Strona główna Aktualności Z miasta Szykują się zmiany na ul. Waltera Jankego. Jest projekt

Szykują się zmiany na ul. Waltera Jankego. Jest projekt

26
Azyle drogowe, pasy akustyczne i aktywne przejścia dla pieszych – to  zmiany planowane dla poprawy bezpieczeństwa na ul. Waltera Jankego na Bugaju. 

O zastosowaniu tych rozwiązań pisaliśmy już na początku grudnia 2018 roku. Teraz koncepcja ma zostać wcielona w życie.

Nowe rozwiązania zaplanowano w rejonie skrzyżowania Smugowa  – Waltera-Jankego 58. Budowa azyli drogowych ma wymusić mniejszą prędkość na kierowcach zbliżających się do przejść dla pieszych.

– Kolejna zmiana to montaż pasów akustycznych pomiędzy przejściami szczególnie uczęszczanymi przez dzieci. W rejonie mieści się SP 3 i PM 13 – dodaje Aneta Klimek, rzecznik prasowy z ratusza.

Projekt zmiany organizacji ruchu na ul. Waltera-Jankego przygotował Zarząd Dróg Miejskich w porozumieniu z policją i strażą miejską. Zatwierdziła go komisja bezpieczeństwa i porządku przy Starostwie Powiatowym.

Nowe rozwiązania ZDM wprowadzi w tym roku etapami, począwszy od ustawienia w maju azyli drogowych.

Dodatkowo na Waltera-Jankego w rejonie Smugowej mogłyby powstać pierwsze w Pabianicach dwa aktywne przejścia dla pieszych.

– To system zwierający elementy odblaskowe, czujniki ruchu i lampy ostrzegawcze, który umożliwia bezpieczne przejście przez jezdnię, bo informuje kierowcę o zbliżaniu się przechodnia i pozwala na wyhamowanie przed przejściem dla pieszych – tłumaczy Aneta Klimek.

Koszt budowy dwóch takich aktywnych przejść to 114 300 złotych. ZDM złożył wniosek o 100 tys. zł dofinansowania do Łódzkiego Urzędu Wojewódzkiego z rządowego programu ograniczania przestępczości i aspołecznych zachowań „Razem bezpieczniej” im. Władysława Stasiaka na lata 2018-2020.

Ze statystyki KPP wynika, że w 2018 na Waltera-Jankego doszło do sześciu kolizji i trzech wypadków, w których rannych zostały trzy osoby, w 52 przypadkach ukarano za przekroczenie prędkości. Na brawurę kierowców i niebezpieczne przechodzenie przez jezdnię w rejonie Smugowej zwracali również uwagę mieszkańcy osiedla.

REKLAMA
Subskrybuj
Powiadom o
26 komentarzy
najstarszy
najnowszy
Inline Feedbacks
View all comments

Wystarczy zwęzić całą ulicę Waltera-Jankego do jednego pasa z dwóch i po problemie.

Kolejny powalający pomysł.
Jeszcze to ktoś przeczyta i wdroży.
W takiej Łodzi ktoś sobie takie pomysły realizuje i służby ratownicze mają problem z dojazdem do celu!

Najlepszym Hamulcem dla kierowców jest wynalazek o nazwie RADAR.Radar rano,radar w południe , radar wieczorem i w nocy. Nada on piratom odpowiednie ramy zachowania w tym miejscu (nic nie boli tak jak kasa). Tak – jestem kierowcą. Tak jeżdżę tam 55/h . Tak – stop wariatom drogowym. Pozdrawiam

Wystarczy nie remontować nawierzchni, co mądrzejsi sami zwalniają w trosce o swoje zawieszenie…. 🙂

Jeszcze najlepiej niech te piep… progi zwalniające zrobią. Albo od razu ulice przemianować na chodniki. Po co samochody przecież.

Fajnie że coś się ruszyło. Ale pasy akustyczne? Naprawdę?
Współczuję lokatorom…

Zamiast progów zwalniających niszczących zawieszenie- proponuje na ul Świetlickiego radar dla „szybkich i wściekłych”aby ochłodzić zapał a z powodu driftujących na krańcówce MZK Waltera Janke proszę władze miasta o szlaban, który po ostanim kursie autobusowym zamknie wjazd (są ludzie schorowani małe dzieci i pracujący na 3 zmiany co chcą spać w nocy a wezwanie policji do auta szalejącego od godz:00.00 do 00.05 jest irracjonalne) i nikt z ym nic nie robi w naszym mieście???????????

tak samo było na parkingu CARREFOUR. TYLKO PISKI OPON BYŁO W NOCY SŁUCHAĆ

A to miała być taka fajna, szybka obwodnica Pabianic, z wylotem za strzelnicą na Łask.. :-\

Tak, też o tym słyszałam jakieś 20 lat temu… może jeszcze z 10 i doczekamy!

