W minionym tygodniu poinformowaliśmy, że PKP PLK nie planuje budowy bezkolizyjnego przejazdu na ulicy Lutomierskiej. Poseł Krzysztof Habura, zaangażowany w ten projekt, przekonywał, że to drogowcy, a nie kolejarze będą go budować. Problem w tym, że drogowcy też nie mają jak na razie takich planów. 

PKP PLK ma inne plany

Tunel pod torami to jedna z kluczowych obietnic wyborczych posła Krzysztofa Habury oraz całej koalicji skupionej przy prezydencie Grzegorzu Mackiewiczu. Panowie poinformowali media, że w lutym tego roku byli u ministra infrastruktury, aby zainteresować go tym ważnym dla naszego powiatu projektem. Wszystko miało być pod kontrolą.

W piątek 22 listopada rzecznik prasowy PKP wysłał do mediów informację o przebudowie 40 przejazdów kolejowych w całej Polsce, w tym również w Pabianicach: „W ramach inwestycji dotychczasowe, wyeksploatowane urządzenia przejazdowe zostaną zastąpione zabezpieczeniami nowej generacji”. Nie było mowy o kopaniu tuneli.
Na liście znalazły się Pabianice, jednak bez konkretnej lokalizacji. Dopytaliśmy o nią. Okazało się, że wśród wytypowanych przejazdów jest ten nieszczęsny na ul. Lutomierskiej. Tutaj mają być wymienione rogatki na nowoczesne, sterowane elektronicznie. Nikt nic nie wie o żadnym tunelu.

Poseł broni obietnicy

Poseł Krzysztof Habura odniósł się do artykuły EPAinfo podczas konferencji prasowej.

– Nie ma zagrożenia. Ten przejazd będzie budowała Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad. I to ona złoży wniosek do PKP PLK w ramach budowy skrzyżowań dwupoziomowych. Wniosek będzie składany do 8 lutego 2025, dlatego w PKP nie mają takiej wiedzy i być może zaplanowali na tym przejeździe jakieś inne działania – tłumaczył poseł.

Drogowcy też mają inne plany? 

Zapytaliśmy zatem GDDKiA na jakim etapie jest przygotowanie wniosku, który ma być złożony do 8 lutego, o czym wspomniał poseł.

– Uprzejmie informuję, że takie prace nie są prowadzone – to wiadomość od Maciej Zalewskiego, Głównego Specjalisty ds. Komunikacji w łódzkim oddziale GDDKiA.

Przekazujemy zatem Panu Zalewskiemu wszystkie informacje zebrane od posła, łącznie z nagraną konferencją prasową.

– Nie jest moją rolą komentowanie wypowiedzi parlamentarzystów. Ja na obecną chwilę, jak już zaznaczyłem, nie mam podstaw, aby taki fakt  potwierdzić – napisał drugi raz.

Jak się jednak okazuje, poseł Habura twierdzi, że nie rzuca słów na wiatr.

– Mam zapewnienie w ministerstwie, że budowa tunelu jest  uwzględniona w wieloletnim programie inwestycyjnym, który czeka na zatwierdzenie – przekazał nam w poniedziałek 2 grudnia Krzysztof Habura.

Nie pozostaje nam nic innego jak czekać do 8 lutego i potwierdzić (bądź nie) złożenie wniosku.

REKLAMA
Subskrybuj
Powiadom o
35 komentarzy
najstarszy
najnowszy
Inline Feedbacks
Zobacz wszystkie komentarze

Czyli tak ok.2034

Obiecanki cacanki a głupiemu radość.. Wszystko obiecaj aby wskoczyć na stołki a później to, to będzie później.

Ważne że Krzysiek widzi światełko w tunelu

Uwaga! To może być pospieszny do Szczecina!

… przecież wystarczy zlikwidować ten, nikomu nie potrzebny (2-3 osoby wsiadają lub wysiadają z pociągów, a najczęściej nikt!!!!!) przystanek, a winnych powstania „urojonego przystanku” ukarać!!!!!
Strata państwowej kasy, zamiast na zdrowie, przedszkola, szkoły, bezdomnych poszło na nikomu niepotrzebny, urojony przystanek,
…bo ktoś chciał się wykazać.

Ostatnio widziałem tam wycieczkę szkolną więc zaburzyli statystyki

Może raz w roku, trafi się wycieczka ze szkoły, która nie jedzie autokarem szkolnym, tylko gdzie przyjechali skoro dookoła pola i magazyny, żadnego kina, teatru itp w pobliżu. a korki gigantyczne i czekamy, aż wysiądzie (albo i nie) ta jedna osoba i otworzą przejazd.

A co zmieni likwidacja tego przystanku, bo nie rozumiem? Problem z przejazdem na lutomierskiej był na długo za nim powstał ten przystanek. A znasz stację w Łodzi na lublinku? Tam to dopiero tłumy wysiadają

wysiadają, wsiadają, rower miejski pożyczają aż zardzewiał 🙂

Podjedź w godzinach porannych około 7 jak ludzie do pracy jadą.

