Strona główna Aktualności Komunikacja Tak będzie wyglądało centrum Pabianic po przebudowie

Tak będzie wyglądało centrum Pabianic po przebudowie

125
Dziś urzędnicy pokazali wizualizacje wykonane na potrzeby modernizacji sieci tramwajowej w Pabianicach. Aktualny termin zakończenia prac to połowa 2022.

Na przedstawionych obrazkach widać jaka będzie wyglądała organizacja ruchu na głównej ulicy miasta.
Wykonawca poinformował, że od 19 kwietnia zamknięty zostanie odcinek ul. Warszawskiej od Sikorskiego do Kaplicznej. Możliwe będą jedynie wjazdy docelowe.

Wdrażana od 19 kwietnia tymczasowa organizacja ruchu polegała będzie na zamknięciu ulicy na całej jej szerokości z możliwością dojazdu do posesji, zachowaniem dojazdów gospodarczych, jak i zapewnieniem dojazdu wszelkim służbom. Na wskazanym odcinku będzie bezwzględny zakaz parkowania pojazdów pod groźbą odholowania. Wykonawca w ramach swoich możliwości będzie starał się zapewnić dojazd do posesji.
Wykonawca przystąpi do demontażu jezdni i podbudowy, następnie do usuwania kolizji elektroenergetycznych i teletechnicznych, jak i zabezpieczenia ciepłociągu. Następnie wykona wszelkie prace związane z całą infrastrukturą podziemną (budowa oświetlenia ulicznego, kabli trakcyjnych kanalizacji teletechnicznej itp.), potem podbudowy konstrukcji jezdni i chodników, a także torowiska.

Stary Rynek
Skrzyżowanie ul. Zamkowej i Kilińskiego (widok od strony wschodniej)
Widok na urząd skarbowy
Widok na kościół NMP

Łaska – Piłsudskiego

Kolejne prace rozpoczną się na odcinku od skrzyżowania przy McDonald’s do budynku starostwa przy Piłsudskiego. Wykonawca do końca miesiąca wprowadzi tu tymczasową organizację ruchu. Projekt przewiduje zajęcie północnej części jezdni wraz z torowiskiem. Po południowej stronie będzie prowadzony ruch w obu kierunkach. Na odcinku będzie bezwzględny zakaz parkowania, z wyjątkiem parkingów zlokalizowanych w całości poza jezdnią, po jej południowej stronie. Dodatkowo będzie możliwość parkowania ukośnego na odcinku między ul. Narutowicza a Kościuszki. Znajdujący się tam przystanek Zamkowa / Kościuszki będzie tymczasowo zawieszony, a postój autobusów zostanie przeniesiony na przystanki Zamkowa / Kilińskiego (dla autobusów jadących w stronę ulic Warszawskiej i św. Jana) i Kilińskiego / SDH (dla jadących w stronę Bełchatowa). Postój taxi na czas robót zostanie przeniesiony spod CH Echo na ul. Traugutta.

Św. Jana – Żeromskiego

Zakres wykonywanych prac będzie obejmował wykonanie kanalizacji deszczowej oraz demontaż jezdni i torowiska. W momencie wykonania kanalizacji deszczowej do ul. Żeromskiego wykonawca wprowadzi kolejny etap organizacji ruchu, zamykający ulicę na całym jej zakresie pomiędzy ul. św. Jana do ul. Żeromskiego. Po zakończeniu budowy kanału na całym odcinku zamknięta zostanie cała ul. Zamkowa. Organizacja umożliwiać będzie przejazd poprzeczny przez ul. Zamkową na co drugim skrzyżowaniu. Możliwy będzie dojazd do posesji, zachowanie dojazdów gospodarczych, jak i zapewnienie dojazdu wszelkim służbom. Na wskazanym odcinku będzie zakaz parkowania pojazdów pod groźbą odholowania.

Sikorskiego – Duży Skręt

Prace na ul. Warszawskiej, na odcinku od ul. Sikorskiego do Dużego Skrętu, rozpoczną się nie wcześniej niż w maju. Aktualnie w Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad trwa procedowanie tymczasowej organizacji ruchu. Organizacja ruchu będzie analogiczna do tej w Ksawerowie i na ul. Warszawskiej na odcinku od Widzewskiej do Familijnej, a więc ruch będzie się odbywał w obydwu kierunkach, miejscowo będą występować zawężenia.

Skrzyżowanie przy SDH

Przebudowa skrzyżowania drogi wojewódzkiego 485 (ulice św. Jana i Kilińskiego) możliwa będzie najprawdopodobniej w wakacje. Na czas robót, które potrwają od 1,5 do 2 miesięcy skrzyżowanie będzie zamknięte.

• Na czas remontu planowane są tymczasowe parkingi na placu Starego Rynku, placu przy ul. Batorego, placu przy UM, plac za SP 5, ul. Wyspiańskiego (skośne), plac za Domino. Łącznie w tych lokalizacjach ok. 100 – 150 miejsc parkingowych więcej.
• Od 19 kwietnia w związku z planowanym zamknięciem ul. Warszawskiej (od Sikorskiego do Kaplicznej) zostają do odwołania wprowadzone zmiany w komunikacji miejskiej.
• Docelowo po zakończeniu inwestycji liczba miejsc parkingowych na Starym Mieście zostanie utrzymana poprzez reorganizację ruchu i dodatkowe ulice jednokierunkowe: Stary Rynek (do Grobelnej), Sobieskiego (od Grobelnej do Warszawskiej), Poprzeczna (od Garncarskiej do Piotra Skargi), Majdany (od Warszawskiej do Konopnej).

