Strona główna Aktualności Komunikacja Starostwo chce przebudowy przejazdu kolejowego. Jest pierwszy krok

Starostwo chce przebudowy przejazdu kolejowego. Jest pierwszy krok

44
Przejazd na ulicy Wspólnej

Gdy wszyscy mówią o przebudowie przejazdu kolejowego przy ul. Lutomierskiej, Starostwo Powiatowe w Pabianicach snuje plany zmian na ul. Wspólnej.

Temat budowy przejazdu dwupoziomowego na ul. Lutomierskiej poruszany był wielokrotnie i to od lat. Na czym stanęło? Poseł Krzysztof Habura pokazał dokumenty z Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad dotyczące programu inwestycji dla DK71 w Pabianicach. Umowę podpisał Minister Infrastruktury Dariusz Klimczak. Szacowana wartość inwestycji to blisko 37 mln złotych. Niestety, planowany termin realizacji to dopiero lata 2028–2029. Szczegóły TUTAJ.

Tymczasem niepostrzeżenie Starostwo chce ubiegać się o zakwalifikowanie do projektu PKP PLK S.A.: „Poprawa bezpieczeństwa na skrzyżowaniach drogowo–kolejowych, w tym ich przebudowa na skrzyżowania dwupoziomowe”. Chodzi jednak o przejazd na ul. Wspólnej.

Starostwo podpisało właśnie umowę na przygotowanie koncepcji programowo–przestrzennej dla realizacji zadania pn. „Przebudowa skrzyżowania drogi powiatowej nr 4911E z linią kolejową – ul. Wspólna w Pabianicach”. Z tą koncepcją będzie można złożyć dokumenty do PKP.

Przygotowanie koncepcji powierzono firmie z Gdańska, która wygrała przetarg. Usługa będzie kosztować 243 540 złotych. Zleceniobiorca ma 90 dni na przygotowanie koncepcji.

REKLAMA
Subskrybuj
Powiadom o
44 Komentarze
najstarszy
najnowszy oceniany
Inline Feedbacks
Zobacz wszystkie komentarze

Jak modernizacja przejazdu na Wspólnej ma doprowadzić do takiej sytuacji jak na Torowej, gdzie ceremonialne otwieranie lewego szlabanu, wielka uroczysta przerwa i następnie ceremonia otwarcia prawego trwa w nieskończoność, to pierwszy raz w życiu będę za porażką inwestycji w moim mieście…

Zrozumiesz jak będziesz musiał korzystać z przejazdu na torowej

Pewnie dlatego, że człek nie przeczytał całego artykułu, a napisane jak byk „DWUPOZIOMOWE”. Torowa faktycznie, porażka, ale nie jest DWUPOZIOMOWA

Tak, faktycznie nie dotarło do mnie słowo „dwupoziomowe”. Widząc jaki to problem przy drodze krajowej wyparłem chyba, że to możliwe na Wspólnej.

Nie wszystko trzeba rozumieć 🙂

,ty nie rozumiesz czego?? A JA PYTAM ,jak to możliwe ,że od dziesięcioleci komuniści rządzący miastem staraja sie o ten tunel-przejazd- drogę wielopoziomową pionową czy jakąkolwiek i do tej pory nie mają projektu jak to ma wyglądać ,za każdym razem realizują najpierw projekt za kilkaset tysięcy i WSZYSTKO IDZIE DO GŁĘBOKIEJ SZUFLADY KOMUNISTÓW na parę dobrych lat zapominamy o tym, jak już kasiorka się kończy znowu WYŁAZI POMYSŁ TUNELU DROGI CZY CZEGOŚ TAM i zaczyna się to samo projekt kasiora i głęboka szuflada komunistów ale już następnego pokolenia!!A NA TO WSZYSTKO TYRAJĄ BIEDNI MIESZKAŃCY grajdoła

Czyli wychodzi na to, że Gmina Pabianice niepotrzebnie ma oddać przejazd na Szynkielewie III. Może pora na zrewidowanie tego przez mieszkańców tej części gminy Pabianice?

