Strona główna Blog Strona 179

ŁÓDZKIE NA PLUS. Transformacja z ambicjami

0

Ponad 375 mln euro zostanie wydanych na transformację regionu bełchatowskiego. Jak najlepiej zagospodarować te pieniądze, jakie są możliwości ich pozyskania, jaki jest plan dla regionu bełchatowskiego – o tym rozmawiali uczestnicy IV Forum Biznesu i Zrównoważonego Rozwoju – Łódzkie 2023, w którym uczestniczył w Uniejowie Zbigniew Ziemba, wicemarszałek województwa łódzkiego.

Województwo łódzkie jest jednym z pięciu obszarów w Polsce objętych planem transformacji energetycznej. Oznacza to rewolucyjne przemiany gospodarcze związane z koniecznością zaprzestania wydobycia węgla brunatnego i produkcji z niego energii.

– To wyzwanie, ale i duża szansa dla rejonu bełchatowskiego oraz całego województwa łódzkiego – ocenia wicemarszałek Ziemba, według którego region może pozostać centrum energetycznym kraju.

Forum Biznesu i Zrównoważonego Rozwoju organizowane przez samorząd województwa łódzkiego odbywało się pod hasłem: „Wyzwania dla Obszaru Nowej Energii – Ambitna Transformacja”, ale obejmowało również tematykę „okołotransformacyjną”. Rozmawiano m.in. o spółdzielniach energetycznych, wykorzystaniu wodoru, jako źródła energii i biogospodarce będącej ważnym elementem w transformacji regionu.

Prosto od rolnika, prosto na stół

Ryneczki „Prosto od rolnika” funkcjonują już od roku i ciągle zyskują na popularności. Z okazji jubileuszu na obu targowiskach w Łodzi: przy ul. Drewnowskiej/Piwnej i w pobliżu centrum handlowego Port Łódź zaplanowane zostały wydarzenia jubileuszowe. Oprócz możliwości zakupu produktów naturalnych oraz lokalnych prosto od rolnika, można było degustować potrawy przygotowane przez koła gospodyń wiejskich i uczniów szkół gastronomicznych. Wystawcy przygotowali potrawy przygotowane w oparciu o lokalne produkty w szczególności warzywa i owoce. W wielkim kotle przygotowana była zalewajka łódzka. Atrakcje przygotowane zostały również dla dzieci.

Ryneczek Marszałkowski i Wojewódzki to wyjątkowe przestrzenie dla rolników oraz producentów żywności zorganizowane przez Urząd Marszałkowski we współpracy z Łódzkim Ośrodkiem Doradztwa Rolniczego i Łódzką Agencją Rozwoju Regionalnego i Portem Łódź. Oferują wyjątkowe produkty na niespotykanych dotąd zasadach. Urząd Marszałkowski gwarantuje miejsca do sprzedaży, które oferuje rolnikom bezpłatnie, a w zamian klienci-mieszkańcy otrzymują lokalne produkty najwyższej jakości. W ten sposób zadowoleni są wszyscy: kupujący, bo dostają wyjątkowe na rynku spożywczym wiktuały oraz producenci, bo mają dostęp do dużego rynku zbytu, a swoje towary mogą sprzedawać bez pośredników i wygodnie.

Policjanci zatrzymali pijanego kierowcę. Spowodował kolizję

3
Przed godziną 16.00 doszło do zderzenia dwóch Volkswagenów w Chechle Drugim, tuż przy stacji benzynowej. Sprawca był pijany. 

46-latek kierujący Golfem najprawdopodobniej zjechał na przeciwległy pas jezdni i doprowadził do zderzenia z Volkswagenem Caddy. Okazało się, że kierujący Golfem jest nietrzeźwy. Policjanci na miejscu przebadali go alkomatem. Mężczyzna miał w organizmie 1,2 promila alkoholu. Został zatrzymany przez funkcjonariuszy.

Kolizja spowodowała utrudnienia na drodze z Chechła do Dobronia. Ruch odbywał się wahadłowo.

Na zalanych ulicach kierowcy gubią tablice rejestracyjne

42

Obfite opady deszczu spowodowały zalanie niektórych pabianickich ulic. Najgorzej jest na Grota Roweckiego i Orlej. 

Deszcz pada od kilkunastu godzin, więc tradycyjnie część pabianickich ulic znalazła się pod wodą. Oprócz obfitych opadów problemem są też pozapychane przez spadające z drzew liście.

