Strona główna Nie przegap Samowolka na ul. Kilińskiego. Kierowcy sparaliżowali ruch

Samowolka na ul. Kilińskiego. Kierowcy sparaliżowali ruch

84
Parkowanie na środkowym pasie jest niedozwolone
To istny najazd na pabianickie nekropolie. Zabrakło miejsc do parkowania, więc kierowcy zostawiają auta, gdzie popadnie. Interweniuje straż miejska i policja. Ulica Kilińskiego jest zakorkowana. Ciężko przejechać też przez skrzyżowanie z ul. Grota Roweckiego.

Kierowcy parkują na środkowym pasie brukowanym głównie przy cmentarzu komunalnym. Tymczasem opisywany pas służy do bezpiecznego wyprzedania pojazdów wolnobieżnych takich jak ciągniki czy maszyny budowalne i rowerzystów Wykorzystuj się go jako miejsce oczekiwania na możliwość wykonania manewru skrętu w lewo dla pojazdów chcących zjechać do posesji. W żadnym wypadku nie wolno na nim parkować.

Samowolka jest też na dobrze znanym miejscu postojowym po wschodniej stronie drogi. Tam ostatecznie wyznaczono równoległy sposób parkowania, tymczasem auta parkowane są skośnie i wjeżdżają na chodnik.

Kierowcy nie stosują się do sposobu parkowania

O godz. 11.30 na miejscu działały 2 patrole policji i straży miejskiej. Lepiej przełożyć wizytę na cmentarzu na inny dzień bądź skorzystać z komunikacji miejskiej.

REKLAMA
Subskrybuj
Powiadom o
84 komentarzy
najstarszy
najnowszy
Inline Feedbacks
View all comments

Tylko wysokie mandaty ucywilizują januszow i grażyny! Nie do pomyślenia w krajach rozwiniętych!

Oczywiście, najpierw to się powinno ukarać tych co projektowali ten bubel i tych co ten bubel odebrali. Żeby uczyć kogoś cywilizacji, samemu trzeba takim być.

niby dlaczego karać projektantów? skoro jest taka organizacja ruchu to niech się kierujący dostosują a nie jakby z obory wyjechali zostawiają swoje furmanki gdzie popadnie

Sieroty jak nie mają strzałek to parkują. Widać myślenie boli.

bo infrastrukturę powinno się dostosować pod potrzeby mieszkańców. a nie zaprojektuje się bez przemyślenia i teraz problemy. parkowanie ukośne było ok, więcej miejsc było. teraz zwężki, droga dla rowerów itd. po co to komu? tylko zawadza. bez wysepek na środku było by miejsce na parkowanie ukosem bez zajmowania chodnika. Ale nie trzeba było dowalić ścieżkę dla rowerów , jakby tam główna trasa była. kto tam widział rower? Tylko golasy na przegranym zakładzie tam kółka wokoło robiły :). Dostawczaki cmentarnej zajmują połowę parkingu. na cmentarnym parkingu to dopiero wczoraj bitwa była i przepychanki.

Mentalnie widzę, że głęboko w Rosji 🙂 Drogi jak najszersze, wszędzie parkingi. Ścieżki rowerowe niepotrzebne, bo przecież kto jeździ rowerem? Poza tym wiadomo, że im większa i szersza droga tym można jechać szybciej i wtedy jest bezpieczniej. Cały zachód jest głupi i nie można z niego brać przykładu. Budujmy jak w Rosji!

K. Piękny komentarz. Szkoda że wszyscy widzą tylko czubek własnego nosa. On potrzebuje się zatrzymać na cmentarzu i koniec. Co go obchodzi rowerzysta ?

