Strona główna Aktualności Z miasta To nie program Usterka. Mieszkańcy kwestionują jakość prac remontowych

To nie program Usterka. Mieszkańcy kwestionują jakość prac remontowych

120
Zdjęcia wykonano po ostatecznym zakończeniu prac
Trwa konflikt między częścią lokatorów bloku przy Waltera Jankego 5 a Pabianicką Spółdzielnią Mieszkaniową. Poszło o jakość i sposób realizacji prac malarskich na klatkach schodowych, przeprowadzonych w ramach remontu finansowanego ze środków funduszu remontowego.
Mieszkańcy: „Prace wykonane niestarannie i niezgodnie z ustaleniami”

Według przedstawicieli lokatorów, mimo wcześniejszych zapewnień o poprawkach, remont – w ich ocenie – nie został przeprowadzony zgodnie z ustaleniami poczynionymi podczas tzw. „społecznego odbioru” w dniu 15 kwietnia 2025 r. Mieszkańcy wskazują m.in. na liczne niedociągnięcia techniczne, zacieki, niedokładne łączenia kolorów, a nawet trwałe zabrudzenie farbą drzwi, klamki czy windy.

W piśmie przesłanym do Spółdzielni mieszkańcy domagają się jasnych odpowiedzi na temat harmonogramu i zakresu poprawek, a także zapewnienia, że prace zostały przeprowadzone zgodnie z obowiązującą normą dotyczącą jakości powłok malarskich.

– Mamy prawo oczekiwać, że remont wykonany z naszych środków spełnił nie tylko normy techniczne, ale również był odpowiadał standardom estetycznym i użytkowym – argumentują mieszkańcy.

Mieszkańcy już w czasie remontu skarżyli się na zapach „toksycznych substancji”, który unosił się na klatkach schodowych przez wiele dni.

Jedna z sąsiadek, źle się poczuła podczas remontu. Miała zawroty głowy i inne nieprzyjemne dolegliwości. Nic dziwnego, zapach był nie do zniesienia – mówi jeden z przedstawicieli lokatorów.

 

Spółdzielnia: „Remont zakończony, jakość potwierdzona odbiorem i kontrolą sanepidu”

W oficjalnym komunikacie Pabianicka Spółdzielnia Mieszkaniowa informuje, że malowanie klatek było ujęte w planie remontowym na 2025 rok, zatwierdzonym przez Radę Osiedla i Radę Nadzorczą. Ostatnie takie prace w budynku miały miejsce w 2006 roku.

Jak podkreśla Spółdzielnia, prace wykonała wyłoniona w przetargu firma zewnętrzna, a odbioru dokonały osoby z uprawnieniami budowlanymi. Spółdzielnia przekonuje, że zgłoszone przez mieszkańców uwagi zostały przekazane wykonawcy, który zobowiązał się do wykonania poprawek. Choć pierwsze próby ich wdrożenia nie zostały zaakceptowane, finalnie – po kolejnych odbiorach technicznych – remont uznano za zakończony.

Ponadto, w odpowiedzi na zarzuty dotyczące użycia szkodliwych materiałów, na miejscu przeprowadzona została kontrola sanepidu, która – według Spółdzielni – nie wykazała żadnych nieprawidłowości.

– Spółdzielnia informuje, że wykonywane prace malarskie miały charakter odświeżający i były bieżącą konserwacją. Polegały na umyciu, położeniu w koniecznych miejscach masy szpachlowej, zagruntowaniu i pomalowaniu ścian. Nie miały charakteru kapitalnego remontu jaki wykonują mieszkańcy w swoich lokalach. O tym fakcie również byli poinformowani przedstawiciele mieszkańców – wyjaśnia Agnieszka Wójcik z PSM.

Pismo od prawnika i brak porozumienia

22 maja mieszkańcy otrzymali pismo z kancelarii prawnej reprezentującej Spółdzielnię. Z dokumentu wynika, że „całość robót została wykonana w pełnym zakresie i w sposób odpowiadający przyjętym uzgodnieniom”, a prace uznano za zakończone.

Część mieszkańców nie zgadza się z tym stanowiskiem. Jak podkreślają, brak jasnej komunikacji w sprawie terminu i zakresu planowanych poprawek budzi ich obawy co do transparentności działania Spółdzielni.

Na ten moment nie wiadomo, czy mieszkańcy zdecydują się na dalsze kroki prawne, czy sprawa zakończy się na etapie korespondencji.

– Klatka wygląda gorzej niż przed malowaniem. Można było przeznaczyć te pieniądze np. na wymianę okien w pomieszczeniach zsypów na śmieci – podsumowują lokatorzy.

REKLAMA
Subskrybuj
Powiadom o
120 Komentarze
najstarszy
najnowszy oceniany
Inline Feedbacks
Zobacz wszystkie komentarze

całej spoldzielni wyszloby na dobre gdyby mieszkańcy wzieli wałek do ręki i sami pomalowali, skoro tak bardzo im przeszkadza! co to za narzekanie, jak już raz ktoś zrobił robotę? śmirdzi mi tu lenistwem mieszkancow, naprawdę. a jeśli klatka wygląda gorzej niż przed malowaniem, to może czas spojrzec na siebie. Chyba nie widzą , że to nie farba, a ich własne oczekiwania są za wysokie. no ale…, wiadomo, najłatwiej siedzieć i biadolić zamiast wziać się do roboty!

Jeżeli mieszkańcy płacą czynsz w tym fundusz remontowy to nie po to żeby sami malowali klatkę schodową. A malarz jak bierze za to zapłatę to robotę powinien wykonać solidnie a nie na odwal. Estetyka i jakość wykonania są ważne. W latach 60-dziesiątych i 70-dziesiątych mieszkańcy sami sprzątali klatki schodowe i za sprzątanie nie płacili. I umieli docenić czystość na klatce ale to na marginesie mówię.