Na wyremontowanej ulicy Grota Roweckiego zrobiło się ogromne rozlewisko. Przejeżdżający przez nie kierowcy gubią tablice rejestracyjne. Zrobiła się już spora kolekcja „blach”. Podobnie jest na ulicy Orlej przy Mariańskiej.

Zalana jest też m.in. ścieżka rowerowa na ul. Łaskiej.

 

Pożar na parkingu. Spłonęły dwa auta

3

Trzy zastępy straży pożarnej brały udział w akcji gaśniczej na parkingu przy ulicy Partyzanckiej (obok gazowni). 

Strażacy wyjechali do akcji w sobotę o godzinie 21.07. W pierwszym momencie ze strażnicy wyjechały dwa zastępy, jednak na miejscu okazało się, że będzie potrzebna pomoc jeszcze jednego auta gaśniczego. Strażacy zastali rozwinięty pożar dwóch samochodów dostawczych (tzw. skrzynia z plandeką).

Pomimo interwencji strażaków auta doszczętnie spłonęły. Na miejsce przyjechał również patrol policji.

 

W jaki sposób stworzyć cyfrowe miejsce pracy?

0

Jednym z największych wyzwań, przed którymi stoją właściciele firm IT, jest optymalizacja metod organizacji pracy. Jak usprawnić obsługę projektów? Co zrobić, by zmniejszyć koszty pracy i ułatwić pracownikom zdalną bądź mobilną współpracę?

Rozwiązaniem jest bardzo często cyfrowe miejsce pracy. Jak je stworzyć? Oto zbiór najważniejszych informacji.

Czym jest cyfrowe miejsce pracy?

Cyfrowe miejsce pracy to inaczej: e-biuro lub środowisko pracy, przystosowane do pracy zdalnej. Koncepcja zakłada wprowadzenie innowacyjnych systemów pracy online, umożliwiających pracę w sieci z dowolnego miejsca i o dowolnym czasie. U podstaw tych systemów leżą rozwiązania chmurowe i cyfrowe narzędzia, usprawniające zarządzanie rozbudowanymi zespołami, wymianę informacji i wykonywanie pracy (niezależnie od lokalizacji pracownika). Dzięki cyfrowemu miejscu pracy pracownicy firm mają stały dostęp online do ważnych danych i zasobów, co ułatwia organizację pracy poza typowym biurem.

Możliwość utworzenia cyfrowych miejsc pracy ściśle łączy się z masowym upowszechnieniem sieci internetowej na całym świecie. Pracownicy, mający dostęp do szybkich łączy, są w stanie wykonywać bieżące zadania służbowe w dowolnym miejscu. Pracę ułatwiają im też specjalistyczne oprogramowania IT, tworzone od podstaw i „na miarę”, zgodnie z oczekiwaniami firm, realizujących projekty online.

Jak stworzyć cyfrowe miejsce pracy?

Kreowanie cyfrowych miejsc pracy nie jest zadaniem łatwym. Właściciele i managerowie firm wciąż zadają sobie pytania: na co zwrócić uwagę, organizując przestrzeń do pracy online i jakie są kluczowe aspekty cyfryzacji miejsc pracy. Z pomocą w wyborze właściwych rozwiązań IT przychodzą wyspecjalizowane firmy. Są to podmioty, zajmujące się głównie dopasowaniem cyfrowych środowisk pracy do indywidualnych potrzeb danego biznesu.

Sprawdź oferty pracy zdalnej na the:pro i pracuj w IT!

Zewnętrzna firma IT kompleksowo projektuje i wdraża rozwiązania, narzędzia i systemy do bezpiecznej, cyfrowej pracy. Najpierw inżynierowie IT dokonują gruntownej analizy specyfiki działania przedsiębiorstwa. Kolejnym krokiem jest stworzenie i wprowadzenie w firmie nowego, bezpiecznego systemu współpracy zdalnej. System obejmuje m.in. narzędzia do zdalnej komunikacji, przechowywania danych i wymiany plików. Nad bezpieczeństwem takiego wdrożenia czuwa zespół wykwalifikowanych architektów, programistów i inżynierów IT.