Inwestycja obejmuje przebudowę linii tramwajowej łączącej Pabianice z Łodzią, w tym kompleksową przebudowę całego pasa drogowego ulic Zamkowej, Stary Rynek i Warszawskiej na odcinku od  Łaskiej do Nawrockiego. To największa inwestycja realizowana w historii Pabianic, warta prawie 174 mln zł. Wykonawcą jest konsorcjum spółek Progreg InfraCity, Włodan i MPK-Łódź. Centrum Pabianic zyska całkowicie nowe oblicze. Na stronie https://tramwaj41.pl/ znajduje się opis projektu, aktualności z realizacji i kontakt do wykonawcy.

REKLAMA
Subskrybuj
Powiadom o
125 komentarzy
najstarszy
najnowszy
Inline Feedbacks
View all comments

Ale wizualizacja nie uwzglednia setek aut
poruszajacych sie codziennie przez miasto.
Nawet w nocy przemieszcza się więcej aut
niż na wizualizacji .

nie uwzględnia też pojedynczego toru

Już to widzę xd

3,2,1 i czekamy na wysyp malkontentów 

i wykrakałeś 🙂

I wszyscy grzecznie jednym tempem, równiutko po łaskiej, zamkowej i warszawskiej. Marzenia się jednak spełniają.

Wreszcie. Bez wyścigów samochodów, dzieci normalnie będą mogły dojść do szkoły

Tak jest. Koniec wyprzedzania z prawej strony zwłaszcza w przypadku „obcych” kierowców.

Wystarczy jechać zgodnie z przepisami przy prawej krawędzi i tak poprawnie jadą Ci „obcy”. Oczywiście wyprzedzanie z prawej strony przy braku linii jest zakazane, ale pamiętaj że ta jazda przy torowisku jest niezgodna z przepisami i jest to jakiś lokalny zwyczaj.😁. To że Zamkowa/Warszawska przy jednym pasie ruchu jest tak szeroka zakrawa o debilizm i jest to spadek zeszłego systemu.

Last edited 3 lat temu by Aerospace

Który przepis zabrania jazdy po torowisku ?

Jeżeli nie ma zakazu to żaden. Ale jest ruch prawostronny i tyle. To że można się powiesić i nie jest to karane, nie oznacza że trzeba koniecznie spróbować.😁

Last edited 3 lat temu by Aerospace

Napisałeś, że jest niezgodna z przepisami, a teraz piszesz, że jeśli nie ma zakazu, to żaden przepis nie zabrania. Jakiego zakazu ?

Jazda po lewej gdy prawa strona jest pusta jest wykroczeniem.
Serio, trzeba to tłumaczyć. 🤦https://www.google.com/amp/s/motoryzacja.interia.pl/raporty/raport-polskie-drogi/wiadomosci/newsamp-policyjna-akcja-ruch-prawostronny-kierowcy-w-szoku,nId,2432805

Tak na logikę po co jechać po lewej i walić po dziurach przy torowisku jak jest tyle miejsca po prawej. Jak chcesz tak bardzo jeździć po torowisku to śmiało kurs na tramwaj, w Łodzi są wakaty.😂
Kolejne pytanie jaki zakaz?
Wystarczy linii ciągła wzdłuż torowiska i już masz zakaz. Poczytaj bo nie chce dalej tłumaczyć. Przyda się ta wiedza po remoncie.
https://www.prawodrogowe.pl/informacje/ekspert-wyjasnia/torowisko-wyodrebnione-z-drogi-lub-z-jezdni

Last edited 2 lat temu by Aerospace

Czyli reasumując jazda po torowisku jest tylko czasem niezgodna z przepisami. Linia ciągła nie oznacza nic innego, jak zakazu przekraczania tej linii. Nie oznacza ona zakazu jazdy po torowisku.

Oznacza zakaz jej przekraczania i jazdy po torowisku!🤦
Cytat z linku:
Jeżeli chodzi o torowisko w jezdni, to może być ono wyodrębnione z niej lub niewyodrębnione. Wyodrębnione występuje wówczas, gdy po obu jego stronach znajdują się linie ciągłe, których przekraczać nie wolno, co jednocześnie oznacza zakaz wjazdu na torowisko zarówno w celu jego przecięcia, jak i jazdy po nim, choć fizycznie jest to możliwe.
Czytaj ze zrozumieniem!🤣

Last edited 2 lat temu by Aerospace

To co ciekawe jak wjedzie na to torowisko autobus, jeżeli linia wzdłuż torów oznacza zakaz jazdy po torowisku ? Na przedstawionych grafikach widać linie ciągłe wzdłuż torowiska, które w żadnym wypadku nie oznaczają zakazu jazdy po nim.

Last edited 2 lat temu by Marych

Na wizualizacji widać na torowisku napis „BUS”. Buspas – pas ruchu dla autobusów wytyczony w celu usprawnienia transportu miejskiego, który spowalniają zatory drogowe. Zakochany w torach się trafił🤣. W dowolnej sekcji pasa zrobią przerywaną i już autobus może śmigać, ty nadal nie, no chyba że masz autobus lub coś wymienione poniżej. Domyślnie po buspasach mogą poruszać się autobusy, trolejbusy oraz inne pojazdy wykonujące odpłatny przewóz osób na regularnych liniach, a także… pojazdy elektryczne (choć w tej kwestii możliwe są dodatkowe, lokalne obostrzenia). W praktyce z buspasów korzystają różne pojazdy, a kto robi to legalnie, określa zarządca drogi. Co miasto, to… Czytaj więcej »

Last edited 2 lat temu by Aerospace

Czyli doszliśmy znów do tego samego, co pisałem na poczatku, a co negowałeś: Jazda po torowisku jest tylko czasem niezgodna z przepisami. Linia ciągła nie oznacza nic innego, jak zakazu przekraczania tej linii. Nie oznacza ona zakazu jazdy po torowisku.
W międzyczasie odwiedziłem się, że muszę iść na kurs doszkalający i, że nie umiem czytać ze zrozumieniem.

