Strona główna Aktualności Z miasta Trzy ważne kwestie dotyczące przebudowy torowiska. Urzędnicy odpowiadają

Trzy ważne kwestie dotyczące przebudowy torowiska. Urzędnicy odpowiadają

51
Kilka dni temu urzędnicy z pabianickiego ratusza pokazali wizualizacje ul. Zamkowej i Warszawskiej. Obrazy i proponowane przez projektantów rozwiązania wzbudziły wiele wątpliwości. Pod naszym artykułem, zarówno na portalu i Facebooku, dodanych zostało kilkaset komentarzy. Przewijają się w nich głównie 3 kwestie. Poprosiliśmy magistrat o odpowiedzi. 

 

1. Ile miejsc parkingowych (postojowych) przewidzianych jest dla samochodów osobowych na odcinku od ul. Zielonej do Kilińskiego oraz od Kilińskiego do 3 Maja.

Wykonawca przebudowy linii tramwajowej dał wszystkim możliwość wglądu w koncepcję oraz wnoszenia do niej uwag podczas konsultacji w październiku 2019 i w miarę możliwości uwzględnił sugestie. Wzdłuż głównej ulicy pojawiła się droga rowerowa o łącznej długości 1,5 km – to postulat mieszkańców. Zadanie pod nazwą „Ścieżka rowerowa w Pabianicach odcinek Zamkowa”, na które zagłosowało 2455 mieszkańców, wygrało w edycji budżetu obywatelskiego w 2016 r., a realizacja była wstrzymana do czasu remontu Zamkowej. To pierwszy element, który wpłynął na liczbę miejsc parkingowych wzdłuż Zamkowej. Drugi to uporządkowanie ruchu i poprawa bezpieczeństwa, o co od lat wnioskowała KPP w Pabianicach. Projekt uwzględnił wytyczne komunikacyjne wynikające z przepisów, np. odległości od skrzyżowań, przystanków czy przejść dla pieszych. W ciągu pięciu lat na ul. Zamkowej, Warszawskiej i Stary Rynek doszło do 30 potrąceń pieszych i 12 potrąceń rowerzystów. To dane z KPP w Pabianicach od 2016 do 15 kwietnia 2021 r. Skanalizowanie ruchu ma na celu poprawę bezpieczeństwa, a o to również wnioskowali mieszkańcy.
Liczba miejsc postojowych: na odcinku ul. Zielona – Kilińskiego będzie 125 (w tym 108 wyznaczonych liniami i 17 niewyznaczonych). Ul. Kilińskiego – 3 Maja będzie 150 (w tym 74 wyznaczone liniami i 76 niewyznaczonych). Ul. 3 Maja – Nawrockiego będzie 41 (w tym 30 wyznaczonych liniami i 11 niewyznaczonych). Razem, czyli od Zielonej do Nawrockiego będzie 316 (w tym 212 wyznaczonych liniami i 104 niewyznaczone).

2. Ile przewidzianych jest nasadzeń drzew i krzewów na wspomnianych wyżej odcinkach.

Projekt zieleni w projekcie ŁTM jest w trakcie opracowania. W ramach nasadzeń zastępczych pojawią się mieście 72 nowe drzewa, w tym 19 wzdłuż ul. Zamkowej.

3. Jak rozwiązana będzie kwestia przejścia dla pieszych na ul. Kilińskiego. Czy piesi będą mieli zielone światło równocześnie z pasem prawym ul. Zamkowej (pas do jazdy na wprost i w prawo)? Takie rozwiązanie blokowałoby przejazd aut jadących na wprost przez auta jadące w prawo, które musiałby czekać na przejście pieszych przez ul. Kilińskiego. Jak będzie wyglądała organizacja ruchu na tym skrzyżowaniu?

