Strona główna Aktualności Komunikacja Słupki na Grota Roweckiego

Słupki na Grota Roweckiego

43

Drogowcy kolejny raz pracowali na ul. Grota Roweckiego przy przejściu dla pieszych na wysokości Szkoły Podstawowej nr 3. 

Tym razem wkopane zostały słupki uniemożliwiające omijanie kierowcom tzw. poduszek berlińskich, które wymuszają zwolnienie pojazdu przed pasami. Ma to poprawić bezpieczeństwo dzieci chodzących do pobliskiej szkoły.

Przypomnijmy, że poduszki berlińskie zostały zamontowane we wrześniu po wcześniejszym usunięciu podwyższenia z kostki na samym przejściu.

REKLAMA
Subskrybuj
Powiadom o
43 komentarzy
najstarszy
najnowszy
Inline Feedbacks
View all comments

Czy oni myślą,zobaczycie ile aut skosi słupki w zimę jak będzię ślizgawica

Przecież nie stoją na jezdni!

Lepiej niech koszą słupki niż dzieci na przejściu.
Pozdrawiam panią, która dziś zatrzymała się przed poduszką, poczekała aż przejadę z naprzeciwka, po czym ominęła poduszkę z prędkością 10-15km/h lewym pasem. Nie pojmuję, może ta Pani myślała, że po tym nie wolno jeździć?

Z pewnością ta pani MYŚLAŁA. Po pierwsze ustąpiła pierwszeństwa pieszym co z jej strony jest jak najbardziej na plus. Po drugie zdecydowała się ominąć przeszkodę w postaci tego plastikowego ulepu wy.ranego na drodze. Uważam że zrobiła dobrze , nie każdy chce co chwile wymieniać elementów zawieszenia. Wystarczy nam sam fakt że owe zawieszenie w każdym z naszych pojazdów jest wystarczająco nadwyrężane codzienną jazdą po niezbyt równych drogach.

jesteś debilem, jeśli masz prawo jazdy powinni je zabrać

No wspaniale. Powinni jeszcze podnieść same poduszki żeby przy każdej okazji strzelały misy olejowe i zawieszenie stukało na samą myśl o tego typu rozwiązaniach.

Niech wieżyczkę postawią i żołnierza z cmk kto nie przejedzie przez specjalny rozwalacz zawieszenia temu kule w łeb.

Była platforma zwalniająca może nie było idealnie ale słupki, zasieki, palisady, mury ze zbrojonego betonu nie były potrzebne. Brakuje jeszcze fosy i zwodzonego mostu. Pomysłodawcą obecnie zastosowanego rozwiązania jest Pan inżynier Różański. Brawa dla Pana inżyniera.

Platforma musiała być zdemontowana ponieważ ktoś z mądrych wybudował ją na studzience kanalizacyjnej.

To z całą pewnością była przyczyna demontażu 😉

Szanowny Panie Radny uprzejmie proszę o podanie co było przyczyną rozbiórki platformy aby nie pozostawiać niedomówień.

Szanowny Panie Tomaszu oficjalną przyczyną rozbioru platformy jest podany na moim FB profilu. Temat jest wałkowany przez pabianickie media od przed wakacji. Więc nie ma mowy o niedomówieniach. Oficjalną przyczyną demontażu było podanie informacji przez MZK, że im się na platformie wieszają autobusy. Dowiodłem, że jest to nieprawda. Prawdziwą przyczyną demontażu Platformy jest wręcz obłęd władz na punkcie zakupu taboru nisko emisyjnego. czyli autobusów hybrydowych nie trzeba być alfą i omegą żeby zauważyć, że takie autobusy niezależnie od producenta są dużo „niżej” zawieszone niż te tradycyjne. Dla mnie to jest prawdziwą przyczyną. Polityczny pijar jaki towarzyszy zakupowi autobusów wygrał niestety… Czytaj więcej »

Czy ma Pan jakieś dane techniczne, którymi może się Pan podeprzeć w hipotezie i „niżej” zawieszonych autobusach niskoemisyjnych?

http://nowy-bip.um.pabianice.pl/przetarg/11989/dostawa-fabrycznie-nowych-niskoemisyjnych-niskopodlogowych-autobusow-hybrydowych-klasy-maxi-dla-komunikacji-miejskiej-w-pabianicach http://infobus.pl/jakie-autobusy-maxi-dla-mpk-krakow-np-niskowejsciowe_more_96681.html http://www.mpk.poznan.pl/o-mpk/tabor/120 http://wloclawek.naszemiasto.pl/tag/autobusy-niskopodlogowe.html Do tego kilka własnych obserwacji.
Wszystkiego za Pana nie zrobię. Ponadto nie widzę innej racjonalniej przyczyny demontażu dla platformy. Stare się nie wieszały, wić nowe przy tej samej wysokości też by się nie wieszały. Więcej kreatywności proszę.

Nie zrozumiał Pan. Pytałem o źródło, z którego czerpie Pan informację, że autobusy o napędzie konwencjonalnym mają wyżej zawieszone podwozie niż hybrydy. Pańskie naoczne obserwacje zupełnie mnie nie interesują.