Last edited 2 lat temu by Marych

Nie zgadzam się, podaj przepis że linia ciągła wzdłuż torowiska nie zakazuje jazdy wzdłuż po nim.
Rozważ kurs przyda Ci się.

Last edited 2 lat temu by Aerospace

Jak się nie zgadzasz ? Sam napisałeś, że mogą jeździć wzdłuż niej autobusy, a teraz znów piszesz, że zabrania ona jeździć po torowisku. Przepis jest bardzo prosty. Należy sprawdzić co oznacza linia ciągła w rozporządzeniu w sprawie znaków i sygnałów drogowych. Ja wiem od samego początku, co mówi to rozporządzenie, ty wysyłasz mnie na kurs, kilkakrotnie już przecząc przepisom, bo nie chcesz się przyznać do tego, że ich nie znasz. Tak to jest, gdy się czyta jakieś artykuły z internetu, zamiast czytać przepisy wprost. Linia ciągła nie oznacza nic innego, poza zakazem przekraczania jej. Piszę to po raz trzeci.

Last edited 2 lat temu by Marych

Wchodzimy w szczegóły. Oki.
Uzupełnienie.
Podaj przepis że linia ciągła wzdłuż torowiska nie zakazuje jazdy wzdłuż nim, auta z masą całkowitą do 3.5t nie realizującego transport publicznego i napędzanego silnikiem spalinowym, nie będących pojazdem uprzywilejowanym. (Dotyczy każdej pory dnia i nocy oraz pogody.🤣)
Przestań się żalić, czekam na przepis.😭
Rozporządzenie? Tytuł, data publikacji?
Przepis o ruchu prawostronnym to podstawa, a ty masz wyraźnie z tym kłopot i masz pretensje do obcych że źle jeżdżą. 👽,😁,🤦.

Last edited 2 lat temu by Aerospace

Paragraf 86 ustęp 3 Rozporządzenia Ministrów Infrastruktury oraz Spraw Wewnętrznych i Administracji w sprawie znaków i sygnałów drogowych. Oto co oznacza linia ciągła. Tylko tyle.

chyba takie grube dzieciaki. bo zabrano drugi pas autom a dano na ciągi piesze… nie ma to jak zakorkować sobie miasto….

Czyli mniej drzew mniej parkingow i zwerzenia , drogra rowerowa bez zwalniaczy przy szkrzyzowaniach, bedzie sie dzialo ….

Last edited 3 lat temu by Luce

Condor będzie działo ?

Brakuje tylko mi jednego, drogi rowerowej łączącej Zamkową z nowo zrobioną drogą w stronę cmentarza. Ktoś nie pomyślał remontując Kilińskiego i drogi rowerowej od cmentarza w stronę miasta – BRAK.

hmmm, skret z zamkowej w kilinskiego w prawo na jednym pasie dla jadacych prosto. i już się pięknie blokuje 🙂

Właśnie. Kuna lepiej niech się jeszcze raz nad tym zastanowią. Przecież już teraz bywa koreczek, a co dopiero jak zrobią wspólny pas. Przecież to jest główne skrzyżowanie w mieście!! Spokojnie wejdą tam 3 pasy ruchu- tak jak jest teraz. No kuna no!!

Przecież to tylko od sygnalizacji zależy, czy się będzie blokowało

Dokładnie … Dłużej czerwone dla pieszych, prosto i w prawo jadą (potem oczywiście przedłużone zielone dla pieszych, „kosztem” zielonego jadących św. Jana – Kilińskiego) … i tak w kółko …. czy jakoś tak 😉 ustawić światełka 😉

Da sie to oczywiście zrobic, ale wtedy robimy o 1 cykl czerwonego więcej. Teraz Zamkowa miała zielone dla skręcających i jadących na wprost a piesi przechodzący przez Kilińskiego mieli zielone. Teraz będzie dodatkowe zielone dla pieszych z Kilińskiego więc samochody na Zamkowej i Kilińskiego będą mialy czerwone co spowoduje większe korki. O ile w przypadku PAbianic można mowić o korkach… 😀

Ludzie. to mac główna ulica miasta … dłuższe czerwone dla pieszych …wszyscy na prawo skręcie…przejadą ..światła da się ustawić ..dostawcy dojadą … więcej ławek, zieleni. „x”dziękuję za komentarz..dla mnie spowolnienie, tej ulicy to akurat plus 😉

Nie myl spowolnienia ulicy w rozumieniu prędkości do spowolnienia ulicy w rozumieniu zatrzymania ruchu na innej konfiguracji świateł.

normalnie stoję na „zwykłych” światłach 15-20 sekund. Na identycznie zaprojektowanym skrzyżowaniu na kilińskiego stoję teraz 1-1,5 minuty!

To mnom wstrzonsło. Półtorej minuty !

