Strona główna Styl życia Do 20% więcej z fotowoltaiki dzięki rozliczeniu 1:1

Do 20% więcej z fotowoltaiki dzięki rozliczeniu 1:1

1

Instalacje fotowoltaiczne przynoszą spore oszczędności – to jest jeden z powodów, dla których pojawiły się już na dachach ponad 375 tysięcy polskich domów. A przecież Polacy nie powiedzieli jeszcze ostatniego słowa. Jednak jest niewielkie „ale”. Instalacje fotowoltaiczne pracują wyłącznie w ciągu dnia, a przecież energia elektryczna potrzebna jest także wieczorem i w nocy. Z tego względu tę wygenerowaną w dzień trzeba gdzieś przechować, aby móc z niej skorzystać w późniejszym czasie. Jak radzi sobie z tym fotowoltaika?

Rozwiązanie klasyczne, zaproponowane przez ustawodawcę

Aby rozwiązać problem magazynowania energii elektrycznej produkowanej przed panele słoneczne ustawodawca zobowiązał operatora sieci energetycznej do odbierania nadwyżek energii, wirtualnego magazynowania ich i oddawania prosumentowi, czyli właścicielowi instalacji fotowoltaicznej, kiedy ten ostatni tej energii potrzebuje.

Rozliczenie odbywa się w cyklu rocznym, co pozwala właścicielom paneli słonecznych wygenerować większą ilość energii elektrycznej latem i korzystać z niej, na przykład, jesienią lub zimą. Powyższe rozwiązanie zapewnia też bezpieczeństwo energetyczne właścicielom fotowoltaiki, ponieważ jeśli ich potrzeby gwałtownie wzrosną, mogą skorzystać z oferty operatora sieci. Zgodnie z obowiązującymi taryfami.

Jednak, dbając o interesy obydwu stron, ustawodawca wprowadził zasadę, zgodnie z którą operator sieci energetycznej oddaje prosumentom 0,7kWh lub 0,8 kWh za każdą 1 kWh przesłaną wcześniej do sieci (0,7kWh w przypadku instalacji o mocy powyżej 10kW, a 0,8kWh w przypadku instalacji o mniejszych mocach).

To oczywiście uczciwe podejście, ponieważ operator sieci energetycznej musi wykonać szereg operacji związanych z przechowaniem i handlem energią elektryczną. Jednak oznacza ono także, że 30% lub 20% procent energii przekazywanej do sieci energetycznej nie wraca do właściciela instalacji fotowoltaicznej. Po prostu przepada.

Rozliczenie 1:1, zaproponowane przez Sunvival Energy

Oferowane przez firmę Sunvival Energy rozwiązanie 1:1 oznacza, że do właściciela instalacji fotowoltaicznej wraca 100% energii elektrycznej przekazanej wcześniej do sieci.

I nie ma w tym żadnej tajemnicy. Sunvival Energy jest częścią grupy Sunrise Energy, do której należą także firmy zarządzające farmami fotowoltaicznymi i mające prawa do obrotu energią elektryczną. Pozwoliło im to zoptymalizować proces magazynowania i zwrotu energii swoim klientom, którym mogą – dzięki temu – zaoferować dostęp do zielonej energii na lepszych warunkach.

Oferta jest ważna dwa lata. To oznacza minimum dwa lata, kiedy klient, dzięki bilansowaniu 1:1 będzie mieć do dyspozycji dodatkowe 20% energii elektrycznej oddanej wcześniej do sieci. Energii, którą może wykorzystać na dowolne potrzeby.

A faktem jest, że potrzeby energetyczne potrafią dosyć szybko rosnąć. Co jest zupełnie zrozumiałe, skoro dzięki panelom słonecznym, energia elektryczna staje się dostępna i tania.

Ponadto, dodatkowa energia elektryczna to także czysty zysk. Na przykład, w przypadku instalacji o mocy 5 kWh rozwiązanie 1:1 daje oznacza 0,8MWh oszczędności rocznie. A to około 500 złotych. Każdego roku, przez dwa lata.

W czasie dwóch lat obowiązywania umowy spółki należące do grupy będą robić to, co wychodzi im najlepiej. Czyli pracować nad kolejnymi rozwiązaniami, które pozwolą nie tylko sprostać bardzo szybko zmieniającej się sytuacji na rynku, ale także przekonać klientów Sunvival Energy, że postawili na dobrą firmę.

Jak skorzystać z oferty?

Aby skorzystać z rozwiązania 1:1 wystarczy skontaktować się z Sunvival Energy używając formularza znajdującego się na stronie internetowej firmy www.sunvival.pl, telefonu: +22 113 45 44 lub e-maila: kontakt@sunvival.pl.

Sunvival Energy spokojnie i bez żadnych nacisków przeprowadza swoich klientów przez całkowicie zdalny proces projektowania instalacji i pomaga im w załatwieniu wszystkich formalności. Co ważne, pracownicy firmy cierpliwie tłumaczą wszelkie niejasności związane z:

  • Kosztami oraz finansowaniem inwestycji.
  • Dofinansowaniem z programów Czyste powietrze, Mój prąd oraz programów lokalnych.
  • Dostępnymi rozwiązaniami sprzętowymi.

A także pozwalają klientom spokojnie przemyśleć wszelkie „za i przeciw”, czym zdobyli ich sympatię i zaufanie.

Dlatego klientom Sunvival Energy pozostaje podjęcie decyzji, co do samej inwestycji, wielkości i rodzaju instalacji oraz ewentualne podpisanie umowy. Całą resztą zajmuje się Sunvival.

Zapraszamy!

REKLAMA
Subskrybuj
Powiadom o
1 Komentarz
najstarszy
najnowszy
Inline Feedbacks
View all comments

Polecam ta firmę ! Zamontowali u mnie bardzo sprawnie i co ważne dobrze – co najważniejsze – skusze się na bilansowanie 1:1 !