Natomiast mnie nie interesują Pańskie frustracje dostał Pan rączki i główkę to do kompa i naprzód Geronimo.

Panu Piotrusiowi znowu załącza się wyższy poziom agresji.

Pan Piotruś „znów” może się co najwyżej połączyć z tobą w bólu nad bezmiarem twojej głupoty 🙂 „Zły” dobre naprawdę dobre. Cóż to musiała być za gównoburza w twojej głowie , która zrodziła ten nietypowy nick z piekła rodem ileż poświęcenia, jakąż potworną walkę musiałeś stoczyć, żeby pokazać się światu jako Zły. Wracaj do zdrowia jak najszybciej.

Aj, aj…
Po tym ostatnim wpisie Pana, P. R., jednak widać, że „ Zły „, miał jednak trochę racji. Tym bardziej „ bartekpawel „, ponieważ zadał merytoryczne ( techniczne pytanie ).
Tylko bez wieszania dalszych psów, proszę… No, nie uchodzi, tak poważnemu Rajcy…

Wielce Szanowny TKM nie jestem nadwornym doręczycielem wiedzy wszelakiej. Czasami ustalenie, sprawdzenie czegokolwiek wymaga włożenie wysiłku, pracy, poświęcenia czasu jeżeli ktoś oczekuje ode mnie, że podzielę się tą wiedzą a jednocześnie ma w głębokim poważaniu moje zdanie to Pan wybaczy ale tak jak napisałem wcześniej co prawda w dużym uproszczeniu: włoży trochę wysiłku, pracy, poświęcenia, czasu i szuka sobie odpowiedzi sam. Z leserami i leniami nie jest mi po drodze a taką postawę wobec mnie zaprezentował bartekpaweł. Jeżeli chodzi w ogóle o polemikę na forach to tak jak pisałem wielokrotnie : poważnie i z należytym szacunkiem traktuje zwyczajowo osoby, które… Czytaj więcej »

Również Wielce szanowny Panie Piotrze, ja nie zarzucałem panu braku doręczycielstwa w żadnej materii. Gdyby Pan stonował swój wpis, nie byłoby problemu. Nie jestem pańskim ( niczyim ) cenzorem, ale „ gównoburza „ ? A fe ! Przecież nikt Panu wcześniej równie ordynarnie nie ubliżał ! Gdyby Pan wiedział, co znaczy TKM, uśmiałby się pan ! Nie zajmuję żadnego stanowiska, które zobowiązywałoby mnie do jawności. Ot, taki, ze mnie normalny ( jeszcze ) człek, więc nie ma to większego znaczenia. Polityczni fanatycy różnych opcji w roli hejterów i trollów, to najgorsza przypadłość każdego Forum. Nick co kwartał ? Panie Piotrze…… Czytaj więcej »

Stonować i zawieść tych wszystkich bezimiennych, którzy na siłę pragną zostać moimi adwersarzami ? 😀 Zupełnie poważnie zastanawiam się nad tym czy oni czasem świadomie albo co pewniejsze podświadomie potrzebują wstać od kompa z poczuciem, że znów im się nie udało. 😀 Dramat. Pozdrawiam niezależnie od pogody poglądów czy zamiłowań. T

Dzięki i nawzajem !

Cóż Panie bez-radny wystarczy przeczytać książkę o tym tytule i może skojarzył by Pan fakty. Niestety Pan woli uzywac główki i rączek do czegoś innego. Pozdrawiam ZŁY

Cóż Panie „oi ti oi ti niegrzeczny” Pan natomiast najwyraźniej przed pisaniem, w trakcie i po lubi trzymać główkę w rączkach. Tych PO-radnych ma Pan PO swojej stronie stolika. I chyba nie jest tak źle skoro ci PO-radni lubią sięgać po pomysły bez-radnego.

Nasrał Pan nic nieznaczącymi odpowiedziami, a wystarczyło wejść na stronę np. Solarisa i tam jest dowód, że Pańskie wywody są warte funta kłaków, i że obie wersje napędów to te same wysokości. Chciałem, żeby Pan sam do tego doszedł, ale widać to było zbyt trudne.

Bardzo przepraszam za zbyt wiele postów, ale z pewnym opóźnieniem przeczytałem Pański post do TKM. Otóż chamie: nie jestem leniem i leserem. I nie nazywaj mnie tak, bo nie masz do tego jakichkolwiek podstaw. Oprócz politycznego umocowania w osobie prezesa i jego rycerzyków.

Trwa procedera przetargowa, skąd chamie wiesz , że Solarisa zastąpi Solaris ? Jakiś przeciek o ustawionym przetargu ? Autobusy niskopodłogowe czyli o wysokości podłogi nad jezdnią wnosi pomiędzy 320mm a 360 mm w instrukcji np. dla zespołów ratownictwa ta wartość jest podawana pomiędzy 350mm a 370 mm. Dodatkowo konstrukcja zawieszenia pozwala na regulowanie prześwitu. Więc następny razem chamie najpierw przeczytaj zanim spytasz. Obserwacje własne mogłeś poczynić sam jak po Pabianicach śmigało volvo na testach. Więc podstaw do nazwania cię leniem i leserem dostarczyłeś sam. Zachowuj się ładnie to sam będziesz ładnie traktowany.