Szanowna Pani , lub Panie ten Pani lub Pana komentarz jest tak beznadziejny i nielogiczny…- chcę doprecyzować , że to pełnomocnicy Spółdzielni – adwokaci – w oficjalnych pismach potwierdzili, iż remont miał być wykonany zgodnie z normą PN-EN 13300:2002. Co więcej, kontrola sanepidu nie była żadnym zaskoczeniem – Spółdzielnia została o niej poinformowana i uprzedzona z czterodniowym wyprzedzeniem przez … Sanepid (mamy to na piśmie z kontroli po zaskarżeniu decyzji Pabianickiego Sanepid) Trzeba jasno powiedzieć, że za całość tych działań płacą mieszkańcy, którzy finansują fundusz remontowy. Niestety, nie dość że efekty malowania nie spełniły oczekiwań – co każdy może zobaczyć… Czytaj więcej »

1 Sanepid informuje o kontroli na budowie, jeśli jest to kontrola nie dotycząca branży spożywczej. W takim przypadku kontrola jest planowana z wyprzedzeniem, zazwyczaj do 30 dni przed jej przeprowadzeniem. Więc jest to zgodne z prawem że sanepid poinformował spółdzielnię mieszkaniową lub wykonawcę o planowanej kontroli i zapewne sprawdzili rodzaj i jakość użytych materiałów, sposób wykonywania i mogli dokonać pomiarów. 2. Odbioru robót malarskich należy dokonać zgodnie z normami PN-EN ISO 2409:1999 i PN-C-81914:200. Norma PN-EN 13300:2002 raczej mówi o farbach a nie o jakości wykonania. 3. Spółdzielnia informuje, że wykonywane prace malarskie miały charakter odświeżający i były bieżącą konserwacją.… Czytaj więcej »

1 – nie dokonali pomiarów , wykonawcy podmienili farby, a lokatorzy na zdjęciach udokumentowali inne niż te które są w protokole kontroli. Wykonawca zmienił też sposób i miejsce przechowywania. Co innego jest w protokole a co innego w zdjęciach które mieszkańcy robili (codziennie). Nie było też wietrzone i nie było wentylacji bo wykonawcy zamykali okna (to też lokatorzy mają udokumentowane dzień po dniu remontu) Kontrolę są zaskarzone, poszkodowani lokatorzy zbierają dokumentacje medyczną (tak jedna osoba była w szpitalu a druga musiała mieć tlenoterapie, kilka też skorzystało z pomocy lekarza) i udostępniają sobie wzajemnie dowody, a wszystko wskazuje na to że… Czytaj więcej »

Last edited 1 miesiąc temu by Piotr

1 – nie dokonali pomiarów , wykonawcy podmienili farby, a lokatorzy na zdjęciach udokumentowali inne niż te które są w protokole kontroli. Wykonawca zmienił też sposób i miejsce przechowywania. Co innego jest w protokole a co innego w zdjęciach które mieszkańcy robili (codziennie). Nie było też wietrzone i nie było wentylacji bo wykonawcy zamykali okna (to też lokatorzy mają udokumentowane dzień po dniu remontu) Kontrolę są zaskarzone, poszkodowani lokatorzy zbierają dokumentacje medyczną (tak jedna osoba była w szpitalu a druga musiała mieć tlenoterapie, kilka też skorzystało z pomocy lekarza) i udostępniają sobie wzajemnie dowody, a wszystko wskazuje na to że… Czytaj więcej »

To życzę wygranej w tym sporze, pamiętajcie tylko że to wykonawca ma wykonać poprawki na swój koszt a nie żeby spółdzielnia płaciła ponownie z naszych pieniędzy.
Powodzenia.

Płacę wymagam . Co chwile podwyżki a bloki i klatki wyglądają jak kamienice w Łodzi . A chodniki jeszcze gorzej.

No właśnie , co chwila podwyżki cen materiałów budowlanych, płacy minimalnej, prądu a składka funduszu remontowego 1,50 zł.
Może czas podnieść do realnej wartości składkę, czyli 3-4 zł, tak jak to jest gdzie indziej.
A dlaczego klatki wyglądają tak okropnie?
Bo mieszka tam bydło które niczego nie szanuje a tylko wymaga.
Chodniki , trawniki , nawet na Waltera Janke 5 , był ładny trawnik , to mieszkańcy chodzą na skróty bo normalnie dwa metry trzeba drogi nadłożyć lub parkują samochody na chodniku.
A później czemu to tak wygląda , przecież placimy

Problem dotyczy fuszerki , proszę nie ubliżać sąsiadom , lub robić to podając swoje personalia. Poziom kultury naprawdę mierny…

Najpierw niszczycie a później żądacie remontu za 1,50 zł. Rozumiem że wszystko w bloku zniszczyło się samo, to nie sąsiedzi którzy wnosili schodami bo do windy nie chciało się zmieścić i porysowali oraz wykruszyli sciany lub trawnik przy bloku sam się wydeptał , bo komuś z drugiej klatki nie chce się chodzić chodnikiem. Najlepszy jest jednak pewien właściciel psa , który jadąc windą pozwala psu się załatwić w windzie, ale jest cwany , bo jak pies się załatwi , bo już nie może wytrzymać , to wysiada z psem na pierwszym piętrze aby nie było na niego. Widziałem zdjęcia przed… Czytaj więcej »

Jaki to ma zwiazek z przedmiotem sprawy?… Przypomne ze chodzi o narażenie na utrate zdrowia grupy osób, oraz o fuszerkę remontową za którą zaplacono jak za normalną, zgodną z normami usługę – zaplacono ze środków jakie zgromadzli mieszkancy na funduszu remontowym…

faktyznie, widać niedoróby. ktoś powinien za to odpowiedzieć 🤔

Masz rację że ktoś powinien za to odpowiedzieć, szczególnie jeżeli chodzi o zdjęcia z drzwiami otwieranymi na klatkę schodową.
Dziury przy drzwiach jak mieszkańcy sami sobie wymieniali drzwi to nie przeszkadzały ale teraz po remoncie to pretensje.