Organizacja ruchu na ul. Zamkowej na wlotach wschodnich i zachodnich przewiduje pas do jazdy na wprost i w prawo oraz osobny pas do skrętu w lewo. Taka sama organizacja ruchu będzie na ul. Kilińskiego przed ul. Zamkową, z tym że dodatkowo powstanie śluza dla rowerów. Na ul. św. Jana bez zmian pozostanie natomiast jeden pas ruchu do jazdy we wszystkich kierunkach. Na wylotach będzie po jednym pasie ruchu.
W miejscu torowiska zostanie stworzony pas autobusowo-tramwajowy. Przystanki dla autobusów i tramwajów zostaną przeniesione za skrzyżowanie. Takie rozwiązanie umożliwia zachowanie lewoskrętów, a także poprawi integrację komunikacji. Do tej pory autobusy i tramwaje jadące w kierunku ulicy Łaskiej odjeżdżały z trzech różnych przystanków, teraz będą odjeżdżać z jednego. Taka sama sytuacja dotyczy kierunku do Starego Miasta.
Przebudowana zostanie również sygnalizacja. Będzie pracowała w trybie akomodacyjnym, acyklicznym z fazą główną dla ruchu wzdłuż ul. Zamkowej (cykl zielonego światła dla ul. Zamkowej będzie trwał prawie minutę). Zgłoszenia pojazdów będą poprzez detekcję indukcyjną w postaci długiej pętli przed linią zatrzymania i pętli oddalonych na jezdni głównej do badania luk czasowych. Dla relacji podporządkowanych natomiast oprócz pętli długich zostaną zastosowane pętle rombowe dla wykrywania jednośladów. Tramwaje i autobusy również będą wykrywane pętlami indukcyjnymi. Zostanie wprowadzony także priorytet dla pojazdów transportu publicznego, którego pojazdy będą poruszały się po pasie autobusowo-tramwajowym, w postaci wydłużenia sygnału zielonego lub skrócenia faz kolizyjnych dla kierunku głównego. Przejścia dla pieszych zostaną wytyczone przez te same wloty co w stanie istniejącym, a dodatkowo przez wlot południowy i wschodni przeprowadzony będzie przejazd rowerowy. Zgłoszenia pieszych odbywały się będą poprzez detekcję przyciskową, zgłoszenia rowerzystów poprzez detekcję radarową i rezerwowo przyciskową. Sygnał zielony dla pieszych i rowerzystów na przejściach dla pieszych i przejeździe rowerowym równoległym do ul. Zamkowej odbywać się będzie w fazie głównej, kiedy odbywa się ruch pojazdów i tramwajów po ul. Zamkowej. Na ul. Zamkowej dla lewoskrętów przewidziano osobne fazy sygnalizacji.
Cykl sygnalizacji na skrzyżowaniach ulicy Zamkowej ze skrzyżowaniami z ulicami Kilińskiego i Traugutta będzie skoordynowany. Cykl zielonego światła dla ul. Zamkowej będzie trwał prawie minutę, ponadto na głównym skrzyżowaniu będzie wystarczająco dużo miejsca, żeby samochody mogły swobodnie ominąć te skręcające w prawo.

REKLAMA
Subskrybuj
Powiadom o
51 komentarzy
najstarszy
najnowszy
Inline Feedbacks
View all comments

Wymyślacze problemów… Czas start !!!

Last edited 3 lat temu by Malkomtent

Powinno być chyba napisane w porównaniu do ocecnych miejsc czy drzewostanu. Czy przybędzie? Czy ubędzie?

podobnie z czasem przejazdu przez skrzyżowanie. Czy do stanu obecnego się skróci czy wydłuży? A tak to olanie tematu w wypowiedzi.

Brawa dla redakcji za zadanie pytań urzędnikom. Jednak odpowiedzi nie dają pełnego obrazu nowej rzeczywistości, ponieważ nie odnoszą się do stanu bieżącego. Np. informacja o nowej ilości miejsc parkingowych lub drzew będzie pełna jeśli podana zostanie obecna ilość miejsc parkingowych lub drzew. Na tej podstawie będzie można stwierdzić czy remont poprawi czy pogorszy jakość życia pabianiczan.

