Kierowcy nie kryją negatywnych opinii dotyczących skrzyżowania ulicy Grota Roweckiego z uliczkami dojazdowymi do Tkalni i stacji Orlen. I mają rację, bo dochodzi tam do niebezpiecznych sytuacji, a może być jeszcze gorzej.
Dlaczego ma być gorzej?
W kwietniu rozpoczęła się przebudowa kompleksu pofabrycznego. Tutaj powstanie Tkalnia². Więcej o tej inwestycji można przeczytać TUTAJ. Zwiększy to znacznie natężenie ruchu w tym rejonie, szczególnie na opisywanym skrzyżowaniu.
Dodatkowo właściciel terenu planuje tam budowę wieżowców (SZCZEGÓŁY).
Zarządcą drogi jest Starostwo Powiatowe w Pabianicach. Zapytaliśmy, czy urzędnicy dostrzegają problem i jakie są plany z tym związane.
Starosta zlecił Wydziałowi Dróg i Mostów przygotowanie propozycji, koncepcji zmiany organizacji ruchu w tym odcinku ul. Roweckiego. Inwestycja wpłynie na zwiększenie ruchu w tym miejscu.
Trwają prace nad rozwiązaniem, które ma usprawnić włączanie do ruchu klientów stacji benzynowej, Tkalni, Tkalni 2, Castoramy, nowych bloków mieszkalnych, w przyszłości nowego basenu oraz poprawić przepustowość ul. Grota Roweckiego. Prace trwają. Czy to będzie rondo czy jakieś inne rozwiązanie, będziemy informować w niedługim czasie – wyjaśnia Piotr Kardas, rzecznik prasowy starosty pabianickiego.
I dobrze, niech się wezmą za to miejsce. Skręcić w lewo w momencie kiedy jest korek i część aut stoi a reszta jedzie co chce skrecic w prawo. Ograniczona bardzo mocno widoczność, zero wyobraźni i później ludzie się rozbijają
To już wiadomo czemu w starostwie a dokładnie w Wydziale Dróg i Mostów, ich informatyk robił szkolenie jak posługiwać się AI.
Jak to będzie wyglądać tak samo jak Zamkowa w 2050 roku, z poprzedniego artykułu, to życzę powodzenia.
Jest jeszcze druga możliwość, że nie będą chcieli słuchać informatyka ani korzystać z AI , bo przecież to wymaga jednak trochę pracy, więc zlecą wymyślenie koncepcji, jakiejś zewnętrznej firmie za grubą kasę, przecież ze swojej nie płacą.
Najgorszy wyjazd gdzie pełno kolizji to skrzyżowanie ulic Moniuszki z Wyszyńskiego
Tam też jest nieciekawie, jednak jestem zdania, że to na Grota jest gorsze.
Gorsze pod względem liczby wypadków spowodowanych przez skręcających w lewo do Castoramy, czy pod względem tworzących się sporadycznie korków.
Pod względem niemożliwości przejechania przez skrzyżowanie mimo zielonego światła , to jeszcze gorzej jest na skrzyżowaniu Zamkowa-Narutowicza- Traugutta.
Chodzi mi o takie sytacje – https://epainfo.pl/wypadek-przy-plywalni-utrudnienia-na-grota-roweckiego/
Poniżej to o czym pisał Chris, zresztą też w Pana artykule, myślę że jednak wypadków czy kolizji jest więcej na Moniuszki niż przy Castoramie, tutaj przede wszystkim chodzi o niemożliwość płynnego przejechania przez skrzyżowanie od strony Orła, przez skręcających w lewo do Castoramy. Tylko biorąc pod uwagę tworzące się korki , to znów gorzej jest na Zamkowej, co zresztą może Pan zobaczyć często będąc w siedzibie redakcji , zresztą chyba to też było opisane. Tak już na marginesie, takie Starostwo, Urząd Miasta , które wydaje pozwolenie na budowę Tkalni 2 czy apartamentowców, mogło uwzględnić rozwiązanie tego problemu przy wydawaniu pozwolenia,… Czytaj więcej »
Tylko na to potrzeba pieniędzy a u nas z tym słabo.
Chyba pan wie najlepiej gdzie jest niebezpiecznie przecież pan jest wszędzie ale takich skrzyżowań w Pabianicach w mojej ocenie jest wiele a tu chodzi o to że jak zrobią tkalnię 2 to muszą zapewnić wjazd no i parking co się przekłada na to że Castorama będzie już bez parkingu .Następna sprawa to jak można bezmyślnie narobić rond skrzyżowań zaraz koło siebie i to ma udrożnić ruch w Pabianicach żart poprostu trzeba pozałatwiać dokąd się da to tak jak c.h.ptak i rondo na cztero pasmowej drodze po to by zapewnić swobodny wjazd można jednak wszystko za pieniądze
kilka metrów dalej na Grota jest spokojny i bezpieczny wjazd do Casto. Na skrzyżowaniu przy stacji, na dzisiaj powinien być zakaz skrętu w lewo i to załatwi sprawę bezpieczeństwa. Nikomu korona nie spadnie z głowy jak nauczy się korzystać z następnego wjazdu. Postawić znak to kilkaset złoty i jeden dzień pracy.
Dokładnie. Kto wrogów wpadł na taki pomysł, żeby z robić taki wjazd 15 metrów od skrzyżowania
Wjazd jest tylko pytanie czy zarządca Castoramy będzie zadowolony i pozwoli na zrobienie ze swojego parkingu drogi publicznej dla tych którzy będą tam jechać na Orlen, Tkalnię czy do Kauflanda.
wystarczy linia ciągła i jadący od strony Piasków nie skręcą w lewo w wjazd do Orlenu oraz Tkalni i po temacie.