Rozporządzenia w Polsce nie obowiązują więc śmiało możesz jechać, bo nikt nie będzie nakazywał stać na czerwonym. KONSTYTUCJA

Bo to jest właśnie efekt pseudofachowców w urzędach. Slogany jak uspokojenie ruchu i poprawa bezpieczeństwa dobrze trafiają w mniej rozwinięty elektorat. Takim ludziom nie przeszkadza to, że na 1 skrzyżowaniu muszą stać 1 minute dłużej, bo oni nie przemieszczają sie kilkadziesiąt kilometrów dziennie do pracy, do sklepu, zawieźć dzieci na dodatkowe zajęcia. Oni mają 500+ i Biedronke pod blokiem. Uspokojenie ruchu to nie zawsze spowolnienie tego ruchu ale jego upłynnienie. Upłynniając ruch powodujemy, że kierowcy krócej stoją np na światłach przez co ich prędkość obniża sie, bo nie muszą później nadrabiać straconego czasu na reszcie odcinka. Wystarczy sie przejechać na… Czytaj więcej »

aktualnie po 15:00 jak biurwy kończą pracę to na 3 pasach jest ciasno. Że urzędasy z okien tego nie widzom?

Proszę rzucić okiem na moje 2 komentarze (w tym 1 z przerobionym zdjęciem) w odpowiedzi na komentarz z 14 kwietnia 2021 14:24 . Może ktoś to podeśle do UM? Nie mam za bardzo czasu szukać konkretnego maila w UM a chyba ktoś przysnął podczas projektowania tego skrzyżowania.

Do połowy 2022, patrząc jak to szło na jutrzkowickiej chyba do 2222.😂

Tam się wkradł błąd. 2032 to prawidłowa data zakończenia przebudowy.
Krótki odcinek na Kilińskiego „robili” prawie dwa lata to tutaj całe centrum 10 lat, bez kitu.

Kolejny urbanistyczny gniot prezydenta. Nikomu nie potrzebny tramwaj sparaliżuje ruch samochodowy na Zamkowej vide Warszawska za małym skrętem. Przy okazji zmieńcie nazwę głównej ulicy na Alternatywy, a urząd dajcie pod czwórką. Oby tylko wypadków przy omijaniu przeszkód nagle nie było tyle, co na starostowej perełce Waltera-Janke.

Nie wypowiadaj się za wszystkich, bo nie jednemu tramwaj odpowiada.

@Karol Zobaczymy, ile trzeba będzie do niego dopłacać. Jak otworzą tunel z Kaliskiej na Fabryczną, to siedem osób na krzyż będzie hulało na Niepodległości w 40 minut. I to jeszcze tych zwolnionych z opłat. Nawet studenci jak wrócą, to mają busy pod uczelnię.

Wreszcie piesi będą mogli bezpiecznie przejść przez ulicę, co teraz, podczas wyścigów wzdłuż całej Zamkowej, wyprzedzania na przejściach i omijania samochodów, które zatrzymują się przed przejściem, graniczy z cudem. A jak się nie podoba to jedz sobie Partyzancką. Masz samochód-stac cię.

ale z ciebie przegryw życiowy….

Najbardziej przegrałeś ty, bo ci te pasy do wyścigów zabrali

Last edited 3 lat temu by PIESZY

A ciebie dupa boli aby dojść do pasów i grzecznie po zebrze popitalać, bez wtargania pod koła panów szos w swych wypasionych furkach. Przegrywie życiowy w klapkach 🙂

Jednak wolę być w klapkach niż kaloszach. Uważaj, żeby ci się ktoś na pole nie WTARGANIŁ. Panie Wsi. 😁😁😁

Last edited 2 lat temu by PIESZY

Nikomu niepotrzebny tramwaj ?Warszawska za Małym Skrętem ? Wypadki przy omijaniu przeszkód ?
A może byś przestał pić ?

Wygląda ciekawie. Szkoda, że nie ma wizualizacji pokazującej lewoskręt z koło SDH. Teraz są nieformalne 3 pasy ruchu, a co będzie po przebudowie?

Jest

Ja nie widzę. Chodzi mi o te trzy pasy na Kilińskiego pod SDH.

Na dwóch zdjęciach jest.
Na pewno będą trzy pasy, bo formalnie się więcej się nie zmieści.

Last edited 3 lat temu by Wskaźnik

a obywatele miasta nadal jak te ślepe kury bedą się rzucać pod ten tramwaj w biegu przez ulicę

Coś mało parkingów zrobione. Na wizualizacji nie widać parkingu przy kościele św Mateusza przy zamkowej. Zdaje się że ulica przy Mateuszu od strony wschodniej będzie jednokierunkowa co było by porażką, bo lepiej wyjeżdża się z tej ulicy w kierunku SDH niż z nastepnej. Ogólnie to,, piknie bedzie,, Ps wie ktoś może kiedy SDH będą wyburzać? Jeszcze 2021 czy dopiero 2022?

na wizualizacji widać pomnik który wg prawa miał być dawno zburzony i każdy na to leje a ty chcesz sdh burzyć…

APELUJĘ – przy SDH nie może być jedynie lewoskrętu. Tam najwięcej aut jedzie prosto w stronę starego miasta i skręca w prawo na Bełchatów. Co oznacza, że skręcający w prawo będą przepuszczali pieszych a za nimi będą czekali jadący prosto. W lewo w Św.Jana nie skręca aż tyle aut żeby był tam indywidualny lewoskręt.

Nie oznacza, jeżeli piesi będą mieli czerwone.

