Strona główna Styl życia Fitness i rekreacja Jak ćwiczyć, by chudnąć?

Jak ćwiczyć, by chudnąć?

0

Większość osób z przesadną wiarą podchodzi do działania aktywności fizycznej. Wydaje się im wtedy, że jeśli tylko będą więcej się ruszać, bardzo szybko pozbędą się nadwagi czy otyłości. Gdyby tak jednak było, nie mielibyśmy otyłych sportowców. Wystarczy spojrzeć na zawodowych kulturystów czy sportowców zajmujących się pchaniem kulą bądź rzutem oszczepem, by zobaczyć, że ich sylwetki wcale nie są filigranowe, a wręcz wyglądają nieraz na mocno otłuszczone. Sam sport nic nigdy nie da, dlatego też nawet trening na odchudzanie musi być połączony z racjonalnym żywieniem. Wtedy rzeczywiście stanie się już wyraźnie efektywny. Bo na pewno warto się ruszać, ale nie należy traktować tego ruchu jako magicznego środku zwalczającego wszystkie problemy z wagą.

Jak ćwiczyć skutecznie?

Jak zatem powinno się ćwiczyć, by umożliwić sobie szybsze spalanie tkanki tłuszczowej i gubienie zbędnych kilogramów? Ważniejsza od rodzaju aktywności będzie wytrwałość w nowych postanowieniach. Lepiej postawić na lekki i pozornie niemęczący trening trzy razy w tygodniu i praktykować go przez parę miesięcy niżeli od razu zmusić swój organizm do długich i katorżniczych biegów, nabawiając się kontuzji już po paru takich wyskokach. Każda aktywność spala jakieś kalorie. A wbrew pozorom ćwiczenia na odchudzanie nie przypominają wcale wycieńczającej męczarni. Jeżeli ktoś postanowiłby bowiem poćwiczyć przy swoim maksymalnym tętnie, które narzuciłoby mu niezwykle wysoką intensywność treningu, mógłby utrzymać taki ruch przez jakieś dwadzieścia minut, na pewno nie dłużej. W przypadku ćwiczeń umiarkowanych można natomiast bez trudu wydłużyć ich czas trwania. Wtedy taki trening przeciąga się już do godziny i dzięki temu pozwala na przepalenie większej ilości kalorii. Wybraną dyscyplinę sportową trzeba też polubić. Nie ma bowiem nic gorszego od zmuszania się do wysiłku. Jeżeli ktoś wybierze więc dla siebie trening na odchudzanie pod postacią biegania, podczas gdy nigdy w swoim życiu nie lubił biegać, zawsze znajdzie jakąś wymówkę do tego, by nie pójść na ćwiczenia. A ruchem jest także wspinaczka po górach, jazda na rowerze czy nawet jazda na rolkach. Każdy jest w stanie odnaleźć dla siebie taki sport, którego uprawianie da mu czystą frajdę i samą przyjemność.

Znajdź motywację do działania!

Wiele kobiet chwali sobie również ćwiczenia na odchudzanie wykonywane z pomocą popularnych w Polsce instruktorek fitness. Ich filmy instruktażowe można znaleźć za darmo na licznych portalach internetowych. Są one sporą motywacją do działania. Wspólne ćwiczenia z instruktorką, która cały czas zachęca do przekraczania własnych barier, potrafią być bardziej efektywne od ćwiczeń solo.

REKLAMA
Poprzedni artykułPrzetargi na halę i bieżnię unieważnione. Jak wypadnie szkutnia?
Następny artykułTo już pewne. Dostaniemy słono po kieszeni za odbiór śmieci
Subskrybuj
Powiadom o
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments