Czy komunikacja zastępcza w naszym mieście się sprawdziła? Zobacz co sądzą podróżujący.

Do zapoznania z opinią na temat autobusu zastępczego wykorzystaliśmy sondę, umieszczoną na stronie naszego portalu oraz równoległe głosowanie na Facebook’u. Internauci dodali kilkadziesiąt komentarzy w tej sprawie.

Część podróżujących twierdzi, że aktualne rozwiązanie komunikacyjne nie spełnia ich oczekiwań:

– Problem tkwi m.in. w trasie autobusu, który dojeżdża jedynie pod Port Łódź. Jego poprzednik – tramwaj jechał o wiele dłużej, aż do Placu Niepodległości. Było to dużym ułatwieniem dla podróżujących, bo jechali bez przesiadki – wnioskujemy z zamieszczonych komentarzy. W tej sprawie głos zabrali nawet przedstawiciele Zarządu Dróg i Transportu w Łodzi:

Drugą kwestią pozostają korki jakie tworzą się za autobusem. Zatrzymuje się on na wysokości przystanków tramwajowych blokując przejazd samochodów. Powodem jest brak odpowiednich zatoczek.

Z prawie 50 komentarzy na Facebook’u wynika, że znaczna większość opowiada się za chęcią powrotu do korzystania z tramwaju. Na post zareagowało 517 osób, z czego 357 zagłosowało na tramwaj. Tak wypowiedzieli się nasi Czytelnicy:

Z drugiej zaś strony część pasażerów komunikacji zastępczej uważa, że autobus nie jest złym rozwiązaniem.

– Autobus dowozi bezpiecznie do celu i jest wygodniejszym i pewniejszym środkiem lokomocji, niż tramwaj – mówią zwolennicy dotychczasowego transportu.

Wtórują im mieszkańcy kamienic usytuowanych przy głównej ulicy miasta. Teraz nic się w domu nie trzęsie.

Tak wyglądają dotychczasowe wyniki sondy na epainfo.pl:
[yop_poll id=”2″]

 

REKLAMA

6
Dodaj komentarz

1600
6 Wątki komentarzy
0 Odpowiedzi do komentarza
0 Obserwujący
 
Wzbudzający najwięcej reakcji
Najciekawszy wątek
5 Autorzy komentarzy
  Subskrybuj  
najnowszy najstarszy oceniany
Powiadom o
Zenek

Autobus jedzie i jedzie ….. A tramwaj ino myk !!!!!

Piotr

Tramwaj jest środkiem transportu, który przy dobrze utrzymanej infrastrukturze zawsze będzie szybszy i sprawniejszy niż autobus.

Kamil

Tramwaj ino myk jak sie 10 razy dziennie niebpopsuje

Maciej

@Piotr, niestety, pierwszy problem to ta „dobrze utrzymana infrastruktura”, która kosztuje. Po drugie, „sprawność” – proszę sobie przeanalizować ile zatrzymań ruchu w samej Łodzi dotyczy autobusów, a ile tramwajów.
http://www.mpk.lodz.pl/showrss.action?c=1211&RSS%20o%20utrudnieniach%20w%20komunikacji%20miejskiej%20w%20%A3odzi

Adam

Drodzy Państwo Mieszkam koło dużego skrętu i codziennie jeżdżę do miasta i z powrotem kilka do kilkunastu razy. Z kulturą jazdy o ile problemów nie było na odcinku duży skręt – Sikorskiego, to od Sikorskiego do Partyzanckiej co róż człowiek musi się zatrzymać za tramwajem który staje na przystankach. Kolejny aspekt na wspomnianym odcinku drogi S-P korzystający z komunikacji miejskiej zwanej tramwajem nie mają absolutnie wyobraźni… wchodza na jezdnię zanim jeszcze tramwaj się zatrzyma. Przy rozwiązaniu problemu autobusem tego aspektu nie ma. Ludzie wychodzący zza tramwaju wysiadając to kolejny aspekt bezpieczeństwa. Jak już wspomniałem o częstotliwości moich przejazdów przez miasto… Czytaj więcej »

Piotr

Niestety, ale wszystko opiera się o kasę.
Ładnie powiedzieć zlikwidujmy torowisko i zròbmy dwa pasy jezdni w obu kierunkach, ale to kosztuje i nikt nam na to pieniędzy nie da.
Obecnie unia chętnie współfinansuje projekty proekologiczne, gdzie na pierwszym miejscu są takie środki transportu, jak tramwaj i autobusy hybrydowe. Inne wynalazki nie są mile widziane.