Dorzucam poglądowy rysunek.W takim przypadku o którym mówisz konfiguracja świateł nie będzie sprzyjała płynnemu ruchowi dla wszystkich. Po co sztucznie wymuszać płynność ruchu skoro można nadać jej bardziej naturalny bieg? Śmiem twierdzić, że na oko 70% ruchu idącego w kierunku Starówki to ruch prosto i w prawo na Bełchatów, stąd więc nie widzę potrzeby indywidualnego lewoskrętu. W ogóle na tych animacjach jest dużo niewykorzystanej przestrzeni a za dużo powierzchni wyłączonych z ruchu. Co więcej zamiast tych powierzchni wyłączonych z ruchu można było zrobić 3 pas po prostu. Więc od środka jezdni czyli torowiska byłoby tak: 1 pas na lewoskręt, 1… Czytaj więcej »

zamkowa.jpg
Last edited 3 lat temu by x

to są animacje? qwa, ale mam wolny komputer bo mi od wczoraj się chyba ładują i ani klatka więcej nie doszła!

Problemem do mojego rysunku jest tylko 1 pas po przejechaniu skrzyżowania. W mojej opinii przy szerokości Zamkowej ten projekt jest dość wąski. Nie mamy też takiego częstego kursowania tramwaju żeby miał swoje indywidualne torowisko. Przy SDH można zrobić takie rozwiązanie jak jest na zdjęciu Starego Rynku czyli lewoskręt z torowiska. Jeżeli boimy się tego, że tramwaj utknie za autami czekającymi na skręt to światło zielone dla lewoskrętu dajemy np 20sekund przed zapaleniem zielonego dla jazdy na wprost. Wtedy ewentualne auta będące przed tramwajem spokojnie skręca, tramwaj pojedzie prosto i za chwilę ruszą auta jadące prosto. Tak więc: Kilińśkiego/Św. Jana dostaje… Czytaj więcej »

To jest również pas dla autobusów, a nie tylko torowisko. I wtedy ruch na tym pasie się zagęszcza. A światła „nie dajemy” jak chcemy, bo to ściśle regulują przepisy. Nadal puszczanie lewoskretu powoduje, że piesi mają ciągle czerwone.

Last edited 3 lat temu by Y

A Ty to nie jesteś ten maruda z urzędu który tak bardzo zabierał głos w sprawie slalomu na Świetlickiego/Waltera Janke oraz progów zwalniających na Narutowicza i Waryńskiego? 😀 Jak często jeżdzą u nas autobusy po Zamkowej? Nie jesteśmy aż taką metropolią żeby dawać bezwzględny priorytet komunikacji miejskiej. Trzeba pomyśleć jak zrobić to inaczej, ale w obecnej formie jest to mocno dyskusyjne i nie pomoże w płynności ruchu. Jeżeli będzie zielone dla jadących prosto i w prawo a piesi będą mieli czerwone (tak jak napisałeś w 1 komentarzu) spowoduje to wydłużenie czerwonego światła dla oczekujących aut na Kilińskiego jak również dla… Czytaj więcej »

A gdzie na Kilińskiego jest zatamowany ruch ?

Skoro na Zamkowej ma być czerwone światło żeby piesi na Kilińskiego mieli zielone (zgodnie z logiką Twojego 1go komentarza) to chyba nie puścisz samochodów na Kilińskiego na zielonym żeby rozjechali pieszych? 😀 Teraz jak Zamkowa jechała ale nie szła to Kilińskiego szło ale nie jechało, jak Kilińskiego jechało ale nie szło to Zamkowa szła ale nie jechała. Wedle Twojego pomysłu w nowej organizacji Zamkowa jedzie ale nie idzie, Kilińskiego stoi i nie jedzie. Kilińskiego idzie ale nie jedzie, Zamkowa nie jedzie ale idzie. Kilińskiego jedzie, ale nie idzie, Zamkowa stoi (jeżeli wymalują pasu ruchu na Kilińskiego) i nie jedzie. Mamy… Czytaj więcej »

Ja to doskonałe wiem. Niczemu to nie przeszkadza.

Dyskusja z Tobą nie ma sensu. Miłego weekendu!

Nasuwa się wiele pytań – czy będzie możliwy wyjazd z bocznych ulic, np. z Pułaskiego w Zamkową w lewo? Dlaczego nie ma miejsc parkingowych na Zamkowej przy SDH, skoro jest tam wystarczająco dużo miejsca, a przystanek został przeniesiony na drugą stronę skrzyżowania? Czy miejsca parkingowe będą na tyle duże, aby zmieścił się tam samochód z dostawą do sklepu (jest ich w pobliżu wiele) czy tylko wielkości Tico? Dlaczego nie przewidziano ławek dla starszych ludzi (lato, 40 stopni, wokoło tylko beton i asfalt spowodują, że będzie 60 stopni)?

Błąd, chodziło o Kościuszki, czy będzie możliwy skręt w lewo w Zamkową i jazda na wprost w Pułaskiego właśnie.

Racjonalista pewnie tak normalnie wyjeżdża.

Last edited 3 lat temu by Mariusz

Na chodniku nie wolno parkować pojazdów o DMC większym, niż 2,5 tony, więc w zasadzie żaden dostawczak nie może parkować na miejscach wyznaczonych na chodniku. Ani teraz, ani po przebudowie.

Już czuję jak to wszystko schrzanią… Widać że inwestycja przemyślana niczym przy cmentarzu 🤦🏼‍♂️, Szkoda. Zamiast po prostu odnowić tak jak jest, bo jest dobrze, to jak zwykle w Polsce to co jest dobrze trzeba to zmienić i spier*****.