Żeby zrozumieć, trzeba trochę tamtędy pojeździć, albo raczej postać… 🙂

Pabianiczanka to raczej nie Pan. Czytasz komu odpowiadasz?

znaczy majówka już poczęta jak u tuska we wtorek, no gratulacje

Panie redaktorze, już niektórzy zaczęli długi weekend, trochę mniej wymagające czy ambitne artykuły😂

Za ćwierć miliona Wspólna nie będzie dwupoziomowa. Sytuacja jest dramatyczna przez debilizm kolejarzy i ew. denne przepisów. Czekanie 5 minut na pociąg i kolejne 5 minut na drugi jest zbędne, głupie, bezsensowne i nieekologiczne. (tydzień temu na wspólnej) Temat otwierania rogatek niby drzwi sezamu jest oczywiście słusznie podniesiony, to debilizm po całości. Otwieranie ich w złej kolejności nikomu i niczemu nie służy. I nie, bezpieczeństwo nie jest tutaj żadną wymówką. Czekanie i trucie się w korkach nie jest bezpieczne. Można bez trudu zapewnić odpowiednio długi bufor między zamknięciem rogatek a przejazdem pojazdu, tylko trzeba mieć mózg i minimum chęci. Na… Czytaj więcej »

Na Torowej jest automatyczny i jak widać ciężko przejechać. Myślę, że są w stanie zapłacić ci za ten rewelacyjny pomysł zamykania rogatek 30 sekund przed przejazdem pociągu w tym miejscu, bo ty masz mózg i chęci, a oni debilizm.

Próba szacowania pomysłu Starostwa Wiadukt drogowy nad torami: Droga musi się podnieść o ok. 7 metrów nad torami. Minimalna długość podjazdu dla akceptowalnego spadku (5%) to około 140 metrów po każdej stronie torów. Szerokość 14 metrów (ścieżka rowerowa i ciąg pieszy) – belki mostowe muszą być odpowiednio szersze (lub trzeba robić konsolowe wysięgniki dla chodników). Ze względu na brak miejsca na prostych rampach — konieczność lekkiego łuku, a co za tym idzie konieczność wyburzeń budynków i wykup ziemi (częściowo od Skarbu Państwa). Trzeba by przesunąć fragmenty ulicy Wspólnej, być może częściowo rozebrać budynki po stronie południowej (bliżej ul. Zamkowej) –… Czytaj więcej »

Dzięki wielkie za szacunek. Przepiszemy tego darmowego gotowca i przedłożymy w mieście za te dwieści tysia. pa

Daje to do myślenia , ciekawe jak ludzie będą wyjeżdżać ze swoich posesji.
Może tak ktoś zanim wyda te 250 tyś na projekt , zastanowił się czy jest to realne do wykonania.

To nie jest realne, biorąc pod uwagę, że przejazd musi uwzględniać zarówno chodnik, jak i ścieżkę rowerową. Miasto samo sobie strzela w stopę, tworząc taki płatny koncept, zwłaszcza mając świadomość, że teren po Młynach został już sprzedany i nic tam nie powstanie. Najpierw powinno się planować, a dopiero później realizować — u nas wygląda to odwrotnie.

Jednak gdyby realizacja się udała (choćby tylko dla aut z różowymi tablicami!), warto byłoby zadbać, by całość została wykonana w nowoczesny i estetyczny sposób. Taka „eskapada” mogłaby być subtelnie podświetlana nocą – na wzór przejazdów rowerowych i chodników przez Wisłę w Warszawie.

Deliberacje na temat tego przejazdu trwają dobre 20 moze 30 lat. I nic z tego nie wynika. To zastępczy temat ruszany przed ważnymi zmianami jak np wybory prezydenckie aby było widać, że władza usilnie coś chce zrobić. Taka kiełbacha wyborcza. Doo tej pory podporządkowano tylko ruch drogi krajowej ruchowi ulicy miejskiej tłumacza ze to potrzebne aby autobus MZK nie czekał na wjazd. Ale autobus jedzie ta droga raz na godzinę

Zarówno Wspólna nie jest drogą miejską, jak i Łaska/Partyzancka nie jest droga krajową. I nic na tym skrzyżowaniu nie podporządkowano. Tak deliberowałeś po nocy, że na kacu nawet nie dałeś rady przeczytać artykułu, co nie przeszkodziło ci napisać komentarza. Albo jesteś zwykłym trolem, że wpisujesz z góry ukierunkowany politycznie komentarz, który nijak się ma do problematyki artykułu. Tak czy tak wychodzi na to samo. Chciałeś pojechać władzom, a sam się zbłaźniłeś.