W Rosji drogi buduje się z użyciem mózgu, cytując dialog z pewnego filmu „na zachodzie więcej robisz, a mniej myślisz”. Spróbuj przejechać się drogą do Moskwy czy po jakimkolwiek mieście, czysta przyjemność! Żadnych slalomów, wysepek na środku drogi, tylko czarna oświetlona nawierzchnia. ^^ Kierowców traktuje się poważnie, a nie jak 5 letnie dzieci które nie potrafią wykonać skrętu w lewo xD A co do dróg rowerowych, one również przy nowych inwestycjach są uwzględniane, ale jedno nie wyklucza drugiego. (Swoją drogą, że Rosjanie wolą samochód, bo jest dużo wygodniejszy gdy masz gdzie zaparkować i nie stoisz pół dnia w korku) Można… Czytaj więcej »

Last edited 3 lat temu by PatrykO2

a ja mam pytanie do Ciebie K, ile rowerów dziennie jedzie po tej ścieżce rowerowej???? bo obstawiam że w grudniu to dziennie nie ma nawet 100rowerzystów którzy tam jadą, w lato może będzie 300-400, a samochodów ile tam jest dziennie myślę że przejedzie tamtędy każdego dnia około 1000 samochodów, a ilu będzie chciało zostawić auto przy cmentarzu średnio myślę zę dziennie jest około 50-100 samochodów, co to oznacza że pasa rowerowy szeroki jak dla samochodów jest niemal bez użyteczny bo co z tego że jest jak mało kto z niego korzysta, a tam gdzie wiadomo że jest potrzebna duża ilość… Czytaj więcej »

W Pabianicach jest ogrom ulic na których przechodzi mniej niż 40 pieszych dziennie. Może trzeba zlikwidować tam chodniki ?
Co za egoizm. Masakra.

egoizm to coraz mocniej podkreślają właśnie rowerzyści wszędzie wciskający się na siłę. powoli mi to ruch lgtb przypomina.

A gdzie jest napisane że nie wolno stawać na tym wybrukowanym…. Nie to że się awanturuje ale jaka jest podstawa prawna?

„…do wyprzedzania rowerzystów…” To od kiedy można jechać jezdnią skoro tuż obok jest droga dla rowerów?

nie zmienia to faktu że nie mozna w takim wypadku jeździć rowerem pojezdni.

http://wrower.pl/prawo/obowiazek-jazdy-po-drodze-dla-rowerow,3004.html czy aby redaktor sie myli albo nie zna sie??I wprowadza w blad czytajacych??

na ciągu pieszo-rowerowym powinny być wysepki rozdzielające aby rowerzysta mógł wyprzedzić wolniej poruszające się madki z wózkami.

A zatem, jaki był cel wykonania tego „ciągu”, skoro rowerzyści nadal mogą poruszać się jezdną? To pytanie oczywiście retoryczne. A kasa została wywalona w błoto.
PS. Nie będę oryginalny, bo po raz n-ty napiszę, że projekt i wykonanie DW485 to zwykły bubel, który nie sprawdza się w życiu codziennym…

To nasi radni i prezydent są odpowiedziano że podpisali się pod tym bublem

Widział Pan/Pani parking w osi jezdni ?

Nie ma podstawy prawnej. A jeśli jest w rozporządzeniu to i tak jest nieważna. KoNsTyTuCjA !
A tak po prostu: Jeśli masz prawo jazdy to powinieneś wiedzieć. A jeśli nie wiesz to poczytaj.

Trzeba było nie robić takiego bezsensownego pasa po środku. Naprawdę trzeba budować dodatkowy, wyższy od powierzchni drogi pas z kostki brukowej żeby ludzie mogli wyprzedzić rower lub skręcić do posesji? xD Nie mogą sobie zjechać do środka drogi gdy tego pasa by nie było i zrobić to samo?

Ideą tego typu pasów jest ograniczenie prędkości! Widzę że jest Pan jak i wielu innych miłośnikiem wyścigów. W normalnych warunkach jadąc 50 na godzinę nie ma żadnych problemów. W codziennym funkcjonowaniu też nie brakuje miejsc postojowch. Wigilia i 1 listopada jest specyficznym okresem. Co by nie robił to w te dni zawsze zabraknie miejsc parkingowych.

jakie ograniczenie prędkości? jechałem tam już ponad stówę :). Problemem jest to że jak ci ktoś wyskoczy to nie ma jak ominąć i albo się wali w zawalidrogę, albo wybija na wysepce i zabija tych z chodnika, co miało niedawno miejsce….