Jesteś pewny, że linia ciągła ostudzi zapał kierowców?
Wystarczy linia ciągła i założenie kamery, zapał ostudzony po pierwszych mandatach ,lub na początek wystarczy żeby straż miejska trochę tam popracowała😉
Gdyby były kamery, to zaraz byłby krzyk, że miasto zrobiło sobie źródło dochodu z biednych mieszkańców i utrudniania im życie. Jeśli chodzi o Straż Miejską, to nie może ukarać za niestosowanie się do linii ciągłej, bo nie ma takich uprawnień.
Ta cała miejscowości to wielka porażka 🤣🤣🤣
Jak remontowali ul. Kilińskiego zrobili największy błąd. A mianowicie zamiast świateł na skrzyżowaniu trzeba było zrobić rondo tym bardziej, że jest dużo miejsca do tego typu skrzyżowania. Wtedy ruch był by płynny a tak stoimy na światłach, które miały być inteligentne a tak do inteligencji to im bardzo daleko. Następna sprawa jest taka, że to jest jedyną droga,która łączy Bugaj z Piaskami! Dramat! Druga droga,która miała powstać a nie powstała to jest przedłużenie Świetlickiego czyli ulica Popiełuszki. Jedyne na co było stać nasze władze to droga rowerowa w tym miejscu. Może ktoś wreszcie pójdzie po rozum do głowy ( w… Czytaj więcej »
Bicie piany itd nie ma sensu ani szukania sensacji bo od dawna pisałem że organizacja ruchu wola o pomstę do nieba…że powinno zakazać się skrętu w lewo z kierunku Orła do Tkalni i dopiero przy hali tenisowej skręcać tak samo wyjazd tylko w prawo i tyle. A teraz ał szukajmy rozwiązań…
Tak samo kto opinuje ruch na Zamkowej i łączenie prawoskretu z jazdą na wprost przy SDH kierunek Bełchatów..ruch wstrzymany na wprost przez skręt w prawo bo są piesi na Kilińskiego..medal dla imbecyla i tyle plus tego co opiniował z miasta ale oczywiście nie ma winnych w mieście…
To jak byś zmienił te światła przy SDH, żeby było dobrze?
Już pomijam, że to droga wojewódzka i miasto, to sobie może…
Tam wystarczy parę zmian i będzie ok, wyjazd tylko dalej, zakaz skrętu w lewo, wjezd dalej to nie będzie się blokować skrzyżowanie jak d.. Bil zastawi możliwość wjazdu. A skręcając na czerwonym świetle w lewo jak jadą od miasta to plaga. Przedłużka nic nie da, bo zawsze jeszcze 3 lub 4 na czerwonym pojedzie. Skrzyżowanie i wyjazdy wjazdy do d
W tym mieście jest dużo skrzyżowań do bani. Sygnalizacje świetlne na niektórych skrzyżowaniach to tragedia…brak warunkowych, gdzie mogłoby rozładować ruch ( centrum ). Główna ulica miasta po remoncie pod kątem kierowcy to masakra. Kretyn projektował a jeszcze większy kretyn odbierał. W ogóle stan ulic w mieście…już niedługo duchów to masakra. Zrobię filmik i prześlę nasze piękne nawierzchnie. Tam przy okazji, gdzieś znalazłem materiał o konkursie na miasto z najgorszymi, dziurawymi, połatanymi (łata na łacie ), zgłoszę nasze. Postaram się link podesłać. Może czas na zbiorowe pozwy o naprawy pojazdów ?
A którego zarządcę chcesz pozwać? Miasto, powiat, Zarząd Dróg Wojewódzkich, czy Generalną Dyrekcję Dróg Krajowych i Autostrad? Jak chcesz udowodnić, od której konkretnie drogi zepsuł ci się samochód?
Pozew zbiorowy o naprawę – uwielbiam takie głodne kawałki dzieci internetu. Naoglądają się memów i później przepisują głupoty.
A skrzyżowanie wiejska/Jana Pawła 2? Kiedy tam powstanie rondo, obecna organizacja też jest tragiczna, do dochodzi do częstych stłuczek, wymuszeń, niebezpiecznych sytuacji, a w godzinach szczytu trzeba swoje odczekać, żeby bezpiecznie przejechać
Jeszcze nigdy nie widziałem tam korków.
Jak ktoś nie zna przepisów , to później są stłuczki, wymuszenia, niebezpieczne sytuacje a wystarczy popatrzeć na znak, że droga z pierwszeństwem skręca i wiedzieć kiedy ma się pierwszeństwo a kiedy nie.
A często tam jeździsz? wypadek był chociażby we wtorek na tym skrzyżowaniu. Wymuszenia nie są przez nie znajomość znaków. Dlaczego na zachodzie rondo jest na co drugim skrzyżowaniu a w Polsce są w tym kierunku wielkie batalię – czy warto, a bo po co.
Zgodnie z przepisami nie jest to skrzyżowanie!! Orlen można objechać dookoła i wyjechać legalnie od strony Kilińskiego, a z parkingu Castoramy jest też wyjazd na przeciwko kortów tenisowych. Jeśli ktoś chce się pchać w obecny trudny wyjazd to jego decyzja, alternatywy istnieją od początku tego obiektu.
Przecież tu nikt nie mówił, że to skrzyżowanie. Po co te krzyki?
Ludzie nie umieją czytać znaków drogowych. Jadący od tkalni mają pierwszeństwo wyjazdu na ul. grota Roweckiego. Idioci myślą że znaki dotyczą Kilińskiego. Jak bym miał trupa to bym sie podkładał 3 razy dziennie i zawsze bym był na pierwszeństwie.
Słaba prowokacja.