img_20250605_213128

problem nie jest z ubytkiem gipsu, raczej z brakiem farby i upraną futryną. Świadczy to o wysokiej niestarannosci malarza. Wystarczy nakleić taśmę malarską i pomalować , a nie ochlapać byle jaką farbą na „odczep się” i mówić że to fachowa praca za którą należy się spore wynagrodzenie …

Myślę że problem jest z wykonaniem wstawienia drzwi przez poprzednia ekipę, widać że też nie byli to fachowcy.
Teraz mieli to poprawić malarze?
Przecież drzwi wystają , są krzywo obsadzone.
Więc jak było byle jak tak zostało byle jak

to jak było byle jak i zostało byle jak to po co zostały wydane pieniądze na bezefektywne działania – malowanie. Czy sugeruje Pan/Pani niegospodarnosc w PSM, to dość poważne zarzuty i wymagają zgromadzenia materiału dowodowego …., ale fakt , coś w tym jest

Tak, mieli ro pomalowac, bo , tu zacytuje pełnomocników :

„Zakres planowanych prac malarskich obejmuje, malowanie klatek schodowych, wiatrołapów, zsypów, korytarzy piwnic, pralni, suszarni i korytarza XI piętra zgodnie ze Specyfikacją Istotnych Warunków Zamówienia (SIWZ). Oznacza to, że firma realizująca zakres prac zobligowana jest wykonać prace z należytą starannością, jakością, używać odpowiednich materiałów – zgodnie z wszelkimi obowiąującymi normami i przepisami prawa, zgodnie z aktualną wiedzą techniczną i sztuką budowlaną oraz zgodnie ze złożonym kosztorysem ofertowym…”

Rozumiem że uważasz że ściany w blokach są w pionie, po zdjęciu oceniles ekipę,które montowana drzwi. I wiesz zapewne że ściana miała pion A ekipa na złość lokatorowi obsadzila drzwi inaczej. Zapewne tak było, ze zdjęcia widać od razu brak pionu.

Ekipa zrobiła to tak jak chciał lokator , bo to on zlecał obsadzenie drzwi za swoje pieniądze.
Pion nie ma tutaj aż takiego znaczenia , bardziej to że ościeżnica wystaje poza obrys ściany , co widać właśnie na zdjęciu.
Podejrzewam że fachowcy przekonali lokatora że tak będzie dobrze , bo nie chciało im się kuć ściany aby schować ościeżnice.
Jaki jest tego efekt to widać na zdjęciu.
Oczywiście pomijając fuszerkę obecnej ekipy malarskiej.

Drzwi nie zgodnie zamontowane z przepisami pp

Jeśli odebrały to osoby z uprawnieniami , to najwyższy czas zweryfikować te uprawnienia. Mamy XXI wiek, rok 2025, normy, standardy a PRL skończył się dawno – choć jak widać część PSM i wykonawca tej farsy mentalnie tkwi w epoce Barei. To co jest zrobione sprawiło że estetyka jest gorsza niż przed malowaniem. Pieniądze znów zostały wydane bez sensu, najzwyczajniej zmarnowane …

Powinno się upublicznić nazwę firmy, żeby ustrzec ludzi przed takimi partaczami!

ty chyba nienormalne podejscie masz

każdy członek Spółldzielni może się zwrócic z tym na pismie, spółdzielnia musi udostępnić taką informację . My znamy te dane, ale nie jesteśmy pewni czy możemy je publicznie udostępnić, nie było to przedmiotem konsultacji z prawnikami organizacji pozarządowych wspierających lokatorów

Ale wykonanie roboty było lepsze niż teraz, nawet te z 2006 roku. Ciekawe jaka jest przyczyna takiej niesolidności?

Próbujemy do tego dojść , fakt jest taki że jest jakość i estetyka są dramatyczne

Do tego typu prac uprawnienia nie są potrzebne, co nie zmienia faktu, że ktoś to odebrał i złożył swój podpis.

Last edited 1 miesiąc temu by arek

przy takich przetargach jak decyduje w 100% cena to zawsze wygrywają firmy które zatrudniają nieudaczników , albo przypadkowych alkoholików żeby umowę zrealizować a martwić się będziemy potem .

ci nieudacznicy i przypadkowi alkoholicy to z pewnością wyborcy PiS-lamu

Fachowcy z Nigerii

Nasi, krajowi . Świadczy o tym zostawiona ilość puszek po piwie i niedopałków papierosów 😉

takie niedociągnięcia to szukanie dziury w całym. ciekawe czy lokatorzy sami mają wszystko zrobione od linijki

Lokatorzy za to zapłacili, chodzi o podstawy estetyki, i jakość . Rozumiem że taki bubel zaakceptuje Pan/Pani u siebie w domu ?

Ciekawe ile zapłacili , stawki poniżej

img_20250606_210937

narazie to już nie istotne , chociaż i tak będziemy walczyć o udostępnienie tej informacji , o cenie. Za ten bubel który jest tam zrobiony ja bym nie zapłacił nic, i obciążył wykonawca za zmarnowany materiał o przywrócenie powierzchni do stanu z przed jego pracy. Zacieków prawie nie było, teraz jest zaciek na zacieku. To co jest przypomina mi filmy Barei…

Last edited 1 miesiąc temu by Piotr

malowane najtańszą farbą przez najtańszych pracowników. nikt normalny by nie zapłacił malarzowi za taką robotę. No ale wiadomo, ręka rękę myje w tych przetargach.

wielkie mi co, Redakcja chyba nie ma czego publikowac na portalu. Przecież takie malowanie można znaleźć w każdym bloku, nawet w tych niedawno odmalowywanych. Biorac pod uwage te 8 miejsc w których gdzieś cos nie zostało dokładnie zrobione, licząc że blok ma ok. 4 pietra..

