Strona główna Na sygnale Kryminalne Oszustwo na „inwestycję w Orlen”. Kobieta straciła ponad 130 tysięcy złotych

Oszustwo na „inwestycję w Orlen”. Kobieta straciła ponad 130 tysięcy złotych

1

Seniorka padła ofiarą wyrafinowanego oszustwa internetowego, w wyniku którego z jej konta bankowego zniknęło ponad 130 tysięcy złotych.

9 kwietnia kobieta przeglądając Internet natknęła się na reklamę firmy zajmującej się inwestycjami w akcje PKN Orlen. Kliknęła w link, który przeniósł ją na stronę z formularzem kontaktowym. Po jego wypełnieniu skontaktował się z nią telefonicznie mężczyzna podający się za pracownika firmy inwestycyjnej.

Oszust, posługując się odpowiednim słownictwem oraz zapewniając o dużych zyskach w krótkim czasie, szybko zdobył zaufanie 66-latki. Wyjaśnił jej, że aby zacząć inwestować należy uiścić opłatę rejestracyjną. Poprosił o numer blik i wówczas z konta została pobrana wskazana ilość pieniędzy – mówi podkomisarz Agnieszka Jachimek z pabianickiej policji.

Wkrótce z kobietą skontaktowała się kolejna osoba – rzekoma doradczyni finansowa. Za pomocą popularnego komunikatora internetowego nakłoniła 66-latkę do zainstalowania programu AnyDesk, który umożliwia zdalny dostęp do komputera. Następnie kobieta, zgodnie z instrukcjami, zalogowała się na swoje konto bankowe – tym samym dając przestępcom pełny dostęp do swoich danych.

W pewnym momencie bank zablokował dostęp do aplikacji. „Doradczyni” poleciła wtedy seniorkę, by zadzwoniła na infolinię banku, odblokowała dostęp i nie wspominała o trwających inwestycjach. 66-latka wykonała polecenie i poszła do pracy. Kiedy wróciła, okazało się, że z jej konta zniknęły wszystkie oszczędności – ponad 130 tysięcy złotych.

Policja apeluje o ostrożność!

To kolejny przypadek, który pokazuje, jak niebezpieczne mogą być internetowe inwestycje „na kliknięcie”. Funkcjonariusze przypominają:

  • Nie podejmuj decyzji finansowych pod wpływem telefonu czy internetowej reklamy.
  • Nigdy nie instaluj zdalnych aplikacji na urządzeniach, przez które logujesz się do banku.
  • Nie udostępniaj nikomu swoich danych logowania, kodów BLIK ani haseł.
  • Jeśli masz wątpliwości – skontaktuj się bezpośrednio z bankiem lub zadzwoń na policję.

Śledztwo w sprawie oszustwa trwa. Policja prowadzi czynności zmierzające do ustalenia sprawców i odzyskania utraconych środków.

REKLAMA
Subskrybuj
Powiadom o
1 Komentarz
najstarszy
najnowszy oceniany
Inline Feedbacks
Zobacz wszystkie komentarze

Fajne te „fotki” AI