Nie ma to jak pochwalić się na forum że jest się debilem i potencjalnym zabójcą w samochodzie.
Problemem jest to, że jak ktoś ci wyskoczy przy 50 km/h to albo zdążysz się zatrzymać albo szkody będą minimalne. Jeżeli wyskoczy ci przy ponad 100 km/h to możliwe, że zabijesz siebie albo, na nieszczęście, jego też. Ale żeby to zrozumieć to chyba trzeba po prostu dorosnąć

problem jest taki że ja co sezon trenuję na torach jazdę w poślizgu itp. jazda 100km/h jest dla mnie niedzielną pojerzdzawką. jak mi ktoś wyskoczy na drodze , takiej zwykłej bez szykan i wysepek to będę potrafił hamując i operując gazem elegancko ominąć zawalidrogę. przy tych szykanach to niemożliwe. A ty zapewne przy 50km/h jak ci ktoś wyskoczy to posrany wciśniesz hamle do dechy i zamkniesz oczy waląc na wprost…. więc się nie wypowiadaj tu bo nie jesteś prawdziwym kierowcą a tylko operatorem 1,5 tony żelaza.

Obawiłam się, po tym co napisałeś, że tor widziałeś jedynie na filmikach w internecie. Jesteś zabójcą, chwalisz się, że jechałeś tą drogą ponad 100 km/h wiedząc, że są szykany i jak ktoś wyskoczy to go nie ominiesz. Mając tego świadomość narazileś go na śmierć i trenig na torze nie ma tu nic do rzeczy. Zaraz będziesz się bronił, że miałeś po drodze ustawione osoby, które pilnowały, żeby ci nikt nie wyskoczył A tu hit: „problem jest taki że ja co sezon trenuję na torach jazdę w poślizgu itp. jazda 100km/h jest dla mnie niedzielną pojerzdzawką. jak mi ktoś wyskoczy na… Czytaj więcej »

Last edited 3 lat temu by Abc

nie zrozumiałeś mojej wypowiedzi. nie tor a umiejętności są tu kluczem. jadąc kontrolujesz pojazd i obserwujesz drogę. możesz tam lecieć dwie paki jeśli stwierdzisz że jest bezpiecznie. i nie potrzebujesz obstawiać sobie drogi za wczasu. za wsze jest element x który może wyskoczyć ale od tego masz umiejętności aby opanować sytuację. jedziesz ile można i na ile pozwalają ci warunki. 50kh/h to nie sa warunki a sztywne ustawienie bzdurnej predkości. na lodzie przy tych 50 pozabijasz i tak pieszych. chodzi o to że robi się z kierowców debili którzy prawko kupili na górniaku. robi się im szykany i oswaja z… Czytaj więcej »

„Możesz lecieć dwie paki jeśli stwierdzisz, że jest bezpiecznie”? Nigdy, nigdzie, w żadnych, najlepszych warunkach, gdzie odbywa się zwykły ruch drogowy nie jest bezpiecznie przy tej prędkości. Żaden kierowca nie może tego stwierdzić. Faktycznie ta dyskusja nie ma sensu Jak stwierdziłeś, że jadąc na tej drodze 100 km/h, żaden pieszy nie wejdzie ci pod samochód ? Że żaden samochód nie wyjedzie nagle na drogę bo nie za trzyma się na „stopie” ? Że dziecko na rowerku nie zjedzie z chodnika prosto pod twój samochód ? Że pijak idąc nie zatoczy się z chodnika ? Wiedziałeś że są szykany a mimo… Czytaj więcej »

Last edited 3 lat temu by Abc

a gdyby w tym miejscu pańska madka….