Cyfrowe miejsce pracy w siedzibie stacjonarnej

Pojęcie cyfrowego miejsca pracy odnosi się również do nowoczesnych metod organizacji pracy w budynkach firmowych. Chodzi m.in. o wprowadzenie w modelu smart office, czyli udogodnień, mających dopasować pracę stacjonarną do realiów zmieniającego się świata (w którym liczy się mobilność, szybki dostęp do danych firmowych i możliwość szybkiego przejścia w tryb home office).

Sprawdź najnowsze ogłoszenia https://www.pracuj.pl/ i znajdź pracę w IT

Tworzenie cyfrowego miejsca pracy i smart office wymaga połączenia w chmurze różnych, wykorzystywanych dotąd systemów, w jedno narzędzie uniwersalne. Powstaje wówczas w pełni zintegrowany system, składający się m.in. z bazy CRM, cyfrowego archiwum, bazy aktualnych projektów i pakietu rozwiązań, umożliwiających szybkie przejście w tryb zdalnej współpracy. Takie cyfrowe miejsce pracy można wykorzystać zarówno do pracy stacjonarnej, jak i hybrydowej czy zdalnej.

Podsumowanie

Tworzenie cyfrowego miejsca pracy w wielu firmach staje się koniecznością. Cyfryzacja wymaga jednak przeprowadzenia dogłębnej analizy potrzeb firmy i kierunków jej rozwoju. Po dokonaniu takiej analizy można stworzyć pakiety zintegrowanych narzędzi do pracy online. Organizacją cyfrowych miejsc pracy w firmach najlepiej powierzyć zaufanej, wyspecjalizowanej firmie IT.

Przeczytaj także: https://blog.theprotocol.it/artykul/wprowadzenie-do-cyberbezpieczenstwa-zagrozenia-i-ryzyka

Dlaczego elektryczne rowery trójkołowe to doskonała alternatywa dla tradycyjnych jednośladów?

0

Myśląc rower, przychodzi nam do głowy jedno. Typowy jednoślad na dwóch kołach. Jazda na rowerze to też jedna z ulubionych aktywności fizycznych wśród Polaków i nie tylko. Niestety, nie każdy może jeździć na typowym rowerze. Czy oznacza to jednak, że musi zrezygnować z tej zdrowej formy aktywności na świeżym powietrzu? W żadnym razie. I temu właśnie poświęcimy poniższy tekst, w którym przybliżymy elektryczne rowery trójkołowe. Zapraszamy do lektury.

Dla kogo powstały elektryczne rowery trójkołowe?

Elektryczne rowery trójkołowe to idealne rozwiązanie dla osób, które chcą cieszyć się jazdą na rowerze, ale z różnych względów nie czują się pewnie na zwykłym jednośladzie. Może to być spowodowane wiekiem, chorobą, niepełnosprawnością lub bardzo słabą kondycją. Rowery trójkołowe zapewniają stabilność, bezpieczeństwo i komfort jazdy. Dzięki dwóm kołom z tyłu nie grozi nam upadek, o co nietrudno na zwykłym dwukołowcu.

Czym charakteryzują się takie rowery?

Na pierwszy rzut oka rowery trójkołowe elektryczne są bardzo podobne do zwykłych rowerów trójkołowych. Tym, co je wyróżnia to wspomaganie elektryczne z zamontowanej w rowerze baterii. Ta w zależności od modelu może być umieszczona na ramie, bagażniku lub pod siedzeniem. Elektryczne rowery trójkołowe wyposażone są ponadto w kierownicę, na której znajduje się panel sterowania, który pokazuje aktualny stan baterii, prędkość i pokonany dystans. Możemy wybrać jeden z kilku trybów wspomagania: od minimalnego do maksymalnego. Niektóre modele mają też funkcję „start”, która ułatwia ruszanie z miejsca.

Trójkołowiec tradycyjny a elektryczny, który wybrać?

Jeśli zastanawiasz się, czy lepiej wybrać trójkołowiec tradycyjny, czy elektryczny, to wszystko zależy od potrzeb i oczekiwań osoby, która ma z niego korzystać. Trójkołowiec tradycyjny jest tańszy w zakupie i utrzymaniu, ale wymaga większego wysiłku fizycznego i nie daje takiej swobody jazdy jak elektryczny. Rowery trójkołowe elektryczne są droższe w zakupie i utrzymaniu, ale dają większą przyjemność z jazdy. Kupując go np. dla swojej babci, możemy być spokojni, że nie będzie się ona męczyć podczas pokonywania podjazdów, silnego wiatru czy długich dystansów.