Redakcja, jako niezależne media podjęła interwencje na prośbę lokatorów. Co do zasady taka jest rola dziennikarza

Proszę pokazać protokół odbioru i kto się na nim podpisał proszę sprawę skierować na niego do prokuratury!

ale redakcja EPA info już tak

Redakcja, jako niezależne media podjęła interwencje na prośbę lokatorów. Co do zasady taka jest rola dziennikarza

Bardziej zasługuje na weryfikację uprawnień osoby która się pod tym posldpisala, zachecamy żeby osobiście zobaczyć remont klatek, czy odświeżenie na Waltera Janke 5 – te kilka zdjęć nie oddaje całokształtu. Rozumiem, lata 80, głęboka komuna i cwaniactwo, machloje przy przetargach – ale nie XXI wiek, rok 2025, asoirujemyndo bycia liderem Europy, a mentalność niestety ….To jest farsa, ktoś kto odebrał powinien mieć odebrane uprawnienia a ktoś kto zapłacił za to powinien mieć spotkanie w prokuraturze. Śmierdzi na kilometr ta sprawa

Tylko jesli mamy przesłanki by sądzic że taka osoba otrzymała korzyść majątkową za przepchnięcie takiej fuszerki

Ktoś będzie siedział!

Dalej na stołku w spółdzielni😂

U nas klatka schodowa jest sprzątana może 3 razy w roku. A jak pan myje szyby to nic nie widać.

Za często, powinna zostać posprzątana dwa razy, na Wielkanoc i Boże Narodzenie.
Co do okien to pan wykonuje swoją pracę za dokładnie i marnuje swój czas oraz pieniądze członków spółdzielni, skoro po umyciu okien nic nie widać, to czemu myje je ponownie skoro i tak nic nie widać.
Tak więc dziękujemy za tą informacją i zwrócimy panu uwagę że jest nadgorliwy.

Administrację SM apelują do mieszkańców o dbanie o miejsce gdzie mieszkają. I jak zauważam, zniszczen jest mniej . Ale to co mnie dziwi to antydziałanie SM w kierunku dbania o porzadek i wygląd budynków. Ten przykład to pokazuje. Niechlujne wykonanie , brak reakcji osoby odbierającej robotę powoduje ,ze będzie to powodowało odpuszczenie dbania o obiekt przez mieszkańców. A i wandali tez zainspiruje pomazana ściana przez ,,fachowców,,.

Z czystością nie ma problemów , zapewne jest to za sługą gospodarza domu który nadwyraz sumiennie i bardzo starannie wykonuje swoje obowiązki. Każdemu życzymy takiego gospodarza !!!!!

Chciałbym poznać dane osobowe komisji która odbierała ten remont .
Kim trzeba być żeby zatwierdzić odbiór takiej fuszerki ! Czy ktoś myśli że to jest dobrze wykonana praca i należy się zapłacić za tą pracę ?
Drugi temat ,kto zatwierdza kolory remontowanych bloków ?!! Pomarańcz ? Serio ? Kto teraz maluje w takich kolorach ,kolory stonowane a nie jaskrawe że widać z samolotu …
widać że zarząd to już emeryci i ich miejsce to działki a nie zarządzanie .

Chciałbym poznać dane osobowe osób z Waltera Janke 5, którzy doprowadzili klatkę schodową do takiego stanu.
Drugi temat to zatwierdzenie koloru.
Przy częściowym remoncie gdzie część ścian pozostaje w poprzednim kolorze to dobranie koloru jest raczej prawidłowe.
Trzeci temat to chciałbym poznać dane osób z Waltera Janke 5, które samowolnie zmieniły kierunek otwierania drzwi na klatkę schodową jak również kto wydał pozwolenie w spółdzielni mieszkaniowej na zmianę rodzaju okien w mieszkaniach i ich koloru.

Jeśli już poznamy osobę zatwierdzającą odbiór chciałbym umówić się z tą osobą że odnowie jej mieszkanie ,będzie tak wykonane jak ta klatka ,złotówki nie wezmę i wtedy usiądę i spytam „ podoba się ? Proszę podpisać odbiór .

Znamy personalia tej osoby, niestety nie możemy ich udostępnić z wiadomych przyczyn

klatkę do takiego stanu doprowadziła ekipa remontowa, wykonując malowanie…, a kolory – malowane było wszystko, to wszystko jest nowe, nic nie zostało z poprzednich kolorów…, reszta nie ma związku ze sprawą i nie wnosi nic konstruktywnego do sprawy – może się Pan czy Pani zwrócić do spółdzielni z prośbą o udostępnienie takich danych. Kierunek otwierania drzwi określają m.in. przepisy ppoż

Czyli przed ekipą remontowa było ładnie? raczej nie bo widziałem zdjęcia.
Co do kierunku otwierania drzwi to faktycznie, drzwi do mieszkań powinny otwierać się do ich wnętrza a nie na korytarz. Wynika to z przepisów pożarowych i względów bezpieczeństwa.

Nieprawda, drzwi mają się tak otwierać żeby otwarte nie blokowały ciągu komunikacyjnego ewakuacji, czyli schodów.

Niestety , niektóre blokują a na taką zmianę w budynku potrzebna jest zgoda.