„Procedera” ha nowe słowo ale jakże fajne 🙂

Szanowny Panie Rady. Celowo zadałem to pytanie, gdyż jako uprawniony przez Państwo Polskie projektant branży drogowej nie mogę pozostać obojętny wobec dezinformacji społeczeństwa i niewiedzy Radnych, Władz Miasta i Zarządu Dróg. Zgodnie z załącznikiem nr 4 do rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 3 lipca 2003 roku w sprawie szczegółowych warunków technicznych dla znaków i sygnałów drogowych oraz urządzeń bezpieczeństwa ruchu drogowego i warunków ich umieszczania na drogach punkt 8.1 NIEDOPUSZCZALNE jest stosowanie progów zwalniających na ulicach i drogach, w przypadku kursowania autobusów komunikacji pasażerskiej, z wyjątkiem progów wyspowych. Mamy zatem sytuację taką, że wykonany w ubiegłym roku próg zwalniający znacząco… Czytaj więcej »

Zanim cokolwiek zostało postanowione brałem pod uwagę różne rozwiązania. Pisałem już o tym wielokrotnie na różnych forach. Ma Pan rację progów w tym miejscu instalować nie można ale platformy spowalniające już tak. Jest różnica między progiem , platformą a tzw. poduszką. Zapewne będąc w Łodzi miała Pan okazję zauważyć, że platformy występują i spełniają swoje zadania np. w Łodzi na kilku skrzyżowaniach z ulicą Piotrkowską. Występują również na samej ulicy Piotrkowskiej, w części gdzie odbywa się normalny ruch przy przystankach tramwajowych. Choć przyznam, że nie wiem czy akurat na tej części Piotrkowskiej kursują autobusy. Niemniej jednak są na pewno na… Czytaj więcej »

Żeby dopełnić tekstu po słowie …. spowalniającej już tak zabrakło ” 😉 „

Porównanie platformy spowalniającej i wyniesionego skrzyżowania (np Piotrkowska/Nawrot) to jak porównywanie kury i orła – jedno i drugie jest ptakiem, na tym podobieństwa się kończą. Przy skrzyżowaniu wyniesionym, stosuje się dłuższe najazdy i inny stopień nachylenia, tak aby pojazdy mogły płynnie pokonać różnicę. Przy platformie robi się tak aby tę płynność zakłócić, aby kierujący pojazdem musiał ZWOLNIĆ, aby bezpiecznie przejechać. Natomiast na Piotrkowskiej tam gdzie są wyniesione przystanki autobusy jeżdżą środkiem trambuspasem.

Tak naprawdę nie ma pojęcia platformy spowalniającej. Jest natomiast próg płytowy z wyniesionym przejściem te „przyjazne” dla autobusów z łagodnym najazdem są nazywane sinusoidalnymi. Porównanie jest jak najbardziej trafne i zasadne oba progi były dokładnie tym samym tyle,że kwestia dłuższego najazdu to już radosna twórczość wykonawcy. Ten w Łodzi różnił się tylko tym jednym szczegółem. Poda Pan jeszcze jakieś inne różnice ? Póki co te są identyczne w jakiś 95% . Warto dowieść tych różnic między kurą a orłem.

Ponieważ jak widzę temat zaciekawił pozwoliłem sobie opisywane niżej dokumenty udostępnić na własnym profilu na FB, zachęcam do przeniesienia dalszej właśnie tam. Dużo łatwej będzie przytaczać na bieżąco odpowiednie dokumenty.

ehh dalszej dyskusji 😉

Proponuję zainstalować zasieki dla pieszych przed pasami żeby się rozglądali zanim wejdą prosto pod koła?
Jak spowalniać do solidarnie – WSZYSTKICH.

jeśliby zrobić zasieki dla pieszych. Jakieś bramki, barierki, slalomy to… zaczną je omijać chodząc trawnikiem obok i poza przejściem. tak jak to teraz robię kierowcy (zmuszeni do tego).

Jeszcze powinni podnieść wysepkę oddzielające pasy bo cwaniacy jeżdżą środkiem ,ostatnio o mało mi lusterka nie urwał jak jechał starym vv

A wystarczyło zrobić światło na rządanie

Widać że ktoś kto to ten projekt za zaakceptował nie ma wyobraźni.Moje pytanie to co z odśnieżanie m zimą ?co remontem nawierzchni?

BRAWO KOLEJNA INNOWACJA NA DROGACH TAQK JAK PIERWSZA WERSJA SLYNNEGO RONDA
POZDRAWIAM KONSTRUKTORA ZWALNIACZA NA MYSLIWSKIEJ !!!!!!
IMBECYL TO MALO POWIEDZIANE PIZDA ANIE KONSTRUKTOR

Beda przekraczac podwojna ciagla i przejezdzac lewym pasem.
BO SIE DA!