19 drzew wzdłuż całej Zamkowej? Toż to nieprzebyte knieje będą!

Odpowiedź na punkt 3 to jeden wielki bełkot. Długość odpowiedzi a większość poświęcone technicznemu opisowi technologii świadczy o tym, że problem nie został wcześniej zauważony i teraz trzeba to przykryć. Na prawdę liczę, że doczekam czasów aż w budżetówce będą porównywalne pieniądze jak w sektorze prywatnym i nastanie czas specjalistów. Pętle indukcyjne i „inteligentna” sygnalizacja nie są rozwiązaniem opisywanego problemu. Polepszeniem sytuacji w stosunku do obecnej byłby osobny prawoskręt lub 2 pasy do jazdy na wprost (w tym jeden na wprost + do jazdy w prawo) UZUPEŁNIONE o pętle i sztuczną inteligencje. Opisywane przez urzędników rozwiązanie w dalszym ciągu spowalnia… Czytaj więcej »

Last edited 3 lat temu by x

A na projekcie są odsunięte te przejścia czy nie ? Bo biadolisz niepotrzebnie

.

Last edited 3 lat temu by x

Nie są 🙂 Kilińskiego powinno być przynajmniej tak odsunięte jak Zamkowa a jak widać nie jest.
Dodatkowo na zielono idealnie widać miejsce gdzie można zrobić pasy do skrętu.

nie.jpg
Last edited 3 lat temu by x

Przedstawiasz sensowne wnioski i argumenty (choć jak widać nie dla wszystkich są one zrozumiale). Tyle że na racjonalne zmiany jest 1% szansy na ich wprowadzenie – wnioskując z treści odp. UM. 🙁

Na Kilińskiego to widzę, że przejście jest oddalone więcej niż na Zamkowej, tak, że jest zasłonięte przez drzewo

W uzupełnieniu do mojego komentarza z „18 kwietnia 2021 19:23” czy można zdobyć dane ile samochodów przejeżdża obecnie przez skrzyżowanie na wprost i w prawo podczas 1 cyklu świateł? Czy urząd ma prognozy jak będzie wyglądało to po remoncie?
Taki tip dla urzędników – obecnie skręcający w prawo w Kilińskiego ustawiają się przy prawej krawędzi pasa, a większość aut jadących na wprost zajmuje środek pasa ruchu dlatego wszystko idzie stosunkowo płynnie.

I co tego ?

Zupełnie nic. Przecież od kontraktu wartego 173mln można wymagać jedynie położenia nowego asfaltu i wymalowania pasów 😀
– można włączyć funkcjonalność pokazywania IP komentujących?

Podejrzewam, że nie tylko ja byłbym szczęśliwy, gdyby wszystko pozostało tak, jak jest obecnie. Nierówna kostka, brak pasów na jezdni, przejścia w skrajnie niebezpiecznych miejscach. Ale przynajmniej najgłówniejszy ciąg komunikacyjny w mieście, byłby przejezdny. Prawoskręty by nie blokowały ruchu, byłoby gdzie stanąć, oraz co najważniejsze, miejsce gdzie można w bezpieczny sposób wyprzedzić maruderów. A takto będziemy stać w niekończącym się korku przy ezdechu, smrodzić prezydentowi spalinami, posłusznie wlecz się w kondukcie maruderów z zawrotną prędkością aż 30 kilometrów na godzinę!!! Czy obecne remonty nie mogą mieć na celu polepszenie bytu mieszkańców, zamiast wypompowania środków z budżetu?

Wydaje mi się, że polepszają. 30 potrąceń pieszych to niechlubny rekord.

Potrącenia jak były, tak są i tak będą dopiki osoby będą się poruszać po drogach zarówno na pieszo, jak i samochodem. Pozatym jak wspomniałem jest wiele przejść które nie powinny istnieć, na przykład, przy Konstantynowskiej i Batorego oba wschodnie, Puławskiego i koło Netto, bo są one wybitnie niebezpieczne z różnych względów. Jakby tych przejść nie było, statystyki byłyby znacznie lepsze…

zamiast przejść dla pieszych po zebrze, powinni zastosować mosty linowe. Dla tych z torbami, niepełnosprawnych i tych co się spieszą tyrolki do przelotu nad jezdnią. Dla rowerzystów na końcu ścieżek skarpy do wyskoków nad jezdnią! ale było by pięknie. A i kondycji by ludzie nabrali 🙂

Jakby tu zrobić deptak i nie jeździłyby samochody to też statystyki byłyby lepsze.

Tylko osoba niedorozwinięta intelektualnie mogła by wpaść na taki pomysł… Pabianice to nie Ciechocinek, Gdańsk, czy Kraków, u nas turystyka już od dekad jest w agonii. Zrobienie z najważniejszego ciągu komunikacyjnego w mieście deptakiem, znaczyłoby zabicie handlu i usług w centrum.

Główny ciąg komunikacyjny to jest droga krajowa i drogi wojewódzkie. A droga w centrum miasta powinna służyć wyłącznie ruchowi lokalnemu. Jeśli ktoś chce coś pokupić lub załatwić w mieście to wtedy tam wjeżdża. A nie wtedy, kiedy chce dostać się szybko z Piasków na Bugaj, robiąc sobie wyścigi, na trzeciego, kto pierwszy ten lepszy. I jeśli ktoś będzie chciał iść do krawca, dorobić klucze, czy kupić coś w znanym sklepie z elektroniką, albo zrobić nowe okulary, to wjedzie do miasta i żadna nowa organizacja ruchu, która nie odpowiada samochodziarzom, a odpowiada rowerzystom i pieszym, tego nie zmieni. Co do deptaka,… Czytaj więcej »

Last edited 3 lat temu by Pieszy

To o czym mówisz jest głównym ciągiem komunikacyjnym dla kraju lub województwa. Dla miasta głównym jego ciągiem komunikacyjnym jest zazwyczaj (o ironio) jego główna ulica. To prawda, że Zamkowa jest zbyt szeroka w stosunku do obecnego ruchu. Ale wystarczyłoby unormowanie ruchu poprzez wydzielenie pasów czy też wyniesienie w górę skrzyżowań/przejść dla pieszych i lepsze ich oświetlenie. Z drugiej strony nie zapominajmy, że piesi też święci nie są 😉

Polecam publikacje i badania dotyczące twierdzenia Lewisa-Mogridge’a. Może to coś rozjaśni. Ale nie wystarczy przeczytanie jednego artykułu z internetu, bo to i tak nie pozwoli na zrozumienie problemu.

Byłem na studiach, wyłożyli mi wiele teorii i mówili, że firmy tak działają i będą szły w taką i taką stronę. Poszedłem do pracy i zgadnij jak mało z tych rzeczy sie sprawdziło 🙂
Publikacje i twierdzenia swoje a realia swoje 🙂

To odwrotnie niż z moimi studiami. Może dlatego, że na studiach zamiast się uczyć, to byłeś. Bez sensu ta dyskusja. Studia nic nie dają, badania niczego nie dowodzą. Tylko nie wiem, skąd w takim razie czerpiesz swoją wiedzę na temat organizacji ruchu, budowy dróg, przepustowości, ruchu pieszych, bo rozumiem, że ani ze szkoły, ani z prac naukowych. Raczej sama jazda po mieście nie wystarczy.