Budynku wielorodzinnym, a jak mówisz o przepisach to je zacytuj. Tylko nie cytuj wytycznych przepisów ppoż, a przepis który wprost zakazuje i nakazuje uzyskać zgodę.

art. 51 ust. 1 pkt 2, art. 81 ust. 1 pkt 2 i art. 83 ust. 1 ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (Dz. U. z 2013 r. poz.1409, zwana dalej: „p.b.”), § 242 pkt 1 i 4 rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 12 kwietnia 2002 r. w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać budynki i ich usytuowanie (Dz. U. z 2002 r. Nr 75, poz.690 ze zm., zwane dalej: „rozporządzeniem”) oraz art.104 ustawy z 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (Dz. U. z 2013 r. poz. 267 ze zm., zwana dalej: „k.p.a.” Kwestię tę regulują… Czytaj więcej »

A jaki to ma związek z przedmiotem sporu – te kierunki otwierania drzwi, z tym bublem – z fuszerką którą spółdzielnia zleciła i za którą zapłaciła. Mam wrażanie że żaden …

Nie starczy, gdzie jest napisane, że nie można montować drzwi otwieraniem na zewnątrz i trzeba uzyskać zgodę administratora. I cytuj przepisy które obowiązują, rozporządzenie z dnia 12 kwietnia 2002 roku juz nie obowiązuje jak taki przepisowy jesteś. Ps zapewne na każdym piętrze jest oznaczona mapa ewakuacyjna, strzałki itp. I zapewne szerokości dróg są zgodne z przepisami.

Last edited 1 miesiąc temu by Bob budowniczy

Rozporządzenie z 2002 roku dalej obowiązuje, pokaż gdzie jest napisane że nie obowiązuje.
Nawet najnowsze rozporządzenie odwołuje się do tego z 2002 z adnotacją o wprowadzonych zmianach tylko w określonych punktach.

Jest tak samo napisane jak to, że nie można montować drzwi otwieraniem na zewnątrz i trzeba uzyskać zgodę administratora

Last edited 1 miesiąc temu by Bob budowniczy

łączenia kolorów były proste , nie było odspojeń gipsu , nie było zamalowanych naklejek, nie było tylu zacieków a farba na ścianach i suficie nie była kredowa, nie schodzi pod mokrym palcem. Ale – cytując klasyka „żadna ilość dowodów nie przekona idioty”

No widocznie spółdzielnia tak uważa że wszystko jest dobrze wykonane🤷

Zmiana rodzaju okien w mieszkaniach i ich koloru – jak ktoś pisze coś takiego, zapewne posiada uprawnienia, które trzeba zabrać. Pozwolenie na zmianę rodzaju okien, przeszedłeś samego siebie. Zapewne blok jest pod ochroną konserwatora i spółdzielnia go wyręcza.

Zmiana koloru okien w bloku przez mieszkańca wymaga uzyskania zgody wspólnoty mieszkaniowej lub spółdzielni mieszkaniowej, jeśli jest ona właścicielem budynku. Kolor okien na elewacji budynku powinien być spójny i nie może zmieniać estetyki całego obiektu. Można jednak zmienić kolor okien od strony mieszkania, na przykład na dwukolorowe (białe na zewnątrz, ciemniejsze wewnątrz). Zachowanie estetyki: Zmiana koloru okien od strony elewacji może wymagać zachowania spójności z resztą budynku, co oznacza, że nie można wprowadzać drastycznych zmian w wyglądzie elewacji. Zmiany od strony mieszkania: Kolor okien od strony mieszkania można zmienić bez zgody wspólnoty/spółdzielni, pod warunkiem, że nie ingeruje to w wygląd… Czytaj więcej »

Czekaj, czekaj, A jak mieszkanie jest własnościowe, to ściany są czyje ?, bo za ocieplenie płacił właściciel mieszkania, nie spółdzielnia. Skoro budynek jest spółdzielni to czemu płacimy remontowe ? Zmiana koloru okien od strony elewacji może wymagać… może ale nie musi ,hm..chyba coś tutaj kłamiesz. Jak coś piszesz to przytocz podstawy prawne, oczywiście obowiązujące.

Last edited 1 miesiąc temu by Bob budowniczy

A masz pełną własność,czy mieszkanie własnościowe spółdzielcze, oraz jest jeszcze coś takiego jak wspólnota mieszkaniowa oraz części wspólne.
Jakby była całkowita własność to tego tematu ze spółdzielnia by nie bylo

Co do kwestii wizualnych , to który jest ładniejszy

img_20250607_133915

Czy może ten gdzie wszystko jest w takich samych kolorach

img_20250607_134817

No pewnie ze ten nasz kolorowy. Ten drugi pozbawia mieszkańców różnorodności i tożsamości i uniemożliwia jej pokazanie.
Ten nasz , kolorowy ma sporo zieleni (choć przydałoby się więcej) a ten drugi to betonoza…

Last edited 1 miesiąc temu by Piotr

No to nie mam więcej pytań, skoro taka pstrokacizny się podoba, balkony w różnych kolorach, różne zabudowy.
Więc malarze pewnie wyszli z tego samego założenia, odpowiedni kolor klatek a sposób malowania z PRLu🤣

Malarze (choć patrząc na efekty ich pracy nazywanie ich malarzami ubliża prawdziwym malarzem) nie mogą wychodzić sobie z jakiegoś założenia, bo to nie ich prywatna posesja. Pelnomocnicy PSM jasno zakomunikował że, cytuje : „Zakres planowanych prac malarskich obejmuje, malowanie klatek schodowych, wiatrołapów, zsypów, korytarzy piwnic, pralni, suszarni i korytarza XI piętra zgodnie ze Specyfikacją Istotnych Warunków Zamówienia (SIWZ). Oznacza to, że firma realizująca zakres prac zobligowana jest wykonać prace z należytą starannością, jakością, używać odpowiednich materiałów – zgodnie z wszelkimi obowiąującymi normami i przepisami prawa, zgodnie z aktualną wiedzą techniczną i sztuką budowlaną oraz zgodnie ze złożonym kosztorysem ofertowym…” A… Czytaj więcej »

