Strona główna Aktualności Komunikacja Remont Zamkowej coraz bliżej. Jest zgoda ministerstwa

Remont Zamkowej coraz bliżej. Jest zgoda ministerstwa

16
Ministerstwo Inwestycji i Rozwoju wyraziło zgodę na dofinansowanie środkami z budżetu państwa projektu: Łódzki Tramwaj Metropolitalny etap Pabianice – Ksawerów.

Pabianice otrzymają 11,8 mln zł z brakujących 28,3 mln zł na modernizację linii tramwajowej i przebudowę ulicy Zamkowej. Po koniec stycznia marszałek województwa wyraził chęć przekazania pieniędzy z puli ministerialnej, ale resort musiał wyrazić ostateczną zgodę. Ta przyszła do Pabianic w tym tygodniu. Teraz urzędnicy z Pabianic czekają na formalne potwierdzenie zapowiedzi marszałka.

Jeśli nie będzie nieoczekiwanych komplikacji umowa z wykonawcą może być podpisana w połowie maja. Jak zapewnia prezydent Grzegorz Mackiewicz, brakujące 16,5 miliona złotych pozyskane zostanie z emisji obligacji bądź wygospodarowane ze środków własnych. Decyzja w tej sprawie jeszcze nie zapadła.

Ile będzie kosztowała modernizacja linii tramwajowej wraz z przebudową głównej ulicy miasta? Dokładnie za 173 mln 772 tys. zł (brutto) zaproponowało realizację przedsięwzięcia łódzkie konsorcjum PROGREG InfraCity, którego partnerem jest firma Włodan z podpabianickich Porszewic oraz Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacyjne w Łodzi. Inne oferty przewyższają tę kwotę, pewne jest, że nie będą brane pod uwagę.

REKLAMA
Subskrybuj
Powiadom o
16 komentarzy
najstarszy
najnowszy
Inline Feedbacks
View all comments

Czy Pabianice dostaną dochód z biletów linii 41, skoro wykładamy pieniądze na torowisko?
Czy wrócimy do własnego tramwaju i czerpania z niego dochodów?

Myśle, że jeśli kupimy swoje tramwaje, zbudujemy zajezdnie i wypuscimy je na tory, to bedziemy mogli brać pieniadze za bilety.

Zajezdnia już jest. Jedna na skręcie, a druga przy strzelnicy. I kiedyś mieliśmy ”własny” tramwaj – 41bis 🙂

30 baniek na tego turkota to jakaś paranoja. Jakby zrobić normalną dwupasmową drogę przez miasto i puścić autobus to nie byłoby osoby która by narzekała. Ale widzę, że ktoś się tu upiera strasznie przy tym tramwaju i żaden głos rozsądku nic tu nie zmieni.

Pomysł 2 pasmowej drogi przez centrum miasta nie wszystkim sie podoba, wiec nie pisz, że nie bedzie osoby, która by narzekała. Ja wole jeden pas ruchu, tramwaj i ścieżke rowerową. Po 2 remont Zamkowej by kosztował też sporo pieniedzy a dotacji z Unii bysmy nie mieli. Wiec nie wiem czy nie kosztowało by to nas więcej.

Patrzysz ze swojej dosyć ograniczonej perspektywy posiadacza samochodu. Tramwaje są bardzo dobre, pojemne i tanie w eksploatacji. Do tego nie smrodzą jak autobusy i wolniej się zużywają.

Tom – NIE SMRODZĄ to bardzo ciekawe pojęcie w Twoich ustach lub raczej klawiaturze . Wszyscy bowiem w Polsce wiedzą,że energię elektryczną pozyskujemy z Elektrowni Atomowych oraz po części z Wiatrowych i Innych Odnawialnych………To tyle z marzeń ,a fakty są takie ,że 99,9% to WĘGIEL ,który KOPCI JAK PIEKŁO. Cała więc Twoja koncepcja Nie smrodzenia przez tramwaje to FIKCJA. Tak FIKCJA cyt…Patrzysz ze swojej dosyć ograniczonej perspektywy posiadacza samochodu. Tramwaje są bardzo dobre, pojemne i tanie w eksploatacji. Do tego nie smrodzą jak autobusy…………..

Ozyrysie, wyłącz zatem komputer/telefon z którego piszesz, albowiem on też smrodzi, gdyż zasilany jest prądem. 😉

Zgadza się. Się tak samo jest z ekologicznymi samochodami. Nie emitują nic, biodegradowalne. A prawda jest taka, że przy produkcji naszego prądu spala się tony węgla, powstają już odpady – tak, większość ludzi nie wie, że po spaleniu węgla jest odpad. Zagospodarowany cudownie – dodatek do cementu…. Do tego samochody korzystają z akumulatorów, które co kilka lat muszą być wymieniane. O tym, że cała zużyta elektronika płynie do Afryki to pewnie też nie wiecie. U nas jeszcze jest w miarę czysto. Do czasu….

Remont powinien być zrobiony już dawno.

I ile hajsu poszło na ciągłe łatanie torowiska przez ten czas.

A może trolejbus będzie tańszy.

Zamiast tego gruchota to można by za te pieniądze na inne rzeczy przeznaczyć!! Po co ratować trupa skoro i tak ludzie są zadowoleni jak tramwaj się popsuje i autobusem mogą pojechać!

Remont OK, ale mam nadzieję, że po tym remoncie nasze miasto obsłuży nowoczesny, niskopodłogowy tramwaj PESA, bo inaczej nie widzę sensu remontu torowiska.

Może po tym remoncie zamontują jakieś krawężniki gumowe, jak to było zapowiadane parę lat temu, żeby auta nie niszczyły torowiska 😉

Tylko teleporty. Po co inwestować w przestarzała technologie