Strona główna Aktualności Największa inwestycja drogowa w gminie

Największa inwestycja drogowa w gminie

33
Dobroń z pomocą pieniędzy z dofinansowań zainwestował w drogi blisko 20 mln złotych. Główne prace dotyczyły ulicy Sportowej, czyli drogi łączącej Dobroń z Wincentowem, jednak nowe nawierzchnie dostało też kilka mniejszych ulic. Cały kontrakt to blisko 13 mln złotych. 

Ulica sportowa remontowana była przez 13 miesięcy. Co się zmieniło?
Jest 2 500 metrów nowego asfaltu, 2 800 metrów chodników, 216 metrów zatok postojowych i 635 metrów nowej kanalizacji. Na drodze jest też oświetlenie, którego wcześniej brakowało.

Ulica Sportowa

W ramach kontraktu przebudowana została również ulica ul. Kwiatowa (192 m) i Łąkowa (175 m) w Chechle Drugim oraz ul. Parkowa (150 m), ul. Ogrodowa (450 m), ul. Fabryczna (155 m), i Rolnicza (460 m) w Dobroniu.

Cały kontrakt opiewał na 12 880 451,20 zł, z czego 10 mln zł pochodziło z dofinansowania rządowego.

Jednak to nie wszystkie inwestycje drogowe przeprowadzone ostatnio w gminie Dobroń. W ramach Rządowego Programu Polski Ład przebudowano drogę gminną nr 108070E w Markówce. Za kwotę 826 137,72 zł nowy asfalt pokrył odcinek o długości 1 220 m. Kolejnym zadaniem była przebudowa drogi wewnętrznej (dz. nr 75/ 2 Markówka). Miejscowość ta na odcinku 780 m zyskała drogę z tłucznia za kwotę 216 358,88 zł. Trzecią inwestycją realizowaną w ramach Polskiego Ładu była przebudowa drogi gminnej nr 108052E w Wincentowie. Blisko 2,5-kilometrowy odcinek nowego traktu kosztował 1 642 469,04 zł. Należy też wspomnieć o remoncie ul. Długiej w Chechle Pierwszym. Roboty drogowe w obrębie drogi gminnej realizowane były na odcinku o długości 1830 m.

 

REKLAMA
Subskrybuj
Powiadom o
33 komentarzy
najstarszy
najnowszy
Inline Feedbacks
Zobacz wszystkie komentarze

Czy można prosić o informację ile dróg zostało wyremontowanych w Pabianicach? Chodzi o takie z oświetleniem i kanalizacja, chodnikiem itp, na wzór Dobronia.

Dofinansowane z Polskiego Ładu? Znacznie, znacznie mniej. Głównie z powodu niewielkiego dofinansowania z Polskiego Ładu.

Znacznie mniej?, proszę wymienić jakie? Zamkowa ……I?W sumie 9 lat prezydentury jednej osoby.

Remont ulicy Zamkowej nie był finansowany z Polskiego Ładu.

Trzynaście miesięcy taka zwykła ulica? Bez tramwaju? Bez prac archeologicznych? I TRZYNAŚCIE MIESIĘCY? Skandal. Wina Mackiewicza, jak się patrzy. Rządzący do zwolnienia.

Widocznie jest niezwykła.

Jak krytykowałeś czas prac na Zamkowej, to nie byłeś taki wyrozumiały. Patrz, jak to się wszystko zmienia.

Powiem Ci, że nie krytykowałem tylko nadal krytykuję i nie tylko czas prac na Zamkowej ale i efekt finalny. I już się nie wściekaj.

Na Zamkowej było za długo, a tu 13 miesięcy to nie za długo? Jakoś dziwnie wybiórczo to traktujesz. Ciekawe dlaczego? Malkontencik?

Zapraszam do obejrzenia drogi łączącej Barycz z Kolumną. Chyba najgorsza w całej gminie Dobroń.

I na nią kiedyś przyjdzie czas. Widzisz, że kilometr drogi kosztuje niemal 1 mln złotych. Po kolei, po kolei…

Same remonty były potrzebne. Z plusów, droga Dobroń – Markówka, zdecydowanie lepiej, szerzej, bardzo dobry pomysł z odznaczoną malowaniem ścieżką rowerową. Tanie, proste, efektywne. Wylanie asfaltu na mniejszych uliczkach też na plus. Popełniono jednak kilka irytujących idiotyzmów, jakże typowych dla współczesnych inwestycji: – chodnik jest teraz po obu stronach na ul. Sportowej i zabrał ludziom miejsca postojowe. Po jednej stronie zupełnie wystarczał, tam nie ma tłumów, za to były auta. Na miejscu mieszkańców domów przy ulicy byłbym bardzo wkurzony ale może pasuje im nie móc postawić auta przy płocie. – montaż kretyńskich progów zwalniających, czyli wydajemy grube miliony na drogę… Czytaj więcej »

Wszystko bardzo ładnie ale na drodze z Dobronia do Markówki nie ma ścieżki rowerowej. Jest w tym miejscu wydzielony pas awaryjny (?). Podobny jest z Dobronia w kierunku Ldzania.