dofinansowanie rower trójkołow elektryczny

Dofinansowanie do rowerów trójkołowych elektrycznych

Chcesz kupić elektryczny rower trójkołowy dla kogoś z rodziny, kto dochodzi właśnie do zdrowia, lub jest osobą częściową niepełnosprawną? Obawiasz się, że elektryczne rowery trójkołowe są bardzo drogie? Mamy dla Ciebie dobrą wiadomość. Jeśli nie masz wystarczających środków na jego zakup, możesz skorzystać z możliwości dofinansowania. Istnieją różne programy i fundusze, które wspierają zakup sprzętu rehabilitacyjnego, który ułatwia poruszanie się osobom z różnego rodzaju niepełnosprawnościami. O dofinansowanie do rowerów trójkołowych elektrycznych można ubiegać się w PFRON (Państwowy Fundusz Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych). Aby uzyskać dofinansowanie, należy spełnić określone warunki i przedstawić odpowiednią dokumentację (stopień niepełnosprawności, informację o dochodach). Więcej informacji na ten temat można znaleźć w Powiatowym Centrum Pomocy Rodzinie właściwym dla naszego miejsca zamieszkania.

https://youtu.be/fYQA0Yc0KDM

Podsumowanie

Jak widać, elektryczne rowery trójkołowe to doskonała alternatywa dla tradycyjnych jednośladów, która pozwala cieszyć się jazdą na rowerze bez obaw o utrzymanie równowagi, kondycję a tym samym bezpieczeństwo. Rowery trójkołowe przeznaczone są dla osób, które mają problemy z poruszaniem się lub chcą poprawić swoją formę fizyczną po różnego rodzaju chorobach, wypadkach. Stosunkowo wysoką cenę zakupu trójkołowca można w istotnym stopniu zmniejszyć, jeśli tylko uda nam się otrzymać dofinansowanie do rowerów trójkołowych elektrycznych w ramach PFRON.

dofinansowanie rower trójkołowy elektryczny

Kurtka motocyklowa damska – styl, bezpieczeństwo i komfort na drodze

0
fot. pixabay.com

Kurtka motocyklowa damska to nie tylko element garderoby dla pasjonatek dwóch kółek, ale również kluczowy element bezpieczeństwa i wygody podczas jazdy na motocyklu. Czy wybrać kurtkę skórzaną, czy może tekstylną? Jaka jest różnica oraz jak odzież wpływa na bezpieczeństwo jazdy motocyklem.

Motocyklowe kurtki damskie

Pierwsza rzecz, która rzuca się w oczy przy wyborze kurtki motocyklowej damskiej, to różnorodność stylów i wzorów dostępnych na rynku. W ciągu ostatnich kilku lat wzrosło zainteresowanie modą motocyklową, co zaowocowało szerokim wyborem odzieży dostosowanej do kobiecej sylwetki.

Zobacz ofertę kurtek motocyklowych w sklepie internetowym: https://www.intermotors.pl/kurtki-motocyklowe-damskie.html. Niezależnie od tego, czy preferujesz klasyczny, skórzany wygląd, czy bardziej nowoczesne wzornictwo, na pewno znajdziesz coś odpowiedniego.

Bezpieczeństwo

Kurtka motocyklowa to nie tylko kwestia stylu, ale przede wszystkim bezpieczeństwa. Damskie kurtki motocyklowe są zaprojektowane z myślą o ochronie przed obrażeniami w razie wypadku. Warto wybrać model, który oferuje odpowiednią ochronę. Przeważnie kurtki są wyposażone we wkładki ochronne na ramionach, łokciach oraz plecach, które absorbują energię uderzenia. Materiały takie jak skóra czy nylon są odporne na przetarcia, co zwiększa szanse na uniknięcie poważnych obrażeń w razie upadku.

Odzież motocyklowa jest kluczowym elementem bezpieczeństwa i komfortu podczas jazdy na motocyklu. Chroni przed obrażeniami, niekorzystnymi warunkami pogodowymi oraz zwiększa widoczność na drodze. Wybierając kurtkę motocyklową, warto zwrócić uwagę na jej jakość, dopasowanie oraz zgodność z własnymi potrzebami i stylem jazdy.

Jaki materiał wybrać?

