Strona główna Aktualności Budowa mostu na „Grota” bez poślizgu

Budowa mostu na „Grota” bez poślizgu

19
foto: Starostwo Powiatowe w Pabianicach
Mija pierwszy miesiąc robót na „Grota” Roweckiego. Wygląda na to, że na razie prace przy budowie nowego mostu nie napotykają żadnych nieprzewidzianych przeszkód. To dobra informacja dla kierowców.

Podbudowa połowy nowego mostu została już wykonana. Teraz, za pomocą kamieni w siatkach, będzie utwardzane podłoże koryta Dobrzynki

– Na razie nie napotkano na nieprzewidziane kolizje i problemy podczas rozbiórki mostu mówi Krzysztof Habura, starosta pabianicki. – Betonowa podbudowa została już zalana. Czekamy żeby uzyskała odpowiednią wytrzymałość. Gdy tak się stanie, ruszy układanie kolejnych elementów. Prace przebiegają terminowo.

Budowa nowego mostu na „Grota” Roweckiego zaplanowana była już na rok 2021, jednak z uwagi na zaawansowane prace prowadzone na ul. Zamkowej i Warszawskiej, inwestycję przełożono. Czas się jednak nieubłagalnie kurczył. Na stole leżało 856 tys. zł wyłożone przez Ministerstwo Infrastruktury. Niewykorzystanie tych środków do końca tego roku oznaczało, że one przepadną. Dlatego zapadła decyzja o rozpoczęciu prac 1 czerwca. Remont mostu zaplanowano „połówkowo” i ruch odbywa się tam wahadłowo, aby nie sparaliżować całkowicie tej części miasta.

Pierwotnie remont mostu miał kosztować 1,8 mln złotych. Niestety, na chwile obecną tą inwestycję wyceniono już na ponad 2,6 mln zł z czego wspomniane 856 tys. pochodzi z Ministerstwa Infrastruktury, 900 tys zł. z funduszu przeciwdziałania Covid-19, a 882 tys to wkład starostwa.

REKLAMA
Subskrybuj
Powiadom o
19 komentarzy
najstarszy
najnowszy
Inline Feedbacks
View all comments

Czy może mi ktoś wytłumaczyć co za niekompetentna osoba przygotowuje wycenę kosztów remontu? Od kilku lat każdy remont jest źle wyceniany. Co najmniej o 80 procent. Czy to czyjąś niewiedza? Niekompetencja? Brak wiedzy budowlanej? Kolejny wał? I nie jest to kwestia rosnących cen materiałów. Bo od kilku lat każdy remont jest źle wyceniony.

myślałem że to coś skomplikowanego , a tu widze że tylko grubą płytę betonowa przykryć i posmarować asfaltem! tak jak to pokazują ci robotnicy na zdjęciu. dwa dni roboty max!

Ze szwagrem na działce nie takie rzeczy się robiło….;-)

Do października skończą ten remont?

Ale oni zrobią tak, żeby woda nie zalewała ulicy? Prawda?

Ale tego nie było w kosztorysie 😉

Tego nie wiem nikt. Miał być remont i wydane pieniądze. Nikt nie obiecywał poprawy.

położą płyty dziurawce i po problemie z odprowadzaniem wody!

2.6 mln zł za 4 żelbetonowe ściany, jakie szczęście, że tu rządzi platforma inaczej takie wały by nie przeszły.

Nie ma czegoś takiego jak „żelbeton”.

Żelbet (zwany najpierw żelazobetonem, a później- żelbetonem) to beton, który – szczególnie w strefach rozciąganych – jest dodatkowo wzmocniony stalowymi prętami – gładkimi lub żebrowanymi. Dzięki zbrojeniu zdecydowanie wzrasta nośność konstrukcji z betonu8 – zginanych oraz ściskanych osiowo i mimośrodowo

Tylko wygląda mi, że problemu nie rozwiąże. Dziś wracałem tamtendy z pracy. Rozlewisko jak było wcześnie, tak nadal było daleko przed zfrezowanym asfaltem, jak i za nim. Remont miał to poprawić a wygląda, że amfibia nadal będzie konieczna.

Inspektor nadzoru inwestorskiego z przewodnikiem w majtach. Bez kasku, kamizelki, teren nie zabezpieczony, nie oznakowany. A jak zdarzy się poślizg…

oni tak serio bez kakakasu i w półbucikach ze spacerku? już widze jak jakiś rowerzysta wieczorem ze skarpy nabija się na te druciory!

Dzisiaj wieczorem test pomysłowości Habury. Jak było z basenem i halą, wiemy. Teraz most.

Nadzór budowlany może to sprawdzi jak torowisko ?

A Habura mówi to niego : zobacz jaka gruba ryba pływa w tych Pabianicach😂😂

inwestycja od początku nieprzemyślana! Nikt nie wziął pod uwagę iż na mosirze powstaje szkutnia. zwodowane tam statki i łódeczki będą miały ujście do dobrzynki i wszystkie płynąc do morza utkną na tym moście! mogli by od razu wybudować podnoszony, aby jednostki mogły płynąć z nurtem.

Podobno mają zatrudnić Janka Kosa i Gustlika bo oni już mają doświadczenie w podnoszeniu mostu.