Strona główna Styl życia Indeks mobile first, czyli dlaczego telefony odgrywają ważną rolę przy pozycjonowaniu stron?

Indeks mobile first, czyli dlaczego telefony odgrywają ważną rolę przy pozycjonowaniu stron?

0
Nowoczesne technologie mocno rewolucjonizują współczesny świat. Widać to doskonale chociażby po telefonach komórkowych, które dzisiaj potrafią skutecznie zastępować notebooki, konsole do gry czy nawet odtwarzacze DVD oraz telewizory. Smartfony odbiły swoje piętno również na reklamie w sieci. Przekonują się o tym przede wszystkim przedsiębiorcy, którzy stawiają na SEO. Dzisiaj muszą przykładać szczególną uwagę do mobilnych użytkowników. Tylko wtedy pozycjonowanie stron jest nie tylko efektowne, ale także i efektywne. A chyba o to chodzi we współczesnym marketingu?

Zauważalnie rosnąca ilość mobilnych zapytań spowodowała narodziny specjalnego indeksu

Wyszukiwarka Google jest jednym z najbardziej nowoczesnych narzędzi marketingowych. Nie może więc dziwić fakt, że stale reaguje na zmiany dotyczące sposobu użytkowania sieci. Jeszcze kilka lat temu z usługi dostarczanej przez Amerykanów przeważnie korzystało poprzez komputer stacjonarny. Swoje przysłowiowe pięć minut sławy otrzymały także notebooki, a dziś w głównych rolach obserwujemy smartfony i tablety. Mało kto wie, ale miesięczny wynik wyszukiwań Google w poszczególnych krajach jasno wskazuje, że to właśnie nowoczesne telefony komórkowe chwalą się większością zapytań wśród internautów. Na takie zmiany musiało zareagować pozycjonowanie stron. Gigant ze Stanów Zjednoczonych dał do zrozumienia przedsiębiorcom oraz doświadczonym specjalistom SEO, takim jak afterweb.pl, że to właśnie smartfonowe zapytania coraz częściej dotykają ich branżę. Indeks mobile first podkreśla zasadność przestawienia się z komputerów stacjonarnych na telefony komórkowe. Jeżeli firmowa strona nie będzie reagowała na takie wytyczne, bardzo szybko może spaść w rankingu, a dalsze bagatelizowanie zaleceń Google może poskutkować nawet wyindeksowaniem z zestawienia.

Albo strona jest przystosowana do wyświetlania na smartfonie, albo jej ranking się obniży

Wśród wielu czynników rankingowych Google od kilku miesięcy można znaleźć choćby Mobile First Index. Algorytmy wyszukiwarki zwracają szczególną uwagę na responsywność Twojej strony internetowej. Co kryje się za tym tajemniczo brzmiącym terminem? To nic innego, jak gotowość do wyświetlania na urządzeniach mobilnych, czyli smartfonach lub tabletach. Jeżeli prowadzony przez Ciebie portal nie ma problemu z dopasowaniem rozmiaru tekstu i grafik do mniejszych ekranów, Twoja pozycja nie będzie zagrożona i śmiało możesz rywalizować o miano regionalnego lidera w sprzedaży w tak atrakcyjnych miastach, jak np. Bydgoszcz. Gorzej, jeśli ocena strony mobilnej nie będzie powalała na kolana. Aktualny współczynnik możesz sprawdzić na darmowym narzędziu online, który jest proponowany przez Google. W przypadku otrzymania niezadowalającego rezultatu, warto przemyśleć zmiany w kodzie portalu. Doświadczeni specjaliści z agencji SEO, którzy pozycjonowanie stron znają jak własną kieszeń, z całą pewnością zaproponują rozwiązanie, które umożliwi Ci zaspokojenie oczekiwań algorytmu Google wobec firmowych witryn. Żyj w zgodzie z mobilkami i osiągaj wysokie lokaty!

REKLAMA
Subskrybuj
Powiadom o
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments