Strona główna Aktualności Komunikacja To już ostatnie dni tramwaju w Pabianicach. Pasażerów czeka rewolucja

To już ostatnie dni tramwaju w Pabianicach. Pasażerów czeka rewolucja

18
Zaledwie tydzień pozostał do rozpoczęcia modernizacji linii tramwajowej, a tym samym wprowadzenia zmian w sposobie podróżowania dla pasażerów transportu publicznego. Te są już przez urzędników zatwierdzone. Co nas czeka?

Od następnej niedzieli, 1 grudnia, tramwaje nr 41 w obydwu kierunkach będą kursowały skróconą trasą: Łódź: plac Niepodległości – Pabianicka – Ksawerów: Łódzka – Łódzka/Cegielniana (tymczasowy przystanek przesiadkowy).

Stamtąd zostaną uruchomione zastępcze autobusy, oznaczone Z41. Ich trasa przebiegnie następująco: Wiejska/Łaska – Wiejska – Moniuszki – Szarych Szeregów – Łaska – Zamkowa – Warszawska – Sikorskiego – Partyzancka – Ksawerów: Łódzka / Cegielniana,
Ksawerów: Łódzka/Cegielniana – Partyzancka – Sikorskiego – Warszawska – Zamkowa – Łaska – Wiejska/Łaska.

Oznacza to jeszcze inną zmianę. Dotychczasowy przystanek miejskich autobusów przy Wiejskiej/Łaskiej zostanie przeznaczony wyłącznie dla osób wysiadających z Z41, tam też będą postoje między kolejnymi kursami. Natomiast autobusy nr 1, 3, 4, 5, N4B, T i Z41 (dla pasażerów wsiadających) będą zatrzymywały się w zatoce parkingowej za przystankiem Wiejska/Łaska. Innych kierowców zacznie obowiązywać zakaz zatrzymywania się w tym miejscu (od 30 listopada).

– Jeśli chodzi o linię tramwajową, to w pierwszym etapie prace będą toczyć się tylko w obrębie Pabianic, a obejmą demontaż sieci trakcyjnej oraz torowisk na odcinkach poza jezdnią. Równocześnie planujemy ruszyć z przebudową ulicy Warszawskiej – między Rzgowską i Widzewską. Stąd też trasa autobusów zastępczych pobiegnie ulicami Sikorskiego i Partyzancką – wyjaśnia Marcin Chmielewski, zastępca naczelnika wydziału infrastruktury technicznej i komunikacji w magistracie.

Obsługą kursów tramwajowych nadal zajmie się łódzkie MPK, natomiast linii Z41 – MZK w Pabianicach. Identycznie jak na linii 41 również na tej zastępczej pasażerów będą obowiązywały bilety łódzkie, aglomeracyjne i wspólne bilety łódzko -pabianicki. Na pabianickich nie pojedziemy.

– Liczba kursów autobusów Z41 i ich częstotliwość będzie analogiczna do linii 41 – dodaje Marcin Chmielewski. – Prawdopodobnie z początkiem marca tramwaj zostanie zawieszony całkowicie, wtedy bowiem ruszy kolejny etap robót, w Ksawerowie. Trasa linii Z41 będzie wydłużona do placu Niepodległości, a między Pabianicami i Łodzią zaczną jeździć autobusy przegubowe, obsługiwane przez łódzkie MPK.

Rozkład linii Z41 można znaleźć TUTAJ (Wiejska/Łaska – Łódzka/Cegielniana) i TUTAJ (Łódzka/Cegielniana – Wiejska/Łaska).

Rozkład linii 41 można znaleźć TUTAJ (Łódzka/Cegielniana – plac Niepodległości) i TUTAJ (plac Niepodległości – Łódzka/Cegielniana).

REKLAMA
Subskrybuj
Powiadom o
18 komentarzy
najstarszy
najnowszy
Inline Feedbacks
View all comments

A co z przystankiem przy tkaninach technicznych? ludzie stamtąd to nie jeżdżą? W ogóle co za idiotyczny pomysł z tymi przesiadkami, nie można było dowieźć do ikei? Pewnie lepiej pasażerów jak bydło przegonić.

Tkaniny i Duży Skręt to pewnie już nie Pabianice, szkoda, że miłościwie panujący nie jeździ do pracy tramwajem.

Od 1 grudnia autobusy linii T będą dodatkowo zatrzymywać się na przystankach tymczasowych przy Warszawskiej/Tkaninach Technicznych (w obydwu kierunkach).

A co to da, skoro „T” nie jest skomunikowane z „Z41”, jeździ rzadko i w autobusie tej linii obowiązuje bilet MZK, a w „Z41” bilet MPK-Łódź? Nie sądzę, by wiele osób korzystających z tej opcji posiadało bilet łódzko-pabianicki.