Ścigasz się od 30 lat więc mniemam, że podchodzisz już pod pięćdziesiątkę. Wierzyć mi się nie chce, żeby taki staruch popisywał się jak dwudziestolatek w komentarzach, jak szesnastolatek przed gimnazjalistkami. Aż śmiech mnie bierze.

bo w ciele młodym duchem i jasny na umyśle. A ze względu na wiek powoli „walący” system który po latach wydaje się bezsensownie ograniczający swobodę. żyje się tylko raz

Problemem jest to że jechałeś ponad 100 a nie to, że jest wysepka.

problemem jest to że 100km/h to jest moje 1/4 max auta. czyli jadę w miarę ostrożnie. A otrzymuję szykany na drodze. A taki rowerzysta jadąc 50km/h po ścieżce rowerowej zapina swój licznik na maxa i ograniczeń nie ma! dajmy szykany na ścieżki rowerowe!

Jakby nie robili takich bzdurnych inwestycji to by było ok. Zrobić parking na 10 aut, drugi na 30 przy tak dużym cmentarzu to tylko w Pabianicach mogą wymyślić. Do tego jestem ciekawa kto oceniał bezpieczeństwo tej drogi. Wyobrażacie sobie koroki w tym miejscu i jadący komuś na pomoc np.woz strażacki? Przepraszam, ale nie wiem kto to projektował, chyba ten co jeździ rowerem, albo spaceruje. Gdyby głupota potrafiła latać….

Myślę podobnie. Jak na takiej drodze jadące samochody mają zrobić tunel życia? Jak przepuścić karetki pogotowia, straż pożarną, policję? Jak? A przecież wystarczylyby radary, kamery i mandaty żeby kontrolować prędkość i karać piratów . A nawierzchnia powinna być gładka i szeroka. I miejsca na parking skośny by starczyło. Mogło być pięknie i bezpiecznie, a… wyszło jak zwykle.

W takim przypadku tunel życia zrobić jeszcze łatwiej niż na zwykłej ulicy. Ale na załączonym zdjęciu widać, że usunięcie się z drogi pojazdu uprzywilejowanego skutecznie uniemożliwili idioci, parkujący na pasie między jezdniami.

Holownik będzie miał dziś i jutro robotę. To się zdziwią niektórzy jak wyjdą z cmentarza, samochodu nie ma a tu wigilia za pasem.

Czy pszepisy o ruchu drogowym mówią coś o tym pasie? Tu przeczytałem, że mogę wjeżdżając na niego wyprzedzić pojazd typu ciągnik itp. Według mnie te wyspy to bubel na miarę naszych czasów

Tak to jest jak inżynier sie naczyta ksiązek, ale brak mu wyobraźni 😀

Czemu wyłączyliście ocenianie komentarzy?

Jak coś nie działa właściwie, to się to naprawia a nie wyłącza.
Rozwijając tą myśl, z racji niewłaściwego działania nowego projektu na odcinku Kilińskiego przy cmentarzu należałoby też wyłączyć z używania ten odcinek drogi.
Na wzór Piotrkowskiej przejazd tylko dla służb miejskich, MZK + Taxi.
A na parkingu przy cmentarzu – woonerf.
Dojazd do cmentarza tylko rowerem, MZK, Taxi oraz pieszo….:).

Last edited 3 lat temu by Marek

Nieważne kto głosuje tylko kto liczy głosy. Liczono nie tak jak władze oczekiwały. Wesołych świąt wszystkim.

dokładnie. władzy nie podobał sie spory aplaus i przyklask co do niektórych trafnych komentarzy!

A nie mówiłem?

I kasa wyjebana w super skrzyżowanie co ujebala korek dziś od cmentarza do świateł na ul Bugaj. Takich korków nie było nawet na święta wszystkich zmarłych. Brawo Wy.

