Strona główna Aktualności Jach grochem o ścianę Jach grochem o ścianę: tramwaj szybciej o 6 minut, co zrobić z...

Jach grochem o ścianę: tramwaj szybciej o 6 minut, co zrobić z zaoszczędzonym czasem?

45
fot. UM Pabianice
Tak jak informowaliśmy na początku miesiąca, tramwaj linii 41 wraca na tory już 1 lipca. 

We wtorek 27 czerwca odbył się przejazd techniczny tzw. wagonem pomiarowym. Wydaje się, że cała infrastruktura działa jak należy, dlatego MPK Łódź opublikowało rozkład jazdy dla tej linii. Kurs z ul. Wiejskiej do pl. Niepodległości ma trwać 43 minuty.

I tutaj lekko się zdziwiłem, bo myślałem, że przed remontem tory były złe i podwozie też było złe, a po remoncie to już hulaj dusza piekła nie ma. Patrząc jednak na rozkład jazdy np. z 2017 roku przejazd tramwaju na trasie z pętli na Wiejskiej do pl. Niepodległości skróci się jedynie o 6 minut i będzie trwał tyle samo co przejazd autobusu Z41 na tej trasie. I tak się teraz zastanawiam co zrobić z zaoszczędzonym czasem? Może jakieś podpowiedzi?

Poniżej nowy rozkład, wklejam też rozkład z 2017 roku, gdzie widać czasy przejazdu. W weekendy i wieczorami jest nawet mniejsza różnica, bo wynosi jedynie 3 minuty.

Przemysław Jach – redaktor naczelny portalu epainfo.pl

Jach grochem o ścianę” to cykl publicystyczny i prezentuje subiektywne opinie autora dotyczące życia w Pabianicach i powiecie pabianickim.

 

REKLAMA
Subskrybuj
Powiadom o
45 komentarzy
najstarszy
najnowszy
Inline Feedbacks
View all comments

Ciekawe czy na Łódzkiej będzie taka sama „dyskoteka” i bujawka jak w starych 803N 🙂

To w takim razie po co tak kosztowna modernizacja. To rowerem się szybciej dojedzie. Bo się nie zatrzymuję 🙂

dlaczego tramwaj ma tyle okien? żeby było was lepiej widać biedaki

I żeby mogli sobie popatrzeć na tych bogatych w limuzynach

Detektyw Jach w akcji, udowodnił, że ilość km pozostał bez zmian. Przystanki na trasie też pozostały… No cóż… Dla jednych 6 min to dużo dla innych mało. Szkoda, że nie policzył rzeczywistego czasu przejazdu a nie rozkładowego. Ciekawe czy też różnica by wyniosła 6 min. Pozdrawiam serdecznie.

Dodam, że jest to oszczędność o ponad 12% czasu podróży przed remontem. Już lepsza cyfra? Czy dalej mała?

Warunki techniczne są żeby tramwaj jechał szybciej, ale nadal będą ograniczenia prędkości, od Pafany do Ikei tramwaj jedzie przy posesjach.

Bardziej chodzi o komfort jazdy, bezpieczeństwo pasażerów i pojazdów.

Na marginesie, to nie jest końcowy rozkład jazdy. Po wakacjach też się zmieni. Zobaczymy czy in + czy -.

Warto również zauważyć, że tramwaje niskopodłogowe obsłużą niecałe 40% kursów w ciągu tygodnia, a nie, jak podawały dotychczasowe informacje, „ponad połowę” 😉

bo dotychczasowe informacji mówiły – „ponad połowy nie obsłużą” 😀 😀

I znowu zacznie się ta sama walka z rozkładem. Ludzie kończący pracę w Porcie Łódź o 21 muszę biec na tramwaj żeby dojechać do domu. Albo czekać 30min na następny. Udało się wywalczyć dodatkowe 6min przy rozkładzie autobusu a przy rozkładzie tramwaju już o tym zapomnieli 🙈

No tak … Miał z prędkością światła się poruszać albo w ogóle teleportować. Posądzałem autora o większą inteligencję, może gorszy dzień i trzeba się pożalić nie wiadomo na co. A może koniunktura bo podburzać do hejtu I krytyki najłatwiej

Nie doczepiaj się do redaktora tylko pomyśl inwestycja wielka a 6 minut szybciej ?
Przecież to Bareja naszych czasów.