Last edited 3 lat temu by Pieszy

Mogę tylko pogratulować wyboru studiów i mam nadzieje, że jesteś szczęśliwy zawodowo. Jeśli studiowałbyś trochę pilniej to wiedziałbyś, że badania można zrobić w taki sposób, aby obronić albo obalić postawioną tezę. Dlatego też potrzebna jest niezależna recenzja wyników badań. Chcesz mi również powiedzieć, że bycie czynnym uczestnikiem ruchu zarówno pieszego jak i kołowego nie jest wystarczające aby obalić tezę o Zamkowej jako „deptaku”? Co również rozumiesz przez ruch lokalny? Przeczytałeś sobie jakiś tam artykuł o jakiś tam teoriach i ślepo w niego wierzysz. To samo było w Łodzi. Urzędnicy też poczytali takie publikacje i jak widać nie zadziałało to. Miasto… Czytaj więcej »

Szczęśliwy zawodowo jestem 🙂 Co do badań naukowych- no comments. Nie zgłębisz tematu ani w tydzień, ani w rok, a sensownych publikacji naukowych na ten temat są dziesiątki. Oczywiście te badania akurat nie popierają twojej tezy więc im zaprzeczasz. Podaj inne, które potwierdzają twoja tezę o korkach. Bo obserwacja ruchu z pozycji kierowcy nie wystarczy.
Co do Łodzi, co nie zadziałało ?
O deptaku to nie chyba nie zrozumiałeś w jakim kontekście napisałem.

W takim razie drogi gminne i powiatowe są głównymi ciągami komunikacyjnymi dla gminy i dla powiatu ? 😁😁😁

Nie do końca, ten główny ciąg komunikacyjny miasta zaczyna się na Łaskiej, czyli drodze wojewódzkiej, później przechodzi na Zamkową, czyli drogę miejską, kończy się na Warszawskiej i Rzgowskiej, czyli drodze krajowej. Główny ciąg komunikacyjny to drogi o dużym znaczeniu dla regionu.

Nie do końca. Ten główny ciąg zaczyna się na Łaskiej, czyli wojewódzkiej, przechodzi w Partyzancką czyli drogę krajową i omija centrum, które nie służy do szybkiego przejazdu z Łasku, Dobronia do Woli Zaradzynskiej, Ksawerowa albo do Bychlewa tylko do ruchu lokalnego dla miasta. Gwarantuję, że gdyby zamontować na całej długości Łaskiej, Zamkowej, Starego Rynku i Warszawskiej fotoradary, to ruch zmalałby o połowę, bo kierowcy traktujący ten ciąg jak „przelotówkę szybkiego ruchu przez Pabianice, na której można wyprzedzać na trzeciego nawet po torach” wybraliby inną drogę. Woleliby pojechać w tych kierunkach drogami ekspresowymi, nadrabiając delikatnie kilometrów, ale omijając miasto, bo nie… Czytaj więcej »

Last edited 3 lat temu by Śmieszek 😁

Zamkową 90km/h? Ty sie z choinki urwałeś czy jesteś tym urzędnikiem, który ma co chwilę inne nicki? 😀 Nie wiem jak bardzo musiałbym nie szanować auta żeby jechać Zamkową szybciej niż 60km/h. A Łaska ma zbyt krótkie odcinki między światłami, aby osiągnąć tam przelotową 90km/h. Może na bardzo krótkim odcinku jakiś młodziak osiągnie tam chwilowe 90km/h, ale raczej nie o takich przypadkach dyskutujemy. Jeżdżę między miastami, jeżdżę z jednego końca Pabianic na drugi. Nie ma zbytniej różnicy czasowej przy wyborze Zamkowej, Partyzanckiej czy Wileńskiej/Orla. Jesteśmy małym miastem, a niektórzy robią tu teorie i projekty jakbyśmy byli metropolią która potrzebuje całego… Czytaj więcej »

Last edited 3 lat temu by x

Jeżeli nie ma różnicy czasowej między Partyzancką, Zamkową czy Orła to nie ma żadnego powodu dla pozostawienia Zamkowej jako przelotowej drogi trzypasmowej. Co do przekraczania prędkości ty chyba żyjesz w innej czasoprzestrzeni.