Nie ma takiego święta,, wszystkich zmarłych,, więc w ten dzień nie mogło być żadnych korków

spalić te graty albo odholować na koszt właścicieli

Mały przedsmak tego, co będzie się tam działo 1go listopada 🙂

Tak upupić zmotoryzowanych obywateli! Strach pomyśleć co będzie po remoncie Zamkowej. Tu na jednym ze zdjęć widać jakieś bezsensowne zwężki drgi po stronie cmentarza. Kierowcom potrzeba gładkich dróg nie wymysłów wyksztalciuchow rabiacych projekty na papierze.

Tyle kasy poszło a 24 grudnia na Grota był korek aż do ul Bugaj. Tak ustawili światła ze będziemy stać dłużej w korku niż jak było wahadło!

O której? Jechałem 3 razy (9:30, 13 i 15:30) i za każdym „korek” zaczynał się na wysokości wjazdu na parking pływalni. Większość problemów powodują zawsze bóle istnienia i to, że komentujecue rzeczy i zjawiska, których nawet na oczy nie widzieliście. Tu jeden pisze, że drogi na zachodzie są bez sensu bo wąskie i nie sprzyjają nadmiernemu ruchowi (a jednak to u nas są większe korki niż w miastach na zachodzie); drugi pisze, że jednak na zachodzie poszli po rozum do głowy i budują tak szeroko jak tylko się da. Kolejny, moj osobisty faworyt, jest mistrzem statystyki i obserwacji i podejmuje… Czytaj więcej »

Wydaje mi się, że na skrzyżowaniu ul. Kilińskiego z ul. Orla najlepsze byłoby takie ustawienie pasow ruchu i swiateł: – prawy pas do jazdy w prawo i na wprost; – środkowy pas do skrętu w lewo I wtedy – zielone światło na prawym pasie w obie strony – czerwone na pasie środkowym w obie strony A potem odwrotnie – czerwone na prawym pasie – zielone na pasie srodkowym w obie strony I wtedy jednocześnie samochody jadą na wprost i w prawo, a potem jednocześnie po obu stronach skręcają w lewo. Jaśniej się nie da tego opisać. Czy to nie jest… Czytaj więcej »

Ad. 1 Dobrze napisałaś: Wydaje Ci się
Ad. 2 Nie jest lepsze

A co Ty proponujesz?

Proponuję, żeby piesi mieli trochę więcej czasu na przejście przez jezdnię. W podanym przez Ciebie nie mają

Ja czasu nie podałam w ogóle. Tym niech się zajmą ci, do których to należy. A nie wszystko na tacy podane!

Nie zrozumiałaś. Twój projekt powoduje, że piesi mieliby mniej czasu na przejście przez jezdnię. Gdyby przy twoim pomyśle pozostawić czas dla pieszych jak teraz, to całość cyklu sygnalizacji wydłużyłby się. A wtedy znów by zaczęli płakać kierowcy, że za długo mają czekać

najpierw niech idą piesi z jednej strony, później z drugiej a pierwsi czekają. później wszyscy stoją bo rower jedzie itd. 🙂

Po co wybudowano takie coś po środku pasa drogi , coś co utrudnia poruszanie się pojazdami? Otóż to po prostu nowość infrastruktury drogowej, wygląda ciekawie ale w naszej sytuacji zupełnie nowość nietrafiona i tak jak ten nieszczęsny parking wymyślona tylko po to aby wydać miejskie pieniądze. Skąd miasto bierze takich durnych projektantów i kto bierze odpowiedzialność za odbiory budów. Przez to zwężenie wczoraj 24 12 powstał niezły korek mimo ronda .

Na to wydane są pieniądze podatników z całej Polski. Nie miejskie, bo to nie jest miejska droga.

W jaki sposób to na środku utrudnia poruszanie się pojazdem ?