Nie ma szans na Myśliwską Bis (Al.Solidarności) bo właśnie planowany jest mini dworzec na krańcówce Waltera-Jankego. Miała ta ulica zaczynać się od Warszawskiej (skrzyżowanie Warszawskiej z Warszawską i Rzgowską), potem na tyłach Intermarche i koło stacji benzynowej na 20 Stycznia i dalej Waltera Janke, którą to ulicę zakręcono w kierunku skrzyżowania 20 Stycznia i Myśliwskiej. Tu już nic się nie zmieni nawet za 30 lat. może za 50..:). Po uruchomieniu S8 i zrezygnowaniu z budowy osiedla Karolew, przedłużenie Świetlickiego za Jutrzkowicką (Wodna) aż do okolic Szpitala, jest realne ale za 20 lat…:)

Tam jest takie miejsce (jadąc od ronda) ze jak nie wiesz co cię czeka to twoje autko pofrunie w powietrze a ty możesz głową dziurę w dachu auta zrobić. Wystarczy jeszcze tylko kilka lat nic nie robić a realna prędkość poruszania się będzie jakieś 30km/h

A ja tak sobie myślę…kieorwaca ma mieć oczy w ….rowerzysta może jechać jak chce kiedy chce byle w kamizelce i z odblaskami(nie zawsze jednak mają)a pieszy?a no to inna sprawa…zawsze ma pierwszeństwo nawet jak go nie ma,zawsze ma rację …ludzie zakładajcie jakiekolwiek odblaski bo Was w tych szarych, czarnych i ciemnych kurtkach nie widać! myślcie!jak jest ślizgawica nie wchodźcie na ulice jak do domu bo auto w miejscu się nie zatrzyma nawet jak jedzie 50…nie potrzebne progi zwalniajace tylko obowiązek odblasków dla WSZYSTKICH pieszych!

Zgadzam się z Tobą w 100%. Co do pieszych – nie potrafią ustać na nogach z powodu ślizgawicy,a wydaje im się ,że auto na drodze MUSI się zatrzymać ,bo przecież powinni.Prawa fizyki są jakie są i stąd tyle bezsensownych tragedii.

Jak jest ślizgawica to nie auto nie powinno jechać 50 km/h skoro się przed pieszym nie zatrzyma. Chyba że Ci się prawko znudziło.

Jadąc nawet 30 km/H nie zatrzymasz pojazdu w ciągu sekundy. Wiem że kierowcy maja obowiazek uwazac na pieszych ale Was pieszych ten obowiazek nie zwalnia z myślenia.

Przeraża mnie to jak kierowcy zrzucają winę na pieszych za to że nie przestrzegają przepisów

Bo niektóre przepisy są po prostu głupie. I nie mówię tu o ograniczeniach prędkości czy coś takiego, tylko o to że pieszy ma mieć zawsze pierwszeństwo choćby nie wiem co. Niestety kierowca musi uważać na wszystko – piesi, rowerzyści, znaki drogowe, inne auta, dziury na drogach itd. Do tego dochodzi obsługa samochodu, kiepska widoczność po zmroku, oślepiające światła jadących z przeciwka samochodów, deszcz albo śnieg. No i choćby nie wiem jak się starać to Was pieszych naprawdę nie widać!!! I nie chodzi o to żeby dać kierowcom wszystko czego chcą tylko żebyście Wy piesi zaczęli myśleć! Bo niestety, wchodzicie na… Czytaj więcej »

Upewnij się że jedziesz z taką prędkością że w porę zobaczysz pieszego.

trudno debilny pieszy przy wchodzeniu na jezdnię zerknąć w twarz kierowcy, czy cię widzi? często kierowca np jedzie 20khm/h , ty włazisz w poprzek na pasy i idąc jesteś cały czas pomiędzy oczami kierującego a słupkiem A w aucie. kierowca cię poprostu nie widzi bo cię słupek zasłania. i to przy tak małej prędkości może spokojnie dojść do potrącenia. Ale co taki pustak pieszy może wiedzieć. czytać się ciebie nie da z tymi wywodami.

Zgadzam się w pełni z Tobą nie-debilny Carmageddonie. W razie czego na szczęście to Ty pójdziesz do więzienia, to Ty zapłacisz 10 tysięcy zł grzywny i to Ty będziesz jeździł do końca życia tramwajem i autobusem. No jeszcze możesz nie dostać pracy w niektórych miejscach bo będziesz karany za przestępstwo i Cię nie przyjmą. Ale to dopiero początek. To Ty będziesz płacił do końca swojego życia połowę swojej pensji jako zadośćuczynienie dla poszkodowanego lub dla jego rodziny jeżeli będzie trupem. A poza tym wszystko u Ciebie pozostanie po staremu. 🙂 Jeźdź jak uważasz. Nie-pustaku 🙂

Droga hamowania z prędkości 30 km to około 10 metrów. Jeśli nie widzisz z 15 metrów że pieszy wchodzi Ci na przejście to lepiej oddaj prawo jazdy zanim komuś zrobisz krzywdę

Jasne ubranie też nic nie daje jak oświetlenie jest słabe.

przecież jest już tam pas akustyczny ze spowalniaczem jednocześnie. obok postoju taxi. jak zapierniczasz to w zapadnięty pas asfaltu się trafia i jest akustyka od zawieszenia z miski olejowej jak ta lala. jak znasz ten ustęp to zwalniasz więc i spowalniacz jest. powinno się go tylko oznakować i po robocie.
Od lat jakoś nikt nie widzi tego ustępu w drodze?

Przede wszystkim to ta nawierzchnia nie trzyma standardów

Cała jest jak próg zwalniajacy
Szeroka ulica budowana od zera,
a pozapadala się jak by była budowana na leczeniu płyt tektonicznych

Chore! Skoro miasto nie potrafi sobie poradzić z piratami drogowymi, to od razu zamknijmy wszystkie drogi, zamiast niszczyć dobrze zaprojektowaną drogę dwu pasmową, która rozprowadza ruch uliczny po dużym osiedlu mieszkaniowym. Znów przez mniejszość, większość musi cierpieć !