Jakoś nie przypominam sobie abym cokolwiek napisał o partyzanckiej łaskiej czy wspólnej. I nie jestem przekonany czy rozumiesz co znaczy wyraz deliberować. Ale pewnie nie wiesz.

Czyli :,,Deliberacje na temat tego przejazdu trwają dobre 20 moze 30 lat. ” – to chodziło ci nie o ten przejazd, o którym jest artykuł, tylko o tamten? Trolu?

@karol ewidentnie pisał o przejeździe na Lutomierskiej, która jest krajowa lub wojewódzka (mogło się zmienić), gdzie pierwszeństwo ma Karniszewicka (od Zatorza) dla autobusów linii 2. Bez emocji , Zaraz „troll”, „władze”, „zbłaźnić”.
A nikt nie porusza tematu, jak ta „dwupoziomowość” ma wyglądać, na jakim odcinku byłyby zmiany ul. Wspólnej, ile trwałyby prace oraz jaki byłby koszmar, gdy wyłączy się tą najbardziej przepustową przeprawę przez tory…

Pisał o przejeździe na Lutomierskiej używając sformułowania ,,Deliberacje na temat TEGO przejazdu trwają dobre 20 moze 30 lat. ” ? Czyli pisał tego, myśląc o tamtym? Pisał, byle pisać. I jeszcze próbujesz takiego trola bronić.

Jakby się udało, to byłby mega czad.
Rzeczywiście miejsce tam jest na takie operacje.
Może dodatkowo właściciel terenów po młynach zalobbowałby gdzie trzeba i udałoby się to przepchnąć.
Szczerze mówiąc przejazd na Wspólnej jest geometrycznie zlokalizowany bardziej po środku terenów zamieszkałych przez Zatorzan, moim zdaniem dostępność ułatwiona w porównaniu do przejazdu na Lutomierskiej.
Czekam na plot-twist i ostateczną decyzję o budowie na przejeździe na Podmiejskiej 😀

240 tys to kosztuje pomysł jak zrobić przejazd dwupoziomowy…. A nie sam przejazd. Sam przejazd to już w milionach.

Pan poseł Habura niech nie zapomina, że jest w Parlamentarnym Zespole ds. Sportów Motorowych. Zespół wg strony sejmu powstał 24 lipca 2024 roku a zebrał się co już sukces 1 raz i wybrali „Prezydium zespołu” na początku kwietnia 2025 roku. Proszę zwolnić z przepracowania:
https://sejm.gov.pl/sejm10.nsf/agent.xsp?symbol=SKLADZESP&Zesp=1118

Coś jak zdominowany przez PiS Parlamentarny Zespół ds. Promocji Badmintona. Od 6 lat zapomnieli się spotkać. Tylko co to ma wspólnego z przejazdem na Wspólnej?

Last edited 3 miesięcy temu by Zespół Szkół Specjalnych

To nie debilizm kolejarzy tylko nie udolnosc władz miasta i powiatu bo od 30 lat rządzi platforma z lewica

Nie udolnosc władz miasta i powiatu i brak kompetencji to jest problem . A nie PKP . To tak jak z budową szkoły na zatorzu , czy akwaparku czy przebudowa ulicy zamkowej lub wyrzucone pieniądze na lewityn?

Nie udolność? Musiałeś się tym wykazać na wszystkich etapach edukacji…

dwupoziomowe Czyli jakie? w jednym kierunku jedziemy nad trakcją a w drugim tunelem ?

Teoria strun już nieaktualna. Raczej.

zamiast tak kombinować powinni tam zrobić rondo turbinowe!

1 kwietnia już dawno minął….

Szanowny Panie Redaktorze,
zdjęcie w artykule jest nie na miejscu. Proszę nie pogłębiać atmosfery strachu przed starciem zbrojnym, proszę też o nie przypominanie ile czołgów Pis dał Ukraińcom za friko. Jesteśmy tuż przed wyborami głowy Państwa.
Dziękuję 🙂

Życie to nie tylko pośpiech, Ludzie zrozumcie!
Taki postój przed szlabanem to super szansa na medytację, kontemplację, endorfiny!

Oho ,chyba zbliżają się wybory …czas obietnic ,czas zacząć .