Strona główna Aktualności Z miasta Jest cel. Pieniądze i lokalizacje pod znakiem zapytania

Jest cel. Pieniądze i lokalizacje pod znakiem zapytania

27
Skrzyżowanie ulic P. Skargi i Myśliwskiej to jedna z początkowo wybranych lokalizacji.
Jeśli uda się pozyskać pieniądze, będą inwestycje na drogach powiatowych w Pabianicach i ościennych gminach. Chodzi o przebudowę i budowę przejść dla pieszych wraz z ich doświetleniem. 

Cel jest sprecyzowany – to poprawa bezpieczeństwa. Miejsca, gdzie należałoby o nie jak najszybciej zadbać również zostały wybrane. Przynajmniej teoretycznie…

Władze powiatu wytypowały takich osiem, wśród których trzy znajdują się na terenie naszego miasta. Mowa o ulicach 20 Stycznia, Grota Roweckiego oraz o skrzyżowaniu ulic Myśliwskiej i Piotra Skargi.

Pozostałe lokalizacje dotyczyły okolic biblioteki oraz ul. Platynowej w Piątkowisku na terenie gminy Pabianice, ul. Piłsudskiego we Wrzącej i drogi w Szydłowie w gminie Lutomiersk, a także ul. Kolejowej w Konstantynowie Łódzkim.

Okazuje się jednak, że nic nie jest przesądzone, chociaż starostwo powiatowe złożyło już wnioski do Urzędu Wojewódzkiego w Łodzi o dofinansowanie tych przedsięwzięć w ramach Rządowego Funduszu Rozwoju Dróg (na jedno zadanie można otrzymać dotację w wysokości nawet 80% kosztów), a w budżecie powiatu zostało zarezerwowane na ten cel 600 tys. zł.

Jak usłyszeliśmy od Joanny Kupś, rzecznika prasowego starostwa, planowane inwestycje mogą objąć zupełnie inne miejsca i żadne z powyższych nie jest pewne. W tej sprawie mają być jeszcze przeprowadzone konsultacje, m.in. ze środowiskami rowerowymi.

A może należałoby zapytać o opinie samych mieszkańców?

REKLAMA
Subskrybuj
Powiadom o
27 komentarzy
najstarszy
najnowszy
Inline Feedbacks
View all comments

A Kiedy rypultowicka?tam też się można zabić?

Pewnie nigdy od lat jest jak sito i nic z tym nie robią ograniczenie 12 ton a tiry jedzą do woli .

A w którym tam miejscu trzeba szczególnie przebudować i doświetlić przejście dla pieszych ?

A kto płaci podatki na budowę dróg, pieszy czy kierowca w paliwie.😜

A o czym jest artykuł ?

Na Rypułtowickiej to jeszcze fotoradar by się przydał

Ciekawi mnie ulica Waltera bo tam przejazd można zaklasyfikować jako odcinek specjalny

Należy zrobić parkingi prz samych przejściach dla pieszych, a resztę o obsiać chwastnikiem. Tak jak to najlepiej wychodzi starostwu. Jeszcze jakieś krzaczki na rok co by ładnie na zdjęciu wyglądały.

Artykuł o tym, w którym miejscu należałoby zbudować nowe przejście, lub przebudować/doświetlić istniejące przejście dla pieszych, gdzie jest szczególnie niebezpiecznie, bo akurat można na ten cel dostać ogromne dofinansowanie.
Ale komentarze jak zwykle, oczywiście na temat.

Może najwyższy czas odświeżyć sygnalizację świetlną na skrzyżowaniu Grota Roweckiego / Bugaj? Obskurne słupy, lampy jeszcze żarówkowe i mało widoczne. Nie wspomnę, że przydałby się sygnalizator na wysięgniku o sekundniku już nie wspomnę.

A gdzie basen panie starosto ?

Na Myśliwskie w okolicy skrzyżowania z Piotra Skargi to raczej trzeba zrobić porządek z pojazdami zaparkowanymi przy posesjach bo jadąc od Warszawskiej to czasami niewiele widać i żadne doświetlenie i bajery w postaci kuli dyskotekowej nic nie pomogą.

To jeszcze trzeba wymienić przednie szyby w pojazdach SM i skierować (tu brak mi słowa na osobników udających pracę w SM) na badania okresowe, bo nie widzą nieprawidłowo zaparowanych pojazdów.

Na Grobelnej są 3 przejścia na odcinku może 400m a piesi i tak chodzą we wszystkie możliwe nielegalne sposoby. Może co 50m powinny być wtedy zaczną?
Znacznie lepiej byłoby to przeznaczyć na kampanię edukacyjną jak przechodzić przez ulice. Dużo osób starszych ma z tym problem, dużo dzieci przebiega przez przejście. To powoduje wypadki, a nie infrastruktura.
Oczywiście są też kierowcy-debile, którzy potrąca człowieka i tłumaczą się „przecież miałem zielona strzałkę” – takich powinno się karać z całą surowością, włącznie z obowiązkiem ponownego kursu i egzaminu.