RIP Wyścigi równoległe spod SDH :-/

Jeden pas dla skręcających w prawo i dla jadących prosto przy SDH-u? Nooo grubo. To ile aut zdąży przejechać prosto na zielonym? Jedno? Dwa? Może trzy max na późnym żółtym… Grubo.

Koszmar ,to dopiero bedą korki …czy można do gdzieś zgłosić ,czy mieszkańczy mają coś do powiedzenia ? czy pozostają takie programy jak UWaga lub program Pani Jaworowicz

Dlaczego będą korki ?

Przecież były konsultacje społeczne:Link do artykułu na EPAINFO:
Tak przebudują linię tramwajową. Znamy szczegóły

Z tego co wiem to byly juz chyba konsultacje spoleczne w tej sprawie. Tramwaj mial leciec przy prawej stronie strone LDZ ale ludzie sie nie zgadzali. Byl chyba jakis artykuł o tym w epa.

Był czas na konsultacje społeczne i zapoznanie się z projektem.

Konsultacje były, ale. Ale wtedy lewoskręty przy SDH były łączone, nie samodzielne…

pracę są może zaawansowane w stopniu 15% a już jest rok opóźnienia (bo niby połowa 2022, pierwotnie połowa 2021). Teraz jeszcze jak rozkopią na poważnie zamkową to się okaże że budżet się nie spina i trzeba będzie robić aneks do umowy, remont na moje oko się skończy 2023 w połowie jak dobrze pójdzie a wiadomo że ni pójdzie dobrze…

Proponuję pomyśleć o sygnalizacji świetlnej zarówno przy Sikorskiego jak i przy Konstantynowskiej. Tam jest najwięcej wypadków i już nie można przez te skrzyżowania przejechać. Jak powstanie obwodnica Zachodnia Łodzi (2023) to cała Konstantynowska i może jeszcze Rypułtowicka staną. Zróbcie to bo będziecie pruli tę nawierzchnię.

Parkingi zrobią,przecież jeszcze tyle drzew do wycinki, dopiero 5 zdrowych zniknęło z krajobrazu w okolicy ul. Konopnickiej Po wycince będą miejsca dla samochodów , a mieszkańcy tej ulicy padną szybciej niż na covid,z powodu zanieczyszczenia powietrza spalinami i kurzu , /spowolnienie ruchu / Ciekawe czy tramwaje dalej będą potrzebowały piachu by dobrze wyhamować – bo tak Pan Andrzej Różański -inżynier miasta /19.04.2018 r. tłumaczył mieszkańcom,dlaczego tumany kurzu unoszą się nad tą ulicą

Tramwaje jak i lokomotywy potrzebują piachu dla bezpiecznego prowadzenia ruchu. Tak było, jest i będzie. Sęk w tym, że jedynie Konstal 805Na nie posiada piasecznicy (ma system elektroniczny, wadliwy zresztą). W 2018 roku mogło to pozostawać po niemieckich M8CN, które takie przyrządy posiadały.

Na kurz jest jedna, sprawdzona metoda, która praktykowana była także u nas, w Pabianicach, jeszcze dwadzieścia lat temu. Polewaczka… Leciwy Liaz mknął po torowisku, zraszając je, dzięki czemu niknął kurz.

Czyli można coś zaradzić wystarczy tylko chcieć.

Tak, jeździć polewaczką

Czy była robiona przez UM jakaś analiza przepustowości tych dróg po tej inwestycji? Czy może ona zostać upubliczniona na łamach prasy? Sama inwestycja wygląda pięknie na papierze ale jest chyba odwrotnością potrzeb mieszkańców. Przejechanie przez miasto to będzie mordęga.

Ale przejście będzie błogosławieństwem. To się nazywa kompromis.

problemy z dojazdami, korki, brak możliwości dostawy towaru dostawczakiem, skończy się rezygnacjami kupców z lokali. Nie wiem po co ci wtedy chodzić tą ulica. Sie sytuacja z piotrkowskiej w łodzi powtarza.

A teraz jaka jest możliwość dowozu towaru dostawczakiem, której później nie będzie ?

Tramwajem ze Starego Miasta do dworca PKP 12 minut. Chyba dość szybko?

No i się zacznie korek za korkiem,korka pogania. Jeden pas do jazdy w prawo i na wprost ajjjćć…pomysł roku

Ktoś po zdalny nauczaniu chyba wymyśla tak chore rozkłady ulic .

Gruba jednego takiego będzie znów mogła jeździć do pracy i na nadgodziny

Reasumując: 1. Będzie wreszcie ścieżka rowerowa – super. Niestety będzie połozona przy jezdni i nie ma szykan przy wjeździe na skrzyżowanie – będzie niebezpiecznie, a kierowcy będą musieli skręcać sobie szyje by coś dostezec. I to troszeczkę psuje. 2. Nie będzie miejsc parkingowych – okoliczne sklepy, SDH, knajpy dostają po czterech literach. Zostaną emeryci z mpk. 3. Tylko dwa pasy – duże korki, ponieważ skręcający w prawo będą klinować tych jadących prosto. To nie jest historyczna starówka, klimatyczny zakątek tylko główne skrzyżowanie miasta, któremu grozi paraliż. 4. Zabetonowanie przestrzeni, kilka drzew, jak na rynku w Łasku. Szaro, buro i ponuro,… Czytaj więcej »