Nie zgadzam się: „montaż kretyńskich progów zwalniających (…)”. Jestem mieszkanką tej ulicy. Progi były bardzo potrzebne. Prosta długa ulicy i urządzano sobie na niej rajdy. Ja oraz każdy z sąsiadów ma dzieci w wieku przedszkolnym/szkolnym. Sportową wiedzie tez dojazd dla całych rodzin do Dobronianki. Powyższy komentarz wstawiła osoba nie znająca sąsiedztwa.

1. nie było żadnych rajdów 2. Gratuluję dzieci ale po ulicy żadne nie chodzą. Zwlaszcza od kiedy jest chodnik. 3. Fakt posiadania dzieci nie sprawia, że od razu trzeba montować progi, to nie jest powiązane 4. Rodziny do Dobronianki jeżdżą samochodami i klną na progi zwalniające Komentarz wstawiła osoba, której instynkt macierzyński przysłonił zdrowy rozsądek. Nie godzi się by gorliwa, przesadna ostrożność jednej osoby, jej partykularny interes „bo ja mam dzieci”, sprawiały że tysiące innych osób ma potykać się o te kretyńskie progi na publicznej drodze. To środek nieproporcjonalny i przede wszystkim nieskuteczny, bo dzieci nie latają po ulicy, po… Czytaj więcej »

To co jest pokazane na zdjęciach to raczej nie może być droga rowerowa, bo jest za wąskie.

Ale rowery śmigają i fajnie byłoby mieć porządną DDR, żeby nikt sobie w paradę nie wchodził. Wygoda i bezpieczeństwo w jednym. Dlatego ten kostkowy chodniczek to błąd.

Czyli wypisywałeś bzdury, byle pisać?
„pokazana na zdjęciach chodnik/droga rowerowa na Szczerkach jest z kostki. ”
O drodze dla rowerów, której nie ma, też bzdura.
O chodnikach po obu stronach- bzdura. Standardowo parkuje się na jezdni i tam jest miejsce samochodów – chodniki w niczym nie przeszkadzają.
O progach – bzdura. Żaden przejezdny nie powinien negować prawa mieszkańców do bezpieczeństwa. Zapitalali po 80- 90 km/h i tak samo byłoby teraz. I żaden chodnik nie pomoże, jak taki idiota rozpędem wpadnie na niego.

Nie ma to jak NIE WIEM, ALE SIE WYPOWIEM.

Last edited 9 miesięcy temu by Kolaży Sta

Ta malowana ścieżka to był jakiś chory pomysł. Kilka razy wracałem rowerem z pracy do domu i na zakręcie auta tak ścinały, że mało mnie nie potrąciły. Dla samochodów wymalowana linia nie ma znaczenia. Mogli to chociaż oddzielić od jezdni jakimiś barierkami albo zrobić tak jak jest na wjeździe do Kolumny, że od jezdni ścieżka jest oddzielona rowem. Przed remontem jak droga była dziurawa i wąska to przynajmniej auta jeździły wolniej. Teraz strach tam iść pieszo.

Jeżeli tak jest, to jest źle, jeździłem 5 razy, było ok, kierowcy powinni się tego nauczyć. Tam jest miejsce na wszystko, faktycznie oddzielna DDR byłaby najlepsza ale lepszy rydz niż nic.

W tym przypadku ten rydz jest muchomorem w przebraniu. Mogli chociaż zrobić tak jak robi się chodniki, że są trochę wyżej. Byłoby bezpieczniej.

Last edited 9 miesięcy temu by Z Markówki

Wszystko fajnie, tylko ciekawe czy nadejdą takie czasy, w których mieszkańcy takich wsi jak Markówka czy Wincentów, doczekają się oświetlenia w lesie na odcinku od Markówki do Dobronia

Oświetlenie w lesie to trochę mało. Poproszę bezpłatne Wi-Fi.

proszę o wykonanie mapy z nowymi asfaltami

Za szybko zrobili, polecą głowy

Gdzie można złożyć wniosek o przyłączenie Zatorza do Dobronia? ?

Trzeba się było wyprowadzić na wieś, a nie w mieście się chciało mieszkać.

Drogi powiatowe na odcinku: Żytowice-Janowice-Ludowinka, Janowice-Włodzimierz, i Wygoda Mikołajewska-Wrząca, są uwzględniane przez powiat, czy obrzeża powiatu nie są już tak ważne dla władz?

Nie są.

Nie robiłabym sobie wielkiej nadziei wiedząc kto jest starostą. Przynajmniej łódzkie zoo ma już trudne czasy za sobą.

I jak było wąsko tak jest

co się tak czepiacie starosty? Spoko gość i lubi pedałować

W kwestii pedałowania nie interesują mnie jego preferencje, a co do pozostałych wymienionych zalet, to byłoby na tyle.