Ten komentarz był akurat w celu humorystycznym , obrazującym sposób podejścia do pracy wykonanej przez firmę remontową, zatrudniona przez spółdzielnię. Ale skoro bierzemy wszystko tak na serio, to mam rozwiązanie dla spółdzielni i mieszkańców Waltera Janke 5. Spółdzielnia sprawdza czy wszystkie zmiany wykonane przez lokatorów w bloku są zgodne z prawem, regulaminem spółdzielni oraz czy posiadają odpowiednie zgody i zaświadczenia. Następnie przy zmianach na które spółdzielnia nie wyraziła pisemnej zgody, zwraca się do mieszkańców o przywrócenie zmian do stanu poprzedniego, prawidłowego. Oczywiście wyznacza realny termin tych zmian. Następnie spółdzielnia przystępuje do remontu zgodnego z założeniami, zlecając reklamacje na wykonane prace.… Czytaj więcej »

Jeśli to jest oficjalne stanowisko PSM, szantaż i próba za straszenia lokatorów – to czas skończyć tą dyskusje. Dziecinne sypanie piachem po oczach w piaskownicy można uznać za zakończone. Pod koniec czerwca okaże się co dalej z tego będzie , decyzję podejmą mieszkańcy do 20 czerwca. Każdy lokator już na początku przyszłego tygodnia dostanie taką ankietę, my jesteśmy przygotowani, mamy także wsparcie i zainteresowanie mediów wojewódzkich

screenshot_20250608_100545_edit_109318727157411

Już pisałem że nie mam nic wspólnego z PSM w tym temacie. Ankieta śmiechu warta , gdzie podpisy , przecież taką ankietę może wypełnić jedna osoba za wszystkich lokatorów. Teksty wypisane to też naciągane sformułowania. 1. „Znamy konkretne ścieżki które pozwolą WYGRAĆ ten spór ” założenie tezy że jesteście pewni że wygracie🤦 2.”Czy akceptujesz obecny stan po poprawkach” , dalszą część pytania to już sugerowanie że są w PSM jakieś nieprawidłowości, co będzie jeżeli przegracie a PSM będzie dochodziła jakiegoś odszkodowania od mieszkańców. 3. Pytanie bardzo nie jasne, czy jesteś za kontynuacja działań mających na celu poprawę usterek podczas remontu… Czytaj więcej »

Szanowny Panie, Widzę, że Pana krytyczne uwagi do ankiety biją w punkt… chociaż raczej w punkt, który sam Pan sobie wymyślił. 😉 Ad. 1. „Znamy konkretne ścieżki, które pozwolą WYGRAĆ ten spór” – to nie jest żadna teza, tylko informacja o tym, że mamy po prostu wiedzę prawną i konsultacje eksperckie, które wskazują na możliwość skutecznego działania. To wcale nie oznacza, że „już wygraliśmy”, tylko że nie wchodzimy w tę sprawę na oślep, w przeciwieństwie do tych, którzy być może chcieliby, abyśmy siedzieli cicho. Ad. 2. „Sugerowanie, że w PSM są nieprawidłowości”… Panie, no przecież to my – mieszkańcy –… Czytaj więcej »

Szanowny Panie Piotrze, Pytania w ankiecie powinny być rozbite na poszczególne części , tak jak to Pan zrobił w tym komentarzu. Jeżeli jest za dużo części w jednym pytaniu , lokatorzy mogą się wahać Bo na 100% każdy lokator chce poprawy fuszerki, chce aby materiały i prace były zgodne z normami PN ISO Ale już pytanie o nieprawidłowości może budzić zastanowienie, bo jakie , podczas remontu, odbioru , czy w PSM. I tutaj dochodzimy do odszkodowania , bo nieprawidłowości w umowie to jedno i tutaj zgoda ale nieprawidłowości w PSM to już co innego. Jeżeli w spółdzielni będzie wszystko ok.… Czytaj więcej »

Zamiast obie strony dojść do porozumienia , to mieszkańcy idą na wojnę.
Przecież można usiąść i spokojnie porozmawiać, może włączyć trzecią stronę która obiektywnie spojrzy na problem i powie kto ma rację.
Mam wrażenie że część mieszkańców chce pokazać co to nie oni, tylko szkoda że wciągają do tego innych i jeszcze jakieś ankiety, które już nie dotyczą tylko remontu a wchodzą w inne aspekty funkcjonowania PSM.
No ale jak to mówią ” Polacy to bardzo roszczeniowi ludzie.

Niestety, ze strony PSM jest totalna ignorancja od samego początku, od lutego, nie ma normalnego feedbacku, zero normalnej komunikacji. To PSM nie ma woli do wypracowania kompromisu. Komunikujemy im każde działanie, każdą czynność – totalna ignorancja… Dlatego nasze działania z tygodnia na tydzień przybierają na sile, dlatego na początek zwróciliśmy się do lokalnych mediów.

Szkoda że na łamach EPAinfo nie mamy informacji, co PSM ma w tym temacie do powiedzenia.
Mogliby przedstawić swoją wersję tego konfliktu.
Jak na razie wiemy że odbiór się odbył , sanepid nie miał uwag a mieszkańcy są innego zdania i pokazują szczegółowe zdjęcia wad.

Panie Przemku, przedstawione informacje w artykule tylko pokazują stan na koniec kwietnia , tekst cytat „Spółdzielnia przekonuje, że zgłoszone przez mieszkańców uwagi zostały przekazane wykonawcy, który zobowiązał się do wykonania poprawek. Choć pierwsze próby ich wdrożenia nie zostały zaakceptowane, finalnie – po kolejnych odbiorach technicznych – remont uznano za zakończony.” Później jest tylko pismo z kancelarii. Widzimy w artykule zdjęcia przedstawiające złe wykonanie prac odświeżających, tylko te zdjęcia są przed poprawkami czy teraz wykonane , bo jako czytelnik to raczej bym myślał że teraz a to może być przed pierwszymi poprawkami i wprowadzają w błąd czytelnika, niestety na zdjęciach nie… Czytaj więcej »

Panie redaktorze, co jest nie tak w tym komentarzu który napisałem, co się nie zgadza, może źle zrozumiałem? Ale ostatnia od spółdzielni informacją jest z kwietnia, nie ma bieżącej a artykuł jest z 5 czerwca.

