Strona główna Aktualności Z miasta Po remoncie jedna zmiana w organizacji ruchu. Kierowcy nie będą zadowoleni

Po remoncie jedna zmiana w organizacji ruchu. Kierowcy nie będą zadowoleni

35
Po skrzyżowaniu ul. Kilińskiego i Grota Roweckiego będziemy jeździć prawie tak jak przed remontem. 

Wprowadzona zmiana dotyczy jezdni na Grota Roweckiego od strony Piasków. Dojeżdżając do skrzyżowania z ul. Kilińskiego musimy wybrać lewy pas do jazdy na wprost (w stronę Bugaju) lub w lewo (w stronę SDH) bądź prawy pas do jazdy w prawo. Wcześniej to z prawego pasa mogliśmy jechać prosto lub w prawo.

Nie zmieniło się nic po drugiej stronie ul. Kilińskiego od strony Bugaju mamy do wyboru pas do jazdy w prawo w kierunku SDH oraz wspólny pas do jazdy prosto i w lewo.

Oznacza to, że kierowcy jadący na Piaski będą musieli czekać, aż auta skręcą w lewo, w stronę cmentarza. Podobnie będzie w drugą stronę. Przecięcie linii ciągłej i zmiana pasy na prawy do jazdy na wprost będzie łamaniem przepisów.

Na skrzyżowaniu w dalszym ciągu odbywa się ruch wahadłowy. Remont został fizycznie zakończony, ale trwają odbiory.

Aktualizacja: otrzymaliśmy informację, że wskazany w artykule problem ma rozwiązać sygnalizacja świetlna. Czekamy na materiały z Zarządu Dróg Wojewódzkich w Łodzi. 

Okazuje się, że ruchem na skrzyżowaniu będzie kierować nowoczesna sygnalizacja świetlna (WIĘCEJ).

REKLAMA
Subskrybuj
Powiadom o
35 komentarzy
najstarszy
najnowszy
Inline Feedbacks
View all comments

z tego co się orientuję ( takie plany przedstawiono opinii publicznej ) , to taka sama sytuacja ma być po przyszłym remoncie , na skrzyżowaniu kilińskiego/ jana z zamkową- jeden pas do skrętu w lewo i na wprost, w obie strony zamkowej

Czyli dalej kierowcy będą jeździć pasem do prawoskrętu na wprost..

Za jedyne 250 zł mandatu

Stać Nas to się będzie jeździć

Radził bym się zastanowić… Teraz tam bigbrawera założyli. Podejrzewam, że ta krzyżówka będzie maszynką do zarabiana pieniędzy przez SM.

Nie ma takiej możliwości prawnej więc nie gadaj bzdur

O i to jest prawdziwa postawa patriotyczna Będziemy wspierać budżet państwa kasa z mandatów. Z czegoś trzeba przecież zapłacić pięćset plus

Ewentualnie za „Majteczki w kropeczki” pół banieczki

Przy dużym natężeniu ruchu pechowcy jadący na wprost ale mający przed sobą kilka skręcających w lewo aut odstoją zapewne więcej niż jedną zmianę świateł w dobie walki ze smogiem to bardzo (ekologiczne).brawo dla polskiej myśli projektanckiej.

tak samo było przy ryneczku na Bugaju, jadący prosto i w lewo czekali w jednym ogonku, chyba się nie sprawdził ten genialny pomysł bo szybko to zmienili, według mnie sparaliżuje to ruch

Teraz nie zmienią, bo w XXI wieku nie liczy się ekologia, tylko kasa. Samochody mniej palą niż w zeszłym wieku, więc trzeba zmusić ich aby więcej paliwa wypaliły. Stąd wynika, że korki są niezbędne. Gdyby ten remont zaczął się w XX wieku mielibyśmy piękną altarię komunikacyjną z wysoką przepustowością. Teraz ponieważ się priorytety zmieniły mamy dróżkę osiedlową zamiast wojewódzkiej, z przepustowością wiejskiej drogi.

„Samochody mniej palą niż w zeszłym wieku, więc trzeba zmusić ich aby więcej paliwa wypaliły. Stąd wynika, że korki są niezbędne.”

Aluminiowa czapeczka Ci się przekrzywiła.

