Strona główna Styl życia Dobre logo, czyli jak zaprojektować znak graficzny firmy

Dobre logo, czyli jak zaprojektować znak graficzny firmy

0

Dla jednych to symbol przyciągający uwagę po pierwszym rzucie oka. Dla drugich to konkretność przekazu. Nie brak i takich, którzy w logo szukają oryginalności i czegoś, co wyróżni dany znak graficzny na tle szerokiego wachlarzu rozmaitych logotypów, jakimi aż do znudzenia przesączony jest rynek biznesowy. Czym zatem kierować się podczas projektowania właściwego znaku rozpoznawczego mającego stanowić naszą indywidualną, firmową wizytówkę? Postaramy się podpowiedzieć poniżej.

Klucz do serca klientów

Weźmy pod uwagę fakt, że ktoś kompletnie nie zna naszej marki i jedyne, na podstawie czego zdecyduje czy wejść do naszego sklepu bądź na stronę www naszej firmy to logotyp. Popatrzy na znak firmowy i albo będzie na „tak” albo wręcz odwrotnie- zrezygnuje nim zdąży w ogóle zapoznać się z tym, jaką prezentujemy ofertę. Dlatego też warto sobie uświadomić, iż popularne powiedzenie, że pierwsze wrażenie jest najważniejsze, akurat w kwestii tworzenia logo i jego wpływu na późniejszy odbiór naszej firmy jak najbardziej jest prawdziwe. Nie oceniaj książki po okładce ale jednak…to jakie dany podmiot gospodarczy ma logo ma olbrzymie znaczenie i dużo o nim mówi. Może równie skutecznie zachęcić, co i zniechęcić do skorzystania z propozycji danej marki. Z tego powodu zaleca się, aby nie oszczędzać na logo i nie mając odpowiedniego pomysłu na jego kreację, a tym bardziej właściwych umiejętności, powierzyć zadanie stworzenia znaku firmowego specjalistom z doświadczonych firm typu Pirox. Eksperci w dziedzinie projektowania grafiki takiej jak logotypy bez wątpienia doradzą nam, w jakim kierunku wizualnym pójść, uwzględniając przy tym przede wszystkim charakter prowadzonej działalności.

Unikatowość a klarowność przekazu

Kiedy podejmiemy decyzję o zleceniu projektu logo, czy lepiej postawić na nietuzinkowość i niesztampowość designu, czy jednak ograniczyć się do prostego i zwięzłego przekazu, który nie będzie szczególnie zmuszał do myślenia? Nie ma jednoznacznej i konkretnej odpowiedzi, bowiem przyda się wszystkiego po trochu. A mianowicie, spece w dziedzinie kreacji logo firmowego zalecają, aby faktycznie mieć jakąś ideę, która sprawi, że wyróżnimy się na tle silnej konkurencji rynkowej. Jest to zdecydowanie kluczowe wówczas, gdy dopiero startujemy z naszym podmiotem i do te pory nikt jeszcze o nas nie słyszał. Warto przykuć uwagę i pokazać, że wnosimy na dotychczasowy rynek coś nowego i świeżego. Niestety jednak często pomysły na kreację znaków firmowych są za bardzo fantazyjne a co za tym idzie nie każdy potencjalny konsument od razu może skojarzyć, jaki jest profil naszej działalności, co proponujemy i w jakiej branży funkcjonujemy, dlatego istotne jest również i to, żeby logo było jasne i niezawiłe. Pomysłowe owszem, ale klarowne w odbiorze.

REKLAMA
Subskrybuj
Powiadom o
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments