Strona główna Aktualności Komunikacja „Pabianice nie mają się czego wstydzić”

„Pabianice nie mają się czego wstydzić”

3

Pabianicki transport zrobił spore wrażenie na kapitule konkursu „Wzorowa firma”. Otrzymaliśmy nagrodę w tej kategorii. 

Konkurs, w którym  oprócz firm wystartowały również samorządy woj. łódzkiego, zorganizowało kieleckie wydawnictwo Europa Press Media. Pabianice zgłosiły się aż w dziewięciu kategoriach: przedsiębiorczość, służba zdrowia i opieka społeczna, bezpieczeństwo, ekologia, sport, edukacja, oświata, kultura i właśnie transport.

– Pabianice były silne w każdej kategorii. Urzędnicy, którzy przygotowywali wnioski zrobili to na wysokim poziomie – tłumaczy Artur Świtoń, dyrektor konkursu.

Nasze miasto najmocniejsze okazało się w transporcie publicznym. Co przekonało kapitułę konkursu do przyznania tytułu „Wzorowa firma” w tej dziedzinie?

– Macie ładne i schludne przystanki. Jeździ sporo nowych autobusów, a wkrótce mają zostać zakupione kolejne. Wrażenie zrobiły na nas wiaty rowerowe, których nie widzieliśmy w innych miastach. Sprawnie działa również portal dotyczący komunikacji – tłumaczy dyrektor. – Pabianice wypadają bardzo dobrze na tle innych miast i nie mają się czego wstydzić.

W uzasadnieniu jury wspomniało jeszcze o usprawnieniu połączenia z Łodzią m.in. przez wspólny bilet komunikacyjny. Niestety, ten argument nie do końca jest trafiony, ponieważ w ostatnim czasie pabianiczanie stracili możliwość korzystanie z autobusów PKS, gdzie korzystać można było z biletów miesięcznych oraz ulg. Prezydent Grzegorz Mackiewicz podczas kampanii prezydenckiej wspominał o możliwości refundacji biletów ulgowych w busach, a nawet ogłoszenie otwartego konkursu na przewozy na linii „Bugaj” i „Piaski”. Mówił też o połączeniu dworca PKS z PKP. Nic takiego nie miało miejsca. Na plus należy zaliczyć powrót drugiego wagonu tramwajowego oraz wydłużenie do Pabianic linii nocnej N4 w weekendy.

Tymczasem czekamy na zakup 18 nowych klimatyzowanych niskoemisyjnych autobusów. Na pabianickie drogi mają trafić w latach 2018-19.  Cały projekt modernizacji obejmuje przebudowę zajezdni autobusowej MZK, budowę małego budynku na pętli przy Waltera-Jankego (z holem i toaletą dla pasażerów oraz kasą biletową), budowę nowej krańcówki dla autobusów przy ul. Podmiejskiej 65E (zostanie tam wydłużona trasa „dwójki”) oraz modernizację przystanków autobusowych: zakup nowych wiat, słupków przystankowych, remont peronów, budowę kilku nowych zatok, montaż monitoringu oraz elektronicznych tablic dynamicznej informacji pasażerskiej wyświetlających faktyczne godziny przyjazdu najbliższych autobusów; zakup biletomatów do autobusów oraz kilku na najważniejsze przystanki, opracowanie koncepcji budowy dróg dla rowerów dla całego miasta, oraz wybudowanie ok. 12 km dróg dla rowerów wraz z infrastrukturą towarzyszącą.

Kolejna edycja konkursu dla naszego województwa już za 3 lata.

REKLAMA
Subskrybuj
Powiadom o
3 komentarzy
najstarszy
najnowszy
Inline Feedbacks
View all comments

No jest nie źle,byle byśmy za trzy lata się nie zawiedli.

Gówno Prawda.

Najbardziej brakuje mi szybkiego połączenia autobusowego relacji Bugaj – Chocianowice (IKEA), aby można było się tam wygodnie przesiadać na pojazdy MPK Łódź, jednocześnie nie dublując linii tramwaju na całej trasie (np. W. Janke – Nawrockiego – Sikorskiego – Partyzancka).
W tej chwili mamy możliwość dojazdu z dużą częstotliwością z centrum Łodzi do Portu (nawet rowerem miejskim), a dalej tworzy się wąskie gardło wynikające z oczekiwania na „41” i jego mozolnego tempa.