Oczywiście również uważ, że taki podział pasów jest zły. Również jeździłam przy ryneczku na Bugaju i w godzinach szczytu to był koszmar i dobrze, że szybko zmienili organizację. Szkoda, że tutaj nie wyciągnęli z tego wniosków i też pewnie trochę trzeba będzie poczekać, żeby normalnie można było pokonać skrzyżowanie

po co ten remont skoro nie rozwiązał podstawowego istniejącego tam problemu? tyle czasu trwało i nic na lepsze. A nawet gorzej z tym pasem z piasków….
PS. czekam na pierwszą awarię świateł (abym mógł już w pełni być pewien że nic się nie zmieniło)

Przy tak bezmyślnie zaprojektowanym skrzyżowaniu jedynie pozostaje odpowiednie ustawienie świateł. Mianowicie wpierw zielone światło powinny mieć samochody jadące w kierunku Piasków, następnie jadące w kierunku Bugaju ( lub odwrotnie 😉 ). Dla skręcających w prawo powinny być zastosowane ,,zielone” strzałki i wówczas taki układ ma jeszcze sens i w miarę płynnie ruch by się odbywał. Przede wszystkim lewoskręty nie mogą blokować jadących na wprost!!! Zwłaszcza na tak ruchliwym skrzyżowaniu 😡

Zobaczymy jak światła będą ustawione. Jeżeli będzie się paliło zielone światło dla pasa na na wprost i w lewo a JEDNOCZEŚNIE będzie czerwone dla przeciwnego kierunku, to wszyscy jadący w lewo i na wprost swobodnie pokonają skrzyżowanie. Są takie skrzyżowania w Łodzi i ruch idzie płynnie. Np. Struga i Al. Kościuszki. Nie ma oddzielnego światła do lewoskrętów (ze Struga w Kościuszki) ale gdy jest zielone światło dla pasów na wprost i dla lewego pasa do lewoskrętów i na wprost, to jest czerwone z przeciwnej strony skrzyżowania. Problem się zacznie przy żółtym migającym z racji awarii.

Last edited 3 lat temu by Marek

Witam, ja mam tylko jedno pytanie. Czy „KTOŚ” kto projektował to skrzyżowanie i cały ten bubel na odcinku od cmentarza do Jadwinina, choć raz był w Pabianicach i widział zachowanie kierowców i ruch jak na tym skrzyżowaniu panuje, czy tylko korzystał z mapy pewnej przeglądarki internetowej (dla niewtajemniczonych Goog…)? Po 2 ciekawi mnie ile będzie kolizji lub w najlepszym wydaniu „otarć” aut które nie zmieszczą się przy skrecaniu przy stacji benzynowej jadąc od Bugaju w stronę SDHu. Z tej perspektywy z jakiej zrobione jest foto i z tego co już zdążyłem zauważyć prawoskret został znacznie „wyprostowany”. Uważam że w tym… Czytaj więcej »

Coś mi się wydaje że projektant nie miał tu nic do gadania. Znalazłem coś takiego:
㤠66 war. tech. drog. pub
(…) dopuszcza się stosowanie dodatkowego pasa ruchu dla pojazdów skręcających w lewo na wlocie z PIERWSZENSTWEM przejazdu.”
Projekt był prawdopodobnie związany tym przepisem i inaczej nie mógł zrobić

Last edited 3 lat temu by Chyba znalazłem

Minus za to, że tak mówią przepisy Rozporządzenia i nie można było zrobić inaczej ? A może za to że rozporządzenie jest niezgodne z konstytucją ? 😁😁😁😁😁😁😁😁😁😁

Wystarczy, że będzie chciał skręcić w lewo autobus linii 1 i wszyscy cały cykl stoją w kolejce…brawo!

Od piasków to chyba ul. Orla a nie Grota Roweckiego

Orla jest od Kilińskiego raczej nie.