Panie Przemku, zwracam honor, nie zauważyłem tego opisu zdjęcia🤦👍

Zdjęcia są autentyczne i zrobione po „remontach” . Zapraszamy do samodzielnej weryfikacji. Każdy może sam stwierdzić czy prace są wykonane ok czy nie . Nasza interwencja nie dotyczy nierówności powierzchni przed remontami, wątpliwej „urody” kolorystyki czy ogólnego niechlujstwa całości wykonania bloku. Czarę goryczy przelało „odświeżenie” wykonane poniżej krytyki , gdzie pęknięcia ścian wyszły po tygodniu, gdzie nowa warstwa odpada (był przeprowadzony test z nacinaniem – nie został nawet dokończony bo farba odpadła za ostrzem) , test przyczepności (farba „kredowa” schodzi pod palcem), gdzie taśma maskująca to pojęcie abstrakcyjne dla wykonawcy (owszem była zastosowana .. tylko jak widać źle), gdzie wykonawca… Czytaj więcej »

Poprawka: Spółdzielnia wysłała do nas swoich przedstawicieli i razem wędrowaliśmy po obu pionach BLOKU nr 296 i jasno i wyraźnie zaznaczyliśmy że NIE oczekujemy „stiuków i marmurów” tylko estetycznego, bezpiecznego otoczenia !!….

nic dodać , nic ująć 👍

Ja wolę jednak taki

img_20250608_041700

Niż taki a jest to ten sam blok

img_20250608_041620

Co tam pozwolenie na zmianę kolorystyki okien.
Zobacz regulamin spółdzielni a dokładnie §15 punkt 2 i 2a
Tak więc panie Bob budowniczy , pozostaje się doszkolić a jak na razie to tylko zamki z piasku

img_20250607_180212

Ja myślę że jest Pan/Pani powiązana z PSM , która jest defacto stroną w tym sporze , to po pierwsze i stara się deprecjonowac to że PSM zapłaciła (z pieniędzy mieszkańców , nie wiadomo jaka kwotę bo to stara się ukrywać) za wielka fuszerke. Po drugie to co Pan/Pani tu wypisuje nie ma żadnego związku z przedmiotem sporu. Proszę się dalej nie kompromitować

Nie jestem powiązany ze spółdzielnią. Spółdzielnia powinna pokazać za jaką kwotę został przeprowadzony remont. Po drugie , czemu tylko część mieszkańców uważa że remont został źle wykonany. Z komentarzy wynika że część mieszkańców nakręca się wzajemnie a świadczy o tym tekst: „Udostępniają sobie wzajemnie dowody” Czyli mam zdjęcie wiaderka od farby, prześlę ci go, lub byłam u lekarza powiedziałam to i to , teraz idź ty i powiedz to samo , będziemy mieli więcej dowodów, albo no sąsiad zobacz jak to jest wykonane, przecież mieszkasz w tym bloku , podpisz się. Dziwi tylko fakt że sanepid nie miały uwag, natomiast… Czytaj więcej »

Muszę się bardzo doszkolić, jakie są sankcje karne?, więzienie, eksmisja?, regulamin mojego lokalu pozwala na zmianę kolorów ścian i okien. Który jest ważniejszy? Regulamin spółdzielni, prawie jak konstytucja… prawie, robi wielką różnicę. Ale kto wie, może niedługo. Ps pozdrawiam pracowników spółdzielni, znaczy moich pracowników, bo ja na ich pensję płacę, A nie odwrotnie. No chyba że regulamin mnie z tego zwolnił. Jak można napisać cyt; mieszkańcy są zobowiązani do selektywnego segregowania odpadów, pokaż mi pojemniki na bio odpady. Kocham zamki z piasku, są trwałe, nie jak regulamin spółdzielni.

Last edited 1 miesiąc temu by Bob budowniczy

Pokaż ten regulamin że pozwala na zmianę koloru zewnętrznego okien oraz ścian elewacji.

Last edited 1 miesiąc temu by Mieszkaniec

Przecież ty nawet nie wiesz co to segregacja odpadów, wyrzucasz wszystko jak leci a puszki na bio są.
Poniżej zdjęcie , wystarczy chcieć, ale zapewne oświadczenie podpisałeś o segregowaniu i ilości osób w lokalu🤦

img_20250608_202917

Dobre, facet mieszka w bloku i nawet nie ma pojęcia że są pojemniki na bio odpady, dobrze że mu pokazałeś gdzie stoją😂😂😂😂😂😂

Pokaż zdjęcie pergoli do której mamy klucz, a nie zdjęcie puszki, która nie należy do spółdzielni. Za chwilę Ja ci wkleję zdjęcia pergoli, i zapewne ukradli z niej pojemniki bio. I pojemniki na papier są takie małe jak twój mózg. Dużo muszą ci płacić(A raczej ja muszę ci płacić), ale nie obronisz czegoś czego nie ma. Czekam na zdjęcie pergoli z wszystkimi pomnikami, zapewne takie są.

