Strona główna Aktualności Z miasta Wkrótce przetarg na drogi rowerowe. Będzie ich prawie 15 kilometrów

Wkrótce przetarg na drogi rowerowe. Będzie ich prawie 15 kilometrów

7
Zdjęcie ilustracyjne.
Z tej wiadomości powinni ucieszyć się cykliści: dużymi krokami zbliża się inwestycja, jaką jest budowa w Pabianicach dróg rowerowych. Jeszcze w październiku miejscy urzędnicy zamierzają ogłosić przetarg na wykonanie robót. 

Specyfikacja przetargowa z wytycznymi dotyczącymi tego przedsięwzięcia jest już gotowa. Ma być ono realizowane w systemie „zaprojektuj i wybuduj”.

Na terenie miasta powstanie 14,6 kilometra ścieżek o nawierzchni asfaltowej, w jednym, szarym kolorze.

– Taką decyzję podjęliśmy po konsultacjach ze środowiskiem pabianickich rowerzystów. Jedynie w wyjątkowych przypadkach, np. tam, gdzie będzie komora ciepłownicza, dopuścimy położenie bezfazowej kostki brukowej – wyjaśnia Andrzej Różański, naczelnik wydziału infrastruktury technicznej i komunikacji w pabianickim magistracie.

Większość dróg rowerowych będzie dwukierunkowa, o szerokości 2 metrów.

– Jednokierunkowe (węższe o 0,5 metra – przyp. red.) zostaną pobudowane tylko na krótkich odcinkach – dodaje Marcin Chmielewski, zastępca naczelnika.

Cykliści mogą również liczyć na odpowiednią infrastrukturę, np. podpórki na skrzyżowaniach, ułatwiające postój podczas oczekiwania na zielone światło.

Najbliższe tygodnie zajmie procedura przetargowa, zimę wykonawca (lub wykonawcy, bo inwestycja zostanie podzielona na etapy) wykorzysta zapewne na przygotowanie projektu, aby wiosną móc ruszyć z pracami. Planowany termin zakończenia robót to koniec marca 2021 roku.

Drogi rowerowe będą pobudowane przy następujących ulicach:

  • Wspólna – od stacji Statoil do granicy miasta
  • Łaska – od granicy miasta do Zamkowej
  • Wiejska – od Łaskiej do Jana Pawła II
  • Moniuszki – od Wiejskiej do Śniadeckiego
  • Śniadeckiego – od Moniuszki do Jana Pawła II
  • Szarych Szeregów – od stacji kolejowej do Moniuszki
  • Skośna – od granicy miasta do Wiejskiej
  • Wiejska – od granicy miasta do Miodowej
  • Wiejska – od Jana Pawła II do projektowanej Popiełuszki
  • Jana Pawła II – od Wiejskiej do Świętokrzyskiej
  • Targowa – od Jana Pawła II do Orlej
  • Popiełuszki (projektowana) – od Wiejskiej do Jutrzkowickiej
  • Targowa – od projektowanej Popiełuszki do asfaltowej części ul. Targowej
  • Bugaj – od Grota Roweckiego do Brackiej
  • Kopernika – od Brackiej do Piotra Skargi
  • 20. Stycznia – od Grota Roweckiego do Rydzyńskiej
  • Waltera Jankego – od istniejącej ścieżki rowerowej do 20. Stycznia
  • Partyzancka – od Sikorskiego do granicy miasta
REKLAMA
Subskrybuj
Powiadom o
7 komentarzy
najstarszy
najnowszy
Inline Feedbacks
View all comments

Brawo!!!!
Liczę ze będzie można odczuć znaczaca poprawę w poruszaniu się rowerem .
Skorzystają na tym również nasze dzieci
Które teraz jest strach wypuszczać samodzielnie na ulicę.
Np . Łaska

Apeluję o naukę podstawowych przepisów ruchu dla rowerzystów. Rowerzyści nigdy nie ustępują pierwszeństwa pieszym na pasach, również tych przecinających ścieżki rowerowe. Tak samo wygląda sytuacja gdy piesi usiłują dojść do tramwaju z otwartymi drzwiami. Rowerzysta dodaje gazu nawet gdy inny samochód właśnie ustępuje pierwszeństwa.

Ja ustępuje 😊

Nie zawsze, nie zawsze. Piesi za to wychodzą na jezdnię, żeby wejść do tramwaju gdy ten tylko pojawi się na horyzoncie, więc z tym tramwajem to różnie bywa, ale po rewitalizacjach i budowie ścieżek rowerowych nie będzie już tego problemu.

Tak, tak. Już widzę te ścieżki rowerowe. Najpewniej znów wydzielą pas z jezdni. Nie dość, że ulice są i tak wąskie, to jeszcze będzie „weselej”. A gdzie zaparkują samochody, CO?? A może na tych ulicach zabronić ruchu pojazdom mechanicznym, i zrobić ścieżki rowerowe…. A co…!! Druga sprawa, to to, że poruszający się rowerami zupełnie nie mają pojęcia o ruchu drogowym, bo i skąd?? Kiedyś były karty rowerowe, a teraz…?? DEBILIZM do entej potęgi.!!

Większość rowerzystów posiada również prawo jazdy, a niepełnoletni nadal muszą posiadać karty rowerowe, więc raczej pitolisz. Nie ma ani jednej ulicy w Pabianicach, na której nie zmieściłoby się auto, więc ulice wcale nie są wąskie, powinny być właśnie węższe, np. Zamkowa, Warszawska, łaska, waltera. Nie potrzebne są w Pabianicach szerokie drogi, ani przelotówki. Powinno być więcej zieleni zamiast betonu 😉 ścieżek rowerowych powinno być jak najwięcej dla bezpieczeństwa każdego uczestnika ruchu.

Zamiast narzekać na rowerzystów
Sami wsiadzcie na rower
I poczujcie jak się jeździ z innej perspektywy .
Póki co musimy się tolerować
Dążyć do poprawy warunkow dla wszystkich