Strona główna Aktualności Z miasta Modernizacja linii 41: prace już za kilka dni. Najpierw na Łaskiej

Modernizacja linii 41: prace już za kilka dni. Najpierw na Łaskiej

9
To już pewne: zgodnie z ostatnimi zapowiedziami w najbliższy poniedziałek, 15 czerwca, miejscy urzędnicy przekażą wykonawcy modernizacji linii tramwajowej nr 41 plac budowy i rozpoczną się związane z tym prace.

Na początek konsorcjum Progreg InfraCity wejdzie na pierwszy z pięciu odcinków, na jaki została podzielona ta inwestycja, czyli na ul. Łaską od pętli tramwajowej przy ul. Wiejskiej do skrzyżowania ulic Łaskiej, Zamkowej, Wspólnej i Partyzanckiej To fragment o długości 1400 metrów.

Pierwsze dni upłyną na pracach przygotowawczych.

– Będziemy zakładać osnowy geodezyjne, zabezpieczać zieleń i usuwać humus. Myślę, że z kompleksowymi robotami budowlanymi ruszymy w ostatnim tygodniu czerwca – mówił Rafał Sąciński, prezes Progreg InfraCity na zorganizowanej dzisiaj w tym temacie konferencji prasowej.

Według zapewnień wykonawcy ulice poprzeczne i skrzyżowania z ulicą Łaską, aby nie utrudniać życia mieszkańcom, do wakacji nie zostaną zamknięte. Później nastąpi zmiana organizacji ruchu – ma być zamykane co drugie skrzyżowanie.

Kolejny w planach jest odcinek ulicy Warszawskiej – między Rzgowską (Duży Skręt) i Widzewską/Warszawską/Ksawerowską (granica miasta).

Na przełomie sierpnia i września przewidziano wejście na ulicę Warszawską od Poprzecznej do Sikorskiego/Nawrockiego. To fragment następnego odcinka (podzielonego ze względu na ustalenia zawarte w miejscowych planach zagospodarowania przestrzennego), który obejmuje jeszcze dwa inne fragmenty – od Poprzecznej do Piłsudskiego i od Piłsudskiego do skrzyżowania przy McDonald’s.

Pozostałe dwa odcinki to ul. Warszawska od Nawrockiego/Sikorskiego do Rzgowskiej (Duży Skręt) oraz w  obrębie Ksawerowa – od Widzewskiej Warszawskiej/Ksawerowskiej do Małego Skrętu na granicy z Łodzią.

Pierwsze prace związane z tym kluczowym dla Pabianic przedsięwzięciem rozpoczęły się na początku grudnia ubiegłego roku od demontażu trakcji tramwajowej. W kolejnych tygodniach zdemontowano torowisko, aczkolwiek tylko tam, gdzie biegło ono poza jezdnią.

Inwestycja miała zakończyć się jesienią przyszłego roku, ale ze względu na epidemię koronawirusa termin ten został wydłużony o trzy miesiące. Finał powinien więc nastąpić najpóźniej 31 grudnia.

REKLAMA
Subskrybuj
Powiadom o
9 komentarzy
najstarszy
najnowszy
Inline Feedbacks
View all comments

A o moście przy Parku Słowackiego słyszeliście? Projektant i wykonawca żąda dalszych przesunięć czasowych i większych finansów. Zużycie mostu to 98 %. Rok 2025 r. To jest czas. Chyba, że Trzaskowski sypnie forsą Platformie i władzom Pabianic. Sorry – to żart.

W końcu ktoś powiedział o tym głośno, że w projekcie na przebudowę tramwaju nie uwzględniono remontu mostu na Dobrzynce przy Zamku.

Zaorać ten tramwaj w pizdu.
Wrzucanie kasy w błoto.

Czy Redakcja mogłaby zawnioskować o listę urlopową Pana Rąkowskiego? Tyle Go wszędzie, a przecież nie jest pracownikiem UM, żeby reprezentował Pabianice w ramach swych obowiązków. W skali roku to sporo się uskłada tych wyjść. I proszę nie mglić rzeczywistości nadgodzinami. Prezes ZWiK nie jest potrzebny w pracy, kiedy nie ma w niej ani pracowników ani klientów.

Coś ci się pomyliło. Prezesem ZWIK jest Kunka. Co prawda kolega partyjny Rąkowskiego, ale jednak za mocno przeceniłeś tego osobnika. Swoją drogą są za cwani, aby dać się złapać na listę obecności. Całą swoją rodzinkę ustawił w mieście i nikt tego nie zauważył.

I tak właśnie jest w po rączka rączkę myje

a krzysiu czemu piateczki nie przybija ????, marynarka ci kolego zaszla troszke na plecy 😀 bys sie poprawil do zdjecia a nie jak men…. spod SDH

Będziecie jeździć tym tramwajem (tylko kto? Ludzie nawet nie zauważyli, że go nie ma) przez pustynię. Bo jak go w końcu puszczą to tu już nic nie będzie…

jak go puszcza po lecie to do lata wytrzyma i sie szyny pogna jak co roku przy lekkim upale 😀