Kiedy rozpocznie się prawdziwa poprawa bezpieczeństwa.. to co chcą robić jest śmieszne.. i nikt tego nie rozlicza. Kiedy rozpocznie się budowa kładek i przejść podziemnych ?

Kładek i przejść podziemnych ? Masz coś z głową ?

W jaki sposób chce Pan poprawić bezpieczeństwo pieszych i usprawnić ruch ? Problemy z głową mają osoby myślące , że jak zrobią progi zwalniające, postawią latarnie przy przejściach lub zmniejsza liczbę pasów ruchu to będzie bezpieczniej. Nie prawda.. to wywalanie pieniędzy w błoto zamiast zrobic raz i porządnie, ale niestety głupota nie boli 🙁

Nie mam zamiaru usprawniać ruchu. Mam jedynie zamiar poprawić bezpieczeństwo pieszych. Jakie kładki, jakie przejścia podziemne ? Gdzie ? Na Wileńskiej i Orla, gdzie jest najwięcej wypadków z pieszymi ? Czy może na Zamkowej, co 100 metrów ? Co to są ? Autostrady jakieś, że kladki trzeba robić ? Masz coś z głową ?

Last edited 5 dni temu by Mariusz

A ja nie mam zamiaru stać przy przejściach dla pieszych 😉 Tak ma Pan coś z głową. Przejścia dla pieszych, doświetlenia i cuda jak widać nie skutkują od wielu lat (bo z założenia niczego specjalnego nie wnoszą). Autostrady ? Nie.. ulica gdzie pieszego powinno być jak najmniej.Zapomniał Pan o przejściach podziemnych 😉 W łodzi np. na pabianickiej ze skrzyżowaniem 3 maja działa idealnie i nigdy nie było tam wypadku z udziałem pieszego.. Niestety myślenie jak widać boli..

W którym miejscu można u nas znaleźć ulicę porównywalną do Pabianickiej w Łodzi, gdzie szerokość jezdni razem z torowiskiem to 40 metrów ? Może ci się nie chce stać przy przejściach w takim razie możesz zacząć chodzić. Jazda samochodem to przywilej, nieporównywalny do poruszania się pieszo lub jazdy komunikacją publiczną, w związku z tym należy się liczyć, że korzystając z tego przywileju musisz szanować innych uczestników ruchu. Dlatego to oni mają szereg przywilejów jako piesi, bo ty i tak jesteś wobec nich na wygranej pozycji. Zarówno mając na uwadze szybkość przemieszczania jak i bezpieczeństwo.

Last edited 5 dni temu by Mariusz

Zapomniał Pan dla kogo jest jedzenia..Jezdnia jest głównie dla samochodów i rowerzystów..Druga sprawa to fakt, że nie ważne ile szerokości ma droga, a uratowane ludzkiego życie(Panie materialistów)I zmierzając ku brzegu..jazda samochodem nie jest żadnym przywilejem, a bycie pieszym nie może być przywilejem.

Pieszym może być każdy. Dziecko i niepełnosprawny. Niepełnosprawny umysłowo też. I niewidomy. I każdy z nich ma prawo korzystać z drogi. Sam, bez niczyjej pomocy. Ale w zasadzie żaden z nich nie może jeździć samochodem. A żeby mieć możliwość korzystania z pojazdu samochodowego, który jest przywilejem, bo można się poruszać szybciej niż na piechotę, trzeba spełnić określone warunki. Między innymi badania lekarskie i egzamin. Wtedy oznacza to, że taka osoba zna przepisy oraz ma zdrowie pozwalające zareagować, jeśli na swojej drodze spotka wyżej wskazane osoby. Jeśli zakłada, że takich osób nie spotka na swojej drodze, to powinna oddać prawo jazdy.

Last edited 4 dni temu by Mariusz

Jeszcze podsumujmy..
Wykonywanie progów zwalniających, doświetlanie przejść dla pieszych, sygnalizację świetlne, wysepki zwężające powodują tylko: nie o wiele zmienną liczbę zdarzeń z udziałem pieszych, skłaniają pieszych do bezpośredniego wtargnięcia na jezdnię, spowalniają ruch, generują smog, generują wyższe spalanie aut, dają złudne poczucie bezpieczeństwa. Kładki i przejścia podziemne: 100% eliminuja zdarzenia i wypadki z pieszymi, usprawniaja ruch, infrastruktura sprzyjająca środowisku. Więc widać jak na dłoni zły tok myślenia.. u Pana.

Racja. A krótka sukienka skłania tylko gwałciciela do gwałtu.
Poproszę o wskazanie miejsc wybudowania kładek i przejść podziemnych w regionie ulicy Orla i Wileńskiej

Last edited 4 dni temu by Mariusz

Słusznie, skrzyżowanie Myśliwskiej i Piotra Skargi to idealne miejsce na zrobienie przejścia podziemnego, a co tam kładka też się nada.

Oczywiście, że tak ! Żadne progi zwalniajace, doświetlenie, zwęzki nic nie zmienią.. i widzimy to od lat..

„Pić to trza umić”