Oczywiście, że jest. Jakim trzeba być ignorantem żeby tego nie rozumieć? Zwężając Zamkową WYDŁUŻASZ czas przejazdu co oznacza, że powodujesz korki. W momencie gdy kierowcy wybiorą inne drogi z wyżej wymienionych to one sie zakorkują i tak w kółko. No i będziesz miał smog itd i jako ten pieszy za którego sie również podajesz będziesz wdychał spaliny 😀 Rozpatrujesz Zamkową jako punkt przejazdu z jednego końca miasta na drugi co jest delikatnie mówiąc – mało mądre To chyba Ty żyjesz w innej rzeczywistości jeśli uważasz, że na Zamkowej jeździ się 90km/h. Albo w nigdy auta nie prowadziłeś. Wyłączam sie z… Czytaj więcej »

Brawo, wygrałeś milion! 😀 Pomyśl czym różni się główna droga miejska od drogi miejskiej wtedy zrozumiesz swoje głupie porównanie 😀

Sam napisałeś czym się różni droga krajowa (napisałeś że ruch krajowy) od wojewódzkiej (napisałeś że ruch wojewódzki), więc teraz napisz czym się różni powiatowa od gminnej skoro kategoria robi taka wielka różnicę

Śmieszku, Y, Pieszy bo już tyle nicków używasz. Ja nie wiem jakie studia kończyłeś, ale na pewno nie uczyli tam czytania ze zrozumieniem. Mówię o głównej drodze miejskiej i drodze miejskiej. O głównej drodze powiatowej i drodze powiatowej. Rozumiesz już teraz?

Doprecyzowując, czym się różni Orla – powiatowa, od gminnej – Zamkowej

A czym sie dla Ciebie różni Zamkowa od Narutowicza? Obie drogi są miejskie

Obie mają klasę drogi gminnej. Nie widzę w takim razie powodu, żeby Zamkowa miała przepustowość dla samochodów jadących na przykład z Dobronia na Ptaka. Powinna mieć przepustowość ruchu lokalnego. Sam powiedziałeś, że droga krajowa i wojewodzka „jest głównym ciągiem komunikacyjnym dla kraju lub województwa”. Nie widzę potrzeby, żeby droga gminna przejmowała ruch np. między powiatami, bo Janusz wie, że szybko przejedzie, a żal mu nadrobić droga ekspresową siedmiu kilometrów. Do Tkalni, na Bugaj, do urzędu, proszę bardzo. Część osób jadąc np. do Portu Łódź celowo jedzie Zamkową, Warszawską i wylatuje w Ksawerowie. Dlaczego nie Partyzancką ? Bo nie może nią… Czytaj więcej »

Last edited 3 lat temu by Śmieszek

Na prawdę to jedyna różnica którą widzisz?
I na prawdę wierzysz w to, że ludzie jadą nierówną Zamkową jak twierdzisz 90km/h a następnie przez Ksawerów do Portu nie wybierając równej obwodnicy/S14 gdzie komfortowo i legalnie pojadą 120km/h?

Last edited 3 lat temu by x

Naprawdę. I naprawdę, nie wierzę, tylko wiem, że ludzie jeżdżą 80- 90 Łaską i Zamkową. I naprawdę wiem, że zamiast S-8, z Ptaka jeżdżą przez Prawdę i Guzew, 20 Stycznia, następnie Waltera-Janke i Świetlickiego, żeby dalej pojechać na Bełchatów. I niestety, albo stety, to zachowanie też jest opisane w badaniach dotyczących transportu.
Ale. Już mi się znudziło. Moje zdanie jest takie: najpóźniej dwa tygodnie po uruchomieniu ostatecznym nowej organizacji ruchu nie będzie żadnych korków. Jak będzie naprawdę okaże się. Ale za parę lat 😁 Jak skończą.

Last edited 3 lat temu by Śmieszek Pieszy i Y

Poraża mnie poziom Twojej ignorancji i rozpatrywanie tylko 1 ulicy, nie rozumiejąc jak rzekome przerzucenie ruchu na inne ulice wpłynie na płynność na tychże ulicach.
Podasz te badania dotyczące Zamkowej lub chociaż zbliżonej sytuacji (podpowiem, że największym determinantem przy wyborze drogi będzie tu stan nawierzchni)?