Panie Przemku, w większości uwag przychylam się do opinii „szarego”. Przyznaję, że byłem i jestem przeciwko tej inwestycji, nie podoba mi się ten projekt jako przykład mocnego ograniczenia przepustowości ruchu, braku sensownych rozwiązań i tzw. betonozy. A to wszystko za niemałe pieniądze… Pamiętam, jak już na etapie ubiegania się o finanse z UE, MPK stwierdziło że nie mamy co liczyć na puszczenie nowych tramwajów (typu PESA) i będą jeździć starszego typu (Konstal lub helmuty). Proszę zwrócić uwagę na to, co teraz mamy na Zamkowej między 15 a 18. Sznur aut w obydwie strony, przy niektórych skrzyżowaniach stoją nawet w trzech… Czytaj więcej »

2. Chodzi oczywiście o gastronomię rogu Zamkowej i Jana, naprzeciw SDH. Knajpy się zmieniały ale były, czy to makarony, czy bistro. Tak jak i inne punkty usługowe, np. banki, przy których się już nie zatrzyma i nie podejdzie, to samo dotyczy UMŁ przy Zamkowej 16. Ale z tego urzędnicy się cieszą, bo będzie mniej petentów. 3. Podejrzewasz te światła, może tak będzie, może nie, a tak czy siak nawet jeśli zielone dla pieszych będzie sparowane z tym na lewoskrętach – stać przed pasami będą skręcające auta co grozi blokadą skrzyżowania, gdy światła się zmienią i puszczą jadących wprost. Remedium jest… Czytaj więcej »

Dodam jeszcze, że korki będą generować hałas i zanieczyszczenia, co negatywnie odbije się na komforcie życia i przebywania w centrum, a na betonozie latem trudno wytrzymać i nie sprzyja ona retencji wody w glebie. To kolejne minusy świadczące o regresie.

Jako tylko (i aż) mieszkaniec tego miasta, kierując się „chłopskim rozumem” (bez urazy za to wyrażenie – tutaj to komplement), od okresu gdy MPK po serii awarii tramwajów puściło autobusy zastępcze, jestem przekonany, że likwidacja torowiska i puszczenie autobusów byłoby najlepszym rozwiązaniem. Środkiem puszczamy po 1-3 pasy samochodów, autobusy – po pasie zewnętrznym (nie musi to być od razu buspas), ludzie wchodzą do komunikacji prosto z chodnika (w tramwajowej koncepcji mamy dwa pasy/torowiska na środku i dodatkowo wysepki dla ludzi – ileż to miejsca zajmuje.. a jeszcze ci ludzie muszą jakoś przechodzić przez jezdnię!!!), w przypadku buspasów przy skrzyżowaniach możliwość… Czytaj więcej »

Podzielam Twój chłopski rozum ale niestety Pabianice nie jest miastem rozsądnych ludzi. Nikt nie widzi jak groteskowe jest ustawianie całego centrum miasta pod JEDNĄ linię tramwajową. Ile kosztują torowiska, wysepki, pasy, światła, znaki, tramwaje, cała trakcja. Nie widzą, że tramwaje nie mogą skręcać, jak jeden padnie, to blokuje tory, jak trzeba przechodzić przez jezdnię by tam wejść. Oczywistym jest, że autobusy są lepsze, a wkrótce też będą elektryczne. Wystarczy utworzyć dla nich zewnętrzny pas albo chociaż zatoki i cieszyć się ich elastycznością, w razie awarii podstawi się drugi, zawsze znajdzie dla nich objazd, nie trzeba tak naginać dla nich infrastruktury…… Czytaj więcej »

Jacy głupi ci Szkoci https://pl.m.wikipedia.org/wiki/Tramwaje_w_Edynburgu
Po 58 latach wrócili do tramwaju. I całe miasto przebudowali pod jedną linię tramwajową. Gdybyś tam mieszkał to byś im powiedział czego oczekują mieszkańcy. A tak nie wiedzieli, że tramwaj nie może skręcać i wybudowali. Co to za władza w tym ich mieście ? Nie wiedzą, że autobusy są lepsze ? Że ludzie będą wchodzić pod tramwaj ? Że szkoda naginać infrastrukturę takiego zabytkowego Edynburga ?Co za zacofany naród. Piąta pod względem wielkości gospodarka na świecie. Jak oni do tego doszło skoro takich prostych rzeczy nie wiedzą.

Trudno się nie zgodzić z Twoim sposobem myślenia. Tak sobie myślę , że zawstydziłeś tych wszystkich jenżynierów i teraz okopią się na swoich stanowiskach lub wręcz zabetonują. Nie może być przecież tak,aby internauta za darmo pokazywał bardzo dobry projekt . Jeżdżąc po Polsce widzę ,że każda nowo wybudowana droga MUSI mieć jakieś spowalniacze ruchu . A to leżący policjant ,a to wysepka czy inne g..wno. Europa zachodnie od lat likwiduje te idiotyzmy – my ,a jakże – promujemy. Powiecie ,że kierowcy będą jeżdzili jak rajdowcy……Są przecież metody jak takich piratów okiełznać Np. Policja , fotoradary monitoring na skrzyżowaniach itp. rzeczy.… Czytaj więcej »

…te Betonowice , to na pewno nie z powodu wycinki drzew , to raczej stan umysłu projektantów i wizjonerów odbudowy linii tramwajowej. Cały czas rozmowa się toczy o Zamkowej , a przejdźmy na Łaską . Cała lewa strona (od centrum do dworca) jest praktycznie wyłączona z handlu , a gdyby zniknęły tory , to mogłyby powstać parkingi przy przeróżnych sklepikach. Ale Pabianice (Betonowice) , to bogate miasto i czy padnie ileś tam pomniejszych działalności , to pikuś .

