. W ich przypadku muszą być odpowiednie, szerokie przejścia w biurze i dostęp do windy oraz przystosowanej toalety. Pomieszczenia socjalne również powinny być przystosowane do ich potrzeb. Możemy zwrócić się do odpowiednich instytucji zajmujących się sprawami osób z niepełnosprawnościami, które pomogą nam pod tym kątem dostosować nasze biuro, co wcale nie musi oznaczać wydawania wielkich pieniędzy.

Pamiętajmy o tym, że warto także wyposażyć naszą przestrzeń biurową w sprzęty wykonane z naturalnych materiałów, które pozwolą pokazać, że jesteśmy firmą dbającą o środowisko. Te dwie kwestie, które wymieniliśmy powyżej wpłyną bardzo dobrze na wizerunek naszej marki. Warto te wszystkie rzeczy wziąć pod uwagę, nie tylko zastanowić się nad lokalizacją i prestiżem kamienicy czy biurowca, w którym chcemy umieścić siedzibę naszej firmy.

Gdzie znaleźć nowoczesne biuro?

Jeżeli nie wiemy od czego zacząć poszukiwania nowoczesnego biura, nie mamy pomysłu jak urządzić biuro, aby było dla nas w pełni funkcjonalne, warto skorzystać z pomocy firm, które oferują profesjonalne powierzchnie biurowe na wynajem. Możemy zainteresować się np. ofertą biur na wynajem w Łodzi oferowanych przez Nieruchomości A&A, które charakteryzują się świetną lokalizacją, odpowiednio dopasowaną powierzchnią i ciekawymi możliwościami aranżacji.

REKLAMA
Subskrybuj
Powiadom o
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments