Budowa dróg rowerowych w Pabianicach powinna zmierzać ku końcowi. Tak przynajmniej stanowi umowa między miastem i firmą, której magistrat powierzył inwestycję. Ale zanim będzie sfinalizowana, upłyną jeszcze długie miesiące.
Plan zakładał realizację przedsięwzięcia w ciągu czternastu miesięcy od podpisania umowy, co nastąpiło w październiku ubiegłego roku. Prace ruszyły jednak dopiero w drugiej połowie wakacji, przy ul. Kopernika. Później ekipa zaczęła je przy ul. Jana Pawła II. I do tej pory to jedyne miejsca, gdzie pojawili się budowlańcy. A ulic, przy których mają powstać drogi rowerowe jest więcej.
„Postęp” robót widzą mieszkańcy.
– Na Jana Pawła II przy Konopnickiej już chyba z miesiąc temu firma zerwała płyty chodnikowe. I nic. Leży to wszystko rozgrzebane… I pewnie jeszcze będzie leżeć, bo zaraz powiedzą, że zima to nie pora na takie roboty – mówi czytelniczka, która zadzwoniła do naszej redakcji.
Teoretycznie z wszystkich dróg rowerowych, które są ujęte w planie powinniśmy móc korzystać pod koniec grudnia. Ale wykonawca zwrócił się do Urzędu Miejskiego w Pabianicach o wydłużenie terminów. O ile? Jak usłyszeliśmy od Marcina Chmielewskiego, naczelnika wydziału infrastruktury technicznej i komunikacji – w zależności dla którego etapu od 70 do 202 dni (czyli do ponad pół roku).
– Jako argumenty firma podała wydłużenie czasu trwania procedur administracyjnych i uzgodnień z gestorami sieci, mającego związek z pandemią – tłumaczy naczelnik.
Wykonawca wskazał także na problemy związane z uzyskaniem map do celów projektowych. Dodatkowo trwają procedury dotyczące podziału działek.
Problemy zdają się piętrzyć. Na już rozpoczętej budowie zgłosił trudności z dostępnością materiałów budowlanych oraz z objęciem kwarantanną osób, które realizują tę inwestycję.
Czy wniosek o wydłużenie terminu zostanie przez miasto uwzględniony, a jeśli tak, to w jakim zakresie?
– Weryfikuje go i szczegółowo analizuje zespół inżyniera kontraktu. Na tej podstawie zapadnie decyzja, czy przedłużenie jest zasadne – mówi Marcin Chmielewski.
Lokalizacje nowych dróg rowerowych to:
- Łaska
- Wiejska – od Miodowej do Skrajnej, Skośna i wzdłuż projektowanej ulicy Popiełuszki (przedłużenie ulicy Świetlickiego) – od Wiejskiej do Jutrzkowickiej wraz z odgałęzieniem w Targową
- Partyzancka – od Sikorskiego do Widzewskiej
- Bugaj i Kopernika – od „Grota” Roweckiego do P. Skargi
- 20 Stycznia – od „Grota” Roweckiego do Rydzyńskiej
- Wiejska – od Jana Pawła II do Łaskiej
- Jana Pawła II – od Wiejskiej do Świętokrzyskiej
- Targowa – od Jana Pawła II do Orlej
- Śniadeckiego
- Szarych Szeregów
- Moniuszki – od Wiejskiej do Śniadeckiego
Pierdzielenie o Chopinie… Na Jana Pawła II od samego początku rozpoczęcia realizacji inwestycji widać bylo, że Wykonawca nie dysponuje odpowiednią ilością pracowników. Pracuje garstka pracowników. Na niektórych odcinkach prace jeszcze w ogóle nie ruszyły, przykład Wiejskiej za Miodową (zabrali się dopiero za zatokę autobusową i postawili wiatę dla rowerów). Powyższa wiata przypomina bardziej miejsce, gdzie będzie można przywiązać konia ??
Jak zawsze, znajdzie się wytłumaczenie. Jak nie potrafisz, to nie pchaj się na afisz. Jak coś w pracy zrobię żle, to ją tracę.
Czy jakaś firma się wywiązuje z terminów tworząc coś wokół Pabianic!!!!Tramwaj stoi Jadwinin stoi a ścieżki rowerowe to mamy w poważaniu bo kolaże i tak jeżdżą jezdnią!!! Nakładać kary na wykonawców!!!! A nie karać biednych w koło tych inwestycji!!!jak można zamknąć miasto i czekać na cud!!! Czy jakieś skrzyżowania w zdluz zamkowej w końcu się otworzą???!!! Czy autobusy będą dalej jeździć po 30minut opóźnienia bo 1 skrzyżowanie w mieście działa do …. Przy głównej drodze miasta!!!
Jak karac wykonawcow? to kto przyjdzie na kolejna robote za takie stawki? Co przetarg, to tylko kilka firm przychodzi… a i tak oferty wyzsze. Wiekszosc budowlacow bloki buduje lub w wykonczeniowce siedzi… a tutaj tylko pato-inwestorzy. Miasto moze i mogloby wymagac, jakby stawki byly wyzsze, tj. podnosic podatki – zgadzasz sie na to Slawku? Podniesmy podatki, poprawmy jakosc pracownikow UM i starostwa, beda pisac lepsze przetargi, beda mieli wiecej kasy na lepszych wykonawcow – tylko kto na nich zaglosuje? no kto?