Kurtki motocyklowe muszą być nie tylko bezpieczne, ale też wygodne. Materiały takie jak skóra naturalna, skóra syntetyczna, czy tekstylia o wysokiej wytrzymałości są często wybierane ze względu na swoją trwałość. Kurtka powinna być dobrze dopasowana do sylwetki, żeby nie krępować ruchów i nie sprawiać dyskomfortu podczas jazdy. Warto również zwrócić uwagę na właściwości termoaktywne i oddychające materiałów, które zapewnią odpowiednią wentylację w cieplejsze dni.

Wybór pomiędzy kurtką skórzaną a kurtką tekstylną jest często jednym z najważniejszych dylematów, z jakimi stykają się miłośnicy jazdy na motocyklu. Oba rodzaje kurtek mają swoje zalety i wady, a ostateczna decyzja będzie zależała od Twoich preferencji, stylu jazdy oraz warunków, w jakich planujesz korzystać z kurtki.

Skórzana kurtka motocyklowa

  • Wygląd i styl – Kurtki skórzane mają niezaprzeczalny urok i klasyczny wygląd. Są symbolem motocyklowego stylu, który od dziesięcioleci przyciąga motocyklistów. Jeśli zależy Ci na modnym wyglądzie i chcesz wyrazić swoją pasję do motocykli, kurtka skórzana może być idealnym wyborem.
  • Ochrona – Skóra naturalna jest bardzo wytrzymałym materiałem, który oferuje doskonałą ochronę przed przetarciami i obrażeniami w razie upadku. Odpowiednio wzmocnione kurtki skórzane często posiadają ochraniacze na ramionach, łokciach i plecach, co dodatkowo podnosi poziom bezpieczeństwa.
  • Trwałość – Kurtki skórzane są znane ze swojej trwałości i długowieczności. Jeśli zadbasz o nią, może służyć Ci przez wiele lat.

Kurtka motocyklowa damska tekstylna

  • Wielofunkcyjność – Kurtki tekstylne są bardziej wszechstronne i mogą być dostosowane do różnych warunków pogodowych. Wielu motocyklistów wybiera kurtki tekstylne ze względu na ich zdolność do regulacji temperatury poprzez zdejmowane ocieplacze lub wstawki wentylacyjne.
  • Wygoda – Tekstylne kurtki są zazwyczaj bardziej elastyczne i wygodne od kurtek skórzanych. Są lżejsze i oferują większą swobodę ruchów, co może być ważne podczas długich tras.
  • Ochrona – Chociaż materiały tekstylne mogą zapewniać niezłe właściwości ochronne, nie dorównują one skórze naturalnej pod względem wytrzymałości w przypadku przetarć.

Ostateczny wybór między kurtką skórzaną a kurtką tekstylną zależy od Twoich indywidualnych preferencji, stylu jazdy i warunków, w jakich będziesz korzystać z kurtki. Niezależnie od tego, którą opcję wybierzesz, pamiętaj o konserwacji i dbałości o kurtkę, żeby utrzymać jej wygląd i funkcjonalność na jak najwyższym poziomie.

Funkcjonalność

Współczesne kurtki motocyklowe damskie często posiadają liczne funkcje ułatwiające jazdę. Są to np. wentylowane panele, regulowane mankiety i kołnierz, liczne kieszenie na potrzebne akcesoria czy wbudowane ochraniacze. Niektóre modele posiadają również  systemy łączności Bluetooth, które pozwalają na obsługę telefonu komórkowego czy nawigacji bez konieczności zdejmowania rękawic. Wybierając kurtkę, warto zastanowić się, jakie funkcje są dla nas najważniejsze.

Jeśli zamierzasz jeździć w różnych warunkach pogodowych, zwróć uwagę na kurtki motocyklowe, które są wodoszczelne i jednocześnie zapewniają odpowiednią wentylację. Odpowiednie dopasowanie kurtki to klucz do komfortu podczas jazdy. Współczesne modele oferują różne opcje regulacji, dzięki którym możesz dostosować kurtkę do swoich potrzeb.

Olimpijczycy w hali przy ul. Grabowej

6
Dziś zorganizowano uroczystości związane z nadaniem imienia nowej hali sportowej przy ul. Grabowej. Patronem obiektu będą „Pabianiccy Olimpijczycy”.

To gest w stronę sportowców, którzy swoimi wybitnymi osiągnięciami reprezentowali nasz kraj podczas igrzysk olimpijskich.