Wielka inwestycja i tramwaj będzie jeździł. Bez inwestycji pewnie za rok dwa byłyby już zniszczone tory bez tramwaju.
To jak zapytać się po co wymieniasz olej w samochodzie? Ja nie wymieniałem od 10 lat i jeżdżę. Albo po co zmieniasz opony na zimowe? Przy ostatnich zimach można spokojnie jeździć na letnich, a na zimówkach w grudniu ile pojedziesz szybciej? 3 km/h. Warto?

Tak ale tutaj jest wiele przystanków i jednak nie rozpędzi się do zawrotnych prędkości.
Teraz kwestia taboru czy pojawi się nowy i będzie w miarę cywilizowanie czy będzie jeździł stary tabór.
Dla mieszkańców miasta to i tak udogodnienie ze względu na warunki jakie można stworzyć dla podróżujących do Łodzi i z powrotem.
Zobaczymy jak to wszystko będzie funkcjonować.

Ilość przystanków, skrzyżowań, przejść dla pieszych w zasadzie się nie zmieniła. Ten sam tramwaj musi stawać co kilkaset metrów, więc nie ma kiedy rozwinąć dużej prędkości i w mojej opinii te 6 minut to i tak duża różnica względem starszego rozkładu. Dochodzą jeszcze mijanki w kilku miejscach. Поживём – увидим.

Ważne żeby tabór był sprawny i zapewniał komfort podróżowania bo jeśli wrzucą na niego stare tramwaje to będzie blamaż.

  • Kiedy w końcu będzie połaczenie z Bugaju przez Duży Skręt do Portu może władze miasta mogłyby ten problem rozwiazać, mieszkanćy Bugaju nie maja żadnego środka lokomocji żeby się pezemieścic na Duży Skręt w kierunku Łodzi tym bardziej że autobusy Z41 maja być wycofane chyba że petycja o pozostawienie tej linii lub uruchomienie nowej coś pomoże to jest naprawdę bardzo uciażliwe nie każdy ma samochód ten problem trzeba jak najszybciej załatwic pozytywnie

Można podjechać praktycznie każdym autobusem z Bugaju pod SDH, a tam przesiąść się w tramwaj, którym dojedzie się pod sam Port Łódź.

Ale to wymaga dodatkowego czasu oraz opłat. Każdy lubi szanować swój czas. I dlatego sprawna i odpowiednio często dostepna komunikacja publiczna jest tak ważna.

nie dość, że macie kerfura i chińczyka to jeszcze tramwaj? nie za dużo wymagacie na tym bugaju? 😀

Po likwidacji przystanków byłoby szybciej. Myślę, że warto rozważyć.

Myślę że należy zsumować czas POSTOJU tramwaju na przystankach, odjąć od czasu przejazdu, a dopiero wtedy porównać efektywny czas jazdy – okaże się że zyskujemy dobre 15 min, czyli 25% krócej;-) Widać że wszystko zależy kto i jak to policzy. A zaoszczędzony czas chętnie wykorzystam na szybki numerek przed wyjściem do pracy 🙂

Myślę że czas przejazdu był projektowany pod możliwości tych starych „śrupów” które łódzkie MZK chce nam puścić zamiast Tramwaju Metropolitalnego, na zakup którego wzięto dotację! Myślę że TYM TEMATEM należy się zająć, zamiast liczyć minuty!

Wystarczy obciąć z 2-3 przystanki na trasie i będzie git

Nie wiem jak wy, ale ja sobie życie na nowo ułożę. W końcu straciłem tyle przez remont, że teraz będę miał czym szastać. Caaałe 6 minut. Może dzieciaka sobie zrobię…?

