Presja mieszkańców, ale też części radnych, zrobiła swoje. Będzie wymiana barierek na przystankach. Zmiany dotyczą sześciu lokalizacji.
O tym, że zza barierek przystankowych nie widać pieszych – szczególnie niższych osób – wychodzących na jezdnię, mówiło się od momentu zakończenia remontu torowiska. Urzędnicy twierdzili, że wszystko jest zgodne z przepisami.
– Wygrodzenia zostały zaprojektowane i wykonane zgodnie z przyjętym modelem barier od lat funkcjonującym w Łodzi, gdzie spełniają swoją funkcję bez zastrzeżeń i stanowią element
bezpieczeństwa ruchu. Układ barierek zapewnia przede wszystkim bezpieczeństwo osób przebywających na peronie tramwajowym oraz zabezpiecza przed niekontrolowanym wtargnięciem postronnych osób na jezdnię a także małych zwierząt (np. psów). Rozstaw szprosów zapewnia brak możliwości utknięcia pomiędzy nimi części ciała szczególnie małych dzieci jak i małych zwierząt. Ponadto uniemożliwiają niekontrolowane wychylanie przez nie a także „skracanie drogi” z peronu przystankowego. Dodatkowo elementy stalowe, sposób mocowania oraz ich układ dodatkowo chronią pasażerów przed pojazdami mogącymi wjechać na peron – to fragment odpowiedzi z października 2024 roku na interpelację radnych z Projektu Pabianice.
W marcu 2025 roku urząd informował, że zwrócił się do wykonawcy o kolejne wyjaśnienia. Temat wrócił z dużo większą mocą, gdy 13 października na ulicy Warszawskiej doszło do potrącenia rowerzysty.
Tym razem rzecznika prezydenta informuje:
– W sprawie ograniczonej widoczności na przystankach odbyło się kilka spotkań w terenie z udziałem przedstawicieli m.in. służb miejskich, konsorcjum odpowiedzialnego za remont tramwajowy oraz policji. W związku z różną interpretacją przepisów związanych z infrastrukturą na peronach tramwajowych, miasto ustaliło z wykonawcą remontu, że dla poprawy bezpieczeństwa wszystkich użytkowników ruchu drogowego najpóźniej do końca roku powinna nastąpić wymiana wygrodzeń na przystankach od strony jezdni na takie, które zapewnią wzajemną widoczność osób zbliżających się do przejścia dla pieszych i kierujących pojazdami, czyli z zastosowaniem na odpowiedniej odległości barierek, których wysokość wraz z poręczą nie przekroczy 120 centymetrów – wyjaśnia Aneta Klimek.
Zmiany wprowadzone zostaną na następujących przystankach: Zamkowa/Lutomierska (przy Netto), Zamkowa/Narutowicza, Zamkowa/kościół św. Mateusza, Warszawska/Poprzeczna, Warszawska/ul. 3 Maja, Warszawska/Sikorskiego.
Wymianę przeprowadzi na swój koszt wykonawca remontu tramwajowego, bez udziału finansowego miasta. Wymiana powinna rozpocząć się pod koniec listopada.








![Policja poszukuje zaginionej 36-latki [AKTUALIZACJA]](https://epainfo.pl/wp-content/uploads/2025/10/radiowoz-2019-1-180x135.jpg)

![Straszna impreza w podwórku biblioteki [ZDJĘCIA]](https://epainfo.pl/wp-content/uploads/2025/10/haloween-21-180x135.jpg)













Przez kilku gamoni co nie potrafią jeździć barierki trzeba wymienić. Teraz będą dalej mogli nie obserwować całego przejścia wcześniej tylko hamować w ostatniej chwili albo dodawać gazu żeby się nie zatrzymać jak ktoś będzie już na pasach xD
Gdyby nie internet, to tylko rodzina wiedziałaby, żeś d.. l
Tak tak. Pewnie ty zap..sz na ulicach.
refleks szachisty
No wreszcie :>
pamietam jak któraś z komentujących osób pod nickiem Stelmaszak (chyba ) pisała o dzieciach rozjezdzanych na miazge. oczywiscie troche to przerysowane, aczkolwiek cel i przekaz słuszny: pabianickie drogi w tamtych miejscach nie były i nie są bezpieczne. teraz może! będą. może powinniśmy wspolnie przyznac racje tym, ktrzy od początku zgłaszali swoje uwagi??
Nie są bezpieczne, a ile tam było wypadków? Nie licząc potrącenia rowerzysty na Starówie, bo zrzucanie winy za to zdarzenie to bzdura.
Trzeba było od razu zamontować takie barierki jak przy cmentarzu. Tam są okrągłe szczeble a barierki mają kolor żółty. Widoczność jest i nie ma żadnych problemów.
Na Zamkowej od początku prawie nic nie widać z powodu kształtu szczebli które nachodzą na siebie jak patrzy się pod kątem a nie na wprost na barierkę. Gdyby za barierką stało dziecko niższe niż barierka to jadąc pojazdem nawet 30km/h nie byłoby go widać.
Przeczytałam „najpóźniej do końca roku powinna nastąpić wymiana WYNAGRODZEŃ”. W Łodzi z takimi barierkami się nie spotkałam w ogóle.
A po co wymieniać barierki, wystarczyłoby przenieś przejścia dla pieszych na początek peronu (od strony nadjeżdżających samochodów). Tak, nie byłyby po obydwu stronach ulicy w jednej linii ale piesi byliby widoczni. No na przystanku przy prokuraturze pieszych bardziej zasłania słup trakcyjny, który jest przed przejściem niż barierki. Słupy też wymienią ci myśliciele.
Przenieś
barierki oczywiście do wymiany , a to tandetne oświetlenie miasta to jakaś porażka ciemno jak u murzyna w ….. , jak przywiozłem znajowego do Pabianic i musieliśmy jechać zamkową to się mnie pyta ” co się stało macie jakąś awarię że tu tak ciemno w mieście ” a ja mówię nie to nasza maksymalna moc aby brudnych kamienic nie było widać