Pabianiccy olimpijczycy:

  • Eugeniusz Nowak – boks, IO Paryż 1924
  • Jadwiga Wajsówna – lekkoatletyka, IO Los Angeles 1932 (brązowy medal), IO Berlin 1936 (srebrny medal), IO Londyn 1948
  • Andrzej Skrzydlewski – zapasy, IO Monachium 1972, IO Montreal 1976 (brązowy medal),
  • Edyta Koryzna – koszykówka, IO Sydney 2000
  • Elżbieta Nowak – koszykówka, IO Sydney 2000
  • Beata Predehl – koszykówka, IO 2000
  • Sylwia Wlaźlak – koszykówka, IO 2000
  • Bogumiła Matusiak – kolarstwo szosowe, IO Ateny 2004
  • Aleksandra Shelton (Socha) – szermierka, IO Ateny 2004, IO Pekin 2008, IO Londyn 2012.

Osobiście w hali pojawiły się cztery koszykarki, kolarka oraz szablistka, które przekazały uczniom flagę ze znakiem olimpijskim, a Aleksandra Shelton odpaliła symboliczny znicz olimpijski. Zmarłych sportowców reprezentowali członkowie rodziny.

Obiekt użytkowany jest już od marca tego roku. Odbywają się lekcje wychowania fizycznego uczniów z SP13 oraz treningi klubów sportowych. Inwestycja kosztowała 8,3 mln zł i była finansowana ze środków Rządowego Programu Inwestycji Lokalnych, Sportowej Polski – Programu rozwoju lokalnej infrastruktury sportowej – edycja 2022 roku (razem około 5 mln zł) oraz budżetu miasta.

Kto straci pracę po wyborach parlamentarnych?

39
Maciej Łuczak. Krzysztof Ciebiada i Jarosław Kosmala

Choć największym przegranym po wyborach mógłby wydawać się senator Maciej Łuczak to zapewne nie tylko on straci pracę. 

Maciej Łuczak po 8 latach żegna się z senatem. Przegrał wybory i będzie musiał szukać nowego zajęcia. Bycie senatorem to lukratywna posada. Maciej Łuczak w 2022 roku otrzymał uposażenie senatorskie w wysokości 150 919 złotych. Dodatkowo pobrał 45 680 złotych diety parlamentarnej. Maciej Łuczak wykorzystał również 35 103 złote na przejazdy samochodem w związku z wykonywaniem mandatu. To blisko 3 tysiące złotych miesięcznie. W raporcie z wydatków na funkcjonowanie biura senatorskiego widzimy również spory koszt za wynajem samochodu. To 39 810 zł za rok. Ponadto biuro senatorskie w 2022 roku na wydatki reprezentacyjne przeznaczyło 21 753  zł.

Zapewne nie tylko senator straci pracę. W PGE Górnictwo i Energia Konwencjonalna pracuje Krzysztof Ciebiada. PGE to spółka skarbu państwa, więc stanowiska tam obsadzane są często z tzw. nadania partyjnego. Ciebiada jako prominentny działacz wojewódzkich struktur Prawa i Sprawiedliwości zapewne pożegna się z posadą. To samo może dotyczyć jego udziału w Radzie Programowej Radia Łódź.

Podobny los może czekać Jarosława Kosmalę, który jest kierownikiem pabianickiego biura Agencji Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa.

Ostatnie tygodnie pracy są też przed Waldemarem Flajszerem, który od 3 lat jest Łódzkim Kuratorem Oświaty. Kuratora oświaty, na wniosek wojewody, powołuje i odwołuje minister właściwy do spraw oświaty i wychowania. Nie wydaje się, żeby Flajszer mianowany przez kontrowersyjnego ministra Przemysława Czarnka utrzymał posadę.

Waldemar Flajszer

Kolizja na skrzyżowaniu. Nie działa sygnalizacja

4
Kierowcy mogą spodziewać się utrudnień na skrzyżowaniu ul. Partyzanckiej i Lutomierskiej. Tam po czwartkowej kolizji nie działa sygnalizacja świetlna. 

Do kolizji doszło przed godz. 17.00. 28-latek kierujący Volkswagenem Caddy podczas skręcania w lewo nie ustąpił pierwszeństwa przejazdu kierującemu Lexusem. Po zderzeniu pojazdów Lexus wjechał w sygnalizator świetlny uszkadzając całą instalację.

Kierujący Volkswagenem został ukarany mandatem. W godzinach szczytu na skrzyżowaniu mogą tworzyć się korki.