Strona główna Aktualności Z miasta Urząd daje pieniądze. Na usuwanie azbestu

Urząd daje pieniądze. Na usuwanie azbestu

1
3 tysiące złotych – maksymalnie takie dofinansowanie otrzymają mieszkańcy, którzy będą chcieli usunąć ze swoich nieruchomości azbest. 

W magistracie właśnie rozpoczyna się nabór wniosków o przydzielenie dotacji. Kto może się o nią ubiegać?

– Osoby fizyczne i prawne, przedsiębiorcy oraz wspólnoty mieszkaniowe – wylicza Aneta Klimek, rzecznik prasowy Urzędu Miejskiego w Pabianicach. – Umowy zamierzamy podpisywać do wyczerpania przeznaczonych na ten cel pieniędzy. To 40 tys. zł. 

Za jedną tonę zutylizowanych odpadów azbestowych wnioskodawca może dostać do 600 zł brutto, a łącznie nie więcej niż 3 tys. zł. Jeśli wydatki przekroczą tę kwotę, pokrycie brakującej będzie już w gestii mieszkańca.

Do wniosków, które należy składać w wydziale ochrony środowiska (ul. św. Jana 4, drugie piętro) należy dołączyć kserokopię zgłoszenia złożonego w wydziale architektury i budownictwa (w starostwie powiatowym) w zakresie prac związanych z usuwaniem azbestu, a także kosztorys inwestorski. Obowiązkowe jest również wystawienie przez ich wykonawcę dokumentu potwierdzającego przekazanie odpadów na składowisko.

Wniosek o dotację można pobrać TUTAJ. Są one również dostępne w wydziale.

REKLAMA
Subskrybuj
Powiadom o
1 Komentarz
najstarszy
najnowszy
Inline Feedbacks
View all comments

A może należało by tylko zgłaszać w urzędzie chęć pozbycia się azbeztu, wtedy z urzędu przyjeżdżają, demontuja i zabierają. Obywatel nie ponosi kosztów a faktury zostają w urzędzie. Rzeczywistość jest taka że obywatel w własnym zakresie musi znaleźć firmę recyklingowany która z kolei ma swoją dużo wyższa cenę odbioru. (kiedyś odbiór był za darmo) Więc może okazać się, że ludzie zdejma sami i na gruz wywalą co widziałem jakiś czas temu – na wywrotce cegła i eternit poruszony.