Na pabianickie ulice wyjechał dziś 9-metrowy autobusu KingLong PEV9 SmartCity. Autobus spotkamy na różnych liniach.
Wcześniej pabianickie MZK testowało 2 elektryczne Solarisy. Tym razem wybór padł na pojazd chińskiego producenta. King Long jest jednym z największych światowych producentów autobusów i należy do grupy Golden Dragon. Roczna produkcja sięga 30 000 sztuk. Jak informuje producent, w Europie już od wielu lat miejskie autobusy elektryczne King Long są wykorzystywane przez operatorów przede wszystkim na Malcie, w Grecji, Hiszpanii, Rumunii i we Włoszech, a także w nieco mniejszych ilościach między innymi w Austrii, Norwegii oraz na Litwie.
Testowany autobus PEV9 SmartCity przy długości 9.2m może zmieścić 62 pasażerów, w tym 25 na miejscach siedzących. Dzięki baterii wykonanej w najnowszej technologii LFP ma zasięg ponad 300 km i jest całkowicie bezpieczny z uwagi na konstrukcję baterii, która jest w 100% niepalna. Dodatkowo autobus wyposażony jest w nowatorski system wczesnej detekcji, ostrzegania i obniżania temperatury magazynu energii za pomocą ciekłego azotu dzięki czemu możemy zapomnieć o stereotypach mówiących o tym, że autobusy elektryczne to pojazdy niebezpieczne i łatwopalne”
Paweł Dzikowski, prezes zarządu EV Motors Sp. z o.o.
Pasażerowie, którzy chcieliby podzielić się swoimi opiniami na temat testowanego pojazdu, mogą je nadsyłać e-mailem na adres komunikacja@um.pabianice.pl.
Uwaga! Kursy autobusu elektrycznego nie będą wyświetlane na tablicach dynamicznej informacji pasażerskiej. Prosimy o korzystanie z papierowych rozkładów jazdy. Autobus nie jest wyposażony w biletomat.
Czyli można na gapę
Nie, nie można. Autobus, bez biletomatu nie daje ci przyzwolenia na gapę
Czy autobus elektryczny powinien jeździć poza miastem czy tylko w samym mieście? Gdzie jest bardziej zasadne testowanie takiego autobusu.? Przypuszczam że dla sprzedającego to będzie za miastem. Dla Ludzi w mieście
Każdy pojazd testowy obsługuje wszystkie linie MZK i te miejskie i podmiejskie, aby właśnie sprawdzić jak się dany wóz sprawuję. Zresztą, jeśli MZK kupi elektryki, to będą jeździć wszędzie, typu do Dłutowa, Ksawerowa, itd.