133 zdarzenia drogowe – sprawcami właśnie tylu (na terenie powiatu pabianickiego) były w pierwszych sześciu miesiącach bieżącego roku osoby powyżej 60 lat. Statystyki pokazują, że nie brak wśród nich również ofiar. Dzisiaj w Centrum Seniora rozmawiano z nimi o bezpieczeństwie.
Warsztaty w ramach ogólnopolskiej akcji przeprowadzili policjanci i eksperci z zakresu ruchu drogowego, przypominając o zasadach prawidłowego poruszania się po drogach (m.in. używaniu po zmroku elementów odblaskowych). Zwrócili uwagę, jaki wpływ na możliwość kierowania samochodem ma sprawność fizyczna, która z wiekiem jest coraz gorsza. Natomiast jak wygląda wypadek i dlaczego tak ważne jest zapinanie pasów bezpieczeństwa oraz prawidłowe zabezpieczanie znajdujących się w samochodzie rzeczy seniorzy mogli przekonać się dzięki symulatorowi wypadków.
Niestety, dochodzi do nich w rzeczywistości, co potwierdzają policyjne dane o zdarzeniach z udziałem osób powyżej 60 lat.
W pierwszym półroczu z ich winy doszło do 3 wypadków, w którym zginęła jedna osoba, a dwie zostały ranne. Niespełna miesiąc temu do tragedii doprowadził 85-latek: na drodze ekspresowej S8 śmierć poniósł 43-letni mężczyzna (pisaliśmy o tym TUTAJ).
Od stycznia do czerwca 2018 roku policjanci odnotowali 107 zdarzeń drogowych, w tym 6 wypadków spowodowanych przez osoby po sześćdziesiątce. Jeden okazał się śmiertelny, sześć osób odniosło obrażenia.
Seniorzy są również na drogach ofiarami. Dwie śmiertelne, 8 wypadków oraz siedem osób rannych to bilans za pierwsze półrocze tego roku. Analogiczny okres ubiegłego wyglądał następująco: 9 wypadków, jedna ofiara śmiertelna i dziesięcioro rannych.

Dlaczego tak bardzo podkreślacie i nagłaśniacie wiek sprawców wypadków ” po sześciedziątce”. A ile wypadków spowodowanych jest przez młodych ludzi ? Według statystyk najwięcej sprawców jest w przedziale 20 – 35 lat.
Słyszałaś ze jest coś takiego jak prawda i statystyka?
Jaki sens ma porównywanie ilosciowo grup wiekowych o innej liczności?
Jedynym sensownym porównaniem byloby określenie ilosci wypadkow w stosunku do ilosci pokonanych kilometrow dla danych grup.
Bo kto powoduje wiecej wypadkow, osoba mloda ktora zrobi w 2 lata 200tys km i spowoduje jeden wypadek czy osoba starsza, ktora w tym czasie zrobi 1000km i jeden wypadek?
Porównując ilosciowo, spowodowali w tym samym okresie tyle samo wypadków. Ale jak to sie ma do logiki? Kto przez dłuższy czas jezdzil bezwypadkowo?
i Grażynka ma ból d.py, prawda boli