Last edited 1 miesiąc temu by Bob budowniczy

Czekam na zdjęcia pergoli.
Tylko nie zapomnij że pojemniki te duże mają napisy umieszczone z przodu z informacją np. papier, bio odpady , zmieszane , tworzywa-metal.
Pamiętaj jeszcze o pomieszczeniu przy wejściu do bloku , tam też są pojemniki, zrób zdjęcie.
Więc raczej twój mózg jest mały , chciałem napisać inaczej ale bym obraził kurę.
Rozmawiałem z Eko regionem i macie wszystkie pojemniki, więc przestań ściemniać i wrzuć zdjęcia że ich nie ma , będą następne jak można oszukać robiąc zdjecia.
Puszki na bio mamy co najmniej od 15 lat , więc gratuluję orientacji i dbania o środowisko.

Macie, wypowiadasz się A nie mieszkasz w bloku jesteś niesamowity. Z kurą się dogadasz. Masz klucz jak masz deklarację i płacisz, otworzysz i zobaczysz, a nie masz bo nie mieszkasz w bloku. Ale wszystko wiesz.

Last edited 1 miesiąc temu by Bob budowniczy

Czekam na zdjęcia, co aparatu w telefonie też nie umiesz obsługiwać, czy czytać co jest napisane na pojemnikach.

Dziennik Ustaw
Dz.U.2021.906Akt obowiązujący
Wersja od: 17 maja 2021 r.
ROZPORZĄDZENIE
MINISTRA KLIMATU I ŚRODOWISKA 1
z dnia 10 maja 2021 r.
w sprawie sposobu selektywnego zbierania wybranych frakcji odpadów

Frakcję odpadów, o której mowa w § 1 pkt 6, zbiera się w pojemnikach lub workach koloru brązowego, oznaczonych napisem „Bio”. Rozumiem że wciąż widzisz brązowe pojemniki w pergoli, a nie pewnie regulamin psm zmienił kolorystykę itp. Po co zdjęcia, masz klucz idź sprawdź, szukaj brązowego koloru, tylko nie u siebie w majtkach.

Jak wejdziesz do pergoli to po lewej stronie stoi pojemnik na czterech kołach z napisem bio
Tak na marginesie to ile jest kolorów pojemników w pergoli, masz raczej napisy na pojemnikach co do nich wrzucać.
Jeżeli ci to przeszkadza to zgłoś do spółdzielni że nie ma kolorowych pojemników
Ty jednak jesteś ograniczony umyslowo

To nie ja cytowałem regulaminy, A ty, a tu masz napisane z ustawy jak ma być i problemu nie widzisz. Jak ja jestem ograniczony ale nie cytuje regulaminów jak ty, prawa nie traktuje wybiórczo, nie czepiam się o drzwi i szukam dziury w całym. Skoro jako pracownik spółdzielni czegoś starasz się bronić i być przepisowy, to bądź do końca prostaku. Najlepsze, że się wypowiadasz na temat który Ciebie nie dotyczy, nie mieszkasz w bloku, więc po co zabierasz głos prostaczku, nie twoje pieniądze na to idą.

Last edited 1 miesiąc temu by Bob budowniczy

To gdzie wyrzucasz bio odpady, skoro brak brązowych pojemników? Czemu łamiesz prawo i kto tu jest prostakiem i ma mały móżdżek.
Ile razy można pisać że nie mam nic wspólnego ze spółdzielnią w tej sprawie i nie pracuje w PSM

jako to ma związek ze sprawą fuszerki budowlanej…

jesteś pisowskim agenciarzem coś mi czujność i doswiadcenie podpowiada. Po co skłócasz ludzi? zgadzam się z Panem Przemysławem, to jest jakaś farsa. ludzie, pokoju!!!!

Czujność, doświadczenie i wiedza to chyba nie jest twoją mocną stroną.
1. Nie jestem PiSowskim agentem
2. W którym miejscu skłócam ludzi?
3. Twoja wiedza jest marna , skoro nawet nie wiesz dlaczego są próbne alarmy.

psm od zawsze dobrze dziala, nie rozumiem czemu pan ciagle narzeka. ma swoje marudzenia a wcale nie wie jak to trudne jest, zeby wszystko ogarnac. nie wiem o co panu chodzi, w koncu cos sie dzieje i cos robia, wiec niech przestan narzekac, bo to wszytsko zle nie jest!,! a najlepiej chwytaj za wałek I do roboty leniuszku

Potwierdzam jest gorzej niż przed malowaniem. To napewno sprawka peowiaków. Wysłali swoją frustrację, że od 2011 roku przegrywają wszystkie ważne wybory.

PSM to mafia,łapówkarstwo,kolesiostwo.To fakt.Faktem jest też to że czyszsze osiągnęły kosmiczne wartości.Trzeba również powiedzieć jasno że aby taki remont wykonała firma solidnie byłoby 10x drożej.
Dziś domu nie ma kto postawić solidnie a bloki będą solidnie remontowane?.Dobry żart.

Przecież władze spółdzielni wybierają mieszkańcy, chyba że się mylę. Ostatnio było walne spotkanie , czy coś się na tym spotkaniu zmieniło Remont rzeczywiście jest kosztowny, są solidne firmy które mogą to wykonać ale może tak jak piszesz , remont robiła firma kolegi ze spółdzielni i myśleli że będzie dobrze. Nie znamy też stanowiska drugiej strony i ich oceny sytuacji , chociaż sanepid nie miał uwag do pracy ekipy, nie wiadomo też jak dokładnie wyglądała klatka przed remontem. Znam bloki gdzie remont części wspólnej został wykonany solidnie , bez żadnych poprawek ale tam zarządza wspólnota. Zapewne niedługo dowiemy się jak to… Czytaj więcej »

115 komentarzy. „Wy wszyscy jesteście p…i”! 😀

Last edited 1 miesiąc temu by Waldek Morawiec

A ty szczególnie, wariatko

Ludzie po prostu lubią popisywaać się swoją glupota, na przykład jak pan MIESZKANIEC oraz BOB BUDOWNICZY ichh komentarze to farsa FARSA,!