W maju 2022 roku Prawo i Sprawiedliwość informowało o przyznaniu dotacji w kwocie 9 mln złotych na remont drogi z Pabianic do Jadwinina przez Rydzyny. Chodziło o To około 6 kilometrów drogi wiodącej aż przez 3 gminy (miasto Pabianice, gminę Pabianice i gminę Dłutów).
W pierwszym etapie urzędnicy wycenili przebudowę na około 10 mln złotych. Niestety, w takim budżecie żadna firma nie chciała podjąć się tego zadania. Fiaskiem zakończyły się 3 przetargi.
Starostwo Powiatowe w Pabianicach zmniejszyło więc zakres prac dotyczący przebudowy drogi w Rydzynach. Ograniczono zadanie do 3-kilometrowego odcinka, od mostu w Potaźni w stronę Pawłówka, do drogi na Jadwinin. Tym razem przetarg został rozstrzygnięty w listopadzie ubiegłego roku.
Na przebudowę pozostałych części z pierwotnego zakresu tj. dokończenie ul. Długiej w Rydzynach w kierunku Pawłówka, drogi w Pawłówku do DW 485 i ul. Rydzyńskiej w Pabianicach Starostwo otrzymało w październiku 2023 roku dofinansowanie z Polskiego Ładu edycja VIII w wysokości 8 mln zł.
Dziś odbyła się konferencja prasowa, na której Starosta Pabianicki Arkadiusz Jaksa poinformował o rozpoczęciu remontu.
Inwestycja w pierwszym etapie obejmuje dwa odcinki: od mostu w Rydzynach do drogi S8 oraz od drogi S8 do Jadwinina. Kolejny etap inwestycji rozpocznie się bezpośrednio po zakończeniu pierwszego. Obejmie on odcinki od ul. 20 Stycznia do mostu na Dobrzynce oraz od Jadwinina do drogi wojewódzkiej. Jednocześnie w roku 2025 Powiat Pabianicki przystąpi do budowy nowego mostu nad Dobrzynką, który zapewni bezkolizyjny ruch samochodowy oraz rowerowy.

– Jest to bardzo wyczekiwana inwestycja zarówno przez mieszkańców Rydzyn jak i Pabianic. Szczególną wartością tej przebudowy jest wytworzenie nowej jakości infrastruktury. Obok poszerzonego pasa drogowego powstanie ciąg pieszo rowerowy, który umożliwi bezpieczny i komfortowy dojazd rowerami do terenów rekreacyjnych Lasu Rydzyńskiego. Realizacja tej inwestycji jest dowodem na to, że wspólne działanie różnych szczebli administracji – rządowej, powiatowej oraz gminnej przynosi wymierne korzyści mieszkańcom – mówił dziś starosta.
Koszt całościowy inwestycji wyniesie 21 mln zł, z czego 17 mln pochodzi ze środków rządowych, 1mln 50 tys. zł z budżetu Gminy Pabianice, a kolejne 50 tys. zł z dotacji Gminy Dłutów. Pozostała kwota pokryta zostanie z budżetu Powiatu Pabianickiego. Całość prac zostanie wykonana do końca 2025 roku.
A kiedy starostwo powiatowe weźmie się za remont ul. Wspólnej w Pabianicach?! Po każdym deszczu ta ulica jest zalewana na odcinku od ulicy Brzoskwiniowej do ulicy Warzywnej praktycznie nie ma przejazdu dla samochodów osobowych. Niech Starosta ruszy swój tyłek i weźmie się do solidnej pracy, bo ludzie czekają na porządną drogę, kanalizację deszczową i porządny chodnik na tej ulicy!!!
i na pasy przy przystanku na granicy strefy
Po co czekać, sami łopaty w ręce i do roboty, a nie tylko dej dej i dej. Są ważniejsze inwestycje, basen itp. Chcecie porządną drogę, to wybudujcie sami, a nie w internecie siedzieć i wylewać Swoje żale.
Chcesz basen, to weź łopatę w ręce i do roboty, a nie tylko dej, dej i dej. Chcesz basen, to sobie go kup i w ogródku postaw. Napiszę po raz setny – nie chcę basenu. Zbędna inwestycja za grube miliony.
A ja nie chcę remontu ul. Wspólnej. Zbędna inwestycja za grubą kasę.
