Strona główna Aktualności Komunikacja Pabianice szykują się do zakupu elektryków – teraz testują MAN-a

Pabianice szykują się do zakupu elektryków – teraz testują MAN-a

2

Od 9 do 15 października mieszkańcy Pabianic będą mogli spotkać na większości linii MZK testowy autobus elektryczny MAN Lion’s City 10E. To kolejny krok w przygotowaniach miasta do zakupu pojazdów zeroemisyjnych i modernizacji zaplecza technicznego komunikacji miejskiej.

MAN Lion’s City 10E?

Model MAN Lion’s City 10E to kompaktowy autobus miejski o długości około 10,5m, zabierający na pokład 33 osoby na miejsca siedzące (plus przestrzeń dla pasażerów stojących).
Napęd stanowi centralny silnik elektryczny o mocy ciągłej ok. 160 kW.
Dzięki swojemu kompaktowemu rozstawowi osi (4,4 m) i niewielkim zwrotom — promień skrętu wynoszący około 17,2 m — model 10E sprawdza się dobrze na trasach miejskich z wąskimi uliczkami.
Według producenta w korzystnych warunkach zasięg może sięgać do 270 km w trybie „Reliable Range”, a w wariancie maksymalnym nawet do 350 km.

MZK testuje „elektryki”

Testowanie autobusów elektrycznych w ruchu miejskim to dziś standard w większości polskich miast, które planują modernizację taboru. Pabianice już wcześniej testowały różne modele – m.in. autobusy Solaris, KingLong czy Pilea. 
Celem jest sprawdzenie, jak pojazd radzi sobie w warunkach codziennej eksploatacji: na zakrętach, przy wzniesieniach, w okresach dużego ruchu czy przy zmiennej pogodzie.

Dla mieszkańców oznacza to możliwość przetestowania nowego autobusu na trasach. Plan podróży będzie zapewne opublikowany na stronie komunikacjapabianice.pl.

Plany Pabianic – inwestycje i elektromobilność

Pabianice pozyskały ponad 14,3 mln zł dofinansowania z funduszy europejskich (EFRR) w ramach programów Łódzkiego 2021–2027 na projekt „Modernizacja i rozwój komunikacji miejskiej – etap III”
Całkowita wartość planowanej inwestycji wyniesie blisko 20 mln zł — resztę dołoży miasto ze środków własnych.

Dzięki temu w 2027 roku Pabianice mają otrzymać trzy nowoczesne autobusy elektryczne.
Ale to nie wszystko: projekt obejmuje również gruntowną modernizację zaplecza technicznego MZK. W planach są: wiata postojowa dla 12 autobusów, system fotowoltaiczny + magazyn energii, co pozwoli na ekologiczne ładowanie pojazdów, przebudowa placu manewrowego w bazie, by usprawnić codzienną obsługę taboru.

REKLAMA
Subskrybuj
Powiadom o
2 Komentarze
najstarszy
najnowszy oceniany
Inline Feedbacks
Zobacz wszystkie komentarze

Możliwe że taki nie wpadnie do rowu na winklu

No i aligancko!