Strona główna Aktualności Z miasta Pabianice dostaną 45 mln złotych. Kupimy m.in. nowe autobusy

Pabianice dostaną 45 mln złotych. Kupimy m.in. nowe autobusy

24
fot. komunikacjapabianice.pl
Samorząd Województwa Łódzkiego wesprze 94 projekty zaplanowane przez 30 samorządów tworzących największy miejski obszar funkcjonalny w naszym regionie. Wśród największych beneficjentów są Pabianice, które otrzymają około 45 mln złotych. 

Pieniądze pochodzą z dwóch unijnych programów: Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego i Europejskiego Funduszu Społecznego. Zostaną przeznaczone na realizację projektów dotyczących m.in. efektywności energetycznej, czyli na przykład termomodernizacji samorządowych budynków, budowy systemów odnawialnych źródeł energii, zakupu ekologicznych samochodów komunikacji miejskiej, ochrony przyrody, w tym bioróżnorodności, walki ze skutkami suszy czy zapobiegania powodziom, ale także kultury, rekreacji i turystyki.

W poniedziałek podpisano umowę
Co planują Pabianice? 

Głównym projektem jest zakup autobusów elektrycznych. Będzie 7 lub nawet 8 nowych pojazdów. Planowana jest też budowa infrastruktury do ładowania elektryków w zajezdni przy ul. Lutomierskiej. Miasto rozpoczęło już wstępne konsultacje rynkowe. Zgłosiło się 7 firm produkujących autobusy oraz 3 podmioty zajmującej się instalowaniem ładowarek.

Ponadto przeprowadzona zostanie termomodernizacja budynku Przedszkola Miejskiego nr 12 przy ul. Śniadeckiego, budynku przy Wyszyńskiego 4. Planowana jest też budowa Odnawialnych Źródeł Energii w szpitalu miejskim oraz zakładzie pogrzebowym.

Pieniądze dla innych samorządów

Beneficjentami są też inne gminy z naszego powiatu. Blisko 15,5 mln złotych otrzyma Gmina Pabianice. 5 mln 250 tys. złotych pójdzie na budowę dróg pieszo-rowerowych. Reszta na wsparcie mieszkańców przy zakupie Odnawialnych Źródeł Energii. Umowę podpisała też m.in. Gmina Dobroń oraz Konstantynów Łódzki.

 

REKLAMA
Subskrybuj
Powiadom o
24 komentarzy
najstarszy
najnowszy oceniany
Inline Feedbacks
Zobacz wszystkie komentarze

Grunt żeby był elektryczny!
P.S. Brawo Panie Chałupka 🙂

Co do autobusu elektrycznego ma ten Chałupka?
Już trochę czasu minęło i co on zrobił dla Ksawerowa oprócz pokazywania się na zdjęciach. Ale widać że mu to służy, nawet sporo się przytyło.
Jak to mówią z deszczu pod rynnę.

Last edited 7 miesięcy temu by Piotr

Zawsze te 60% części do Pilea jest z Polski. Rafako R.I.P. Niech żyje ARP!
Pani Joasia coraz weselsza 👍🏻

Nie do końca rozumiem logiki wydania kasy na nowe autobusy. Wystarczy postać sobie na przelotkach linii autobusowych i poobserwować co się dzieje. Autobusy świeca pustkami. Jedna osoba, czasem pięć, od święta na 1 listopada no ok pękają w szwach. Ale to rzadkość nad rzadkościami.

Zgadzam się. Również uważam, że powinno się wydawać na stare, nie na nowe. Wtedy możnaby kupić więcej.

45 melonów po to żeby wozić parę emerytów z tobołami krążącymi miedzy marketami

dokładnie, wystarczyłby VW T4 albo Trafic mikrobusik. Taniej i wygodniej i szofer by bilety kasował – na gapę byłoby ciężko

 Zostaną przeznaczone na realizację …. termomodernizacji samorządowych budynków, budowy systemów odnawialnych źródeł energii, zakupu ekologicznych samochodów komunikacji miejskiej, ochrony przyrody, w tym bioróżnorodności, walki ze skutkami suszy czy zapobiegania powodziom, ale także kultury, rekreacji i turystyki”…. ze wszystkich szczytnych celów, które coś by wniosły, wybrali najmniej potrzebne autobusy….

Według ciebie oczywiście.

czyli jesteś za betonowym miastem, w którym owszem będziesz miał autobus, ale stojący zalany wodą podczas ulewów, w środku będą siedzieć kibole kulturalnie tłumaczący ci swoje racje, dzięki nim może zaznasz rekreacji i turystyki jak cię wykopią na zewnątrz busa, skąd wrócisz do wyziębionego bloku, bo ktoś kupił sobie busa do firmy.

Kibole, jak widać, już ciebie wcześniej kulturalnie ulali. Może podczas ulewów, albo w czasie upałowów.
Prosto w kalafę

Czyli na autobus nie starczy ale na Teslę dla prezesa już prędzej 🙂

No i gitarra! Jeszcze dopłaty, do nowej Tesli i będziemy drugim Oslo :>

Kretyński pomysł z tymi autobusami bo przy tej cenie prądu a będzie tylko drożej nie widzę sensu inwestowania w elektryki gdzie tu logika że o ekologii nie wspomnę .

Widzę u ciebie sens zainwestowania w słownik.

a ja myślałem że na zdjęciu są nowi przyszli kierowcy do pracy w MZK , zdali egzamin i zostali skierowani przez urząd pracy wreszcie do jakiej pracy

Za PiS-u byście oglądali te pieniądze z UE jak latem przeremble.
Unia zła, Eurokraci, ale kasą mają sypać nie? Hipokryci.

Boże, uwielbiam czytać ekspertów od przetargów. Takie dyrdymały co wypisują to aż głowa boli. Nie przepadam za władzami miasta i powiatu ale gratulacje z osiągniętego celu.

To ile by było autobusów zamiast tramwaju?

0,7 🙂

W dzisiejszych czasach idzie się w ekologię a tymczasem Pabianice wybierają najmniej ekologiczny pojazd
Był taki wybór a wybrali najgorszy

Pamiętam jak lata temu UM Pabianice uznał, że miastu bardziej opłaca się sprzedać swój tabor komuś i wynajmować ten sam od kupującego. Mocno dziwiłem się wtedy jak to może się bardziej opłacać, że wynajem lepszy niż swoja własność. Teraz jestem przedsiębiorcą od wielu lat i dziwi mnie to jeszcze bardziej.
Jednak po tych latach miasto znowu chce mieć swoje. Cudowny kalejdoskop

W obecnej sytuacji rynku pojazdów elektrycznych uważam że pomysł jest co najmniej do weryfikacji jak nie mocno chybiony.
Jak bym maił decydować rozważył bym opcje w inwestycję infrastruktury związanej z tankowaniem wodoru i autobusy właśnie z takim napędem. Może na początku mniejszą ilość ale w perspektywie przyszłości wydajniejszą i z możliwością większego rozwoju.

Sytuacja rynkowa jest taka, że notuje się ciągle wzrost sprzedaży samochodów elektrycznych w Europie i na świecie. Również prognozy rynkowe wskazują na ciągły wzrost sprzedaży elektryków w najbliższych latach. Co zatem masz na myśli pisząc o „obecnej sytuacji rynku pojazdów elektrycznych”?

Last edited 7 miesięcy temu by Bado