Spoko, też mam gdzieś ul. Wspólną. Dość często nią jeżdżę i wydaje się w porządku.
Wezwać wojewodę! Ba, samego Ministra żeby „ruszył tyłek”! A nie tylko siedzą i kawę piją za nasze podatki
Pola Ty swoje leki przeciwurojeniowe i przeciwpsychiatryczne już dzisiaj zażyłaś?
A Tusk ile dał na remont drogi ?
Dwa bobry
Skoro państwo powierzyło zadanie dotyczące utrzymania dróg samorzadom to żaden Tusk Morawiecki ani inny premier nic nie powinien dawać. Te pieniądze powinny być w kasach samorzadow a nie tak jak ostatnio politycy z Warszawy przywozili czeki na jakiś dziwnych tabliczkach. Na tym polega idea lokalnej samorządności że to lokalne władze dbają o takie sprawy.
Nie wytłumaczysz, ci ludzie nie myślą, tylko reagują.
No i gitarrrra 😎
Pan Starosta równy gość 😉
no i fajnie, najbardziej zniszczony kawałek, czyli od Pabianic do mostu będzie robiony później, gdzie tu logika? Za mostem da się przejechać, do mostu już niezbyt. Zwłaszcza po zimie.
I tak nie przejedziesz ze względu na roboty na środkowym odcinku. A dodatkowo ciężarówki z budowy nie będą niszczyć ukończonego fragmentu drogi przy tej kolejności.
Czyli po nowo wyremontowanym odcinku od Pabianic do mostku po remoncie nie będzie można jeździć ciężarówkami, bo zniszczą nawierzchnię?
Żaden tranzyt tamtędy nie biegnie, więc nawet 50 ciężarówek dziennie to nie to samo, co 300 dojeżdżających do budowy.
reasumując wystąpienie ” ano jo żem tu przyszedł na lansa ” nagraliście to chłopaki , szło na żywo , o matko
Zastanawia mnie, że zrezygnowano z malowania pasów przejść przez jezdnie na całości pasów ruchu na Zamkowej. Znaki przejścia stoją, oznaczenia dla niewidomych są ale to co dla kierowców jest ważne czyli widoczne pasy to ich nie namalowane. To jakiś nowy trend, moda czy widzimisię Miejskiego inspektora.
HA HA HA!!! BRAWO WY. Tyle lat i tylko kawałek, a może by tak całą drogę razem Panie Rezydencie, i Panie Starosto, i wszyscy inni. Fajnie by się tam jeździło rowerem jak 40 lat temu. Życzę powodzenia i samych sukcesów. Sam czekam na parking, już albo dopiero 2 lata i PISEM się proszę nie zasłaniać (choć nie jestem zwolennikiem tej partii).
Zapomniałeś o Panu sołtysie i Pani Eli ze Społem
Ciekawe czy wykonawca dotrzyma terminu wykonania realizacji.
A co z Myśliwską bis, żeby odciążyć autostradę Myśliwską?
Jak to co, nie ma i nie będzie. Po co? Jak będziesz tunel, to dopięto będzie fajnie.
A Moniuszki bis?
1) czekamy nie 2,5 roku a co najmniej 10 lat 2) niech się stowarzyszenie rowerowe tak nie podnieca. pierwotnie miała być osobno ścieżka rowerowa po zachodniej stronie i chodnik po wschodniej stronie. A tak rowerzyści będą wkurzać się na pieszych a piesi na rowerzystów. Ciekawe co za idiota to wymyślił połączenie chodnika ze ścieżką. pierwotna koncepcja z osobną ścieżką i chodnikiem milion razy lepsza. 3) skoro tak się chwalą największą inwestycją to zapewne nie zapomnieli o całej infrastrukturze towarzyszącej jak gaz, deszczówka, światłowody itp. Chyba że po skończonej robocie ma wejść nowy wykonawca z tym i rozwalać wszystko, tak się… Czytaj więcej »
Gdzie nowy wykonawca rozwalił nową drogę, żeby położyć światłowody?
Bardziej wyczekiwana to jest droga przedłużenie Świetlickiego do szpitala
A właśnie, że mniej.
Panie Redaktorze,
a jest jakaś mapka z wrysowanym finalnym przebiegiem ścieżki rowerowej i pozostałej infrastruktury?
Zapewne w specyfikacji przetargowej, trzeba szukać na stronie bip starostwa.