Rzeczywiście fakt porzucenia obsługi przystanków przy Dużym Skręcie i Tkanknach Technicznych jest bardzo niefartowny. Mści się brak uczciwej (asfaltowej) nawierzchni na ulicy Zaradzyńskiej. Wówczas autobus bez problemu obsłużyłby wspomniane przystanki i objazdem dotarł do ulicy Cegielnianej (na Dąbrowę) w Ksawerowie.

Pozdrawiam nieco zniesmaczony.

Wystarczyłby asfalt na Pietrusińskiego. Ale go nie ma, podobnie jak na Zaradzyńskiej więc Sikorskiego jest jedyną alternatywą dla Warszawskiej i zniesmaczenie nic tu nie zmieni

Masakra! Całe miasto pójdzie na dno, bo ratusz ma sentyment do nikomu niepotrzebnego tramwaju! To było dobre 50 lat temu! Dziś wystarczyło porobić zatoczki i zostawić elektryczne autobusy, które i szybsze i mniej z nimi problemów! Po co ta gigantycznie kosztowna inwestycja? Stać nas na to???? Znów działania pod publikę!

Bo fanklub tramwajowców tak sobie wymyślił. Żaden ze znanych mi protramwajowców albo wcale nim nie jeździ, bo jeździ pociągiem na Kaliską, pksem w zupełnie inne miejsce, jak np.Bełchatów czy też nie rusza się nigdzie poza nasze miasto albo z kolei jeździ 41 tylko po Łodzi, bo przed Portem czeka na niego autko albo mama/tata/narzeczony, który zawozi mu cztery litery do Pabianic. Takich ludzi nie obchodzi, że do Śródmieścia się jeździ dzięki temu zakichanemu tramwajowi ponad 90 minut (!) w godzinach porannych, a na przystanek muszę jeszcze przecież dojść, co dodaje mi kolejny kwadrans. Do Łodzi jadę teraz dłużej niż pociągiem… Czytaj więcej »

Pozbyć się tego zabytku jak najszybciej, precz z tramwajem miejska zawalidrogą!

Czemu autobusy nie odjeżdżają tylko z PKP tak jak łódzkie przeguby, tak bardzo chcecie ludziom w dupe wejść? Od marca zaczną kursować przeguby z PKP i robicie tylko burdel w całej tej komunikacji!

Dokładnie! Jak przeczytałem, że zamiast tramwaju będą jeździły krótkie autobusy MZK to pomyślałem, że już nic głupszego nie da się wymyślić! A jednak się dało! Z parkingu robić przystanek?! Kto na to wpadł? Po co? Bo ktoś nie może dojść 200 metrów na dworzec? Co z autami, które parkują w tej zatoce? Ktoś to to wymyślił powinien zostać natychmiast zwolniony!

Wiesz ilu ludzi wsiada do tramwaju przy Wiejskiej? Ludzie mieszkający w wieżowcach (w tym sporo osób starszych) mają „sobie dochodzić” do dworca tylko dlatego, żeby kilka samochodów mogło stać zaparkowanych? To niech tych kilku kierowców sobie dochodzi, bo przez ten czas mogą zaparkować gdzieś indziej (np. za dworcem – mogą sobie dojść). Wreszcie ktoś pomyślał o mieszkających na os. Salwy.

Jak przy poprzednim remoncie autobusy kończyły na dworcu to był wielki krzyk, PiS konferencje na Wiejskiej robił. Teraz dojadą do Wiejskiej – też źle 🙂

Jak żyć panie prezydencie tyle lat bez tramwaju…??? :-\

Co to za dziwna trasa Z41. Po cholerę autobusy mają robić koło, przez Wiejską, Moniuszki i Szarych Szeregów, to po pierwsze A po drugie dlaczego linie 1,3,5,T,N4B mają robić nawrotkę, przez parking na Wiejskiej. Chyba autobusy Z41, powinny jechać równolegle do torowiska tramwajowego.

Będzie się działo. W pojedynczy autobus nie upchnie się dwóch wagoników ludzi. Jak w Japońskim metrze będą potrzebni upychacze

Robią z parkingu przystanek i maja w dupie gdzie mieszkańcy zaparkują, żenujące! Po co kombinują z tą trasą z41, zle byłoby po prostu od dworca?
Gdzie mamy stawiać auta skoro nie ma parkingów? Robicie na sile ten objazd kosztem mieszkańców. Będę parkował tam nadal i nic mi nie zrobicie, bo to parking a nie przystanek autobusowy.

To będzie drogie parkowanie 😁😁😁

Zastanawiające jest czy kierowcy na Wiejskiej i w Ksawerowie będą mieli punkty socjalne? Czyżby w krzaczki i bez umycia rąk? Ktoś dba o higienę w tym zakładzie czy traktują pracowników jak zwierzęta?