Niestety o okolicach tej godziny czekam jak wielu kierowców na przejazd przez tory….. dla kilku osób. Może są wśród nich jakieś ważne szychy …..

Na jakiej podstawie sądzisz, że wielu kierowców grzejących dupy w swoich samochodach jest ważniejszych od kilku osób, które nie mają innej możliwości i muszą jeździć pociągiem?

Te kilka osób może nie ma fury jak Ty i potrzebuje jakoś dojechać do pracy, szkoły, szpitala itd. Tunel jest potrzebny nie ważne czy jest tam przystanek kolejowy czy nie, zawsze były tam korki i zawsze będą bo auto coraz więcej i za dużo się nie zmieniło pomimo tego, że otworzyli S-kę i niektórzy omijają naszą metropolię …

Korki się zwiększyły na przejeździe, właśnie kiedy otworzyli S-kę.

Sorry nie zauważyłem chyba w innych godzinach tam jeżdżę TIR-ów na pewno jest mniej w porównaniu jak było jeszcze kilka lat temu ale tak czy siak korki są duże bo pociągów więcej.

Musiałbyś Wicia Stępnia ukarać, bo pomysł był jego.

Czuję się bardzo zaspokojony przez posła Krzysztofa, tfu! uspokojony

Poseł Habura jest w sejmie nikim więc nie wierzcie w żadne jego popierdywanie. Czas łykania każdego kłamstwa się skończył.

tunel to jest na ekranie jego kompa bo ma simsity odpalone a nie cada 🙂

jak powiedzial ze bedzie to bedzie – nie trzeba mu przypominac co 4 lata… 😉 jak w dobrym kawale, tylko, ze wielu patomieszkancow sie dalo na to nabrac – obiecywali, swoi przy wladzy i co? i sie okazuje, ze najlepiej to potrafia zalatwic robote swojej rodzinie!

Pożyjemy, poczekamy. Najgorsze jest to że jest brak komunikacji na poziomie różnych jednostek decyzyjnych.

Synu. Ten tunel to był farmazon żeby doczołgać się do koryta na starość.

Proszę czytać ze zrozumieniem: cyt.” Mam zapewnienie w ministerstwie, że budowa tunelu jest uwzględniona w wieloletnim programie inwestycyjnym, który czeka na zatwierdzenie„, czyli na Św. Dygdy

Przystanek za 14mln już mamy. Odremontowaną budkę dróżnika też. Teraz pasowałoby jeszcze zmodernizować przejazd, sygnalizatory i rogatki za 3,5mln. O. I wtedy dopiero można to wszystko burzyć, żeby zrobić tunel. Wtedy byłoby normalnie. Po POlsku.

Pewnie zrobią tunel dla rowerzystów i utrudnienia dla kierowców, bo z tego słyną Pabianice.

Tu el dla rowerzystów już jest 100m dalej w stronę Szynkielewa

a czy są plany budowy i oświetlenia dojścia z ulicy Torowej do przejścia podziemnego na dworcu?

Delikatnie mówiąc Bareja mógłby się uczyć od naszej „klasy politycznej” .żenada

Uśmiechnięta Polska

Przejechanie przez przejazd bez stania w korku to cud (może poza nocą), obojętne, w którym miejscu, a przed dworcem to się stoi czasami po 10 minut przy samych rogatkach, aż przejedzie pociąg, wysiądą i ruszy pociąg, czy oni nie mogą otwierać jak już ominął rogatki? Pytam, bo się nie znam.

Ja czekam na basen. Póki co zacząłem mocno trenować ponieważ nie jestem młody a kondycję muszę utrzymać jakieś kolejne 8 może więcej lat aby skorzystać z nowego basu w Pabianicach. A nie chciał bym z tego oddziałowego szpitalnego . Natomiast pozytywne jest to iż znamy już hasła ‚starej Pabianickiej’ gwardii na kolejne lata. Panowie Krzysztof H, Grzegorz M wspólnie ogłoszą iż po wygranych wyborach będzie i Nowy basen i także tunel. A potem wyjdzie jak zawsze……

Szkoda, że nie ma w Polityce odpowiedzialności za swoje słowa i obietnice. Gdyby przykładowo za niedotrzymanie obietnic był zakaz startowania jakichkolwiek w wyborach przez np. 10 lat może politycy nie robiliby ze swojej gęby cholewy.

Panie pośle oświadczam, że jeżeli pan mówi 8lutego ja poczekam do 15 lutego 2025 roku nie będą złożone rakowe dokumenty , to o głosach w jakichkolwiek wyborach może pan i pańska partia zapomnieć. Więcej będę dobrego przekonywał innych. Aha bez tłumaczeń typu miało być e lutym jest w czerwcu to tylko parę miesięcy.

Pewno się posłali że strachu 😁😁😁

Poseł powiedział do 8 lutego a ty od razu odpisujesz rok 2025 , przecież on nie mówił który rok😂