Strona główna Aktualności Czym się zajmuje copywriter?

Czym się zajmuje copywriter?

2

Kiedy Internet upowszechnił się globalnie, zaczęły powstawać różne blogi, witryny i sklepy online. Wzrosło też zapotrzebowanie na teksty w postaci poradników, artykułów sponsorowanych czy opisów produktów.

Są to zadania copywriterów, czyli osób zawodowo zajmujących się tworzeniem treści reklamowych. Czym dokładnie zajmuje się copywriter? Sprawdźmy!

Copywriter dawniej i obecnie

Czy zawód copywritera zrodził się wraz z internetową rewolucją? Oczywiście, że nie! Pierwszymi copywriterami byli Amerykanie, twórcy pierwszych, dziewiętnastowiecznych szyldów i graficznych reklam, umieszczanych w witrynach sklepów. Przed upowszechnieniem się internetu, autorzy tekstów reklamowych tworzyli treści na potrzeby lokalnych sprzedawców, do gazet, radia, telewizji.

Obecnie copywriting stał się czymś więcej, niż pisanie chwytliwych sloganów i haseł reklamowych. To również tworzenie wartościowego contentu, czyli treści na strony internetowe oraz aplikacje mobilne. Zadania copywritera to: tworzenie, obróbka i korekta tekstów, które mają dobrze pozycjonować stronę w wynikach wyszukiwania.

Content copywriter a SEO copywriter

Nie każdy copywriter jest SEO copywriterem, chociaż wielu za takowych się uważa. SEO w języku angielskim oznacza Search Engine Optimization, to znaczy optymalizację stron pod kątem algorytmu wyszukiwarek, takich jak: Google czy Yahoo. SEO copywriter tworzy unikalne treści na podstawie słów kluczowych i wytycznych, przygotowanych przez SEO specjalistów. Content copywriterzy, nazywani też content writerami, koncentrują się zaś na doborze treści w taki sposób, by w 100% odpowiadały one potrzebom i problemom grupy docelowej.

Czym różnią się zakresy obowiązków content writerów i SEO copywriterów? Odpowiedź na to pytanie znajdziesz, analizując ogłoszenia, dostępne między innymi na Pracuj.pl. Na portalu cyklicznie pojawiają się rekrutacje specjalistów do spraw contentu i SEO writingu. Osoby, zatrudnione na powyższych stanowiskach, odpowiadają między innymi za tworzenie i obróbkę treści, przeznaczonych na strony www, blogi, webinary, media społecznościowe i e-booki. W branży wysoko cenieni są zwłaszcza Ci specjaliści, którzy samodzielnie realizują wyznaczone cele i zadania oraz ci, którzy potrafią efektywnie współpracować w zespole zdalnie, hybrydowo lub stacjonarnie, w siedzibach firm.

REKLAMA
Subskrybuj
Powiadom o
2 komentarzy
najstarszy
najnowszy
Inline Feedbacks
View all comments

ile na rękę ?

Zawód copywritera powoli zamiera. Prowadzimy agencję pośrednictwa pracy dla osób niepełnosprawnych. Mieliśmy duże zapotrzebowanie na takich pracowników. Jednak wraz z pojawieniem się Chat GTP copywriterzy przestali być potrzebni. Firmy już nie szukają osób do takiej pracy. Maszyna pisze treści szybciej, czasem o wyższej jakości.