Last edited 10 miesięcy temu by Franek Kimono

Powinieneś z mopsu dostawać darmowe prezerwatywy, żeby się nie rozmnażać

Pomyśleć, że za ten wieloletni rozpiernicz za setki milionów złotych można było zrobić z Zamkowej idealną, kilkupasmową arterię z zatokami dla autobusów, które mogłyby być obskakiwane przez MPK i transporty prywatne. Szybko, wygodnie, sprawnie, dla wszystkich. Za resztę kasy zazieleniono by to syfiaste miasto. Ale nie!
Pabianice to jedyne miasto na świecie, które dobrowolnie podporządkowało się pod jeden tramwaj na 40 minut. Gratuluję władzom, zaiste bardziej idiotycznych nie ma, gdyby nie to, że pabianicki PiS jest tępy nawet w skali PiS-u.

Kilkupasmowa arteria w centrum Pabianic. Pomysł chorej głowy.

No widzisz, teraz żałujesz, że zamiast zostac miejskim architektem poszedłeś w dilerkę

Jakie głupie masz te komentarze…

Były konsultacje społeczne i ludzie odpowiadali że chcą tramwaj bo mieli na myśli utrzymać linię 41. Pabianice nie są jedyne: Zgierz; Konstantynów, Ozorków.

Pomijając kwestie że ta kasa z UE nie była na to co byśmy chcieli, musiał byc tramwaj bo miało byc coś eko, inaczej nic by nie było

Pomijając że ten tramwaj jest tak potrzebny jak dziura w skarpecie… Na Łaskiej usunąć przystanek przy dworcu, do pętli jest tylko parę kroków. Na Zamkowej też by można ze dwa usunąć, napewno ten przy echo bo tuż obok jest pod sdhem i już będzie szybciej. Droga jeszcze oficjalnie nie jest otwarta, a korki są już o 11 rano… Fajnie będzie w godzinach szczytu. Pełno zwężeń i jeszcze osobny bus pas po środku z którego autobusy i tak będą zjeżdżać co chwila na przystanki których jest ZA DUŻO! A i jeszcze miejsca parkingowe równoległe z ulicą… Serio?! Cały ten remont to… Czytaj więcej »

należy wziąć pod uwagę to, że tramwaje będą spowalniane przez poruszające się tym samym ciągiem autobusy, taxówki i roszczeniowe elektryki

Widać, że miejski głupek spać nie może i tworzy po nocy komentarze.

A mogli zrobić 1.5m tory a nie 1m był by indywidualny skład 41 na szerokich torach tak jk w Poznaniu czy Warszawie jak i tak 90% ulicy to tram/bus pas

Zaoszczędzony czas można wykorzystać na spacer, wysiadłszy przystanek wcześniej.

Jak się wybiera organizację komunikacji publicznej jak z pierwszej połowy XX wieku to takie są efekty. Jak to wygląda w cywilizacji można zobaczyć w Porto czy Alicante.

Porównanie Pabianic do 215 tysięcznego, czy 330 tysięcznego miasta, to jakby porównać wrotki do Maserati.

Chodzi o organizację komunikacji podmiejskiej w Porto i Alicante. To są aglomeracje porównywalne z łódzką. W żadnym cywilizowanym kraju na trasach podmiejskich nie jeździ tramwaj miejski. Przykładowo trasa Alicante – El Campelo to 22km. Nowoczesny tramwaj (a właściwie metro nadziemne) tę trasę przejeżdża w 32 minuty. Trasa Plac Niepodległości – Wiejska to 16,5km. Tramwaj przejedzie ją w 41 minut. Tak samo to wygląda w Porto. Wystarczy zwiedzić trochę świata, żeby się przekonać że w Polsce nadal dominuje myślenie XX wieczne. Nie tylko w komunikacji publicznej.

A byłeś może w Berlinie? A moze w Edynburgu? A może w Strasburgu
Dość pochopne wnioski wyciągasz. A wystarczy zwiedzić trochę świata…

U nas z Pabianic do Łodzi kolejka podmiejska, a właściwie Łódzka Kolej Aglomeracyjna jedzie 14 minut. Lepiej, niż w Hiszpanii.
Co to za porównania do tramwaju?

Dużo trzeba przerabiać żeby po tym Pendolino do Łasku puścić?