Ad 1 To wynika z przepisów, że muszą ustąpić rowerzystom i żadne szykany tego nie zmienią. Jeżeli jazda zgodnie przepisami powoduje „skręcenie szyi” u kierowcy to może dla niego będzie właśnie tramwaj.
Co do reszty się nie wypowiadam, bo to bzdury. Mogę się jedynie założyć, że korków nie będzie, i, że, jeżeli chodzi o płynność ruchu, to nie będzie gorzej niż teraz.

Jeśli nie widzisz różnicy między rowerzystą wpadającym na skrzyżowanie przy 40 km/h a tym robiącym to przy 15 km/h, a resztę kwitujesz jako bzdury bez argumentacji to znak, że jesteś tak inteligentny jak Twój imiennik z „13 Posterunku”.

Jak przy zamku kierowca zabił na pasach babcię, która zdążyła już przejść trzy pasy ruchu, to też tacy jak ty mówili, że jej wina bo pewnie biegła do kościoła.
Czy jak rowerzysta będzie jechał 15 na godzinę to wtedy głową się nie ukręci ?
Tak na marginesie ciekaw jestem jak jeździsz po Łodzi albo po Warszawie, gdzie na każdym skrzyżowaniu, z każdej strony może wjechać rowerzysta na przejazd dla rowerów. Pewnie głowa już całkiem ukręcona.

Last edited 3 lat temu by Czaruś

40 rowerem to jak 150 autem. powinni tego zakazać!

Same sportsmeny w tym mieście 40 km/h.

Najważniejsze, że na czterech z pięciu fotografii są kościoły. Zdjęcia są też zbyt kolorowe i idealistyczne, bo przecież Pabianice są brzydkie, szare i zaniedbane. Szerokość jezdni jest dobra, bo Pabianice bez zakładów przemysłowych szybko się wyludniają, więc aut też ubywa. Jest też szansa na organizację Międzynarodowych Wyścigów Tramwajów przez Miasto.

Pomijając parkingi. Zwróćcie uwagę na brak azyli dla przystanków. Wyobraźcie sobie jeden pas jadąc za autobusem czy busem? Posrali się że są ścieżki rowerowe (kosztem parkingów) a rowerzyści (pseudo kolarze) i tak będą jeździć ulicami jak to ma miejsce w całych Pabianicach. Standardowo nie przemyślany projekt. Jedyny plus to mam nadzieję że kocie łby w końcu znikną z ulicy.

Kostka pójdzie w zapomnienie i to jest najważniejsze, bo nie da się po niej już normalnie jeździć.

Jeśli chodzi o tramwaj, to chyba nie wiecie, ale kochana Unia dała kasę tylko na projekt tramwajowy , a ulicę robi się przy okazji.

Jeśli więc zachciałoby nam się autobusów elektrycznych, to owszem, można się starać o dofinansowanie, ale nikt nie dałby grosza na remont ulic i ciągle byśmy jeździli po kostce na Zamkowej.

Wiadomo coś na temat skrzyżowania Nawrockiego z Warszawska? Światła? rondo? Czy zostaje po staremu?

Czy będzie rekord komentarzy? Panie redaktorze ile i pod jakim tematem bylo ich najwięcej?

Naprawdę myślicie Państwo, że Wasze żale teraz coś dadzą? Teraz nie jest czas na wnoszenie uwag. Był on wcześniej, a Wy gdzie byliście? Pabianiccy, samozwańczy inspektorzy…

A może przy SDH-u zrobić jednak 3 pasy kosztem szerokiego chodnika na 10 metrów? Jeden pas tylko na wprost. Jest jeszcze czas na zmianę koncepcji i projektu!!! Niech ktoś tam ruszy trochę głową…

Projekt może i jest dobry, ale nie przewiduje wzmożonego ruchu samochodowego, który z każdym rokiem jest coraz większy. Starsi ludzie wymierają, a ich mieszkania przejmują młodzi, albo je kupują od rodziny zmarłego. Teraz większość młodych ma dwa samochody – jeden męża, drugi żony. Przy takim projekcie jaki widzimy w artykule za 5 lat nie będzie dało się przejechać przez centrum w godzinach szczytu. Przy braku parkingów oraz znaczącym czasie na przejazd przez centrum ludzie zaczną omijać to miejsce, jeżeli tylko będą mieli wybór. W efekcie czego upadną tam wszystkie drobne działalności, lokale handlowe przestaną mieć najemców, itd. Centrum wymrze, zostaną… Czytaj więcej »

A jeśli będą trzy pasy ruchu w każdą stronę, to małe działalności nie upadną bo w godzinach szczytu będzie krótki czas przejazdu i dzięki temu, akurat szybko przejeżdżając przez miasto, kierowcy będą zaglądać do tych małych działalności.

Lobbujcie dalej i mamcie ludzi, żeby tylko Mackiewicz się Wam utrzymał na stanowisku.

Można wybrać Stanka. Wtedy będą 4 pasy ruchu w każdą stronę, nowe – stare drzewa, nie będzie dróg dla rowerów, bo to samo zło, a światła będą zawsze zielone, ale tylko dla samochodów, żeby nie było korków. Będzie CUDOWNIE

Jakoś mam już pewność, że będzie potrzebna południowa obwodnica Pabianic (Rzgowska – Myśliwska-Bis – Świetlickiego i kilka kilometrów nowej trasy pomiędzy nowym rondem a Łaską