Badań opisujących przebieg ruchu przed i po przebudowie Zamkowej nie ma, skoro nie została jeszcze przebudowana.
Co do zjawiska przejazdów przez miasto, zamiast obwodnicami, ciekawie opisuje je Paradoks Braessa i szereg kolejnych badań, które jego występowanie potwierdziły.

Last edited 2 lat temu by Y

Wystarczą te przed 🙂 Chętnie zobaczę jaki procent kierowców jedzie Zamkową 80-90km/h oraz jaki procent wybiera Zamkową w podróży do Łodzi czy też na Ptaka mając w alternatywie S14, S8. No i oczywiście badania dotyczące tych którzy jak napisałeś „przykładowo jadą z Dobronia na Ptaka” bo przecież dla mieszkańca Kościuszki droga S14 czy S8 jest już mniej atrakcyjnym i logicznym wyborem. Co do paradoksu Braessa idąc za wikipedią – „4. Układ sieci drogowej i czasy przejazdu poszczególnych odcinków są znane pojazdom”. Wybacz, ale mieszkańcy Pabianic, Dobronia, Chechła raczej już przez tyle lat poznali siatkę drogową i nikt zdroworozsądkowy nie wybierze… Czytaj więcej »

Ja swoje wnioski wyciągam z teorii naukowych i badań. Ty swoje z tego, co sobie wymyśliłeś i czego się trzymasz, bez względu na wszystko. Jak już powiedziałem. Zobaczymy, co będzie, jak już zrobią. Bo ani Ty ani ja nie mamy na to wpływu.

Ja swoje wnioski wyciągam z praktyki poruszania sie po drogach. Zobaczymy kto będzie miał rację, ale mam nieskromne wrażenie, że będę to ja. I nie chcę zrobić z Zamkowej autostrady. Skrzyżowanie z Kilińskiego jest jednym z najbardziej obleganych i z wizualizacji widać, że można było inaczej rozplanować pasy ruchu. I ten 20metrowy odcinek z 3 pasami zamiast 2 nie spowodowałby wzrostu prędkości czy ilości aut, które akurat wybiorą Zamkową. O to tylko chodzi w tej dyskusji, że zamiast powierzchni wyłączonej z ruchu na Zamkowej w rejonie skrzyżowania z Kilińskiego można było zrobić 3 pasy (lewoskręt, jazda na wprost, jazda na… Czytaj więcej »

Dwa pytania.
1.Gdzie na wizualizacjach są pokazane przystanki tramwajowe/autobusowe?
Wiaty mogą ograniczyć możliwość zobaczenia nadjeżdżających rowerów.
2 Dlaczego w środku miasta pieszy musi wcisnąć przycisk, aby przejść przez ulice?
To jest główne skrzyżowanie miasta, a nie rzadko używane przejście na peryferiach.

A ten skąd się urwał ? 😁

Last edited 3 lat temu by Śmieszek

Szanowni Państwo, Pabianiczanie, to nie jest ten moment. Czas na zgłaszanie uwag już dawno, ale to dawno temu minął: https://epainfo.pl/tak-przebuduja-linie-tramwajowa-znamy-szczegoly/
teraz to możecie co najwyżej pomóc w realizacji omijając zakorkowane centrum.
Pozdrawiam

Trzeba sie zastanowić czemu na etapie powstawania projektu tak mało osób sie angażuje. I tak jest w całym kraju. Co więcej – gdyby te wizualizacje były pokazane na etapie projektowania (a nie jest to niemożliwe) to więcej osób by wtedy zabrało głos. Na wizualizacjach widzisz czarno na białym jak to bedzię wyglądało. Na projekcie który jest w podanym linku trzeba sie wpatrzeć, a na to ludziom szkoda czasu.

dołączanie się na wstecznym do ruchu z miejsca parkingowego na jeden pas zapchany ruchem pojazdów to będzie udręka!