Zobaczysz, jak przed sobą będziesz miał śmieciarkę, koparkę itp. pojazd wolnobieżny albo rowerzystę…

Co za bzdura. Po tym pasie go wyprzedzę, bądź ominę

tracąc przyczepność jak lód osiądzie na wysepce i wycedzisz ładnie to się dowiesz

Jeśli najpierw zwolnię do prędkości śmieciarki i wtedy powoli wyprzedzę ją, lub ominę jeśli się zatrzyma to w nic nie wycedzę. Panie Super Rajdowcu z Toru Wyścigowego

Last edited 3 lat temu by Pytek

wycedzisz wycedzisz. przypomnę ci. 🙂

To są właśnie projektanci na komputerach którzy tak projektują, większego bubla nie widziałem od lat, to są matoły za których programy robią, niezłymi matołami trzeba być aby coś takiego wymyślić tym bardziej przy cmentarzu

matołem jest ten co ustawił załaczanie jednocześnie lewoskrętów naprzeciw siebie wzdłóż kilińskiego – auta walą na siebie na wprost!

A jakim trzeba być matołem, żeby w jednym zdaniu zrobić tyle błędów ?

Prosty mechanizm, ci co projektowali,nadzorowali ten BUBEL dostali polecenie z „góry”, aby jak najwięcej w ulice wpakować kostki i tam prowadzą nitki,…proste jak konstrukcja młota,…ciekaw jestem kto im sprzedał kostke ?….

Spora część komentarzy to piękny pokaz ignorancji, budowa trwała 2 lata, projekt był znany od co najmniej 3 lat, więc na żale już za późno. Co do osób wypowiadających się na temat projektu, ciekawe ilu z was mieszka w budownictwie wielorodzinnym nigdy nawet nie pomyślał o zapoznaniu się z projektem budynku. Pojęcia nie macie jak blok jest posadowiony jak głęboko sięgają fundamenty na jakim stoi podłożu itp.

Co posadowienie bloku mieszkalnego ma do idiotyzmów drogowych ?

Ma to że, krytyka projektu jest bezcelowa w przypadku ludzi którzy projektu własnego domu nie widzieli na oczy. Nazywasz idiotyzmem coś co funkcjonuje od lat w innych miejscach, ale u nas jest nowe i budzi wątpliwości.

Last edited 3 lat temu by Aerospace

projektowałem i sam wybudowałem swój dom. uważam że projekt na kilińskiego to bubel!

Jeśli projektowałeś i zbudowałeś to wiesz, że pewnych rzeczy się nie da zrobić, choćbyś chciał. Nawet drzwi się muszą otwierać w odpowiednią stronę.

drzwi są lewo i prawo stronne, wewnętrzne, zewnętrzne. suwane! kwestia doboru. nie widzę problemu.

A można zrobić tak, żeby drzwi do łazienki otwierały się do środka ?

Nie to bym podważał twoje dokonania, ale zaczynanie zdania z małej litery nie świadczy najlepiej o dbałości. Dom mogłeś zaprojektować i tu znów, ale nie wiem kiedy to było. Obecnie nie projektu się domu, ale dom z przyłączami, co wymusza konieczność adaptacji projektu na działce itp. co nie mogłeś zrobić sam. Dlaczego? Życia by Ci brakło na studia. Dom A.D. 2015.
Proszę pisz Kilińskiego z dużej, to nie jest nazwa papieru toaletowego, Jan na to zasłużył.
P.s. Raz widziałem prom i wiem że Tytanic musiał zatonąć. 😂

Last edited 3 lat temu by Aerospace

Za małe litery przepraszam bardzo. 🙂 Dom wybudowałem sam, z przyłączami wod-kan i elektryką (oczywiście ekipy pomagały). Pracowałem w tych trzech profesjach, mam w nich wyuczone specjalności i nie było z tym problemu (kilka lat temu). Problemem było czekanie kilkuletnie na popisanie planów i decyzje….. ale to inna bajka,

Tak czułem, że prawie nikt nie zrozumie, co napisałeś. Ważne jest jechać samochodem i stać tam gdzie chcę. Jeśli ktoś ustawi zakaz to znaczy, że w złym miejscu go ustawił. Po co droga dla rowerów, skoro samochody nie mają gdzie parkować ? Przecież liczę się tylko JA JA JA