To jest spór z kategorii ile zmieści się diabłów na główce szpilki….:). Na wielu mapach ulica Orla sięga skrzyżowania a Grota Roweckiego zaczyna się za skrzyżowaniem w kierunku Bugaju. Nawet na rogu Kilińskiego i Orla umieszczony jest drogowskaz o takich nazwach. Mapy typu Gogle czy Targeo  nie są wyrocznią ALE na geoportalu też Orla sięga Kilińskiego i wyszukiwanie adresu Roweckiego 1 czy 2 kończy się komunikatem ”nie znaleziono”. Dopiero nr. 3 jest przypisany Hali Sportowej (pływalni). Szkolna Hala Sportowa ma adres Orla 1 ALE budynki Spółdzielni  Suwary po drugiej stronie ulicy za rzeczką Pabianką, mają nr Orla 1B. a inne budynki dalej w… Czytaj więcej »

Co mózg robi jazde wprost razem z lewoskrętem a nei jazde wprost razem z prawoskrętem? Na tym skrzyżowaniu ta druga opcja ma dużo większe uzasadnienie

A mogli rondo zrobić…
A teraz następny realny termin kolejnego remontu, to wiosna 2055 roku!

Grota Roweckiego i Orla to ulice powiatowe, zatem Powiat wyraził zgodę na takie rozwiązanie, lub nie uczestniczył w uzgodnieniach projektu.
Jest wystarczajaca ilość miejsca, aby zaprojektować rondo, które umożliwiłoby prawidłową bezkolizyjną jazdę na tym skrzyżowaniu.

Pamiętacie, jakie problemy były z wyjazdem od strony Piasków ul. Moniuszki do ul. Kilińskiego. Stało się tam po kilka minut, aby włączyć się do ruchu. Od momentu zrobienia tam ronda ruch odbywa się płynnie bez czekania i nerwów. Nie wiem, dlaczego remont skrzyżowania ul. Kilińskiego i Grota Roweckiego tak zaplanowano. Wystarczyło tam zrobić RONDO, które rozwiązuje wszystkie problemy nie wspominając już o zmniejszeniu kosztów remontu, czyli np. braku części sygnalizacji świetlnej. Jadącym od strony Piasków na Bugaj polecam jazdę ul. Moniuszki, skręt na rondzie w prawo i skręt w lewo w ul. Grota Roweckiego. Jak widzę na zdjęciu pas do… Czytaj więcej »

Porażka… Kto to wymyślił? Korki będą jak cholera. To jest miejsce gdzie powinno być obligatoryjnie rondo! Myśli komunikacyjne w pabianicach to porażki.

Tego matoła co wymyślił układ skrzyżowania od strony Piasków powinni wygonić lub nie wpuścić do Pabianic, pół roku przerwy i zrobili gorzej o czym pisali poprzednicy,…jedynie zmiana nawierzchni i jeszcze płot ewangelikom obalili…..

Moim zdaniem po stronie cmentarza powinni zostawić tak jak było (lewy pas tylko w lewo), a po stronie Orlenu róg powinien być bardziej ścięty i powinien powstać trzeci pas (wówczas środkowy pas służyłby wyłącznie do jazdy na wprost w stronę Piasków). Wtedy można by było nad „lewoskrętami” z Roweckiego powiesić osobne sygnalizatory w lewo (tak jak zrobili w ramach remontu na Kilińskiego, bo wcześniej były tam „lewoskręty” ale bez osobnych sygnalizatorów). Pytanie – po jakiego grzyba wycinali na rogu przy Orlenie drzewo, skoro zamiast poszerzyć jezdnię, zrobili skręt pod kątem prostym (wcześniej był łagodny łuk). Drugie pytanie – gdzie było… Czytaj więcej »

Wszystkie nasze dywagacje o tym skrzyżowaniu są już nieaktualne. W czasie remontu omijam to skrzyżowanie jak tylko mogę. ALE zauważyłem, że od strony Grota Roweckiego były po dwa sygnalizatory oddzielnie dla każdego pasa i wtedy można by było odpowiednio programując światła usprawnić przejazd. Teraz zdjęto te sygnalizatory pozostawiając po jednym na tym kierunku. Więc można przypuszczać, ze koncepcje się zmieniają i być może wiosną po zimowym ruchu wahadłowym, zobaczymy inne malowanie pasów a może nawet rondo jako wiosenną niespodziankę…:). Ehhhhhhh .

Teraz naprawdę widać jacy debile pracuja na panstwowych stanowiskach za nasze pieniądze