Mimo finału przebudowy pabianickiego fragmentu drogi wojewódzkiej nr 485 normalny ruch wciąż nie został przywrócony. Kiedy się tego doczekamy? Jest konkretna data.
Prace na ulicach Kilińskiego i Jutrzkowickiej zakończyły się w drugiej połowie listopada. Tymczasem kierowcy jadący do centrum Pabianic od strony Bełchatowa nadal muszą skręcać z ul. Jutrzkowickiej w prawo, w ul. Świetlickiego. Prosto jechać nie można, bo przeszkodą są stojące tam bariery. Zmotoryzowanym użytkownikom dróg pozostaje korzystanie z objazdu przez Bugaj. Ale są tym faktem poirytowani.
– Ciekawe, czy zarządca zdąży otworzyć drogę w tym roku, czy będzie czekać do przyszłego? Ile to wszystko jeszcze potrwa? Dlaczego nie może być normalnie? Przecież na tej drodze nic się już nie dzieje – mówi mężczyzna, który zadzwonił do naszej redakcji.
Zakaz ruchu wciąż obowiązuje na fragmencie ul. Kilińskiego od ronda przy Pabian-Medzie do skrzyżowania koło cmentarza (aczkolwiek niektórzy łamią ten zakaz). Natomiast kierowcy jadący z Bugaju i Piasków muszą czekać na zmianę świateł, bo przy zbiegu ulic Kilińskiego i Grota Roweckiego niezmiennie jest ruch wahadłowy.
Mamy jednak dobrą wiadomość: Zarząd Dróg Wojewódzkich w Łodzi podał konkretną datę, od kiedy będziemy mogli jeździć normalnie. Według zapowiedzi – w przyszłym tygodniu.
– Jesteśmy w trakcie procedur odbiorowych. Przywrócenie pełnego ruchu na drodze wojewódzkiej nr 485, wraz z likwidacją wahadła przy cmentarzu, jest zaplanowane na środę, 16 grudnia – informuje Marcin Nowicki, rzecznik prasowy ZDW.
Od początku listopada nie ma odbioru ,to tylko w Polsce takie jaja
Czyli na poprawę zapadniętych nowo, co wybudowanej włazów kanalizacyjnych nie ma szans. Brawo Panie Nowicki. Mam nadzieję, że ruszy Pan się do Pabianic i oceni swoim fachowym okiem spartaczoną robotę. Następnie wyda Pan komunikat prasowy, kiedy zostaną wykonane poprawki i podniesione włazy kanalizacyjne.
to nie byly takie zalozenia projektowe? Swoja droga dziwie sie ze podczas przebudowy nie umieszczono studzienek pod kraweznikiem (jak to wyglada w cywilizowanych krajach) lub na srodku drogi, by zminimalizowac zapadanie sie studzienek….
Żadnych studzienek i włazów na środku drogi. Asfalt odpada przy włazach po zimie i w celu naprawy dwa pasy ruchu są zastawione przez drogowców.
Mieszkańcy czekają na włodarzy i zdjęcia z przecięcia wstęgi „jam to nie chwaląc się sprawił”
irytująca to jest teraz konieczność skręcania z cmentarnego parkingu tylko w prawo. czyli jadąc na piaski musze nadłożyć 5km przez bugaj!
Jak masz samochód z wysokim prześwitem to możesz na rondzie skręcić w prawo, jechać wzdłuż ogrodzenia zwiku potem skręcasz w lewo i za jakieś 200m po prawo masz betonową drogę którą dojedziesz w okolice PTC. Podkreślam że auto musi być z wysokim prześwitem ze względu na zapadnięty most na którym można się progami zawiesić. Samochodem dostawczym spokojnie przejedzie się. Mankamentem jest średnia jakość drogi, więc prędkość maksymalna to 20-30km/h, ale lepiej chyba jechać powoli ale jechać niż stać w korku. Gorąco polecam.
Dodam jeszcze współrzędne geograficzne miejsca w którym jest ten płot zwiku. 51.650240490502775, 19.356335752839293
Dzięki. Możesz mi zapobiegawczo jeszcze podać jakiś numer do pobliskiego kierowcy traktora. Tak aby mnie mógł wyciągnąć w razie czego. No bo najechałeś mi na ambicję i że co ja nie przejadę!
Do głowy by mi nie przyszło, żeby tam stanąć po to, żeby nadrabiać 5 km. Wystarczy się zatrzymać po drugiej stronie
Jaśnie wielmożny Panie Kierowco, kilka metrów w prawo od parkingu cmentarnego znajduję się świeżo wybudowane rondo. Wiem, wiem jest to rondo turbinowe mogące Panu sprawić wiele problemów z poprawna zmianą pasa w celu zawrócenia na owym wynalazku ale proszę się nie stresować, pierwszy raz jest najtrudniejszy później może będzie łatwiej. Proszę się nie poddawać!
Dziękuję za poradę z rondem. Musze to zweryfikować w praktyce, to zawracanie. Myślałem że jak jest to rondo turbinowe, że po wjechaniu na nie auto przyspiesza przechodząc w drift i jest odśrodkowo wyrzucane na pierwszym zjeździe w prawo. Więc myślałem że zawrócenie nie jest na nim możliwe.
A tak poważnie. Mówisz że nie po to rondo wybudowali 200m dalej aby z niego nie korzystać. Że problemem było pozostawienie jak do tej pory lewo i prawo skrętu z parkingu cmentarza? Lepiej jest nawalić wysepek na środku drogi i robić tłok na rondzie….
Jeszcze nie jest to pewne , zapomnieli dodać .
Od połowy listopada roboty zostały skończone, otwarcie drogi miesiąc później. Czyli widać jak maja nas w poważaniu i tak się spiesza z odbiorem robot. Jak tak będzie wyglądać remont Zamkowej i jej odbiór to mamy co najmniej 10 lat stania w korkach.
nic tam się nie dzieje, żadnych prac! ale ktoś musi odebrać tą robotę, postawić pieczątkę i wziąć kasę, ooooo, to potrwa z pół roku!!!
Jakoś w innych miejscach ruch odbywa się normalnie, jeszcze przed odbiorem. Zwłaszcza w takich newralgicznych miejscach. Powinniście podać który z naszych polityków za to odpowiada, lub jest przełożonym osób odpowiedzialnych, co by na niego więcej nie głosować.
Redakcjo. Zadaj temu rzecznikowi pytanie: kto, kiedy i jakie poniesie konsekwencje za wykonanie tego bubla? Z grona ZDW i wykonawcy. O terminach nie wspomnę…
Robotnicy się narobili, wszystko gotowe, ruch, ciasno a jakieś trole odbiór organizują tygodniami. Kpina z kierowców.